LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkoop energie via Vereniging Eigen huis, nu automatisch lid?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Hindrikjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2020 10:17

Inkoop energie via Vereniging Eigen huis, nu automatisch lid?

Ongelezen bericht door Hindrikjan »

Ik heb gebruik gemaakt van een aanbod van vereniging Eigenhuis te participeren in het door hen geïnitieerde project, inkoop Energie.
Dit werd tevens opengesteld voor niet leden, (zoals ik)
Het project is keurig afgerond met een voor mij gunstig resultaat.
Tot mijn verbazing, ontving ik recent een brief van Vereniging Eigen huis, dat ik succesvol was aangemeld als lid van de vereniging en dat ik € 31.20 contributie diende te betalen.
Welnu, ik wil helemaal geen lid worden van Vereniging eigen huis en ik heb dat ook niet gevraagd.
Heb telefonisch contact opgenomen en werd keurig te woord gestaan. Wat bleek? Door gebruik te maken van de service van eigen huis, werd ik automatisch lid!
Ik heb dit nergens gelezen, maar volgens mijn gesprekspartner stond dit echt in een door Eigen huis gezonden e-mail. Ik heb aangegeven, geen lid te willen worden, maar volgens mijn gesprekspartner diende ik nu minimaal 1 jaar betaald lid te worden. Ik kon het lidmaatschap wel opzeggen, maar het lidmaatschap eindigt over een jaar.
Kan dit zomaar?, is dit koppelverkoop? zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? en tja wat kan ik nog doen?
Assen 30 oktober 2020

Henk Jan Fokkens

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Inkoop energie via Vereniging Eigen huis, nu automatisch lid?

Ongelezen bericht door Cro »

Ik snap eigenlijk de verbazing niet direct, dit staat zeer duidelijk aangegeven op de site van eigenhuis. De eerste keer dat je deelneemt krijg je een gratis lidmaatschap. Maak je daarna weer gebruik van de dienst dan wordt je automatisch lid mocht je dat niet al zijn.

https://www.eigenhuis.nl/collectieve-in ... -meedoen#/
Gratis lidmaatschap
Nadat je je hebt ingeschreven voor de Collectieve Inkoop Energie ontvang je vrijblijvend een persoonlijk aanbod. Accepteer je het aanbod, dan word je gratis een jaar lid van Vereniging Eigen Huis. Heb je eerder gebruikgemaakt van het gratis lidmaatschap? Dan wordt de contributie automatisch bij jou in rekening gebracht.

sake1987

Re: Inkoop energie via Vereniging Eigen huis, nu automatisch lid?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dus u heeft niet goed gelezen ( wat in veel topics hier niet gebeurt)
En u wil wel de lusten en niet de lasten.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Inkoop energie via Vereniging Eigen huis, nu automatisch lid?

Ongelezen bericht door omega19 »

ik zie het probleem niet. Het is toch een gratis lidmaatschap voor 1 jaar, wat opzegbaar is.

Of houdt VEH zich niet aan haar eigen voorwaarden ?
Of bent u al een jaar lid en gaat nu het 2e jaar in?
Of is het de 2e keer dat u meedoet met de collectieve inkoop?

ViBes
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2020 17:18

Re: Inkoop energie via Vereniging Eigen huis, nu automatisch lid?

Ongelezen bericht door ViBes »

Ik zou me dan niet aanmelden bij Eigen Huis maar bij de collectieve inkoop van de Consumentenbond. Vorig jaar heb ik me bij beiden aangemeld en de winnaar van de Consumentenbond was maar liefst 150 euro op jaarbasis goedkoper dan de 'winnaar' van Vereniging Eigen Huis.

Bedenk wel: De inschrijvingsrondes voor collectieve energiecontracten is een heel aantrekkelijk verdienmodel voor zowel Vereniging Eigen Huis en voor de Consumentenbond. De Consumentenbond vermeld dit ook op de site.

Het gaat mij , als inschrijver op deze collectieve energiecontracten, erom wie de beste voorwaarden bedingt voor de consument (lees: beste prijs). Ikzelf zit niet te wachten op een 'verplicht' abbo van Vereniging Eigen Huis, ook al kost die het eerste jaar niets.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inkoop energie via Vereniging Eigen huis, nu automatisch lid?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, de vorige inschrijving voor goedkope energie bij de Consumentenbond pakte toch helemaal verkeerd uit met een failliete leverancier en de klanten een deel van hun geld kwijt.

Sluit gewoon zelf iets af via een vergelijkingssite en steek zelf de bonus in uw zak.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Inkoop energie via Vereniging Eigen huis, nu automatisch lid?

Ongelezen bericht door berndv »

ViBes schreef:
10 nov 2020 17:38
Het gaat mij , als inschrijver op deze collectieve energiecontracten, erom wie de beste voorwaarden bedingt voor de consument (lees: beste prijs). Ikzelf zit niet te wachten op een 'verplicht' abbo van Vereniging Eigen Huis, ook al kost die het eerste jaar niets.
Het gaat niet alleen om wie de beste voorwaarden bedingt, het gaat er om wie de beste voorwaarden in zijn geheel biedt. En als onderdeel van die voorwaarden is dat je verplicht lid wordt en dat dit de eerste keer of het eerste jaar gratis is, dien je dit mee te nemen in je keuze voor welke aanbieder. En je dan niet blind staren op die ene prijs, maar ook de rest van de voorwaarden lezen.

Gesloten