LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
13 mei 2019 09:16
Maar wat heeft uw vervolgvraag te maken met het niet meer kunnen inloggen met Digid door het ontbreken van een sms mogelijkheid? Met een buitenlands ID gaat dat ook niet lukken.
Ik ben ook de (vaar)weg kwijt.
Theotrucker schreef:
13 mei 2019 09:20
Geen Nederlandse nationaliteit is geen Nederlandse belasting betalen? Wordt ingewikkeld. Ze zullen er geen deurwaarder heen sturen.
Geen probleem, er wordt dan gewoon beslag gelegd op de AOW. En ook nog eens zonder dat er een beslagvrije voet van toepassing is, omdat betrokkene niet meer in Nederland woont.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als u in het buitenland woont, bouwt u geen AOW op. U hoeft volgens mij niet te wachten met het aannemen van een andere nationaliteit. Iedereen die in NL gewoond of gewerkt heeft, heeft immers AOW opgebouwd.

Over de jaren dat u niet in NL woont of woonde bouwt u geen AOW op. Per "buitenlands jaar" wordt de uitkering 2% gekort. Dat is nu dus al het geval.

In het buitenland moet u de AOW zes maanden van tevoren aanvragen.

Ook niet onbelangrijk: in de meeste landen wordt de AOW uitbetaald in euro's. Dat kan betekenen dat u te maken krijgt met wisselkoersen en koersverschillen, als uw bank het euro-bedrag gaat omrekenen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
13 mei 2019 09:54
Ook niet onbelangrijk: in de meeste landen wordt de AOW uitbetaald in euro's. Dat kan betekenen dat u te maken krijgt met wisselkoersen en koersverschillen, als uw bank het euro-bedrag gaat omrekenen.
En wat dát weer voor problemen op kan leveren, zagen we al in dit topic van ene Wim Monteiro.
banken-f30/ing-wisselt-euro-om-in-pond- ... -s100.html

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Precies, zoiets herinnerde ik me ook. Het zou toch vervelend zijn als TS daarmee onverwacht te maken zou krijgen. Dan is het toch mooi dat we elkaar via dit forum kunnen helpen?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Lady1234 schreef:
13 mei 2019 09:16
Maar wat heeft uw vervolgvraag te maken met het niet meer kunnen inloggen met Digid door het ontbreken van een sms mogelijkheid? Met een buitenlands ID gaat dat ook niet lukken.
Ik heb mij neergelegd dat het met DigiD niet gaat lukken op geen enkele manier, het is niet een vervolg van dat. Ik vroeg mij gewoon af (nieuwe vraag) of een paspoort handig zou zijn voor in de toekomst, Nld of lokaal.

Ik weet helaas niet wat er bedoeld wordt met CV, woon ergens anders.
Heb een verblijfsvergunning maar die moet elke 5 jaar vernieuwd worden, toen dacht ik ...paspoort voor tien jaar en je bent overal vanaf. Maar als een ambassade een Nederlands paspoort kan leveren en zelfs opsturen via DHL, dan is dat ook niet slecht en daar ga ik over nadenken.

Het had eigenlijk in een nieuw topic gemoeten deze vraag, zodat er geen verwarring zou kunnen ontstaan. Mijn excuus hier voor.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door witte angora »

Obelix1 schreef:
13 mei 2019 10:46
Ik weet helaas niet wat er bedoeld wordt met CV, woon ergens anders.
Het is voor het topic niet zo relevant wat CV is. Grappig dat je niet weet waar dat voor staat, maar wel weet dat je ergens anders woont. Dat laatste zal ongetwijfeld waar zijn.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Theotrucker schreef:
13 mei 2019 09:20
Geen Nederlandse nationaliteit is geen Nederlandse belasting betalen? Wordt ingewikkeld. Ze zullen er geen deurwaarder heen sturen.
Ik heb de Nederlandse nationaliteit en betaal i.d.d. geen Nederlandse belasting, dat doe ik hier. Dus wat bedoeld u dan met deurwaarders? en wat is er ingewikkeld aan? Kunt u die aanname`s uitleggen?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

witte angora schreef:
13 mei 2019 10:54
Obelix1 schreef:
13 mei 2019 10:46
Ik weet helaas niet wat er bedoeld wordt met CV, woon ergens anders.
Het is voor het topic niet zo relevant wat CV is. Grappig dat je niet weet waar dat voor staat, maar wel weet dat je ergens anders woont. Dat laatste zal ongetwijfeld waar zijn.
Klopt WA, ik weet ook dat ik niet in Nld. woon met CV (centrale verwarming) en dat is zeker grappig als je dat bedoelt.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee hoor Obelisk, je weet donders goed dat met CV de Cabo Verde bedoeld wordt, en dat is in deze context dus geen centrale verwarming.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij wordt heel CV centraal verwarmd door de zon. :lol:

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Lady1234 schreef:
13 mei 2019 11:18
Volgens mij wordt heel CV centraal verwarmd door de zon. :lol:
Met zonnepanelen zou je zeker in Nld je huis CV kunnen verwarmen, er zijn toch geen winters meer.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Maar leg me nu eens uit hoe dat zit met CV - Cabo Verde, is dat Kaapverdië toevallig. Ligt dat soms bij de Canarische eilanden, dat ken ik wel toevallig.

Ik krijg de indruk dat ik een verkeerd land heb uitgezocht om te wonen, het zou CV moeten zijn volgens het panel. Nou in mijn volgende leven misschien maar ik ga hier niet weg met of zonder DigiD, en mijn gezin laat ik niet in de kou staan.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niet dat het van veel belang is, maar in welk land woont u? Is er een ambassade of een consulaat?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Er is een ambassade en daar zou ik terecht kunnen, helaas geen balie voor DigiD. Omdat DigiD zo moeilijk is voor dat ene mobiele telefoonnummer wat niet te wijzigen is en alleen een speciale balie, dacht ik eigenlijk dat het voor een paspoort nog moeilijker zou zijn.

Vandaar mijn vraag hierover
, niets meer of minder. Het schijnt heel makkelijk te zijn en ze sturen het ook nog eens op waar ik het dan kan ophalen op een speciaal service punt. Dus u heeft me wel op een idee gebracht en het schijnt dus goed te doen zijn.

Ook niet slecht en misschien gewoon de oplossing voor dat, ik wil ook wel eens naar Portugal of Spanje in de toekomst als ik weer wat lef heb om te vliegen.

Wat te bedenken met een harde Brexit (wat nog steeds kan), wordt gewoon een niet EU land en overzee. Weet u hoeveel Nederlanders daar zitten te knarsend tanden? En dat is hoever van Nederland..een verwarmde zwembroek aan en je zwemt er zelfs naar toe.

Maar ik vind het fijn dat u als èèn van de weinige probeert het probleem serieus op te lossen, de meeste schieten maar wat in het rond en komen alleen maar met grapjes aan zetten omdat ze denken....ooohhh alweer een buitenlander, had ie maar in Nederland moeten blijven. BBBrrrrrrr....CV aan!

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, het een kleine moeite een landgenoot in den vreemde te helpen. Of dat nu in Kaapverdië is of ergens anders. De meeste informatie is immers gewoon via internet beschikbaar.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

U doet er tenminste moeite voor, en i.d.d. het meeste info wordt geplukt van Internet. En nu u ook over Kaapverdië hebt, schijnt toch populair te zijn op Radar forum, heb ik ook eens gekeken...via Internet natuurlijk.

Nou nee ....ik ga daar niet wonen en zelfs niet op vakantie, lijkt me niks en zelfs geen ambassade te bekennen. Je paspoort zal maar gestolen worden!
En welk eiland dan eigenlijk het zijn er 9 stuks midden in de oceaan, dan ga ik liever naar de Canarische eilanden dat lijkt me lekkerder en dicht bij Portugal en Spanje. Maar hier is het ook niet slecht hoor zonder CV.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar waar is "hier" dan, begin ik me uit pure nieuwsgierigheid toch af te vragen. De Canarische eilanden, of begrinp ik dat verkeerd?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Als we elkaar beter leren kennen zal ik het je zeker vertellen, op dit moment is het niet relevant aan de vraag.
Nieuwsgierige aagjes daar heb ik niks aan, vandaar dat er gegokt wordt...zal wel daar zijn en de antwoorden klinken al niet beter.
Het boezemt in ieder geval weinig vertrouwen in als ik de kreten hoor, deurwaarders, belasting ontduiking, beslag leggingen AOW etc...

Niemand zegt, goh wat vervelend voor je joh dat je niet kan vliegen vanwege gescheurde trommelvliezen door de druk en de infectie die ontstaat. Neee gewoon grappen maken alsof ik op een eiland woon waar ik het hele bestaan niet van weet. Ga lekker zelf naar CV

Ontdek je plekje, en de rest van het leven vind ik geweldig heerlijk hier.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Obelix1 schreef:
13 mei 2019 14:58
Niemand zegt, goh wat vervelend voor je joh dat je niet kan vliegen vanwege gescheurde trommelvliezen door de druk en de infectie die ontstaat.
Wat verwacht je, je zit op het Radar-forum, niet in een praatgroepje.

Tedjooo
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 mei 2018 17:18

Re: Inloggen op DigiD zonder app na 15 mei?

Ongelezen bericht door Tedjooo »

Het probleem is alleen dat je geen gegevens van jezelf kunt wijzigen met behulp van DigiD want daarvoor heb je een sms-verificatie voor nodig. Vooralsnog kan dat niet vanuit het buitenland. Ben 62 en woon in Colombia. Hoewel ik niet van plan ben naar NL te gaan is het voor mijn AOW en andere aanvragen wel handig om dat een keer geregeld te hebben. Dus voor mijn 65e een keer naar NL dan wel hopen op een wijziging van het systeem dat je het anders op kunt lossen bij bijv, ambassades ! Inloggen blijft gelukkig mogelijk.

Het is een beetje krakkemikkerig maar de reden is wel duidelijk: veiligheid en misbruik

Gesloten