LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] indirect beschuldiging van diefstal.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mugo88
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2006 21:21

indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door mugo88 »

ik ben net thuis,en echtwaar me hele dag is verpest :cry:
ik werk sinds 8 maanden bij de macdonalds,en vandaag dus ook weer...
aan het einde van me werktijd gekomen ( 8 uur) moesten we me kassa gaan tellen met me manager .er bleek 10 euro kwijt te zijn,dus gingen we in me kassa kijken of er nog iets in kon liggen,,,,en nee hoor er lag niets ...en toen zei die : ik heb in je kassa gezeten en heb er een paar euros en twee euros gehaald en dat zag je ook,ik zei nee ik weet wat niks hoe kom je erbij? en toen toen zei die na lang discusseren: ik heb er 40 euro uit gepakt dat zag je ..en ik zei neee ik zag niets waar heb je het over.en toen zei me manager dat ik moest gaan tekenen voor een verklaring dat die geld kwijt was ,,,,ik zei dat ik niet ga tekenen voor iets wat ik niet heb gedaan..en toen begon die tegen me te schreeuwen ik ben nog maar 17 en weet echt niet wat ik moet doen :S ik stond met een mond vol tanden als ik de schuldige was van dit geval....en nu krijg ik vast ontslag als die gaat overleggen met de hoofdmanager wat moet ik doen alsjeblieft helpp :( :cry: :cry:

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door HvdB »

Je bent nog maar 17? Ik adviseer je om weer terug naar school te gaan om Nederlands te leren schrijven. Dat zou al een hele verbetering zijn.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door Wheeler »

HvdB,

Noem je dat een advies aan een jonge dame die om onze hulp vraagt?
Je moet je kapot schamen :evil:


mugo88,

Ik zou als ik jou was zelf een gesprek met het hoofd van jullie rayon aanvragen en jouw verhaal vertellen, je bent vermoedelijk niet de eerste waarbij deze zogenaamde manager dit geintje flikt.

Veel sterkte en succes,

Wheeler

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het klinkt inderdaad alsof iemand je probeert te misbruiken voor het een of ander. Niet aarzelen, gewoon zelf een gesprek aanvragen met zijn of haar leidinggevende en de situatie uitleggen. En zeer zeker niet tekenen voor iets waar je niets van weet en wat je zeker niet gedaan hebt.

Ook namens mij veel sterkte en succes en laat vooral weten hoe het allemaal afloopt.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door joopataa »

HvdB, Hoe stomzinnig moet jij wel zijn om een persoon die om hulp vraagt een dergelijk antwoord te geven? Ik denk ook dat ons meisje gelijk een gesprek moet aanvragen met iemand van het hoofdkantoor. Men kan je niet zomaar ontslaan hoor, Daar moet dan wel bewijs zijn en als jij niets hebt gedaan is dat er gewoon niet.

Sterkte Mugo88
Joopat :D

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Beste Mugo88, Karr-2 en Wheeler hebben gelijk. Probeer zelf een gesprek met de hoofdmanager aan te vragen en teken ook helemaal niets.

Het zal de eerste keer niet zijn dat men jonge mensen, die vaak nog wat onzeker zijn, probeert op te laten draaien voor fouten van een ander (of van hun zelf).

Succes!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door Maarschalk »

mugo88, weiger te tekenen en neem je ouders of een andere volwassene mee als je een gesprek aanvraagt.
Doch de mening van HvB zit wel iets in. Je taalgebruik behoeft nog verbetering.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door Frankkk »

Merkwaardig dat van een 17-jarige mcdonalds-medewerkster die totaal in de stress zit en haar probleem op een forum neerzet, haar taalgebruik bekritiseerd wordt!

Ok, ik zie ook niet veel hoofdletters of alinea's. Maar het verhaal vind ik uitstekend te volgen en na lezing blijven er weinig vraagtekens bij mij over.

Kritiek over taalgebruik is alleen zinnig als het taalgebruik zo slecht is dat het verhaal niet te volgen is, maar dat is niet het geval, vind ik!

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door just the cook »

Ik nam zeker 1 van je ouders mee voor een gesprek.
En let maar niet op HvdB, die heeft kennelijk liever een dochter die heel de dag op de bank hangt. Goed van jou dat jij een baantje hebt.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door S. »

Idd 1 van je ouders meenemen.

Wat jou overkomen is kan kwade opzet zijn. Is nl een beproefd middel om van je (overtollige) personeel af te komen.
Heb dit ook al eens zien gebeuren.

Janneke B
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:57

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door Janneke B »

Toch is het geen slecht advies aangezien ze haar hele toekomst nog voor zich heeft 8) Verder zou ik aangifte doen bij de politie als een gesprek met het hoofdkantoor niet helpt.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door pardon »

hvdb wat ben jij een kwalletje zeg ,baba

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het is een zooitje daar bij MacDonalds, lees ik wel!, :evil:

Zo ga je niet met je krachten om!,

Toppie van je dat je niet getekend heeft, laat de manager zelf maar bewijzen waar dat geld gebleven is!, het kan zijn dat hij dat geld zélf in zijn achterzak gestoken heeft, en dit afwenteld op het tijdelijke personeel!,

Tijdelijk personeel is heel gemakkelijk te lossen én te vervangen!,

Diep triest dat er zo met je gesold wordt! :evil:

Probeer een ander baantje te krijgen!, en laat ze de rambam krijgen in die hamburgertent!, als managers tegen je beginnen te schreeuwen om een formulier te ondertekenen, klopt er in mijn ogen iets niet...

Veel succes bij je nieuwe werkgever!, die geen MacDonalds heet!,

Vriendelijke groeten,


Ulbe.

Chopper
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:56

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door Chopper »

En doe een rode sjaal om tijdens het gesprek. Daar wordt je evenwichtiger van waardoor je beter uit je woorden komt.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Harry Nak, Janneke B., Chopper.
Waar zijn jullie mee bezig..??
Een 17-jarige de grond in boren??
Mijn hemel wat kleinzielig, wat is jullie zelf aangedaan dat je zo op een meisje reageert dat even niet meer weet hoe zij het probleem waarmee zij geconfronteerd wordt moet oplossen en hier hulp inroept.
Verklaringen, nou ga jullie gang...!

Chopper
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:56

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door Chopper »

Sorry, ik dacht dat het wel duidelijk was. Bij deze mijn excuses. Meneer Nak komt met een opmerking waar hij verschillende forums mee onderspammed, onafhankelijk van het probleem waar hij uit het niets steeds hetzelfde nutteloze advies geeft wanneer iemand maar met een probleem zit. Ik ben hierop ingegaan, omdat ik dit zat ben. Janneke B. waarschijnlijk ook. Niet zo subtiel in dit topic, zie ik nu in. Sorry als ik iemand gekwetst heb, meer kan ik er niet van maken.

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door -margriet- »

hi,

ontslagen kun je níet zomaar worden. Ontslag om diefstal is meestal op staande voet, en dan hadden ze je dus níet mogen laten doorwerken.

Naderhand kan alleen ontslag aangevraagd worden, maar dat heeft zoveel voeten in de aarde,.... dan moet het zwart op wit vaststaan dát je het hebt gedaan... nou, je hebt niets ondertekend, dus voorlopig is er nog niets aan de hand.

Mijn gevoel zegt dat die leidinggevende je een behoorlijke "loer" draait......stap naar zíjn leidinggevende en neem een van je ouders mee!

Ik ga er van uit dat er dan op zijn minst een gesprek zal volgen met tussen de superieur en jouw leidinggevende. Dat zal hem op zijn minst "afschrikken".

Sterkte! En in jouw geval? Het kost misschien wat, maar kijk eens of je lid kunt worden van een vakbond? (ik was er zelf altijd erg tegen, maar als je in aanraking komt met een bedrijfstak waar men het niet zó nauw neemt met de arbeidsvoorwaarden/cao's en andere wetten en regels.....dan heb je je lidmaatsschap snél terugverdiend! :idea: )

Chopper
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:56

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door Chopper »

Om ook een fatsoenlijke bijdrage te geven:

Ik zou assertief zijn, en inderdaad zoals eerder gezegd is zelf de confrontatie aangaan. JIJ weet dat je het niet gedaan hebt, dus jij hebt alle recht om voor jezelf op te komen. Dit kan best moeilijk zijn, maar als je hier uitkomt, dan is dat enorm goed voor je zelfvertrouwen. Ook als het niet goed gaat, ga je toch anders kijken naar je ontslag. Je voelt je niet meer rot omdat je zo maar weggepest bent door het toedoen van iemand anders, maar je hebt nu reden om kwaad te zijn omdat de zaken zo zijn gelopen ondanks je toedoen. Een moeilijk, maar goed leermoment dus. Ik hoop dat je de moed bij elkaar kunt krijgen om dit te doen, want je als je zeker weet dat je het niet gedaan hebt, kan je echt wel voor jezelf opkomen! Succes ermee en sterkte!

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Volgens mij is dit gewoon een Mc Donalds zwartmaak topic

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: indirect beschuldiging van diefstal.

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Ja hoor Sjoerd, je hebt gelijk....

Maar even terug naar het onderwerp!
Wie weet hoe mogu88 de zaak om kan omdraaien en haar manager kan aanklagen i.p.v. dat de zwarte piet op haar bordje blijft liggen..?

Gesloten