LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan ik aangifte doen van diefstal door Tommy Teleshopping?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kempenaRad
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2015 11:44

Kan ik aangifte doen van diefstal door Tommy Teleshopping?

Ongelezen bericht door kempenaRad »

Op 28 februari heb ik een Nutribullet besteld bij Tommy Teleshopping en met iDeal betaald. Na drie weken niet gehoord te hebben heb ik voor de eerste gebeld. Na 25 minuten wachten kreeg ik eindelijk een buitengewoon onvriendelijke mevrouw aan de telefoon. Mij werd verteld dat het bestelde product sinds een paar dagen op voorraad was en dat ze het in de loop van de week zouden sturen.
Op mijn vraag waarom ze het niet meteen konden sturen gaf ze geen antwoord.

Twee weken later nog niets ontvangen en heb ik de website geraadpleegd of het apparaat op voorraad was. Dat was inderdaad het geval en ook in de door mij gewenste kleur en dus maar opnieuw gebeld. Nu opnieuw een weinig meebewegende en onvriendelijke mevrouw aan de telefoon en ze zag dat het product tot twee keer toe was aangeboden. Ik vertelde haar dat dat niet kon kloppen, want zelf als het bij de buren wordt aangeboden, krijg ik altijd bericht.
Ik moest met een week nog maar eens bellen. Ik ben daarmee niet akkoord gegaan en heb er op aangedrongen dat ik zou worden teruggebeld als achterhaald was waar het mis ging met de bezorging.
En zowaar; binnen vijf minuten belde ze terug. Er was iets mis gegaan. Ze kon nu wel een apparaat sturen, maar niet in de door mij bestelde kleur en ik kon er ook voor kiezen om de bestelling te annuleren waarna ze me mijn geld zouden terugsturen.
Omdat ik graag de gevraagde kleur wil, heb ik de bestelling telefonisch geannuleerd en het geld zou worden teruggestort.
Nu bijna drie weken laten heb ik nog niets terug ontvangen.
In de tussentijd heb ik een mail gestuurd naar hun klantenservice en kreeg daar een automatisch antwoord op dat ze "er naar streven mijn mail zo snel mogelijk te beantwoorden [...] en ze vertrouwen erop dat ze mij hiermee voldoende hebben geïnformeerd. " :oops:

Op het forum van Kassa zag ik dat meer mensen wachten op terugstorten van hun betaalde geld, dus mijn vertrouwen in een goede afloop loopt zienderogen af en ik vraag me af wat ik kan doen

Kan ik hiervan aangifte doen wegens diefstal?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan ik aangifte doen van diefstal door Tommy Teleshopping?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee. Diefstal is een strafrechtelijk begrip en dit voldoet (nog lang) niet aan de eisen. Je hebt hier te maken met een civielrechtelijk probleem, namelijk wanprestatie. Dat betekent dat je eerstvolgende logische stap een ingebrekestelling is, in de hoop dat dat net voldoende druk uitoefent.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kan ik aangifte doen van diefstal door Tommy Teleshopping?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nee want bij een koop op afstand hoef je geen ingebreke stelling te sturen. Het bedrijf is automatisch in gebreke als het niet binnen 2 weken het geld heeft teruggestort. Wat dan rest is een incassoprocedure.

Uiteraard is het sturen van een brief op poten wel verstandig. Het kan de boel wakkerschudden.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan ik aangifte doen van diefstal door Tommy Teleshopping?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat zeg ik :lol: :lol: :lol:

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kan ik aangifte doen van diefstal door Tommy Teleshopping?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een ingebrekestelling is gericht op het doen in gaan van verzuim. Ik zou ver weg blijven van die term om onduidelijkheden misvattingen ect. te vermeiden.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan ik aangifte doen van diefstal door Tommy Teleshopping?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, een ingebrekestelling is in dit geval gericht op het nakomen van de verplichting uit de overeenkomst.

Je stelt iemand niet sec in gebreke omdat er dan verzuim intreedt, je stelt iemand in gebreke omdat die wanpresteert - met verzuim als bijkomend voordeel.

tarac

Re: Kan ik aangifte doen van diefstal door Tommy Teleshopping?

Ongelezen bericht door tarac »

Waarom gebruik je de mogelijkheid van AfterPay niet.
Dan betaal je pas wanneer je de spullen ontvangen hebt.

kempenaRad
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2015 11:44

Re: Kan ik aangifte doen van diefstal door Tommy Teleshopping?

Ongelezen bericht door kempenaRad »

Geld terugontvangen!
Wellicht kijkt Tommy Teleshopping mee op dit forum. Feit is dat ik afgelopen weekend het geld teruggestort heb gekregen.
Ik doe geen zaken meer met hen!

Nagtegaal Stemmen
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2015 20:56

Re: Kan ik aangifte doen van diefstal door Tommy Teleshopping?

Ongelezen bericht door Nagtegaal Stemmen »

Ik heb eind juli 2015 op de site van Nutribullet een apparaat besteld en met een creditcard betaald. Levertijd tussen de 3 en 7 dagen staat er op de bevestiging. Het geld is vrij snel van mijn rekening afgeschreven. Er komt een bevestiging dat de levering via DHL verstuurd zal worden, met zelfs een track en trace nummer. Op de site van DHL is echter dit nummer niet terug te vinden. Er wordt niets geleverd. Ik heb gebeld met de klantenservice van Nutribullet. Helaas was er van service geen sprake. Een zeer onvriendelijke mevrouw stond mij te woord. Ze zou alles eens gaan uitzoeken!. Ik heb DHL gemaild en kreeg een keurig antwoord dat de zending door Nutribullet wel was aangemeld maar nooit geleverd was. Weer gebeld met Nutribullet (wachten en telefoonkosten) gesproken met mevrouw Henny. Ze zou haar 'meerdere' meldden dat ik nog niets ontvangen had, ze vond het ook heel naar voor me. Inmiddels dus nog geen levering en geld kwijt. Weer gebeld met Nutribullet, toevallig weer mevrouw Henny met hetzelfde verhaal over haar meerdere die ze zal inlichten. Haar meerdere kon ik niet aan de telefoon krijgen zei ze. Maar ze zou het geld terugstorten en nam mijn banknummer op. U zal wel begrijpen dat er nu 7 september nog geen geld is teruggezonden. Geld incasseren en geen product leveren. Ik wil iedereen oproepen geen zaken te doen met Nutribullet.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 sep 2015 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde uitingen verwijderd door moderator

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Kan ik aangifte doen van diefstal door Tommy Teleshopping?

Ongelezen bericht door kuklos »

Nagtegaal Stemmen schreef:Ik heb eind juli 2015 op de site van Nutribullet ...
Op de site van Nutribullet of op de site van Tommy Teleshopping? In situatie 1 moet je een apart topic openen en in situatie 2 moet je je bericht aanpassen. Zo is het niet duidelijk wat er nu precies aan de hand is.

Nagtegaal Stemmen
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2015 20:56

Re: Kan ik aangifte doen van diefstal door Tommy Teleshopping?

Ongelezen bericht door Nagtegaal Stemmen »

ik weet niets van Tommy, heb alles geregeld via de site nutribullet.nl en de zaak lijkt me volkomen duidelijk.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 sep 2015 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link verwijderd

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Kan ik aangifte doen van diefstal door Tommy Teleshopping?

Ongelezen bericht door kuklos »

Nagtegaal Stemmen schreef:ik weet niets van Tommy, heb alles geregeld via de site nutribullet.nl en de zaak lijkt me volkomen duidelijk.
Waarom dan in DIT topic posten? Jouw klacht heeft niks met Tommy Teleshopping te maken.

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: Kan ik aangifte doen van diefstal door Tommy Teleshopping?

Ongelezen bericht door stap50per »

is misschien of topic maar wil toch even melden
ik ga niets meer bij tommy bestellen maar wil wel laten weten
dat ik 18 aug iets besteld heb....twee dagen later binnen
bleek niet naar wens te zijn dus weer terug gestuurd
en het geld is inmiddels teruggestort ..nadat ik een mail heb gehad de produkten zijn goed terug ontvangen en het bedrag wordt binnen 14dagen teruggestort

dus zo kan het ook

Gesloten