LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
thmulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2005 07:26

Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door thmulder »

Lidl is best een leuke supermarkt en probeert aan de onderkant van het prijzenspectrum te opereren , Vele artikelen zijn goedkoper
Maar wat wel opvalt is dat zij sinds een paar maanden vlees en andere aanbiedingen per 400 gram prijzen. Zo lijkt een en ander goedkoper. Maar als je de prijs gaat omrekenen naar Kilo prijs dan schrik je toch even. Op deze aanbiedingen die groot worden aangekondigd wordt ook niet meer de kiloprijs in kleine lettertjes vermeld , terwijl dat wettelijk volgens mij verplicht is.
Hierdoor kan de klant niet meer goed vergelijken ( zeker niet in de winkel) , ook wordt de kiloprijs ondoorzichtiger en wordt je in feite misleid.
En om het helemaal ondoorzichtig te maken worden er nu artikelen aangeboden die vroeger altijd per 500gram(pond) of kilo waren geprijsd nu per 350 gram worden geprijsd en bovendien de prijs per kilo ook nergens meer te vinden is.
Lidl is aardig ingeburgerd , op prijs , maar denk niet dat de klant achterlijk is , het kan even duren maar op een gegeven moment heeft de klant het door .
En onthou het Nederlandse Spreekwoord "eerlijkheid duurt het langst" en als men zich bedondert voelt duurt het heel lang voordat het vertrouwen er weer is.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door nevermind »

Je hebt de andere supermarkten vergeten, lees de folders, dan zie je ook daar vaker geen kilo, maar 500 gram prijzen.
Omrekenen is toch niet zo moeilijk, te duur, laten liggen.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door JtC »

Dat heet verkooptechniek, is een gewoon een wettelijk toegestane manier om een produkt aan de man te brengen.
thmulder schreef: Hierdoor kan de klant niet meer goed vergelijken ( zeker niet in de winkel) , ook wordt de kiloprijs ondoorzichtiger en wordt je in feite misleid.

thmulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2005 07:26

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door thmulder »

secondadvies schreef:Je hebt de andere supermarkten vergeten, lees de folders, dan zie je ook daar vaker geen kilo, maar 500 gram prijzen.
Omrekenen is toch niet zo moeilijk, te duur, laten liggen.

Niet iedereen kan een 350 gram prijs snel omrekenen naar een kilo en juist deze mensen gaan de boot in want het lijkt zo goedkoop en je vergeet dat er ook een regel is dat de kiloprijs moet worden vermeld. hoe klein ook.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door nevermind »

thmulder schreef:
secondadvies schreef:Je hebt de andere supermarkten vergeten, lees de folders, dan zie je ook daar vaker geen kilo, maar 500 gram prijzen.
Omrekenen is toch niet zo moeilijk, te duur, laten liggen.

Niet iedereen kan een 350 gram prijs snel omrekenen naar een kilo en juist deze mensen gaan de boot in want het lijkt zo goedkoop en je vergeet dat er ook een regel is dat de kiloprijs moet worden vermeld. hoe klein ook.
Er staat overal op de prijsaanduiding ook de kiloprijs vermeld, en dat is volgens EG-richtlijnen voldoende.
Het omrekenen van 3 X 350 gram, is dan ietsje meer dan 1 kilo, mag je toch van iemand kunnen verwachten.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door JtC »

Thmulder: dat betwijfel ik, volgens mij moet de prijs per eenheid worden aangegeven: kilo, stuk, meter, maar ook 350 gram is mogelijk.

thmulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2005 07:26

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door thmulder »

secondadvies schreef:
thmulder schreef:
secondadvies schreef:Je hebt de andere supermarkten vergeten, lees de folders, dan zie je ook daar vaker geen kilo, maar 500 gram prijzen.
Omrekenen is toch niet zo moeilijk, te duur, laten liggen.

Niet iedereen kan een 350 gram prijs snel omrekenen naar een kilo en juist deze mensen gaan de boot in want het lijkt zo goedkoop en je vergeet dat er ook een regel is dat de kiloprijs moet worden vermeld. hoe klein ook.
Er staat overal op de prijsaanduiding ook de kiloprijs vermeld, en dat is volgens EG-richtlijnen voldoende.
Het omrekenen van 3 X 350 gram, is dan ietsje meer dan 1 kilo, mag je toch van iemand kunnen verwachten.
Sorry als je goed leest zie je dat ik juist vertel dat er geen kiloprijs is vermeld terwijl dirt wel de afspraak is en dit zijn gewoon trucs om mensen te verleiden om iets te kopen , en als je als consument dit niet erg vind , tja tja

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door VioletPrue »

thmulder schreef: Hierdoor kan de klant niet meer goed vergelijken ( zeker niet in de winkel) , ook wordt de kiloprijs ondoorzichtiger en wordt je in feite misleid.
Dus omdat een klant niet kan rekenen, is het 'in feite misleiding'?
Da's wel érg kort door de bocht!
En is het niet zo dat op het schap de kiloprijs gewoon staat vermeld?
En is dat echt verplicht?
Misschien heb ik onder een steen geleeft, maar dat wist ik niet!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door bprosman »

Niet iedereen kan een 350 gram prijs snel omrekenen naar een kilo en juist deze mensen gaan de boot in
Waarschijnlijk de zelfde mensen die 8Km gaan omrijden omdat de gehakt daar een dubbeltje goedkoper is :wink:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door nevermind »

thmulder schreef:
Sorry als je goed leest zie je dat ik juist vertel dat er geen kiloprijs is vermeld terwijl dirt wel de afspraak is en dit zijn gewoon trucs om mensen te verleiden om iets te kopen , en als je als consument dit niet erg vind , tja tja

Sorry als je goed kijkt dan staat de kiloprijs, stukprijs,enz. aangegeven.
Als de personen niet kunnen lezen of rekenen, is dit probleem in iedere winkel aanwezig. :roll:
Verleiden laat ik mij als vrouw of man, maar niet in de winkel. :lol:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

secondadvies schreef: Verleiden laat ik mij als vrouw of man, maar niet in de winkel. :lol:
Dream on.....

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door dhc »

wereldprobleem....

Klaag ook Dirk even aan die nog steeds de term "pond" gebruikt...Ook niet toegestaan...

Nu weet ik weer waarom we in het buitenland bekend staan als zeikerds en zeurpieten.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Het is wel zo en dat merk ik dan persoonlijk, dat de Lidl echt niet zo goedkoop is, ik ga liever naar de Jumbo. Als je bukt, ben je vaker bij de Jumbo goedkoper uit als bij de Lidl en kan je kiezen uit meer producten.
Het is denk ik, meer de leus die is blijven hangen dat de Lidl zo goedkoop is, maar ik kan daar nog altijd geen pak koekjes scoren onder de €0.79, terwijl ik bij de Jumbo een pak pennywafels heb van €0.39 en zoet is zoet hier voor de kids, boeien of het merk is.
Hun vlees is wel goed, maar wel uitkijken met de prijs, maar de goedkoopste zijn ze zeker niet.

thmulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2005 07:26

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door thmulder »

kaarsje69 schreef:Het is wel zo en dat merk ik dan persoonlijk, dat de Lidl echt niet zo goedkoop is, ik ga liever naar de Jumbo. Als je bukt, ben je vaker bij de Jumbo goedkoper uit als bij de Lidl en kan je kiezen uit meer producten.
Het is denk ik, meer de leus die is blijven hangen dat de Lidl zo goedkoop is, maar ik kan daar nog altijd geen pak koekjes scoren onder de €0.79, terwijl ik bij de Jumbo een pak pennywafels heb van €0.39 en zoet is zoet hier voor de kids, boeien of het merk is.
Hun vlees is wel goed, maar wel uitkijken met de prijs, maar de goedkoopste zijn ze zeker niet.
Eindelijk een slimme en volwassen consument die ook op de centjes wil letten en de verkooptechnieken wel in de gaten heeft. Hulde, precies de spijker op de kop waar deze rubriek voor staat

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door JDII »

Er zijn wel meer produkten die bij de lidl veel duurder zijn dan elders. Bij ons wordt veel chocolademelk gedronken door de jeugd. Kost 0,85 bij lidl. Bij Linders 0,59.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door nevermind »

thmulder schreef: Eindelijk een slimme en volwassen consument die ook op de centjes wil letten en de verkooptechnieken wel in de gaten heeft. Hulde, precies de spijker op de kop waar deze rubriek voor staat
Volwassene consumenten zijn er veel, maar of ook alle slim zijn, dat is de vraag.
Bij het slim zijn telt het goed kunnen lezen en rekenen, dan ben je pas slim en kan je op de kleintjes letten. :wink:

JDII schreef:Er zijn wel meer produkten die bij de lidl veel duurder zijn dan elders. Bij ons wordt veel chocolademelk gedronken door de jeugd. Kost 0,85 bij lidl. Bij Linders 0,59.
Het topic gaat over kiloprijzen, en niet over in welke winkel welk artikel goedkoper is.
Alle winkels hebben goedkopere en duurdere spullen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Heeft tegenwoordig niet iedereen een mobieltje?

Zelfs de meest basale Nokia van 30 euro heeft een ingebouwde calculator.
Zelfs als je dan niet kan rekenen kan je nog hiermee de kiloprijs achterhalen.

Al zou het vermelden van X euro/kg wel service zijn.. dat dan weer wel.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door plumber »

Guardian72 schreef:Heeft tegenwoordig niet iedereen een mobieltje?

Zelfs de meest basale Nokia van 30 euro heeft een ingebouwde calculator.
Zelfs als je dan niet kan rekenen kan je nog hiermee de kiloprijs achterhalen.

Al zou het vermelden van X euro/kg wel service zijn.. dat dan weer wel.
Heb een mobieltje voor ouderen.Staat geen calculator op wel een telraam.
Jammer dat je daar niet mee kan vermenigvuldigen of delen. :wink:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door nevermind »

plumber schreef: Heb een mobieltje voor ouderen.Staat geen calculator op wel een telraam.
Jammer dat je daar niet mee kan vermenigvuldigen of delen. :wink:

De ouderen kunnen nog zonder extra hulp met het hoofd uitrekenen, dus denk ik je ook. :wink:

thmulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2005 07:26

Re: Kiloprijzen vermelden bij Lidl

Ongelezen bericht door thmulder »

plumber schreef:
Guardian72 schreef:Heeft tegenwoordig niet iedereen een mobieltje?

Zelfs de meest basale Nokia van 30 euro heeft een ingebouwde calculator.
Zelfs als je dan niet kan rekenen kan je nog hiermee de kiloprijs achterhalen.

Al zou het vermelden van X euro/kg wel service zijn.. dat dan weer wel.
Heb een mobieltje voor ouderen.Staat geen calculator op wel een telraam.
Jammer dat je daar niet mee kan vermenigvuldigen of delen. :wink:
Prachtige ideeen allemaal , en natuurlijk kan dat , maar zou het niet makkelijker zijn als ook De Lidl ( en anderen ) zioch aan d ewet houdt en gewoon kiloprijzen op de aanbiedingen vermeld? Service en klantvriendelijkheid staat hoort toch altijd hoog in het vaandel te staan
Groeten

Gesloten