LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik verstuurde een pakket via PostNL naar een verkeerd adres

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
daan.kroone
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2019 12:50

Ik verstuurde een pakket via PostNL naar een verkeerd adres

Ongelezen bericht door daan.kroone »

Ik heb een pakket verstuurd naar een verkeerd adres, erg stom. Pakket is aangenomen door bedrijf verkeerde adres. Deze heeft het zonder nieuwe barcode retour afzender gestuurd. Hierdoor is het pakket niet meer bij hen maar kan Postnl niets voor de doen om het te achterhalen omdat de zenden als ontvangen staat geregistreerd.
Wat te doen of wie te bellen?
Ontvangend bedrijf geeft geen thuis meer, Postnl klantenservice kan niets voor me doen omdat de zending niet verzekerd was....
Laatst gewijzigd door Radar op 28 okt 2019 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Ik verstuurde een pakket via PostNL naar een verkeerd adres

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Ik denk dat - behalve uzelf - ook niemand verwijtbaar heeft gehandeld. Het is dus lastig om naar iemand te wijzen. Wellicht duikt inderdaad het pakket vanzelf weer op. Standaard is wel: hoe meer men naar het pakket smacht, hoe langer het onder water blijft....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ik verstuurde een pakket via PostNL naar een verkeerd adres

Ongelezen bericht door berndv »

Ik vraag me af hoe het retour gestuurd is. Een reeds ontvangen pakket zonder andere sticker, dus met afgemelde sticker, wordt normaliter niet aangenomen omdat de barcode niet te zenden is. Tenzij ts als webshop verstuurde zijn er vaak ook geen retourovereenkomsten tussen ts en postnl. Het kan wel als de verzender het pakket bij ontvangst geweigerd heeft, dan gaat het retour afzender, mits ts zijn verzendgegevens heeft gekoppeld aan de verzending door bijvoorbeeld online een sticker te maken. Als ts het pakket gewoon op een postagentschap heeft afgegeven, weet postnl niet waar het pakket naar retour moet.

Gesloten