Inklaring pakket uit China door PostNL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
yinwah

Inklaring pakket uit China door PostNL

Ongelezen bericht door yinwah » 07 aug 2018 13:36

Wie kan mij helpen mijn pakket uit china ligt bij de inklaring van post nl. Ik heb de benodigde gegevens opgestuurd. Echter krijg ik geen duidelijkheid hoelang dit gaat duren. Ook heb ik contact opgenomen met de afdeling inklaring van de belastingdienst zij vertelde mij dat deze afdeling is ondergebracht bij post nl. Post nl zegt nee hoor de douane zelf moet het eerst vrijgeven dan komt het bij post nl. Dus ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ben niet te spreken over de gang van zaken aangezien zij alle informatie hebben begrijp ik niet waarom dit zo gezegd ook nog eens 30 dagen kan duren. Heeft iemand hier ook ervaring mee ? Of de oplossing hoe ik als nog mijn pakket sneller kan krijgen dan hoor ik dit graag.

Mvg yin

Theotrucker

Re: Inklaring pakket uit China door PostNL

Ongelezen bericht door Theotrucker » 07 aug 2018 16:20

Heb je online gereageerd of per post? Hoelang het duurt kan niemand je vertellen. Meestal wordt het binnen een week doorgestuurd. Mijn laatste is ook een maand bij douane blijven liggen. Kun je niets tegen beginnen. Dan heb je pech.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 07 aug 2018 16:56

Het is vakantietijd. Minder personeel betekend meer werkdruk en dus ook wat langer wachten. Gewoon afwachten dus. Had u iets sneller willen hebben was een winkel in Nederland beter geweest.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus » 07 aug 2018 16:57

yinwah schreef:Ik ben niet te spreken over de gang van zaken aangezien zij alle informatie hebben begrijp ik niet waarom dit zo gezegd ook nog eens 30 dagen kan duren.
Omdat jouw pakketje natuurlijk niet het enige pakketje is dat uit het buitenland komt en ingeklaard moet worden. Het komt gewoon onderop de stapel te liggen en je moet wachten tot je pakketje aan de beurt is. Overigens is de 30 dagen een maximum richtlijn. Als de gegevens compleet zijn, wordt je pakketje waarschijnlijk sneller vrij gegeven.

Ivo.w

Ongelezen bericht door Ivo.w » 07 aug 2018 20:40

Je pakketje is aan de beurt zodra de douane vindt dat het aan de beurt is. Afwachten dus. Kan morgen zijn, kan ook nog weken duren. En niemand kan daar iets over zeggen.

Bij haast je producten gewoon in NL of in elk geval in de EU kopen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 07 aug 2018 20:52

Via een ander EU land die nauwelijks controleerde sturen en dubbele verzendkosten is sneller en goedkoper.

Ik mag dit land en mijn relatie niet vermelden omdat dit misbruik is van de mazen in de wet van bepaalde landen.
Officieel is daar ook invoer maar zolang ik niets zeg.... ja dat is nadeel van als je geen ervaring hebt met welke verzender je vaak in China kunt kiezen en welke service ze geven....

Vaak is andere pakketdienst die wel goede service geeft sneller en nauwelijks duurder.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 07 aug 2018 21:03

Stofzuiger wat raaskal je weer.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 07 aug 2018 21:09

Ik weet dat Theo dichtbij een land woonde met matige controle op ingevoerde pakjes die je via Europa ongecontroleerd kunt doorsturen....

Webber

Ongelezen bericht door Webber » 07 aug 2018 21:32

stofzuigertje schreef:Via een ander EU land die nauwelijks controleerde sturen en dubbele verzendkosten is sneller en goedkoper.

Ik mag dit land en mijn relatie niet vermelden omdat dit misbruik is van de mazen in de wet van bepaalde landen.
Officieel is daar ook invoer maar zolang ik niets zeg.... ja dat is nadeel van als je geen ervaring hebt met welke verzender je vaak in China kunt kiezen en welke service ze geven....

Vaak is andere pakketdienst die wel goede service geeft sneller en nauwelijks duurder.
Stofzuigertje,je vervuild aleen het forum maar met dit soort onzinnige berichten!
Daar is niemand bij gebaat!
En dit is helaas niet het enige topic waar je dat in doet...

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 07 aug 2018 21:56

Ik weet alleen dat er zoveel pakjes komen dat de douane niet alles kan controleren en dit doen.

Elders in Europa welk land ik bewust weigerde te noemen is dit nog erger en de kans op te moeten betalen is nog kleiner.
Tevens vermoed ik lagere tarieven want die mag elk land zelf bepalen, net als je vrije invoer grenzen.

Ik melde ook duidelijk dat ik met deze route vrijwel zelden invoer rechten daar betaalde maar wel voor elk pakje op dubbele porto kosten zit en naast de voordelige Chinese tarieven ook het Euro tarief moet betalen!
Tenzij een vrachtwagen Chauffeur dit even ophaalde en daar gratis kon slapen in normaal bed!

En niet alleen voor mij, ook zelf wil hij graag dit voordeel....

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 07 aug 2018 22:14

Stofzuigertje schijnt voor elk probleem wel een louche sluipweg te kennen om dat op te lossen.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 07 aug 2018 22:16

Stofzuigertje heeft weer te veel gerookt.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 08 aug 2018 08:06

stofzuigertje schreef:Ik weet alleen dat er zoveel pakjes komen dat de douane niet alles kan controleren en dit doen.

Elders in Europa welk land ik bewust weigerde te noemen is dit nog erger en de kans op te moeten betalen is nog kleiner.
Tevens vermoed ik lagere tarieven want die mag elk land zelf bepalen, net als je vrije invoer grenzen.
Je vermoed lagere tarieven, waarop heb je dit vermoeden? Want de invoerrechten zijn in de gehele EU gelijk, enkel de BTW verschilt per land.
stofzuigertje schreef: Ik melde ook duidelijk dat ik met deze route vrijwel zelden invoer rechten daar betaalde maar wel voor elk pakje op dubbele porto kosten zit en naast de voordelige Chinese tarieven ook het Euro tarief moet betalen!.
We hebben niets aan dit verhaal als je de route niet verteld. Los dat die route neem ik aan kosten met zich meebrengt, immers moeten ze het doorsturen.

Je verhaal is weer lulkoek zoals 99% van je verhalen. Zou eens tijd worden dat de moderatie ingrijpt om je offtopic, vage spam te voorkomen op het forum.

grun

Ongelezen bericht door grun » 08 aug 2018 08:22

sylvesterb schreef:We hebben niets aan dit verhaal als je de route niet verteld. Los dat die route neem ik aan kosten met zich meebrengt, immers moeten ze het doorsturen.
Dat is niet echt een geheim, in het computertijdschrift C'T heeft vorig jaar juni nog een artikel gestaan over deze problematiek. In dat artikel wordt met name Engeland genoemd waar de douane wat lakser is.
In hetzelfde artikel stond overigens ook dat de Europese Commissie over een tijdje met een regeling komt die voor de hele EU geldt en waarmee een en ander tot het verleden zou moeten behoren.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 08 aug 2018 09:30

Ik ken juist gevallen waarbij bestellingen uit Engeland juist veel problemen gaven. Wereldwijde bestellingen laten afleveren in België zou vaker zonder douaneproblemen gaan. Maar dan moet je daar wel iemand kennen én het daar kunnen ophalen. Het beoogde prijsvoordeel gaat dan (deels) verloren. Met een buitenlandse partij is garantie ook lastiger.
Vandaar mijn advies: koop belangrijke of dure artikelen het liefst gewoon in NL.

Fleur71

Ongelezen bericht door Fleur71 » 12 aug 2018 15:05

Als je je spullen uit China haalt, dan kun je toch zelf ook redelijkerwijs inschatten dat daar een proces aan voor af gaat eer je het in huis hebt? Dat wéét je van te voren.
Krijg ook regelmatig bericht dat er iets bij de douane ligt, zelfs een USB stick die "onderschept" is. Nou, die zie ik echt wel een keer verschijnen, of niet, en dat kan gerust twee weken duren.
Heb je haast bezint dan voor eer ge aan een China-traject begint. Zoals al eerder aangegeven; je bent aan de beurt wanneer je aan de beurt bent. En met duizenden pakjes per dag kan dat even duren.

Senso

Ongelezen bericht door Senso » 13 aug 2018 00:35

Fleur71 schreef:Als je je spullen uit China haalt, dan kun je toch zelf ook redelijkerwijs inschatten dat daar een proces aan voor af gaat eer je het in huis hebt? Dat wéét je van te voren.
Krijg ook regelmatig bericht dat er iets bij de douane ligt, zelfs een USB stick die "onderschept" is. Nou, die zie ik echt wel een keer verschijnen, of niet, en dat kan gerust twee weken duren.
Heb je haast bezint dan voor eer ge aan een China-traject begint. Zoals al eerder aangegeven; je bent aan de beurt wanneer je aan de beurt bent. En met duizenden pakjes per dag kan dat even duren.
En dan weet je maar nooit of het artikel in kwestie misschien een copie is van een merk artikel. Daar letten ze bij de douane heel scherp op. In dat geval zijn je geld en het bestelde beiden weg. Bovendien zijn er nogal wat Chinese fabrikanten die flink met de prijzen concurreren, ten koste van de kwaliteit, en anderen die vervalsingen leveren. Dat laatste komt zeer vaak voor met o.a. medicijnen en electronische componenten.

eppobreda

Ongelezen bericht door eppobreda » 10 mar 2019 13:21

Zelf heb ik al heel wat uit China besteld en uit de 100x zijn er 3 niet aangekomen. Gemiddeld moet je tussen de 3 en 6 a 8 weken wachten als je standaard tarief betaald maar met express gaat het zelfs binnen 7 dagen. Voor kleine dingen die door de brievenbus gaan gebruiken ze meestal standaard tarief tenzij je dit kunt wijzigen, maar inderdaad meer dan 4 weken wachten bij de nederlandse douane is ronduit belachelijk. Neem dan wat meer personeel aan . En de uitspraak : '' je komt onderop de stapel te liggen '' , dan moeten ze 2x het werk verzetten terwijl ze dat meteen hadden kunnen doen .

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 10 mar 2019 16:28

@eppo

Na ruim een half jaar zal het wel in orde zijn.

Plaats reactie