Kan ik een vergoeding vragen voor het stroomverbruik van een installateur?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Kwaader10
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2022 20:40

Kan ik een vergoeding vragen voor het stroomverbruik van een installateur?

Ongelezen bericht door Kwaader10 »

Geacht Radar Forum,

Ik heb misschien een rare vraag.

2 juni a.s. komt een bedrijf (Volta) rookmelders instaleren uit naam ban bouwvereniging Maasvallei.
Maar gezien de prijzen voor stroom zo omhoog geschoten zijn (en nog steeds stijgen), en ik niet weet wat voor een gereedschap daarbij gebruikt gaat worden.
Heb ik de volgende vraag: Kan een vergoeding vragen i.v.m. het verbruik van stroom door Volta.

De stroom die nu verbruikt wordt daar krijg ik volgend jaar de afrekening van.
Ik heb een inkomen op bijstand niveau en zit zelf s'avonds in het donker, en in de winter geen verwarming aan, dit doe ik om stroom/gas te besparen zodat ik volgend jaar niet voor verrassingen kom te staan, want mijn aflossing voor stroom en gas is al 207 euro bij energiedirect.nl. Hoe ze dat berekenen is mij onduidelijk met al die cijfers en berekeningen die ze dan op me aflaten als ik vraag hoe ze aan dat bedrag komen, want mijn verbruik is ongeveer 60 euro p.mnd.. Dus hoe ze aan zo'n enorme verhoging komen??? Joost mag het weten.

Kan iemand mij antwoord geven i.v.m. het verbruik van stroom door Volta?

Bij voorbaat dank.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Kan ik een vergoeding vragen voor het stroomverbruik van een installateur?

Ongelezen bericht door Cro »

Ik verwacht eigenlijk dat ze daar gereedschap op accu op gebruiken, maar zelfs wanneer dat niet zo is, zal dit soort verbruik om een paar eurocent gaan. Het zou mij niet in me opkomen om daar een vergoeding voor te vragen, lijkt me ook niet echt redelijk, het vragen kost meer dan het je op zal leveren zou je er recht op hebben.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kan ik een vergoeding vragen voor het stroomverbruik van een installateur?

Ongelezen bericht door 16again »

Bij mij plakten ze die dingen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kan ik een vergoeding vragen voor het stroomverbruik van een installateur?

Ongelezen bericht door scontra »

Kwaader10 schreef:
10 mei 2022 20:21
Geacht Radar Forum,

Ik heb misschien een rare vraag.

2 juni a.s. komt een bedrijf (Volta) rookmelders instaleren uit naam ban bouwvereniging Maasvallei.
Maar gezien de prijzen voor stroom zo omhoog geschoten zijn (en nog steeds stijgen), en ik niet weet wat voor een gereedschap daarbij gebruikt gaat worden.

Kan iemand mij antwoord geven i.v.m. het verbruik van stroom door Volta?

Bij voorbaat dank.
De meeste rookmelders worden tegenwoordig geplakt en voor een enkel model moet nog een gaatje geboord worden.
Als er al geboord moet worden dan is het gebruik van de boormachine, voor het boren van twee kleine gaatje, te verwaarlozen of er wordt een accuboormachine gebruikt.
Ga er maar vanuit dat er geplakt gaat worden aangezien dat de goedkoopste manier in tijd (is geld) vraagt voor de monteur.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kan ik een vergoeding vragen voor het stroomverbruik van een installateur?

Ongelezen bericht door sjohie »

Tsja, wat niet kán.....

De aanname uwerzijds dat ze uw stroom nodig gaan hebben, is al een wankele. Ten eerste omdat veel installateurs tegenwoordig werken met accugereedschap, ze hebben hier bijvoorbeeld recent een complete laminaatvloer gelegd zonder gebruik van een stopcontact, alles ging met accugereedschap. En ten tweede, rookmelders worden vaak geplakt tegenwoordig, 3M maakt professionele kleefpads die rookmelders even vast monteren als via die kleine schroefjes die er bij zitten. Gezien de grote klus die dit voor veel verhuurders is, zullen die vml eerder kiezen voor plakken dan boren waar mogelijk, want plakken is nog sneller ook. Prettige bijkomstigheid is minder overlast voor de huurders, en dat is iets wat grotere corporaties wel in het achterhoofd houden.

Móchten ze al stroom nodig hebben, dan is dat voor secondenwerk aan boren, en dus een zo goed als onmeetbare hoeveelheid stroom. De benodigde apparatuur om dit te kunnen meten, kost een veelvoud van de de paar watt aan stroomkosten, die u er theoretisch mee zou kunnen meten.

joopvanberkel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2010 12:20

Re: Kan ik een vergoeding vragen voor het stroomverbruik van een installateur?

Ongelezen bericht door joopvanberkel »

Deze vraag plaatsen heeft al meer energie gekost.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kan ik een vergoeding vragen voor het stroomverbruik van een installateur?

Ongelezen bericht door mahadma »

Waarom de hogere energie kosten? Dat is alom in het nieuws geweest, o.a. door de oorlog in Oekraïne en de daardoor hoger belasting. U kunt wel een energietoeslag aanvragen van circa € 800 bij de soc dienst.

Om een rook melder op te hangen gebruiken ze welgeteld 2 (TWEE!) schroefjes, en schroefmachines op accu. Dus over stroomkosten voor die boormachine (als die al niet op accu werkt/of geplakt wordt) is niet meetbaar.

Als u zou roken kost 1 sigaret al vele malen meer.

Bij groot onderhoud/verbouw ligt een en ander anders.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan ik een vergoeding vragen voor het stroomverbruik van een installateur?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kwaader10 schreef:
10 mei 2022 20:21
Ik heb misschien een rare vraag.
Geen rare vraag, maar waarschijnlijk vooral een vraag uit onwetendheid. En, zoals je inmiddels hebt kunnen lezen: een onterechte zorg. Er zal sprake zijn van geen of minimaal stroomverbruik, je wordt zeker niet op kosten gejaagd.

Lapsang
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: Kan ik een vergoeding vragen voor het stroomverbruik van een installateur?

Ongelezen bericht door Lapsang »

Bij mij waren ze binnen 1 minuut klaar en ze hadden geen stopcontact nodig.

Er zit een accu in de rookmelder en die komen ze na 10 jaar zelf vervangen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Kan ik een vergoeding vragen voor het stroomverbruik van een installateur?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Kokka1 schreef:
13 mei 2022 16:44
ik zou ook een vergoeding vragen voor het warmte verlies, als je die mannen binnen moet laten zal er vast wel wat warmt ontsnappen uit je woning.
en vergeet ook niet een schoteltje neer te zetten in het toilet voor het geval ze daar gebruik van moeten maken ( 50 cent is heel redelijk lijkt me)
Beetje rare reacties hier van sommigen. Sowieso van jou.....als ik dit lees dan denk ik , in zo'n welvarend land als Nederland.


[bIk heb een inkomen op bijstand niveau en zit zelf s'avonds in het donker, en in de winter geen verwarming aan, dit doe ik om stroom/gas te besparen zodat ik volgend jaar niet voor verrassingen kom te staan, want mijn aflossing voor stroom en gas is al 207 euro bij energiedirect.nl.][/b]

Mensen horen niet in het donker of in de kou te zitten. Al is de vraag van TS wel een beetje dat je denkt .....

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Kan ik een vergoeding vragen voor het stroomverbruik van een installateur?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

@reggie2, een bijdrage voor de stroom die ze gebruiken om een paar gaatjes te boren, om haar eigen veiligheid te verhogen!!! En dan is mij sarcastische antwoord raar? Haha

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan ik een vergoeding vragen voor het stroomverbruik van een installateur?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kokka1 schreef:
13 mei 2022 22:13
@reggie2, een bijdrage voor de stroom die ze gebruiken om een paar gaatjes te boren, om haar eigen veiligheid te verhogen!!! En dan is mij sarcastische antwoord raar? Haha
Wat je hierbij miskent, is dat het hier duidelijk gaat om iemand die al zeer veel moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen, en daarbij uit (onterechte) angst en onwetendheid een vraag stelt. Dan is sarcasme niet het meest helpende middel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kan ik een vergoeding vragen voor het stroomverbruik van een installateur?

Ongelezen bericht door moederslink »

Kwaader10 schreef:
10 mei 2022 20:21
Geacht Radar Forum.
Kan iemand mij antwoord geven i.v.m. het verbruik van stroom door Volta?
Géén zorgen maken!
Of die rookmelder wordt geplakt of ze gebruiken hun eigen accuboormachine.
Het gaat jou , verwacht ik , helemaal niets kosten 🚩

Plaats reactie