LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de ConsumentenBond nu overal?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
inba
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2019 14:27

Is de ConsumentenBond nu overal?

Ongelezen bericht door inba »

Opeens zie en hoor ik in allerlei reclames dat de ConsumentenBond (CB) wordt gebruikt om eenzelfde soort product/dienst/bedrijf aan te prijzen. Of het is de 'goedkoopste' supermarkt of een specifiek product. Het lijkt wel of de CB product/dienst/bedrijf 'A én B' aanbeveelt en ook nog de beste vindt...
Ik neem reclames sowieso al niet serieus, maar volgens mij kan ik dankzij de laatste hype in reclameland de CB zélf ook niet meer serieus nemen?
Wat vind jij en wat zou de ConsumentenBond zelf ervan vinden?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is de ConsumentenBond nu overal?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u lid bent van CB, kunt u natuurlijk die vraag rechtstreeks aan hen voorleggen. Ikzelf trek mij van de keuzes van CB voor wat dan ook niets aan.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is de ConsumentenBond nu overal?

Ongelezen bericht door witte angora »

inba schreef:
06 sep 2019 19:28
Opeens
Zo 'opeens' is het nu ook weer niet. Het gebeurt al vele jaren dat, als een product 'beste koop' is, er luidruchtig mee geadverteerd wordt. Of het nu om matrassen, fietsen, koffie of wat anders gaat. Misschien dat het je lang niet op is gevallen?

Terwijl die 'beste koop' vaak helemaal niet zo best is. Het is de beste van de geteste exemplaren, maar veel, heel veel zijn er niet in de test betrokken. Dat maakt de tests per definitie al discutabel.

Ik denk, om je vraag te beantwoorden, dat de CB het wel best vind, het is per slot van rekening voor hen ook gratis reclame. Voor wat het waard is, want zo serieus wordt die club ook niet meer genomen. Op een enkeling na, die we tzt hier vanzelf wel weer langs zien schuiven.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Is de ConsumentenBond nu overal?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het is zeker niet alleen gratis reclame. Bedrijven moeten dokken om hun producten aan te mogen prijzen als beste koop etc.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Is de ConsumentenBond nu overal?

Ongelezen bericht door renewouters »

ZeerPrivé schreef:
06 sep 2019 20:08
Het is zeker niet alleen gratis reclame. Bedrijven moeten dokken om hun producten aan te mogen prijzen als beste koop etc.
Heb je een bron daarvan?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Is de ConsumentenBond nu overal?

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij heeft CB al jaren geen beste koop meer. Juist in zulk misbruik te voorkomen. Wel is er bijvoorbeeld periodiek een vergelijking van een 'mandje' supermarkt producten, waarbij de prijzen worden vergeleken (a merk en huismerk). Dan kan het natuurlijk zijn dat een bepaalde supermarkt daar regelmatig als voordeligste uit naar boven komt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Is de ConsumentenBond nu overal?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Consumenten .... Blond?

Ik zag ooit een wasmachine als beste Koop!
Dit merk is zeer bekend in werkplaats, en ik weigerde als Webshop deze te leveren daarom!

Helaas, zuinig was deze wel, ook voordelige koop maar beslist niet wat levensduur.
Enkele kwamen hier klagen dat na de 2 jaren 3x reparatie ze nu zoveel zelf mogen betalen en kopen dit merk nooit meer.

Helaas testen ze niet op levensduur en reparatie kosten!

Daarom Consumenten Blond... is mijn uitspraak en daar moeten we het allen mee doen!

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Is de ConsumentenBond nu overal?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

renewouters schreef:
06 sep 2019 20:23
ZeerPrivé schreef:
06 sep 2019 20:08
Het is zeker niet alleen gratis reclame. Bedrijven moeten dokken om hun producten aan te mogen prijzen als beste koop etc.
Heb je een bron daarvan?

Dat had je natuurlijk ook zelf even kunnen opzoeken, 1 minuutje werk.
https://www.consumentenbond.nl/over-ons ... omsten#no2

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is de ConsumentenBond nu overal?

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja komkommer, als je 10 prutmachines hebt, en één daarvan is de beste, dan is het nog steeds een prutmachine. Kan er niks anders van maken.

Als bedrijven daar vervolgens mee gaan adverteren als zijnde 'best getest', sja...

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Is de ConsumentenBond nu overal?

Ongelezen bericht door grun »

Ik heb altijd begrepen dat de beste koop bij de CB niet altijd betekent dat het artikel het best in kwaliteit is, maar de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Dus misschien waren er wel betere, maar die waren dan ook meteen (veel) duurder. Zelf ben ik overigens over het algemeen best tevreden over de artikelen die bij de CB als 'beste koop' bestempeld zijn.

Gesloten