LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kiala verzendservice

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
freebird1807
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2009 05:13

kiala verzendservice

Ongelezen bericht door freebird1807 »

ik verstuurde mijn pakketjes wel eens met kiala verzendservice. tot op heden ging dat goed, ware het niet dat de totale verzendtijd meestal meer dan 4 dagen bedroeg.
nu heb ik op 21 november een pakket verstuurd dat niet verder is gekomen dan het sorteercentrum. het is alleen mogelijk om via email te reageren. en hier wordt gewoon niet op gereageerd. men kan wel bellen naar een 0900 nummer, maar dan heb je een klantnummer nodig dat nergens terug te vinden is. m.a.w zolang er geen antwoord op de mail komt, kun je dus geen contact met ze opnemen. er moet dus geschreven worden.
wie heeft hier soortgelijke ervaring mee en weet hoe je dit het het beste (snelste) op kunt lossen

itisie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2011 13:06

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door itisie »

hoi


ik had ook een soortgelijke ervaring met KIALA, maar gelukkig na ruim 11 dagen is dit opgelost. Heeft wel veel bel en zoekwerk gekost , want inderdaad via de site kom je niet verder en wordt je mail ook niet beantwoordt. Gelukkig heb ik een telefoonnummer kunnen bemachtigen waar ik verder geholpen werd en ze konden nagaan waar mijn pakket was gebleven. Telefoon nummer is 08002334031

mijn vertrouwen is er weer in Kiala

veel succes S

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door moleman »

Ik wacht ook op een pakket dat op 27okt. aan mij verstuurd is.Voorlopig heb ik geen vertrouwen in Kiala totdat dat pakket terecht is.

De status staat al dagen op hetzelfde:

27/10/2011 11:32 Pakket aangemeld door verzender en label geprint
27/10/2011 13:00 Pakket ingeleverd en onderweg naar het gewenste Kiala Punt
31/10/2011 13:38 Pakket ontvangen in het Kiala sorteercentrum
31/10/2011 19:52 Pakket ontvangen in Kiala sorteercentrum en doorgestuurd naar gewenste Kiala Punt

Sinds 31-10 lijkt er geen schot in te zitten. Waarschijnlijk hangt het daar ook nog in dat sorteercentrum.
Of men is een e-mail vergeten te versturen.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door moleman »

Inmiddels is de status:

04/11/2011 12:20 Pakket ontvangen in het Kiala sorteercentrum
04/11/2011 19:10 Pakket ontvangen in Kiala sorteercentrum en doorgestuurd naar gewenste Kiala Punt
04/11/2011 19:13 Pakket ontvangen in Kiala sorteercentrum en doorgestuurd naar gewenste Kiala Punt
04/11/2011 19:18 Pakket ontvangen in Kiala sorteercentrum en doorgestuurd naar gewenste Kiala Punt

Hetzelfde dus als op de 31st. Ik heb nog nooit z'n waardeloze service meegemaakt.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door moleman »

Tussen de 4e en de 6e is er niet gebeurd.

07/11/2011 17:06 Pakket nog niet aangekomen op uw Kiala Punt.

De verzender heeft met 08002334031 gebeld maar geen gehoor.
Daarna 23min met een 0900-nummer gebeld maar dat bood geen oplossing.
Hij heeft een kennis bij DPD gebeld. Die vertelde dat het punt dat ik had opgegeven, n.a.v. mijn postcode op 50mtr van mij vandaan opgeheven zou worden, omdat dat sigarenmagazijn zou sluiten en dat het pakket naar een ander punt op 2.1km afstand gestuurd zou zijn.
Niettemin nog steeds geen e-mail van ontvangst zoals uit bovenstaande statusmelding blijkt.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door moleman »

Iets dat ik al dacht is bewaarheid. Ze zijn het pakket kwijt. Er wordt nog naar gezocht veel vertrouwen heb ik er niet in. Ik ben dus klaar met Kiala. Ik blijf gewoon gebruik maken van POSTNL en DHL4YOU, dat is het beste en vergeet dat Kiala bestaat.Ik betaal liever iets meer dan dat ik nog gebruik moet maken van dat incompetente Kiala.
Logisch dat ze goedkoop zijn want er is totaal geen klantenservice en raken pakketten kwijt of bezorgen te laat.
Op e-mail wordt niet gereageerd. Telefonisch vaak onbereikbaar.

Nou gaat het om een laag bedrag, a €25,- en een zwaar (7kg)pakket. Ze betalen €3,95 per kilo dus in dit geval komt dat precies uit met de waarde. Maar als je een dure telefoon verstuurd en die raakt kwijt, dan heb je pech. Een telefoon in doos is nog geen kilo.

Het regent klachten over Kiala op Internet over slechte of niet bezorging en schade.
http://www.consumentenbond.nl/campagnes ... chten-m-b/

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... kialapunt/

http://www.klachtenpunt.be/klachten/kiala-/7182

http://www.ontevredenklanten.be/klachten-over-kiala/

http://klachtenblog.wordpress.com/2010/ ... ice-kiala/

http://www.klachtenpunt.be/klacht/kiala ... site-/3410

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door moleman »

11 nov.
Volgens het distributiecentrum is het pakket naar het Kiala punt gestuurd. Bij het Kialapunt is het niet aangekomen, zegt men. Men is dus nog op zoek.Tot op heden nog geen melding ontvangen van het Kialapunt.

Inmiddels overeengekomen met de verzender dat hij het geld terugstort aan mij.

13 Nov.
Dat is gebeurd. De verzender moet nu z'n kosten gaan claimen bij Kiala.

lizemarie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2012 19:25

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door lizemarie »

Wie doet wat tegen KIALA?

Omdat ik zag dat zo'n betrouwbaar bedrijf als de Bijenkort gebruik maakt van Kiala dacht ik: laat ik ook eens een pakje versturen via de Kialadiens. Op 11 dec verstuurd. Nu 24 dagen later is het nog steeds zogenaamd in het sorteercentrum.
Al 4 berichten gestuurd naar de Kiala klantendienst. Geen reactie.
Het 0900 gebeld (waar ik overigens eerst een uur naar moest zoeken) maar omdat ik enkel het pakketnummer bij me had en ze blijkbaar een ander nummer wilden (het systeem, niet 'iemand' aan de lijn') ben ik ook niet verder gekomen. Kost wel 45 cent per minuut.

Is het niet mogelijk actie te ondernemen tegen Kiala? Dit kan toch niet?

Groetjes
Lizemarie

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door moleman »

lizemarie schreef:Wie doet wat tegen KIALA?

Omdat ik zag dat zo'n betrouwbaar bedrijf als de Bijenkort gebruik maakt van Kiala dacht ik: laat ik ook eens een pakje versturen via de Kialadiens. Op 11 dec verstuurd. Nu 24 dagen later is het nog steeds zogenaamd in het sorteercentrum.
Al 4 berichten gestuurd naar de Kiala klantendienst. Geen reactie.
Het 0900 gebeld (waar ik overigens eerst een uur naar moest zoeken) maar omdat ik enkel het pakketnummer bij me had en ze blijkbaar een ander nummer wilden (het systeem, niet 'iemand' aan de lijn') ben ik ook niet verder gekomen. Kost wel 45 cent per minuut.

Is het niet mogelijk actie te ondernemen tegen Kiala? Dit kan toch niet?

Groetjes
Lizemarie
Uiteindelijk kreeg ik op 26 nov. bericht dat het pakket op de bestemming, een andere bestemming was aangekomen.
Ronald Metselaar, sales director waarvan ik een a-mail kreeg nadat ik me beklagen had bij thuiswinkel.org ging er prat op dat ze het snel groeiende bedrijf was. Je kan begrijpen wat ik tegen hem gezegd heb.
Geachte heer,

Ondanks het feit dat ik na ontvangst van uw klacht direct gereageerd heb via de e-mail neemt niet weg dat u conform onderstaande reden tot zorg hebt.

Ik ben blij te lezen dat u het met de verzender heeft kunnen oplossen.

In uw mail noemt u diverse zaken over Kiala waar wij in inmiddels al hard werken om zichtbare verbeteringen door te voeren voor de Kiala Verzendservice. Ik begrijp in uw e-mail dat u daar geen gebruik meer van wilt maken en dat betreuren wij zeer.

Kiala is zoals gezegd een sterk groeiend bedrijf met zeer veel tevreden klanten en dat dit bij u niet is gelukt daar bieden wij onze excuses voor aan.

Ik heb overigens nog even op het forum gekeken en zie ook bij andere vervoerders vele klachten…. Het is zeker in onze markt altijd zo dat we zo goed zijn als het laatste pakket dat we bezorgd hebben.

Wij gaan door met het verbeteren van onze service en bieden u nogmaals onze excuses aan.
Hij had NA mij 3e of 4e mail pas gereageerd en die mail moest dan nog via thuiswinkel.org gaan. Want anders had ik nooit iets gehoord. Hij herkent dus wel dat er problemen zijn!

Klaag bij thuiswinkel.org ze zijn daar klant. Dan krijg je wel mail waarschijnlijk van diezelfde Ronald Metselaar.

De laatste 3 pakketten heb ik via DHL verstuurd. 45ct duurder, duurt net zo lang. Maar het komt aan. En wel een werkende klantenservice, http://www.dhl4you.nl

lexdonders
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2012 20:39

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door lexdonders »

ook ik heb problemen met kiala, na het 5e pakketje versturen gaat het al mis. het pakketje komt niet aan bij het kialapunt. 3x een bericht gestuurd maar geen reactie. nog een mail gestuurd over de vermissing. hoplijk nu wel een reactie. Vergoeding is ook bijna niks dus wat een slechte service.
Kiala zal ik nooit meer gebruiken :mrgreen:

mwb222
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2012 07:38

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door mwb222 »

Ook ik ondervind nu al bijna 2 maanden de problemen rond Kiala. Eind vorig jaar heb ik een pakket besteld bij Proxis Azur. Zij hebben het verzonden via Kiala. Vanaf 2 januari staat het pakket geregistreerd op het sorteercentrum. Na veel heen en weer geschrijf met Proxis krijg ik op 18 februari een bericht dat het pakket op het afleverpunt zou zijn aangekomen. Nou mooi niet dus. In de winkel kunnen ze het pakket niet vinden. Sterker nog ze zeggen dat ze vaak problemen hebben met Kiala en mij niet verder kunnen helpen. Dus ik vandaag weer contact gezocht met Proxis. Ook die houden mij aan het lijntje en komen maar niet met een oplossing. De klant staat dus zowel bij Proxis als bij Kiala niet centraal. Ik kan een ieder dus alleen maar adviseren goed na te denken alvorens iets te kopen bij Proxis of te laten verzenden met Kiala.

17-02-2012 17:00 U kunt uw pakket afhalen op het Kiala Punt
04-01-2012 16:10 Pakket nog niet aangekomen op uw Kiala Punt - contacteer uw verkoper voor meer informatie
03-01-2012 17:01 Pakket aangekomen op sorteercentrum in Nederland. U krijgt bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt is.
02-01-2012 16:49 Bestelling gegevens ontvangen, pakket nog niet ontvangen door Kiala. Contacteer uw verkoper voor meer info.

Ik hoop dat dit nog goed komt want het lijkt er op dat je nergens je recht kunt halen. Weet iemand hoe ik het moet aanpakken om mijn bestelling nog te krijgen of mijn geld nog terug te zien? Proxis blijft me van het kastje naar de muur sturen en doen niets anders dan telkens te zeggen dat het in onderzoek is. Van Kiala krijg je helemaal geen reactie op e-mails.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door moleman »

mwb222 schreef:
17-02-2012 17:00 U kunt uw pakket afhalen op het Kiala Punt
04-01-2012 16:10 Pakket nog niet aangekomen op uw Kiala Punt - contacteer uw verkoper voor meer informatie
03-01-2012 17:01 Pakket aangekomen op sorteercentrum in Nederland. U krijgt bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt is.
02-01-2012 16:49 Bestelling gegevens ontvangen, pakket nog niet ontvangen door Kiala. Contacteer uw verkoper voor meer info.

Ik hoop dat dit nog goed komt want het lijkt er op dat je nergens je recht kunt halen. Weet iemand hoe ik het moet aanpakken om mijn bestelling nog te krijgen of mijn geld nog terug te zien? Proxis blijft me van het kastje naar de muur sturen en doen niets anders dan telkens te zeggen dat het in onderzoek is. Van Kiala krijg je helemaal geen reactie op e-mails.
Kiala neemt geen enkele verantwoordelijkheid in deze.Ze vergoeden ook maar per KG. Dus als je iets verstuurd dat €500,- kost is, en 500gram weegt krijg je iets van €1,75 terug. Proxis blijft verantwoordelijk als verzender.
Als het om deze "knakkers" gaat moet je bij een Belgisch org. zijn
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... s#p1159070

Begin met het indienen van een klacht bij http://www.thuiswinkel.org. over beide. Zie mijn verhaal.

Andrea0312
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2013 20:06

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door Andrea0312 »

Hier ook een slechte ervaring met kiala.
De eerste keer dat ik een pakket via hun verstuur ging het al mis!
Pakket is spoorloos, eerst een mail gestuurd, kreeg meteen een mail terug dat ze nagaan wat er met het pakket gebeurd is!
na twee werkdagen toch maar weer gemaild, kreeg daar echter geen antwoord op!
toen ben ik een tel nr gaan zoeken en gaan bellen, via de tel een onaardige vrouw gesproken die mij vertelde dat ik met de technische dienst sprak en dat ze me niet verder kon helpen. vervolgens kon ze mij niemand aan de telefoon geven die me iets meer kon vertellen.
Ze Geeft me een email adres waar ik naartoe moest mailen en verbreekt op abrupte wijze de verbinding.
Totaal overdonderd ga ik toch maar weer mailen, ik heb mijn gevoel proberen te verwoorden, dat ik het niet netjes vind dat ze zo weinig over het zoekproces laten weten en dat ik daar als klant wel de behoefte aan heb.
Krijg ik een mail terug dat ze nog bezig zijn met het proces, ik ben bang dat het pakket nooit meer aankomt op de plaats van bestemming.....

We zullen het zien, maar tot zover ben ik totaal niet te spreken over de service en klant vriendelijkheid van kiala!

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door flepp »

Als je een retour bij een kialapunt afgeeft krijgt je toch een copie bon daarvan dat je het retour heb verzonden naar de verkoper.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door flepp »

als ik bij een kiala punt een bestelling niet afhaalt heb ik het dus niet in ontvangst genomen, daar je een handtekening voor ontvangst moet zetten en deze ontbreekt hoort het retour afzender te gaan naar een bepaalde termijn bewaren, via kiala lijkt mij.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door flepp »

flepp schreef:Als je een verzending bij een kialapunt afgeeft krijgt je toch een copie bon dat je het heb verzonden/afgegeven naar de koper of retour verkoper.

knorretjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2013 15:29

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door knorretjes »

€15,- betaald om via een kiala punt met "spoed" (lees binnen 4 dagen) ons kadootje in de vorm van een kalender van vistaprint te krijgen. Uiterlijk 17dec zou het pakketje arriveren op het kiala punt.

16dec wordt op de trackandtrace gemeld dat er een fout is gemaakt, maar dat ze het (wederom) met SPOED zouden oplossen.

Vandaag 18dec, heel wat belletjes (nee, niet aan kiala, want zij hebben geen contactnummer, hoezo klantenSERVICE), mailtjes en bezoekje aan kiala punt verder......geen pakketje.

Mijn TIP: NOOIT via een kiala punt iets bestellen!

was mijn eerste keer en nooit meer

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door SaritaX »

24 november bestelde ik snel nog iets om op vakantie mee te nemen op hema.nl. Volgens de website zou het het snelst zijn via Kiala, uiterlijk 26-11! 27-11 ging ik op vakantie, ik had nog geen email ontvangen dat het klaar lag in bij kialapunt en ben dus zonder spullen vertrokken.
28-11 ontvang ik de mail dat het klaarligt bij het kialapunt.
1-12 (3 dagen later!) ontvang ik een mail dat ik het pakket moet ophalen voor het te laat is!
3-12 ben ik terug van vakantie en ga ik meteen naar het kialapunt. Ze kunnen mijn pakket niet vinden.
Ik mail zowel kiala als hema. 9-12 krijg ik bericht dat het pakket er toch echt ligt.
10-12 sturen ze het pakket terug naar de hema omdat ik het niet opgehaald heb!

Ik heb de hema nu nog maar eens gemaild (eerste keer geen antwoord ontvangen) want ik heb de spullen al betaald. Gelukkig gaat het slechts om €10 maar het kialapunt zal ik in ieder geval niet meer gebruiken.

ekm11
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2013 11:16

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door ekm11 »

Ook hier is ons pakketje bijven hangen in het sorteercentrum van kiala!

MoniqueL
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2014 12:47

Re: kiala verzendservice

Ongelezen bericht door MoniqueL »

Mijn pakje is op 10 juni vanuit België verstuurd naar een Kialapunt in Zierikzee (daar werk ik). Vandaag is het 20 juni en ik heb bericht dat mijn pakket is omgeleid naar Goes. Dat ligt ruim 25 kilometer van Zierikzee en bijna 50 kilometer van waar ik Na enorm veel moeite om contact met Kiala te krijgen blijkt de reden: Kialapunt Zierikzee is vanaf 7 juli met vakantie. Nu maar zien hoe ik mijn spullen krijg, gelukkig geen bederfelijke waar .....
En dan op de website reclame maken voor de flexibiliteit die zij bieden. Belachelijk en heel slecht!

Gesloten