ISTA: hoge stookkosten, klopt de meter wel?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
soner72

ISTA: hoge stookkosten, klopt de meter wel?

Ongelezen bericht door soner72 » 05 jul 2018 15:16

Woon 25 jaar op de zelfde adres sinds ymere de nieuwe wooncorporatie is hebben we alleen maar ellende. vooral met ISTA.
Jullie willen niet weten wat ik betaal voor mijn stookkosten voor een woning van 47 m2.
Ik heb zoveelste keer verzoek ingediend om de meters te laten kijken , maar ze komen niet , enige antwoord is wat je te horen krijgt is de meters kloppen wel dat kunnen we op afstand digitaal zien. Ik heb daarna vergelijking gedaan die met de meters van mijn buren en inderdaad het klopt geen meter van, de radiotoren waren va zelfde grootte en op de zelfde plek , mijn meters sloeg in een keer omhoog binnen 1 uur , de meters van mijn buren bleef op de zelfde cijfers. dit heb ik ook verteld maar ista heeft wel daar een mooie verhaal over te vertellen. later heb ik verzoek gedaan om vergelijking te doen met andere meters deze hebben ze geweigerd . Ik betaal 60 euro per maand voorschot aan service kosten welk deze 720 euro per jaar is, achteraf krijg ik elk jaar een jaar afrekening welk ik nog 1500 tot 1800 bij moet betalen, dus totaal 2200 - 2500 euro per jaar voor een piep kleine woning met 2 radiotoren, en de radiotoren is iets wat je per jaar 6 of 7 maande gebruikt. mijn vriend woont in een woning van 120 m2 welk hij alle radiotoren aan heeft en 1200 per jaar betaald. Ik heb zoveel klachten gelezen over ista, nu snap ik niet waarom de overheid hier niets aan doet

Guardian72
Contacteer:

Re: ISTA: hoge stookkosten, klopt de meter wel?

Ongelezen bericht door Guardian72 » 06 jul 2018 13:39

2500 per jaar?
Ik heb een woning van 121m2 - en betaal tussen de 1700 en 1900 per jaar (afhankelijk van het weer).
Er lijkt me iets totaal onjuist te zijn.

Helaas - ander advies dan 'zoek hulp van experts' heb ik ook niet.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 06 jul 2018 15:16

"De onderste woningen hoeven daarom nooit de radiator aan te zetten omdat de leidingen genoeg warmte afgeven. De bovenste woningen, waar minder leidingen zitten, moeten de radiator wel aanzetten.

Radiatormeters
Dit laatste verklaart volgens Woonbond grotendeels de te hoge stookkosten bij sommige bewoners. “

https://www.ensoc.nl/nieuwsarchief/bran ... eeds-boos/

Kan het daar aan liggen?

soner72

Ongelezen bericht door soner72 » 11 jul 2018 20:51

Beste mensen, ik ben zelf ook een slachtoffer van ista . Ik ben van plan om alle gedeputeerde mensen van ista bij elkaar te komen zo dat we met zijn alle zaak kunnen open tegen ista. Neem rustig kontakt met mij op.

[Telefoonnummer en e-mailadres verwijderd door moderatie]

We hebben niets te verliezen , nee hebbrn we al ja kunnen we krijgen. Hoe meer we zijn hoe sterker we staan. Alsjeblieft aarzel niet en neem kontakt met mij op.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jul 2018 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer en e-mailadres verwijderd door moderatie

Ivo.w

Ongelezen bericht door Ivo.w » 12 jul 2018 07:56

Leuk, en ik heb nooit een probleem met ista gehad. Gewoon radiatorkranen 's nachts en bij afwezigheid dicht draaien scheelt enorm (en doen veel mensen echt niet, ook vaak niet wanneer men zegt zuinig te zijn...).

En alleen de ruimtes verwarmen die daadwerkelijk in gebruik zijn. De hele dag de slaapkamer of badkamer verwarmen is tamelijk zinloos als je daar overdag amper komt.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar » 12 jul 2018 08:32

Twee topics over ISTA samengevoegd tot één topic. Bovendien zijn de reacties met betrekking tot de gedeelde persoonsgegevens verwijderd. Contact opnemen kan via een privébericht of via dit topic.

Mallehenk

Ongelezen bericht door Mallehenk » 11 sep 2019 18:12

Ik heb ook hoge kosten bij ista 2100,- het zal toch niet zo zijn dat iedere keer de verwarming moet uit draaien en als ik het koud krijg weer aan beetje bezopen toch?
Het zou eerlijk zijn als er een meter in de meterkast geplaats wordt waar het verbruik afgelezen wordt.
Ze zouden ook compensatie kunnen geven voor zo'n warmte .
Dus radar zou je dit voor ons uit kunnen zoeken?
Ik heb stads verwarming gehad in mijn andere woning dat was beter met een meter in de meterkast het was lang niet zo hoog

tomdujardin

Ongelezen bericht door tomdujardin » 14 okt 2019 17:37

Heb je klachten rond ISTA, stuur mij dan per omgaande een berichtje in mijn mailbox. Ik ben al geruime tijd bezig over een dossier waarin een groot aantal onregelmatigheden worden doorgelicht. Samen staan we sterk.

moulijnt

Ongelezen bericht door moulijnt » 17 okt 2019 15:49

Wij zijn verhuis in Mei vanuit Rockanje naar Rotterdam . Normaal gesproken in jaren 2015-2017, kregen wij altijd servicekosten terug. Tot onze enrome verbazing op 5 Oktober (dus ook te laat) ontvingen wij een bericht van Vestia met het overzicht van ISTA. Dat wij tot het eind van Oktober (dus minder dan 25 dagen te gaan) moesten 262 EUr moesten bijbetalen. Onze verwarming stond bijna nooit aan!!!

Broekmans

Ongelezen bericht door Broekmans » 15 nov 2019 16:56

Beste Tomdujardin,

Ik heb ook een klacht over de Ista meters die niet kloppen. Ben benieuwd of en hoe dit het beste behandeld kan worden.
gr. Broekmans

Plaats reactie