je leeftijd bevestigen op je google-account

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
gokkerrr
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2021 10:04

je leeftijd bevestigen op je google-account

Ongelezen bericht door gokkerrr »

Uw google account updaten om te voldoen aan de minimum leeftijd

Mijn kleinkind van 13 jaar kreeg deze email van google, is dit nieuw ?

wij zijn ermee aan de slag gegaan maar echt werken doet het niet, waarschijnlijk iets verkeerds gedaan.
Wat mij ook verbaasde was de manier van leeftijd bepalen aan de hand van een paspoort of id kaart.
Is dit niet iets wat niet mag ?

Willen jullie hier eens naar kijken ?
Want ik heb family-link geactiveerd voor ouderlijk toezicht maar ze krijgt nog steeds een email dat haar account wordt
gestopt, dit is vooral het probleem

Alvast bedankt

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: je leeftijd bevestigen op je google-account

Ongelezen bericht door JozJan »

Google stelt eisen aan de minimale leeftijd om een account te kunnen hebben. En ze vragen bewijs. Natuurlijk mag dat gewoon.
Kopie paspoort of ID kaart mogen ze ook opvragen, zorg er wel voor dat niet de hele kaart wordt gescand of gekopiëerd, maar alleen de relevante delen ( ni dit geval: naam en geboortedatum). De overheid heeft een app waarmee je een kopie ID kunt maken en de delen die je niet wil tonen zwart kunt maken.

Google is ook niet de enige die die doet, heb het met Microsoft account van mijn kinderen ook aan de hand gehad.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: je leeftijd bevestigen op je google-account

Ongelezen bericht door crazyme »

Maak een nieuw account aan met een leeftijd van 18+ om van dit gedoe af te zijn. Je gaat natuurlijk geen id naar google mailen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: je leeftijd bevestigen op je google-account

Ongelezen bericht door sjohie »

crazyme schreef:
11 mei 2021 12:01
Maak een nieuw account aan met een leeftijd van 18+ om van dit gedoe af te zijn. Je gaat natuurlijk geen id naar google mailen.
Ja, waarom zou je een kind van 13 niet gewoon blootstellen aan al het 18+ materiaal binnen het hele google ecosysteem.. Al dat betuttel ook altijd.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: je leeftijd bevestigen op je google-account

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

crazyme schreef:
11 mei 2021 12:01
Maak een nieuw account aan met een leeftijd van 18+ om van dit gedoe af te zijn. Je gaat natuurlijk geen id naar google mailen.
Prima plan. Je kan kinderen niet jong genoeg leren dat liegen prima is.

V045
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 sep 2020 02:21

Re: je leeftijd bevestigen op je google-account

Ongelezen bericht door V045 »

crazyme schreef:
11 mei 2021 12:01
Maak een nieuw account aan met een leeftijd van 18+ om van dit gedoe af te zijn. Je gaat natuurlijk geen id naar google mailen.
Ik kreeg gister ineens ook de melding dat ik mijn leeftijd moest verifieren om een youtube filmpje te kijken. Gedaan met creditcard. Ik denk dat er iets veranderd is in de voorwaarden en dat je niet zomaar meer een 18+ account kan aanmaken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: je leeftijd bevestigen op je google-account

Ongelezen bericht door crazyme »

PeterPeters1966 schreef:
11 mei 2021 13:03
crazyme schreef:
11 mei 2021 12:01
Maak een nieuw account aan met een leeftijd van 18+ om van dit gedoe af te zijn. Je gaat natuurlijk geen id naar google mailen.
Prima plan. Je kan kinderen niet jong genoeg leren dat liegen prima is.
Jij heet ook echt Peter Peters ? Geboren in 1966 ?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: je leeftijd bevestigen op je google-account

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

crazyme schreef:
11 mei 2021 13:09
PeterPeters1966 schreef:
11 mei 2021 13:03
crazyme schreef:
11 mei 2021 12:01
Maak een nieuw account aan met een leeftijd van 18+ om van dit gedoe af te zijn. Je gaat natuurlijk geen id naar google mailen.
Prima plan. Je kan kinderen niet jong genoeg leren dat liegen prima is.
Jij heet ook echt Peter Peters ? Geboren in 1966 ?
Voornaam en geboortejaar kloppen. Achternaam is een restant uit mijn studententijd toen mensen mij zo noemden. Mijn emailadres is bekend bij de de site-eigenaar. Verder is het gebruik van een nickname op internet iets anders dan bewust omzeilen van wetgeving.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: je leeftijd bevestigen op je google-account

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik krijg die meldingen ook steeds op mijn game-pc als ik op YouTube zit. Op mijn telefoon niet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: je leeftijd bevestigen op je google-account

Ongelezen bericht door Jablan »

PeterPeters1966 schreef:
11 mei 2021 13:03
Prima plan. Je kan kinderen niet jong genoeg leren dat liegen prima is.
Het zal wel moeten. Wij hebben voor onze jongen een extra account aangemaakt, zodat hij niet elke keer tegen die puriteinse leeftijdsgrenzen aanloopt, alleen omdat iemand heeft bedacht, dat gay content vanaf 18 is - en dan heb ik het niet over eenduidige filmpjes of andere ranzige sites, maar over gewone informatieve sites.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: je leeftijd bevestigen op je google-account

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jablan, Dat komt natuurlijk omdat Google een Amerikaans bedrijf is. Homoseksualiteit wordt door beinvloeding van de kerken niet echt als iets normaals gezien in.
Bijna iedereen kan er wel een aanvalswapen kopen maar informatie zoeken over homoseksualiteit daar moeten iedereen tegen beschermd worden. Het is en blijft een raar land

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: je leeftijd bevestigen op je google-account

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat weten we, geldt alleen voor de binnenlanden van de VS, aan de west- en oostkust is het veel beter. Het was alleen verrassend, dat de algoritmes van Google hier op aanslaan met een leeftijdsgrens en daardoor juist relevante sites voor 18-minners niet verschenen in de zoekresultaten.
Neem het als voorbeeld waarom je soms moet liegen over de leeftijd om aan informatie te komen. Toevallig is het bij ons gay, maar het zal vast en zeker ook teruggekomen bij andere onderwerpen. Niet dat Google nu direct de spelonken van internet moet laten zien, maar vaker relevante zoekresultaten zijn wel fijner.

Gesloten