LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
werk miep

ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door werk miep »

ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werkgever?

mijn contract loopt begin december af, mijn wergever heeft nog niks gezegd of mijn contract afloopt of wordt verlengt.

graag zou ik willen dat mijn contract wordt verlengd, maar ben nog steeds onzeker daarover.

ik hoorde eerst van iemand dat de opzegtermijn 3 maanden is,
ik hoef nu nog minder dan 3 maanden,

ik werk in de thuiszorg.

:roll:

R.R.

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door R.R. »

Opzegtermijn is 2 maanden.

Gast

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door Gast »

hoe weet je dat? waar kan je dat vinden?

Gast

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door Gast »

Werk Miep,

Het is te hopen dat je contract verlengd wordt.
Door de vele opzeggingen in de thuiszorg door klanten hebben ze steeds minder mensen nodig.
Maar wat de opzegtermjn is weet ik niet precies.
Ik denk zelf 1 maand, maar zou het gewoon vragen.

R.R

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door R.R »

hoe weet je dat? waar kan je dat vinden?
correctie: Over het algemeen is het 2 maanden. dit kan wel eens verschillen bij bedrijven. Ik zou inderdaad even informeren, werk miep.

Louis2
Berichten: 74
Lid geworden op: 31 jul 2004 00:25

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door Louis2 »

Volgens mij is de gangbare regel: Ontvang je maandelijks salaris, dan geldt in het algemeen ook een opzegtermijn van 1 maand. Tenzij anders overeengekomen.
Bij een jaarcontract weet je wanneer je overeenkomst met je werkgever beëindigd wordt, dat staat in je contract. Er geldt dus geen opzegtermijn volgens mij.
Tip: kijk eens bij www.minszw.nl of www.overheid.nl daar is vast een en ander te vinden.

Gast

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt een jaarcontract?
Een maand van te voren moeten ze aangeven dat het niet verlengd wordt.
Kijk op de FNV site.

Gast

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door Gast »

Het is een jaarcontract. Dat loopt na een jaar van rechtswege af. De werkgever HOEFT dus helemaal niet op te zeggen. Er is dus geen opzegtermijn. Als je op 30 november te horen krijgt: nou, dat was het dan, tot niet meer ziens, dan heb je pech.

Pas als ze in december je nog steeds tot de werkvloer toelaten en je gewoon doorgaat is er stilzwijgend verleninging voor weer een jaar.

Gast

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door Gast »

Pas als ze in december je nog steeds tot de werkvloer toelaten en je gewoon doorgaat is er stilzwijgend verleninging voor weer een jaar.
Hoeft niet, kan ook een stilzwijgende verlenging voor onbepaalde tijd zijn.
Ligt eraan wat er in je contract beschreven staat.
Wanneer ik jou was, werk miep, zou ik mijn contract er dus maar eens opna lezen.
Hier staat hoogstwaarschijnlijk in hoe je contract beëindigd wordt en hoe het verlengd wordt.

Over het algemeen wordt er echter vast gehouden aan een opzegtermijn van 1 maand.
Wanneer er een contract voor onbepaalde tijd is wordt er over het algemeen naar het aantal jaren dat je in dienst bent, om de opzegtermijn te bepalen.

Je kan natuurlijk ook het CAO er eens opna slaan.

Gast

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door Gast »

Wanneer er een contract voor onbepaalde tijd is wordt er over het algemeen naar het aantal jaren dat je in dienst bent, om de opzegtermijn te bepalen.
Nee hoor! Dat kan wél zo geregeld worden/zijn, maar is geen algemeen uitgangspunt. Dat moet dan in je contract zo vermeld staan/afgesproken zijn.
Het aantal gewerkte jaren KAN een leidraad zijn voor een opzegtermijn (wederzijds) echter daar geldt ook een maximum. Aantal gewerkte jaren kan ook een leidraad zijn voor vaststelling vergoeding bij onvrijwillig ontslag.

Gast

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door Gast »

Staat er niks in je contract dan? Normaal moet zoiets toch daarin staan?

Boer

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door Boer »

Gast 7 september 14 uur 36

Bingo :idea:

tummy
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jul 2004 15:40

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door tummy »

hallo ik werk ook bij de thuiszorg ne heb ff het cao boekje van 2003-2004 erbij gepakt er staat het volgende :

De opzeg termijn voor zowel de werknemer al de werkgever bedraagt twee maanden dan wel 2 periodes tenzij op grond van de wet door de werkgever een langere opzegtermijn in acht dient te worden genomen de opzeg termijn gaat in op de eerste dag van de kalendermaand danwel de peiode volgens op de opzegging

dit is wat er over de opzeg termijn staat in het cao boekje
als het goed is heb jij die ook gekregen van je teamhoofd ??
ik ben nu met zw schaps verlof en hoef daarna ook niet meer terug te komen weet niet in welke regio je werkt ?
maar bij is de reden dat ik niet terug hoef te komen de zorg vraag die achteruit loopt
wens je veel succes ermee
groetjes

gasteren

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door gasteren »

FNV en/of CAO, allemaal leuk en aardig maar hebben niets met een tijdelijk (jaar)contract te maken.
Zoals hier al eerder omschreven kunnen ze op je laatste dag zeggen bedankt voor bewezen diensten maar we verwachten je niet meer terug. Dat is echter niet netjes!
Je kunt dus je direkt leidinggevende vragen waar je aan toe bent.
Onder het motto; als jullie niet verlengen kan ik vast beginnen met om mij heen kijken en solliciteren.

Krijg je op deze vraag geen duidelijk antwoord dan weet je ook genoeg en zou ik vast gaan zoeken naar een nieuwe baan. Heb je alvast 3 maanden de tijd.

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Je contract loopt gewoon van rechtswege af omdat het een contract is voor bepaalde tijd. Een contract voor onbepaalde tijd heeft opzegtermijnen omschreven in de CAO zoals anderen dit al omschreven.
Als ik jouw was op korte termijn een functioneringsgesprek aanvragen om in brede zin over jou functioneren te praten. Voordeel hiervan is dat afspraken hierin op schrift komen te staan. Bespreek je contract dus in dit gesprek!
QM

Tijntje

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door Tijntje »

Artikel 667 boek 7 Burgelijk Wetboek:

lid 1
''een arbeidsovk eindigt van rechtswege, wanneer de tijd is verstreken bij overeenkomst, bij de wet of door het gebruik aangegeven.
lid 2
voorafgaande opzegging is in dat geval nodig:
a. indien zulks bij schriftelijk aangegane ovk is bepaald

Dus als je niks hebt afgesproken, is je contract na 1 jaar gewoon afgelopen, en is daarvoor geen opzegging nodig.

Gast

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door Gast »

je zou ook eens bij www.arbeidsrechter.nl kunnen kijken, daar heb ik ook veel aan gehad

Criticus

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door Criticus »

Dit soort zaken is vaak in de CAO terug te vinden, alleen is de vraag of men zich er aan houd, zeker bij de overheid en semi-overheid. Heb zelf zeer slechte ervaring met Universiteit Utrecht, waar ik pas 5 weken voor einde contract kreeg opgezegd, hoewel ik al 4 maanden aan het vragen was of er verlengd zou worden. Zelfs bedreigingen door PZ-functionaris vindt men heel normaal tegenover iemand die al meer dan 5 jaar in dienst is op tijdelijke contracten en zelfs niet eerder mocht vertrekken bij een eerdere verlenging. :evil:

ladyn
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2008 21:03

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door ladyn »

mijn contrakt wordt niet verlengt,hoorde het vorige week 2 dagen voor dat het afliep.nu lees ik in mijn contrakt dat wederzijdseopzegtermijn bedraagt via c.a.o is dit 2 maanden mijn vraag wat kan ik hier aan doen??

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: ik heb een jaarcontract wat is de opzegtermijn voor de werk.

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

ladyn,

Als je een tijdelijk contract (een contract voor bepaalde tijd) had is er ook een einddatum bekend.
Dan geld er geen opzegtermijn.
Dat is alleen van toepassing als jij tussentijds een andere baan zou kunnen krijgen. Of als je slecht functioneert en zij jou kwijt willen.

Lieske

Gesloten