LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar je mobiele nummer verdwijnt toch niet omdat je telefoon is gestolen. Hier in Nederland wordt meestal de sim geblokkeerd en je ontvangt een nieuwe Simkaart. Dit kan normaal toch over de hele wereld?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Lady1234 schreef:
08 mei 2019 11:03
Dat is dus alleen van toepassing als u een prepaid nummer hebt.

En wat is een WAO leeftijd? U zult bedoelen de AOW en dan schijnt de SVB het te kunnen regelen.
De meeste hebben toch een prepaid nummer?

Na de WAO leeftijd treedt als het goed is de AOW automatisch in, en dat is verschillend voor veel mensen. In mijn geval 67 jaar en 3 maanden..als dat niet veranderd tenminste.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik weet nog steeds niet wat u bedoelt met WAO leeftijd en de ASR. De meeste mensen hebben geen WAO en ook geen prepaidnummer.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Theotrucker schreef:
08 mei 2019 11:05
Maar je mobiele nummer verdwijnt toch niet omdat je telefoon is gestolen. Hier in Nederland wordt meestal de sim geblokkeerd en je ontvangt een nieuwe Simkaart. Dit kan normaal toch over de hele wereld?
Ik weet niet of providers sim kaartjes van Nld. over heel de wereld heen sturen, ik heb een prepaid kaartje en dan is weg mobiel = weg nummer.

En dat is het hele probleem waar we nu tegen aan zitten te hikken, alleen een Nld. nummer en die kan je niet veranderen zoals meerdere malen gezegd. Anders had ik wel een nieuw prepaid kaartje op laten sturen door een aardig forumlid of zo, en dan was het opgelost.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Theotrucker schreef:
07 mei 2019 22:10
Het CBR heeft ook twee verschillende inlogmogelijkheden via DigiD. Zonder SMS is er maar beperkte toegang.
Aangifte bij politie alleen met de app.

Je koopt op MP of een webshop iets en die persoon blijkt een oplichter te zijn, je bent je geld kwijt en wil daar graag aangifte van doen bij de Politie, lukt niet.
Je bent in Nederland gezellig man, even pinnen om een lekker ijsje te kopen. Je raakt je pinpas kwijt en denkt....oh nee he gestolen. Aangifte Politie via de app.
Ligt natuurlijk niet aan DigiD maar aan de Politie die een extra veiligheid stelt om in te loggen.


In heel Europa zijn er wel geteld 4 ambassade`s waar je met een balienummer terecht kan voor een actieveringssleutel (in Nederland een hele lijst) ligt niet aan DigiD maar aan de ambassade`s natuurlijk die geen balie hebben ingericht voor deze in nood zittende Nederlanders die buiten Nederland wonen.

Op deze manier blijft DigiD een vrieskist, zo voelt het aan tenminste.

En wil ik dan eigenlijk wel gebruik maken van een mobieltje, nou nee!
Deze is dan ook zeker leuk:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... f1GvgNJ_RZ

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Obelix1 schreef:
09 mei 2019 11:38
In heel Europa zijn er wel geteld 4 ambassade`s waar je met een balienummer terecht kan voor een actieveringssleutel (in Nederland een hele lijst)
Op deze pagina van DigID tel ik zes ambassades waar u terecht kunt met een activeringscode. Hoe dan ook, veel zijn het er niet. In andere werelddelen zijn het er nog minder.

Wat betreft het aangifte doen via de app: als het in het buitenland beurt is, moet u toch ook in het buitenland aangifte doen? En al het in NL gebeurt is en u nu in het buitenland bent, lijkt de app me alleen maar een voordeel.

Wat betreft het DigIDdenk ik dat de enige oplossing is dit te regelen als u weer eens in NL bent. Succes in ieder geval.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

We hebben inmiddels contact gemaakt met Digid @ twitter webservice over dit probleem, er is geen andere oplossing dan.. ambassade opzoeken of wachten tot AOW leeftijd en dan schijnt het wel te kunnen.

Dus mensen in het buitenland zorg voor een actueel telefoonnummer in uw account, of u ondergaat hetzelfde lot.

Ik...nou laten ze mij de post maar sturen hoor, we doen net alsof we in de 50e jaren zitten. Komt het aan of niet?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door renewouters »

Maar zo gek is het toch niet dat de belangen van Nederlanders in het buitenland door de ambassades worden behartigd? En dat je daar dus als Nederlander wat voor moet doen. Alles voor de veiligheid lijkt me, zeker in dit geval. Je moet er toch niet aan denken dat er ergens in het buitenland onzorgvuldig wordt omgesprongen met dit soort zaken. Het is een consequentie van in het buitenland wonen, dat sommige zaken anders lopen dan hier.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

We praten over een SMS code die ik niet kan ontvangen omdat ik mijn oude telefoonnummer niet kan wijzigen in mijn eigen DigiD account. Moet ik daarom een ambassade gaan opzoeken die voor mij in geen velden of wegen te bekennen is.

Moet ik daarom maar wachten tot mijn AOW leeftijd en dan zou het via SVB kunnen, en dat is duidelijk geen ambassade. Voor Digid is SVB dan een veilige omgeving waar het wel zou kunnen.

Het is gemakkelijk gezegd vanuit een luie stoel in Nederland, je moet er wel je best voor doen als Nederlander in het buitenland!. Maar ik kon dit natuurlijk 5 of 6 jaar geleden ook niet zien aankomen dat iedereen zo`n beetje overstapt op een extra beveiliging via SMS met dat Digid gedoe.

En dan gaan sommige zaken nu gewoon weer via post als de oplossing, nou lekker veilig zeg.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bent u nooit in NL voor bv familiebezoek of vakantie? Dan kunt u het nuttige met het aangename verenigen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Tijdens mijn laatste vlucht zijn mijn trommelvliezen gescheurd door de druk, daarna heb ik er een gigantische ontsteking aan over gehouden die maar niet wilde overgaan. Dankzij een geniale Cubaanse KNO arts is het op het nippertje gered.

Ik wil best en graag voor die code naar Nederland vliegen, maar de schrik zit nog in mijn knieën en ik moet erg hard sparen want het heeft mij veel geld gekost. Komt bij dat we hier niet zulke ruime inkomens hebben als in Nederland, en ook mijn gezin kan het geld goed gebruiken voor de dagelijkse levensbehoeften.

In dat opzicht is het een consequentie om in het buitenland te gaan wonen, maar bedankt in ieder geval voor het goede idee.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Dan een tactische vraag omdat ik mij niet veel meer zie vliegen en waar ik ook enorm tegen op zie.
Ik ga als het goed is over 4 jaar met AOW ik krijg dat ongeacht waar ik zit en hoef ook geen Nederlander meer te zijn. (paspoort) Omdat ik toch niet van plan ben om meer naar Nld. te vliegen, heb er meer last van dan plezier, vraag ik mij af om gewoon in het land waar ik nu woon een paspoort te nemen of een ID cart. (beide is mogelijk)

Je moet je hier regelmatig identificeren, bank, verzekering, documenten etc. dus dat heb ik gewoon nodig en dat doe ik dus nu met mijn paspoort uit Nld en die verloopt pas na de ingang van mijn AOW.

Zou ik eigenlijk dat NL.paspoort ook niet kunnen ontvangen op een Nederlandse ambassade, ergens op deze wereld kloot? Dan vaar ik er gewoon heen en maak er een trip van.

Ik hoor graag suggestie`s.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U wilt een andere Nationaliteit aangaan om makkelijker een ID van daar te krijgen? En welk land is dat dan, dat dat zo simpel gaat?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een paspoort aanvragen in het buitenland is niet zo moeilijk. De rijksoverheid legt het netjes uit haar website.
U moet er wel rekening mee houden dat de meeste ambassades niet varend te bereiken zijn.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Lady1234 schreef:
12 mei 2019 21:45
U wilt een andere Nationaliteit aangaan om makkelijker een ID van daar te krijgen? En welk land is dat dan, dat dat zo simpel gaat?
Het is niet gemakkelijk maar wel te doen, je moet als Nederlander er wel wat voor doen maar dat zijn de consequenties.

Mijn vraag was Nld. of buitenlands ID? Voor een nationaal ID hoef ik meer op pad en kan ik ook eens iets vanuit mijn luie stoel doen. Waarom zou ik eigenlijk nog Nederlander blijven na mijn AOW? Als dat makkelijker zou zijn is het een overweging waard.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
12 mei 2019 21:45
U wilt een andere Nationaliteit aangaan om makkelijker een ID van daar te krijgen? En welk land is dat dan, dat dat zo simpel gaat?
Ik gok op CV :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat heeft uw vervolgvraag te maken met het niet meer kunnen inloggen met Digid door het ontbreken van een sms mogelijkheid? Met een buitenlands ID gaat dat ook niet lukken.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
13 mei 2019 09:13
Lady1234 schreef:
12 mei 2019 21:45
U wilt een andere Nationaliteit aangaan om makkelijker een ID van daar te krijgen? En welk land is dat dan, dat dat zo simpel gaat?
Ik gok op CV :mrgreen:
Maar die inwoner was toch regelmatig hier? :lol:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Geen Nederlandse nationaliteit is geen Nederlandse belasting betalen? Wordt ingewikkeld. Ze zullen er geen deurwaarder heen sturen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
13 mei 2019 09:13
Lady1234 schreef:
12 mei 2019 21:45
U wilt een andere Nationaliteit aangaan om makkelijker een ID van daar te krijgen? En welk land is dat dan, dat dat zo simpel gaat?
Ik gok op CV :mrgreen:
Volgens mij ben je niet de enige, Moneyman.

Gesloten