LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over GGZ NPI

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Pietje Prins
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2019 16:18

Klacht over GGZ NPI

Ongelezen bericht door Pietje Prins »

Anderhalf jaar geleden ben ik bij het NPI (onderdeel van Arkin) aangemeld voor psychische hulp.
Na 2 maanden startte de intake, gedurende 3 maanden, 5 gesprekken en heel veel online-invullijsten kreeg ik het advies: MBT (Mentaliseren Bevorderende Therapie). De maand daarna volgde een extra beoordeling door een andere psychologe of dit de juiste therapie zou zijn. Daarna hoorde ik niets meer, zelfs niet of ik op de wachtlijst voor MBT stond. In de daaropvolgende 7 maanden heb ik herhaaldelijk gebeld, om hulp en informatie gevraagd. Crisishulp zou pas na 5 weken kunnen starten met enkele gesprekken. Informatie over de wachtlijst of de therapie kon men niet geven. Na een half jaar kreeg ik bij een van mijn telefoontjes te horen dat de intaker mijn contactpersoon was geweest. Na het indienen van een klacht kreeg ik informatie over het vervolg: een cursus waarin aan een groep informatie over MBT (de therapie) werd gegeven. Zo startte ik een jaar na aanmelding met een cursus van 8 bijeenkomsten, gedurende 3 maanden. Aan het eind volgde een ‘evaluatie’. Ik kreeg te horen dat men de therapie niet geschikt vond voor mij. Nu sta ik weer op een wachtlijst van gemiddeld 4 maanden voor een nieuwe diagnose, en daarna een volgende wachtlijst voor therapie.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jan 2020 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klacht over GGZ NPI

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heel erg naar dat u niet met uw problemen geholpen kan worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Klacht over GGZ NPI

Ongelezen bericht door moederslink »

Die wachtlijsten in de zorg en zeker in de GGZ zijn een ramp!
Dat is echt waardeloos en mensen die dringend hulp nodig hebben moeten maanden en maanden wachten en zijn de wanhoop nabij, zeker in de GGZ.
Het punt is dat er onvoldoende gekwalificeerd personeel voorhanden is.
Men klooit met stagiaires , uitzendkrachten en ook part-time krachten.
Dit heeft grote gevolgen voor de behandeling ook voor diegenen die al opgenomen zijn.

Probeer je desnoods aan te melden in een andere regio , maar dan loop je waarschijnlijk wel weer tegen het kostenplaatje aan :
wie betaalt het e.e.a wanneer je niet uit die regio komt?!
Het is soms om moedeloos van te worden, maar blijf wel in gesprek met je huisarts !
Sterkte!

Gesloten