LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kaartjes actie voor Mandy

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
base81
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:34

kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door base81 »

In telefonisch overleg met Radar gaan wij kaartjes sturen aan Mandy, hopelijk willen jullie dat ook doen.

Natuurlijk is zij een van de velen (helaas), maar dat neemt niet weg dat ze wel wat steun kan gebruiken.

Hoe meer kaartjes, hoe beter!

Daarom;

Stuur een leuk, lief, zelf gemaakt of zelf gekocht kaartje naar Mandy!!!

Sturen naar;
Tros Radar
O.v.v. "Mandy"
Postbus 28555
1202LP, Hilversum.

klokluider
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:04

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door klokluider »

goed initiatief,

maar als je dan toch bezig bent stuur dan ook een mailtje naar meneer Coruz dat 9 maanden wachten totdat de kinderen die NIET in een gevangenis thuishoren veel te lang is.

[email protected]

In de hoop dat de politiek dit signaal wel oppakt

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door caruso »

Wie is Mandy?

Shuttle
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2007 22:13

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door Shuttle »

Nou, je kan mailen tot je een ons weegt, heb ik ook gedaan, heb ook een zoon die in JJI gepaatst werd...........mooi geen antwoord

klokluider
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:04

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door klokluider »

Ik weet wat je bedoelt. Dit is nu het voorbeeld van wat het CDA bedoelt met de hoeksteen van de samenleving.

Klokluider

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door caruso »

Snap het niet? Waar gaat deze topic over?

klokluider
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:04

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door klokluider »

Deze topic gaat over een meisje Mandy die vanwege plaatsentekort bij de jeugdzorg (door slecht management want dit hadden ze vorig jaar ook al) in een gevangenis is geplaatst (JJI).

Zij hoort hier niet, de politiek heeft afgesproken dat OTS kinderen niet in JJI thuishoren maar het moet volgens het CDA nog 9 maanden duren voordat er een andere plaats is. En dit geldt voor velen.

Klokluider

anniecox
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2007 12:25

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door anniecox »

Ken in mijn naaste omgeving ook zo'n schrijnend geval.
Drie broertjes, waarvan de oudste in een jeugdgevangenis kwam.
Ook wegens plaatsgebrek.
De twee jongsten gaan al maanden niet naar school, spijbelbeleid is niet op hun van toepassing.
Gezinsvoogd doet hier ook weinig mee.
Er wordt niet naar een vervangende leermogelijkheid gezocht.
Jeugdzorg staat te ver van het gezin af er is geen echte controle hierop.
Jammer van alle energie en geld dat hierin gestoken is.

base81
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:34

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door base81 »

klokluider bedankt voor de tip! ik heb direct een mailtje gestuurd aan Curuz.

Eigenlijk gaat voor dit meisje het misbruik gewoon door, eerst in haar jeugd
en nu in de gevangenis,

daarom iedereen stuur een leuk/lief kaartje naar Mandy!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Sorry mensen maar zo zijn er honderden kinderen in een soortgelijke situatie.
Ik ga echt niet één kind in de watten leggen wanneer er honderden in soortgelijke situatie verkeren, sorry!
Met alle respect voor het initiatief.

base81
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:34

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door base81 »

chanmaster,ik kan niat de hele wereld redden.
maar ik kan wel het leven van 1 persoon positief beinvloeden.
dat er zo veel zijn weet ik,dit is nog geen excuus om dan maar niets te doen.
ik zou het geweldig vinden als ik het leven van al is het maar 1 persoon
fijn kan beinvloeden! stel dat jij nou net die ene persoon zou zijn
dan maakt dat wel een wereld van verschil voor die ene persoon!
een betere wereld begint bij jezelf.
en wat heb jij dan gedaan? wat is dan jou plan?
of wil je alleen je negatieve stem kwijt op dit forum.
als jij er niks in ziet om 1 peroon een beetje te sterken met een simpele handeling als een kaartje,dan doe je toch gewoon niet mee.
ik begrijp trouwens ook niet waarom je dan ook reageerd.
tip:je hoefd niet altijd te reageren. :wink:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Nou nou zo negatief was het nu ook weer niet bedoeld hoor!
Maar in feiten doe je met een kaartje niets aander dan een kind wat je totaal niet kent een kaartje sturen. Wat zou u doen als u in de **** zou zitten en van jan roet en rap een kaartje ontvangen met daarop hun steunbetuiging? Wat heeft zo'n kind daar aan?

Shuttle
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2007 22:13

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door Shuttle »

Toen mijn zoon onterecht gesloten zat ivm wachtend op een behandelplek kreeg hij van moeders van een bepaald forum ook kaarten.
Hij vond dit heel leuk en met zijn verjaardag die hij daar moest vieren had hij nog nooit zoveel kaarten gehad, ik mag ze niet weg doen, hij wilt ze bewaren.
Mischien een herinnering aan zijn onterechte opsluiting?mischien een herinnering aan mensen die met hem meeleefde? ik weet de reden niet echt want hij uit zijn gevoelens niet omtrent dit gebeuren.
Wat heeft zo'n meisje eraan?
Mischien vind ze het leuk, mischien niet maar dat is aan haar en dat kan een ander niet beoordelen maar kwaad kan het niet, een teken van meeleven want het is niet niks als dit je overkomt.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat kind moet daar zo snel mogelijk weg maar men weet niet waarheen ermee. Er is geen plek! Iederaan zit nu ookal tegen jeugdzorg aan te schoppen terwijl we hier duidelijk te maken hebben met het ontbreken van plaatsen. Wanneer er geen plaatsen zijn kan jeugdzorg immers ook niets uitrichten. Ik demk wellicht wat rationeel maar er zijn meer kinderen in soortgelijke situaties. Ik vind het daarom niet minder erg hoor maar heb net zo goed van doen met die andere kids.

Shuttle
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2007 22:13

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door Shuttle »

Ik ook hoor! mijn hart breekt als ik weer een verhaal op tv ziet want weet zo goed hoe het is en voelt om je kind daar heen te brengen.
Maar aangezien we geen namen van deze kids weten of adressen die er allemaal ONTERECHT zitten kan je hen geen hart onder de riem steken en van Mandy weten we wel waar je een kaartje naar toe kunnen sturen.
We geven inderdaad op Jeugdzorg af want ze laten onder valse voorwendselen ouders een OTS uit spreken en ja, dan kom je in een JJI terecht.
En de regering kan gebouwen die leeg staan toch gebruiken als opvangplaatsen?

carla1972
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2007 15:56

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door carla1972 »

@chanmaster, wat loop je er toch tegenaan te schoppen? Er zijn geen plaatsen dus jeugdzorg wordt vrij gepleit? Het is hun taak om plaatsen te creeeren. Het is hun taak voor kinderen zonder stem op te staan. Het is hun taak om kinderen een veilig (t)huis te bieden. Zij hebben een taak op zich genomen maar maken het niet waar. Misschien kunnen ze het niet alleen maar dan moeten ze harder aan de bel trekken. De barricade's op om hun doel te bereiken.
Wat betreft de kaartenactie voor Mandy: mocht zij het niet op prijs stellen al die kaarten van vreemde: Zij hoeft dit maar aan te geven en ze worden niet meer aan haar door gegeven. En als je t heel zeker wilt weten: stuur haar een brief en vraag het eens! En dan nog dit: beter 1 v/d 100derden in de watten dan geen!

BenLassie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2007 08:27

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door BenLassie »

Het is te gek voor woorden.
Laat deze regering nu eens waarmaken voor ze voor zeggen te staan.
Kinderen en ouders zijn dus weer de dupe van een falend beleid.
:evil:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@Carla.

Ik wil jeugdzorg niet van alle blaam zuiveren, er zijn weldegelijk zaken die anders hadden gemoeten maar niet van al het ongerief kan jeugdzorg verwijt worden aangerekend. Er zijn eenvoudig te weinig plaatsen en de regeling rond opvang is ontoereikend. Wil je dit probleem oplossen dan zullen de wetten hierop moeten worden aangepast en er meer plaatsingsmogelijkheden moeten komen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door puma73 »

We geven inderdaad op Jeugdzorg af want ze laten onder valse voorwendselen ouders een OTS uit spreken en ja, dan kom je in een JJI terecht.
OTS is een zwaarwegend rechtsmiddel dat, evenals uithuisplaatsing, door de kinderechter wordt uitgesproken na uiitvoerige rapportage en motivatie van jeugdzorg en de gezinsvoogd.

Shuttle
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2007 22:13

Re: kaartjes actie voor Mandy

Ongelezen bericht door Shuttle »

Dat weet ik Puma zoals vele ouders dit weten maar om dit onder dwang van Jeugdzorg uit te laten spreken onder het mom van........dan kunnen we buiten de regio zoeken naar een crisisplek en je kind dan uiteindelijk in een JJI in het Noorden van het land terecht komt, dan ben je niet blij, en toen was ik onwetend wat dat betreft, paar jaar geleden.
Als ik toen wist wat ik nu weet was ik er niet mee accord gegaan dus ik snap niet zo goed wat je met je bericht wilt zeggen.
Ik weet best wat die maatregel inhoud onder tussen

Gesloten