LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kerstkaarten van 2019 pas bezorgd op 10 januari 2020

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ierland
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 nov 2008 11:16

Re: Kerstkaarten van 2019 pas bezorgd op 10 januari 2020

Ongelezen bericht door ierland »

Alvast een kerstwens voor 2020 dan maar. Je kunt er nooit te vroeg bij zijn.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kerstkaarten van 2019 pas bezorgd op 10 januari 2020

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
13 jan 2020 13:56
mh73 schreef:
13 jan 2020 13:37
Het is toch vreemd: steeds meer mensen versturen geen kerstkaarten meer en toch blijft het voor de post een probleem om ze op tijd te bezorgen.
Zo heel vreemd is het niet. Verhoudingsgewijs worden de pieken in de postbezorging steeds groter doordat er steeds minder post verzonden wordt.
Is dat zo?
Er worden ook minder kerstkaarten verstuurd. Volgens
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/mi ... -1.1619275
is het aantal kerstkaarten evengoed sterk teruggelopen
in 2005 200 miljoen kaarten
in 2017 85 miljoen kaarten

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Kerstkaarten van 2019 pas bezorgd op 10 januari 2020

Ongelezen bericht door honza »

Rekening tandarts verstuurd 12 december, nog steeds niets ontvangen....

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Kerstkaarten van 2019 pas bezorgd op 10 januari 2020

Ongelezen bericht door Berteman »

Ik heb er vandaag (18 januari !) nog een ontvangen. Deze was 6 december op de post gedaan.

cckuijpers
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mar 2011 15:58

Re: Kerstkaarten van 2019 pas bezorgd op 10 januari 2020

Ongelezen bericht door cckuijpers »

Wat leuk moederslink, u denkt net als ik, ook ik stuur ieder jaar minimaal 60 kaarten, volgeschreven met anekdotes en dingen die ik mijn lieve mensen wil laten weten omdat ik ze niet meer zo vaak zie.Dan is het eindejaarsgebeuren daar een prima tijd voor. De brievenbus is niet om de hoek dus daar heb ik de fiets voor nodig. Koop altijd flink wat vellen kerstzegels en dan iedere dag een aantal kaarten schrijven, kost best veel tijd, wel erg leuk trouwens. Vaak maak ik de kaarten ook zelf. Ook uit mijn potje.
Al mijn familie en geliefden zien er naar uit en als er niets komt krijg ik een belletje, pas in januari dus. Ook deze keer kreeg ik weer post die 14 dec. was gestempeld pas 9 jan., Daar erger ik me aan, heb vroeg genoeg mijn best gedaan, en degene die ervoor betaald wordt laat zich van zijn slechtste kant zien. Ik heb AOW en heb een potje waarvan ik de kaarten en postzegels betaal, vraag dikwijls ook geld in mijn potje voor dit soort dingen, ook als mensen ziek zijn enzo. Daarom is het zo jammer dat Post.nl niet doet waar voor betaald wordt.
Kan ook prima begrijpen dat mensen ermee ophouden. Jonge mensen sturen een app of een mail,die kan je met elkaar niet even doorgeven zoals vroeger de kaarten die kwamen en die je gezamenlijk las, zo leuk, was er ook weer een leuk gesprek of stemde je af om iemand te helpen. Ik mis een beetje vertrouwde dingen, er zijn vast meer mensen die dit begrijpen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kerstkaarten van 2019 pas bezorgd op 10 januari 2020

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat leuk! Ja ik ben echt iemand vd kaartjes....
een zieke of een troost kaartje of een opkikkertje of een verjaardag.
Je zet er een lief berichtje in.
Tja , het kost wat tijd en moeite en je moet nd brievenbus lopen of fietsen. Meer moeite dan een appje.
Het wordt zéker gewaardeerd 👍.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kerstkaarten van 2019 pas bezorgd op 10 januari 2020

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb een poosje aan postcrossing meegedaan, dan krijg je een random adres in de wereld, waar je een briefkaart heen moet sturen, met een uniek ID nummer. Als de jouwe is aangekomen, en de ontvanger voert dat nummer in, dan gaat jouw adres mee in de tombola, en krijg jij dus een kaart van een willekeurige wereldburger. Erg leuk om te doen.

Gesloten