LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over T N T Post pakket servise

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
dingena
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2009 19:03

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door dingena »

Ook van deze kant een klacht over TNT (Numansdorp). De zoveelste! Via internet een bestelling gedaan. Bestelling is afgezonden op maandag j.l. Gisteren zou hier een TNT medewerker aan de deur hebben gebeld om het bestelde pakje af te leveren, aldus Track and Trace. Wij zouden niet thuis zijn geweest. Overigens geen bericht in brievenbus dat getracht is een pakket af te leveren! Wij zijn die hele dag gewoon thuis geweest.

Vandaag is het pakket hier afgeleverd aldus Track and Trace. Alleen hebben wij niets ontvangen! Vreemde zaken, toch??!!!

Zeker ook hier niet de eerste keer dat wij problemen hebben met dit bedrijf. Wij hebben ooit een pakketje verstuurd naar Dordrecht. Pakketje kwam niet aan. Bij navraag en volgen van pakket was, volgens TNT, het pakket allang afgeleverd. Pakket is dus weken later via Duitsland, hoe in de hemel kan het in Duitsland terecht komen, bij het juiste adres gearriveerd. En hoe is het mogelijk dat TNT dan beweren kan dat pakketten zijn afgeleverd? Deze 'grap' heeft ons veel geld gekost!

Ook hier klachten over aflevering aan de deur. Wij dienen binnen 2 seconden de deur te openen voor de TNT medewerkers. Zo niet? Weer bellen, maar dan veel langer.

Binnen twee seconden was bezorger verdwenen. 4 seconden dus. Ook worden pakketten gewoon voor de deur neergelegd indien er niet snel genoeg reactie komt. U begrijpt dat wij hopen dat de overheid nog veel bedrijven in particuliere handen gaat geven!

dingena
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2009 19:03

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door dingena »

Gisteren is het reeds, volgens TNT Track and Trace, afgeleverde pakket daadwerkelijk ontvangen. De pakketbezorger kon ons huisadres niet vinden en had het pakket weer teruggebracht naar het kantoor in Ridderkerk. Heel vreemd dat het volgens Track and Trace al een keer was aangeboden en de dag erna was afgeleverd. Wat men dus kennelijk doet bij Track and Trace, is het pakket bij inlading voor aflevering meteen inschrijven als zijnde 'afgeleverd'. Een belachelijke manier van registreren. Een pakket is pas afgeleverd wanneer de bezorger komt melden dat het pakket daadwerkeijk is afgeleverd. M.a.w.: men doet maar wat bij TNT. Hoe dat moet gaan wanneer al die mensen die nu op de nominatie staan te worden ontslagen, roept bij mij dan ook veel vragen op. Tijd om weer eens een echt postbedrijf te beginnen wellicht? Want helaas, goedkoop kan ik TNT niet vinden!!! Al die privatiseringen van bedrijven, in algemene zin, is voor onze portemonnaie bepaald niet niet erg bevordelijk! Marktwerking is toch het credo?! Kan alleen maar vaststellen dat marktwerking voor 'de burger' zeker niet van toepassing is!

jvangorkum
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2009 20:30

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door jvangorkum »

Het is ongelofelijk, de bezorger was nog te belabberd om langs te komen, hij is gewoon NIET langs geweest. Geen briefje in de brievenbus, geen bel is afgegaan, geen buur heeft iets vernomen. Hij was gewoon LUI om langs te komen en wilde naar huis. Opeens stond er op de tracking website dat ik niet thuis zou zijn...

Bedankt TNT, dat jullie failliet mogen gaan op de economische crisis zodat we hopelijk een degelijke postverzorger krijgen. Oh, en die bezorger, die mag wat mij betreft dodelijk tegen een boom aan rijden, waardeloos volk.

ilonavos
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2009 14:45

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door ilonavos »

Ik heb dezelfde problemen die hier genoemd worden. Ik had bij twee webshops wat besteld en dat zou met pakketpost verzonden worden.
ik de hele tijd op track en trace kijken. staat er dus dat de chauffeur onderweg is. ik de hele dag thuis gebleven. staat er ineens 'zending niet afgeleverd bij 1e afleverpoging. 2e poging volgt' of zoiets dergelijks. terwijl ik gewoon thuis was! ook dus inderdaad geen briefje door de bus gedaan of iets dergelijks wat ze normaal wel altijd doen als je er niet bent, dus hij is gewoon helemaal niet aan de deur geweest. uiteindelijk was hij de volgende dag op een vreemd tijdstip gekomen waarop ik niet thuis was (10 minuten boodschappen doen, je kent het) en kon ik het de maandag erna pas afhalen op het postkantoor.

een week later dus hetzelfde gedonder met die bestelling van die andere webshop. dit was ook nog eens bij de buren afgeleverd zonder een briefje in onze bus gedaan te hebben. gelukkig staan wij op goede voet met de buren in deze flat...

ik heb tnt erover gebeld maar ja die zeggen aan de telefoon wel ja en amen maar ondertussen denken ze **** niet zo je hebt het nu toch.

ik heb trouwens ook een paar jaar (3 ofzo) terug iets raars meegemaakt: ik was alleen thuis, ouders en broertje op vakantie. ik kwam natuurlijk niet zoveel bij de voordeur aangezien ik altijd via achter het huis inga. ging ik toevallig de planten voor even water geven, staat er gewoon een doos van VanDale met 300 euro aan schoolboeken voor mijn broertje. God weet hoe lang dat daar gestaan heeft.. Dus het is niet alleen een probleem van nu helaas, zelfs toen was het al raar.

ik weet niet hoe het met DHL gesteld is maar de volgende keer dat ik zelf wat verstuur ga ik die eens proberen, nog goedkoper ook.

janel56
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2009 18:05

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door janel56 »

En wie doet er uiteindelijk iets aan,niemand niemand niemand.
Ze kunnen hier gewoon mee door gaan en niemand die ze op de vingers tikt,zelf radar reageert er niet op,die heb ik hier ook een mail over gestuurd.
Het enige wat je hoort over TNT dat de winst minder was dan vorige jaren,niet gek toch van hoe ze mensen behandelen,van mij mogen ze nog veel mee verlies draaien,want verlies heb ik nu ook al diverse keren gehad en niemand van TNT die mij iets daarvan terug betaalt.

Dus wie dit ook mee leest en er iets aan kan doen,DOE EENS WAT!!!
En laat de consument niet in de kou staan.

14090553
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:04

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door 14090553 »

Ik bestel wat via marktplaats. Waarde € 60,-
Vraag de verzender het pakket verzekert te verzenden.
De mevr. vraagt op het postagentschap (in een Bruna winkel) om een verzekerde verzending. De lamp, daar ging het om, komt geheel in puin aan bij mij. Ik op mijn achterste benen en wil de TNT aansprakelijk stellen.
De verzender had het verpakt volgens de richtlijnen van TNT Het was echt goed verpakt! En overal breekbaar op geschreven.
Tot mijn grote schrik zie ik een basispakketzegel op de doos zitten.
Dus de verzender maar aangesproken. Nu deze wist van niets want ze had om een verzekerde verzending gevraagd. Niet iedereen heeft ervaring met het verzenden van pakketten en je mag toch verwachten dat de postagentschapmedewerker het wel weet.
Ze is terug gegaan, heeft excuses van de "Bruna"medewerker gekregen, ze is nog een keer thuis opgebeld met excuses en de medeling dat de cursus van TNT erg snel en kort was. De verzender en ik hebben samen een brief gestuurd naar TNT. De reactie: We hebben een schadevergoeding gevraagd aan de directie (ja het zal wel) maar u heeft pech. U kunt weten dat er een Zekerzegel op het pakket moet.
Hoe dan? Op internet kijken. En mensen die geen internet hebben of deslectisch zijn: Je, dat is een probleem!!!!! Info bij het postagentschap is dus niet betrouwbaar en voor de 2e keer is de claim afgewezen.
De schade is dus eigenlijk het dubbele van €60.-. De verkoper heeft het geld, ik ben het kwijt en moet een andere lamp zoeken. Advies TNT: Deel de schade!!!??????? Dat is gemakkelijk. Het is niet een heel klein beetje raar dat het zo slecht gaat met ze.
Wat mij zo stoort: Je loopt tegen een muur. Ze mogen je een verkeerde zegel verkopen, dan mogen de medewerkers die de zaak verzorgen er mee kwakken wat ze willen, kunnen blijkbaar ook niet lezen, en dan moet je je blijkbaar als klant verzekeren voor hun onvermogen. Ze willen blijkbaar de klanten "service" in stand houden. Het kost ook nog een keer postzegels, waar TNT aan verdient, om de klachten schriftelijk te versturen.
Het laatste advies: De verzender is verantwoordelijk (ja je moet de postwet er ook nog op na lezen) en die kan een klacht indienen bij de klachtencomissie postbezorging. Nu dat gaan we doen en TNT hoopt natuurlijk dat dit niet gaat gebeuren, wat is nu €60.-???
Ik werk in de horeca, Een klant gaat dood aan bedorven vlees dat ik heb geserveerd. Kan ik dan ook zeggen tegen de nabestaanden, maar u had eerst even in de keuken moeten kijken hoe vers onze spullen zijn? Ik ben dan toch verantwoordelijk!, niet de klant. :evil: :oops:

rosalia cosmetica
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2009 20:47

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door rosalia cosmetica »

TNT wat zonde dat dit bedrijf zo ziek is geworden. In plaats van de aandeelhouders stil te houden zouden ze de centjes ook kunnen beleggen in een betere bedrijfsvoering.

Gelukkig gaat het versturen van mijn paketten normaal gesproken goed maar toch een flinke misstap van TNT 3 jaar gelden. Toen heb ik een pakket verstuurd met een zeer speciale zekerheidszegel 100% garantie zeker de andere dag bezorgd zou worden kosten € 25,00 dit op verzoek van mijn klant. De inhoud had een waarde van slecht € 9,50 maar de waarde van het product (waterpokken crème/gel) een veel hogere waarde omdat het dan ook direct werkt bij onze kleintjes. Affijn de mama wilde het zeer zeker de andere dag in huis hebben en was bereid hiervoor zoveel verzendkosten te betalen.

Praat me niet over verzekerd versturen, dit unieke versturen wat € 25,00 koste, mag dan toch wel een stuk beter zijn maar mooi niet. Vele dagen heeft het pakketje rond gezworven in België via ons buurland is het uiteindelijk bij een bedrijf in Venlo terecht gekomen. Een medewerkster van dit bedrijf heeft contact gelegd met mijn klant. Maar natuurlijk was het niet nodig meer dit alsnog te bezorgen. Ik had immers al een nieuwe waterpokken crème/gel gemaakt en mevrouw heeft zelf een koerier laten komen die het persoonlijk bij mij opghaald heeft en bij haar bezorgd.

Natuurlijk heb ik het hier niet bij gelaten, mevrouw heeft me immers veel geld betaald en nadien nog veel kosten moeten maken om het product alsnog in huis te krijgen.

Officiele klacht ingedient, ook de balie medewerker van TNT erop aangesproken. NOOIT HEB IK OOK MAAR ENIG ANTWOORD MOGEN ONTVANGEN. Omdat ik het super druk heb, stuur ik nu 1x per jaar naar het opgegeven adres (wat ik van de balie medewerker gekregen heb) een herinnering + factuur van de gemaakte kosten. Dit puur tot ik de tijd vrij kan maken om er een advocaat op te zetten. Maar ja of dat zin heeft????????????

Wat een zeer onbeschoft gedrag van de medewerkers van TNT die hier verantwoordelijk voor zijn.

Mensen laat je niet zot maken met dat aangetekend versturen, mocht het mis gaan bij TNT, je moet al blij zijn als je een afscheepbriefje mag ontvangen. Zelf stuur ik wel elke zakelijk pakket aangetekend, gelukkig nooit een probleem mee gehad. Ik duim dat dit zo mag blijven.

Wat privé betreft heb ik op het adres waar ik woon veel grotere problemen met afleveringen door TNT aan mijn adres. Waardoor ik al vele malen in zeer serieuze problemen ben gekomen. Het rotte hiervan is, dat men je gewoon uitlach als je meld aan de verzender, wat je vermoed dat er gebeurd is met een officieel schrijven. Vaak is gebleken dat ik veel post niet aankrijg, maar incasso kosten die bedrijven in rekening brengen omdat ik b.v. te laat ben met betalingen, dit tikken wel lekker aan. Of deze bedrijven moeten liegen, maar ik vermoed dat het dus bij de TNT zit. HET IS TE VAAK GEBEURD. OOk ontzettend vaak klachten ingedient waarop ik nog nooit een antwoord heb mogen ontvangen.

Aan een speciale balie waar vaak zakenmensen hun pakket post aan TNT aanbied. Was een medewerkster die het helemaal met mij eens was. Ze zei ronduit, sinds WVS pakketten bezorgd gaat er ontzettend veel mis. Maar dit ging dan om mijn privé pakketten die ik moest ontvangen, wat altijd toch wel weer goed gekomen is.

Wat speelt er meer bij TNT, waardoor is dit bedrijf zo afgezakt? Doodzonde. Kom op TNT doe er eens iets aan, het moet toch beter kunnen.

snackers-j
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2007 16:26

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door snackers-j »

op 12-02-2009 heb ik van onze zoon een cadeautje ontvangen per TNT post. helaas was de zending ca 2 weken later aangekomen na mijn verjaardag. Maar de grootste verrassing was dat het pakket slechts werd aangeleverd na een kontant betaling aan de TNT bezorger direkt aan de deur van 42 euro vanwege inklaringskosten en btw.
Toen we dit afgewikkeld en de inhoud ( knut de ijsbeer) gevonden hadden, bleek datde door de douane inklaringsdienst een prijs gehanteerd had van meer dan 100 euro bovenop de marktwaarde.
het ergste van dit is dat je slechts schriftelijk kunt reageren en van te voren verteld wordt dat het ca 3 maanden gaat duren alvorens hierop een antwoord te verwachten is. het is inmiddels 5 -aug 2009 ( 1/2 jaar verder en nog steeds geen reaktie op onze reklamatie brief over de te hoog aangeslagen invoerrechten en btw. Ondanks dat wij ter ondersteuning in de brief de website hadden aangegeven waarop de normale inkoopprijs vermeld staan, blijkt het niet mogelijk dat men binnen de gestelde termijn wil reageren.

Hopenlijk krijgt TNT voldoende Kollega Concurenten in hun merksegment die het zeker beter zullen doen, en echte service groot in hun bedrijfspolicy hebben staan.

het einde van dit monopolistisch bedrijf.

grumpie
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mar 2007 21:56

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door grumpie »

Tot mijn grote schrik kom ik via en zoekopdracht kom ik dus hier. Wij zijn ook dupe van de TNT. Hadden via winkel wat besteld en let wel gaat om 200 euro!!. Wij konden het terug sturen en via standaardpakket terug gestuurd. Pas nu komen we erachter dat zo,n pakket dus helemaal niet meer verzekerd is. Maar na mijn weten was het altijd tot 200 euro verzekerd! Zelfs handtekening is dus duurder en hoort niet meer bij standaardaflevering.. Helaas is hier niks van gezegd, dat bij standaard helemaal niks meer verzekerd is en wij mede hierdoor nog groter probleem vrees ik.

Nou je raad het al. Pakket van 200 euro is foetsieEn nu kan men gaan zeggen nou ja je eigen schuld had je maar exstra moeten verzekeren. We wisten niet beter dan verzekerd zou zijn, de baliemedewerketser had ook er op kunnen wijzen dat pakket dan niet verzekerd zou zijn. Maar dan nog.....je mag hoe dan ook toch verwachten dat dit bedrijf zich ook verantwoordelijk opstelt.

Het pakket is nu drie weken geleden verstuurd en zit nog steeds bij sorteercentrum. Als je belt zeggen ze, ach het is vast afgeleverd...maar de track en trace is vergeten.Ze gissen dus ook maarwat. Eerlijk gezegd vind ik het schandalig. Zowel dat men zich dus totaal niet verantwoordelijk voelt voor het verdijnen van een pakket en er misschien maar een medewerker is mee gaan lopen had ik mij moeten verzekeren. Ik heb hier geen woorden voor. Voor die euro of wat meer had ik het indien geweten zekers verzekerd......maar ook hierin lijkt mij duidelijk iets mis. Want hoe kan voor een eurootje meer schade verhalen tot 500 euro ineens wel uit.

stnyk
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2008 20:53

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door stnyk »

Een voor reparatie verstuurde laptop is door TNT tijdens de verzending zwaar beschadigd. Na heel veel telefoontjes, brieven, frustraties e.d.
(er werd mij 4 x beloofd te zullen worden teruggebeld wat niet is gebeurd), hebben wij na 10 weken(!), bericht van TNT ontvangen dat voor de schade (zwaar beschadigde laptop van €1322,00), €50,00 zal worden vergoed. Dit is de maximale vergoeding voor schade ongeacht de waarde van de inhoud.
Mijn dvies: verstuur geen paketten via TNT post!!

grumpie
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mar 2007 21:56

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door grumpie »

Toen we een TNT bezorger informeerden aan ons huis, zei hij ook niet te weten dat standaardpakketen niet verzekerd waren. Ook een kennis die bij TNT gewerkt heeft wist dit eigenlijk niet. Waarmee ik nogmaals wil zeggen dat als hun het zelfs niet weten als bezorger bij TNT, is het niet zo raar dat je ten goeder trouw denkt dat een klant een zending waar je geld voor betaalt goed behandeld wordt en op zijn minst verwacht ook verzekerd te zijn. Ik heb het idee dat men nu maar heel lachoniek met vooral de niet verzekerde pakketen omgaat, dat misschien inderdaad misbruik gemaakt wordt. Ik vind dus dat bij een balie hierover geinformeerd moet worden. Weet u dat een standaardpakket niet (meer) verzekerd is?

Bij simpel het verhaal voor te leggen aan kennissen blijkt hiervan ook het grootste gedeelte dat wel eens pakketen verstuurd ook niet wisten niet voor zending verzekerd te zijn met wat er ook mee gebeurd. Dat is schandalig. Het is de handen wassen in onschuld. De TNTmedewerker gaf wel aan dat er momenteel heel veel pakketen kwijtraakten, beschadigden of inderdaad ook veel gestolen werden. Dit is vooral de laatste tijd en ongekend hoog.

m.a.huster
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2009 02:46

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door m.a.huster »

Heb 1 pakketje Cd kopieen 4 weken geleden en 1 pakket (boek) naar amerika gezonden. Aangetekend en Prior. Nog niet aangekomen, ik hou m'n hart vast. Alle rotzooi is begonnen met de liberalisering-privatisering-aandeelwinsten van gas, water, electriciteit, spoor/Ns, PTT enz. Overal zijn er alleen maar toegenomen klachten/misstanden op practisch elk gebied ten koste van de klanten/gebruikers. Een paar jaar geleden is mijn duikhorloge per TNT verzonden via de winkel waar ik hem kocht, verzekerd, aangetekend. Verdwenen, kreeg van de winkel een nieuwe. Een paar jaar daarna idem. Heb wel steeds een nieuwer horloge (ahum) Er zijn mijn inziens maar enkele mogelijkheden. Van netjes naar rigoureus : * Alle klachten bundelen per bedrijf bovengenoemd. en door hen als een geheel correct, zoals het hoort afhandelen/vergoeden inclusief immateriele schade op straffe van ... Bijvoorbeeld door Tros Radar ? * Alles bundelen en een gezamelijke rechtzaak beginnen. Eis zie hierboven. * Onze 'volksvertegenwoordigers' die hiermee hebben ingestemd bombarderen door ons allemaal met al onze klachten ( het maakt niet uit welke volksvertegenwoordiger, liefst alle 150 ) Idem onze regeringsleden. Liefst in een actie bv week 40 dit jaar. * Wie kan cruciale internet-adressen van het bedrijf en prive adressen van de TNT top achterhalen. (Ik ben niet zo thuis op intenet.) Die worden open en bloot op internet gepubliceerd c.q ons toegezonden. Wij mailen al onze klachten direct in een gezamenlijke "Consumenten" actie daar naar toe bijv. in week 42. Dit kunnen we net zo lang herhalen, bijvoorbeeld 1x per maand, als we willen. Wedden dat ze reageren ? Dit .... bedrijf ligt dan plat tenzij ze NU slim worden en het voorkomen. Tot nu reageren ze niet correct, lijkt er diefstal, vernieling enz. plaats te vinden dus boontje komt om zijn loontje. LANG LEVE ONZE OUDE VERTROUWDE EN BETROUWBARE VERDWENEN BEDRIJVEN. IK WIL ZE TERUG !!!!!

Putoris
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2008 00:18

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Putoris »

Heel herkenbaar. Vond ik niet een keer een pakketje, van buren 5 deuren verder, bij mij achter het huis op een tuinstoel. Dit bij toeval ontdekt.
Ik begrijp nog steeds niet waarom de bezorger(s) altijd nog overdag bij mensen aan de deur bellen terwijl misschien meer dan 50% overdag aan het werk is. Als je nu een middag en een avondbestelling hebt dan is het probleem al voor een groot deel opgelost. De barriere van internetaankopen is het eeuwige briefje van de besteller dat hij weer tevergeefs aan de deur is geweest.
De besteldiensten snappen het nog steeds niet.

blazerunner
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2009 10:43

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door blazerunner »

Ik ben zelf 15 a 16 jaar werkzaam geweest bij tntpost.Gelukkig werk ik hier al een jaar niet meer.Het is een heel chaotish bedrijf geworden.Ik ben hier trouwens weg gegaan door de reorganisaties die elkaar in steeds sneller tempo opvolgen.Wat het werken er niet leuker op maakt.
Ze hebben het steeds over kwaliteit wat elke postbode dus moet aanhoren en zelf ook wel ziet dat dat niet echt zo is.Dat alles maakt het werken er bij tntpost echt frustrerend op.Nu willen ze de mensen die er lang werken en nog een oud contract hebben eruit werken.Dit zijn dure contracten.Hiervoor in de plaats willen ze mensen hebben in deeltijd voor hooguit 4 uurtjes per dag en een hongerloontje dit noemen ze bij tnt ook wel huisvrouwtjes(aan deze benaming heb ik mij ook heel erg geergert).kindjes naar school brengen en even een wijk met post wegbrengen en je kindjes weer ophalen en s'middags weer een ander huisvrouwtje.En deze "huisvrouwtjes"krijgen geen fietsengeld en de mensen met een oud contract wel.Het enige verschil tussen die 2 functies is dat iemand met een oud contract aangetekende brieven mag bezorgen en een huisvrouwtje niet.De post voor hun wijk die ze wegbrengen word bij deze huisvrouwtjes thuis gebracht en vanuit huis word de post dan bezorgd.Met zo'n hongerloontje ga je in mijn ogen ook niet echt 100% je best doen op je werk lijkt mij.En wat ik nu nog het ergste vind is dat ze een koninklijk bedrijf zijn.Ik vind dat ze dit nu niet meer waardig zijn te dragen,vroeger was dat wel zo maar nu niet meer dus inleveren die titel zou ik zeggen.
Maar gooi niet al het personeel op 1 hoop dat ze slecht zijn er lopen genoeg uitstekende werknemers rond.Maar het is voor het personeel niet erg leuk meer om te werken bij tnt denk maar aan de actie dat ze het personeel 15% loon willen laten inleveren.Erg hoopvol als medewerker voor de toekomst als je een gezin met kinderen hebt.Hoe moet je dan rondkomen?
Als je je eigen personeel al zo behandelt zal de klant daar dan beter van worden of beter behandelt worden?
Tijdens mijn periode bij tnt hebben ze dus rare beslissingen genomen.Vroeger mocht er absoluut geen pakje bij de buren worden aangeboden dan werd er gezegd bij de volgende keer word je ontslagen.Maar toen ze erachter kwamen dat hoe meer pakjes je kwijt kan bij de klant dat dan ook goedkoper is omdat dit veel tijd kost.Pakje moet weer terug naar kantoor daar moet het weer worden klaargezet voor de volgende bezorging enz.Ja tijd is geld!!!
Ja en toen kwamen ze met de mededeling dat je pakjes bij de buren moest gaan aanbieden wat vervolgens werd uitgebreid met een paar huizen verder.En als je jaren een vaste wijk hebt weet je van sommige mensen dat ze ruzie met de buren hebben dus daar bel je dan ook niet aan.Maar dat weet je niet van iedereen.Dus die service(zo zien de leidinggevende het dan) moeten ze maar afschaffen of als je dat wel wilt moet dat op het pakje aangegeven worden bijv. bij geen gehoor afgeven op huisnummer 2.Zelf bestel ik ook wel eens iets en dan blijkt mijn pakje een paar huizen verder aan de overkant van de straat te liggen.Ik denk dan wat hebben die mensen met mijn pakje te maken??
Ik bestel iets op mijn huisnummer en dan word het egens anders in de straat bezorgd.....blijft vreemd.Dus nu laat ik het pakje bij mijn ouders bezorgen omdat die met pensioen zijn.Zelf heb ik dit eerlijk gezegd nooit gedaan bij de buren.Alleen omdat ik jaren een vaste wijk liep wel bij de mensen die er om vroegen.Postbode als ik niet thuis ben kunt u de pakjes altijd op nummer 3 brengen.Maar bij mensen die daar niet omvroegen nam ik ze mee terug voor de volgende bestelling.
Het is en blijft in mijn ogen een groot probleem totdat tntpost eens hard word aangepakt of door een rechter of door een of andere instantie als dit mogelijk is.Maar door overheidsbeslissingen heeft tntpost ook wel problemen.Omdat nederland (de regering)voorop wil lopen is de postmarkt open gegooid. Nu zijn er bijv de engelse en duitse post werkzaam op de nederlandse postmarkt.Maar mogen wij als nederlandse tnt op die buitenlandse postmarkt werkzaam zijn? Nee niet overal en ook niet bij enkele die op onze postmarkt werkzaam zijn.
Dus de regering laat oneerlijke concurentie toe!!
Maar het blijft een bedrijf waar eens de bezem door moet waar de mensen de (rare ondoordachte niet goed werkbare)beslissingen maken.
En ik heb nooit spijt gehad van mijn beslissing om bij tntpost weg te gaan en ergens anders te gaan werken.

grumpie
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mar 2007 21:56

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door grumpie »

Via track en trace zeiden ze mij volgens het onderzoek dat het zoekgeraakte pakket wel was afgeleverd,zie mijn andere berichtje. ik vroeg waarom die dan die niet was afgemeld via de barcode.Ik had te maken met een uiterst onaardigst persoon aan de lijn die getraind leek te zijn om over de klant heen te praten, ze deed het dan ook af dat het niet afgemeld was van het pakket niet hun probleem was, maar zgn aan dat het adres zgn niet goed zichtbaar was, laat ik even erbij vermelden dat het om een gescande afgedrukt adres ging op A4 formaat, dus hoe slecht moeten je ogen zijn wil je dit niet kunnen lezen :shock: Er was een nieuwe barcode op, maar het pakket moet dan open zijn gemaakt, dan heeft men gezien welke waarde het had. Het blijft een vreemd verhaal wat aan alle kanten rammelt. Ze zei doodleuk dat pakketen overal afgeleverd mochten worden.Het blijft een uiterst vreemd verhaal. Ik vroeg dan om een bevestiging van dat ze wilden melden dat pakket toch bij bedrijf was afgeleverd. Antwoord dat kan niet

Nousha
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2009 16:42

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Nousha »

EN mijn pakket hebben zij ook kwijt geraakt. Het i sinds 10-07-2009 in Zwolle blijven hangen en na 11 keer te hebben gebeld en een onderzoek te hebben laten starten kreeg ik het antwoord dat het kwijt is en dat ik het maar verzekerd op moeten laten sturen.

Maar even over de onderzoek: ze denken toch niet dat ik zo dom ben om te geloven dat ze echt een onderzoek laten starten?

Onderzoek kost geld en hoeven me toch geen vergoeding te geven vor het pakket ( onverzekerd ) dus tja, waarom zouden ze een onderzoek doen.En zo kunnen de TNT medewerkers lekker door blijven jatten ook al weet ik niet wat ze met acryl vloeistof aan moeten, misschien zetten ze daar i.p.v werken kunst nagels voor elkaar of zo....

Ik zat een keer bij uitzendbureau en er kwam iemand binnen die gedesinteresseerd was in werk bij TNT. De medewerker vroeg aan hem: heb je een fiets en een goede conditie? de antwoord was ja en hij kon de volgende dag beginnen met werken.
Vroeger werden de postbodes beëdigd en was het werk heel serieus.

Dus mensen het is helemaal niet raar dat de pakketjes niet aankomen of open zjn gemaakt enz...... [/b]

grumpie
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mar 2007 21:56

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door grumpie »

Vandaag ook weer medewerker aan de lijn gehad en ze zouden dan nu via mail bevestigen dat het (volgens hun) gewoon bezorgd was. Maar niks, dus zelf er weer achteraan gebeld en zeggen ze nee dat doen we niet. Dat mag niet erbij zeggende ,Maar misschien heeft het bedrijf het pakket ook wel achterover gedrukt kwam er ineens uit. Ik zei dus dat ik daarom het nu niet via track en trace bevestigd was dit alsnog te doen via die andere barcode zodat we teminste aan kunnen tonen dat het pakket daar toch bezorgd is volgens TNT.
Ik bedoel volgens de track en trace is het pakket nog steeds bij de TNT distributiecentrum, maar hun wijzen nu zelfs met een beschuldigende vinger naar een bedrijf waar we overigens veel vaker besteld hebben, en natuurlijk kan het bedrijf nu omdat ze volgens de track en trace niet bezorgd hebben er inderdaad ook misbruik van maken,
Ik kan het bedrijf nu niet bellen want het heeft vakantie, maar we zagen dat het bedrijf het geld van het retourpakket niet terug had gestort, net toen wij zelf op vakantie waren en toen was bedrijf wel open, dus alle tijd gehad. kwamen en deze gang van zaken ontdekte bij TNT kan ik niet bellen wat hun kant van het verhaal is.Het pakket is nu sinds 11 juli weg.

sabina1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:26

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door sabina1977 »

Ik heb bij een webwinkel een aantal artikel besteld. Volgens een mailtje wat ik van het bedrijf kreeg is het pakketje vrij 14-08-09 verstuurd bij hun vandaag. Ik helemaal :D Ik keek erg uit naar mijn spulletjes. Via tnt-track kon ik het pakketje tot een pakket distributiecentrum in wateringen traceren, hierna was er niks meer. Vandaag een week later is er nog niks. Dus ik tnt bellen. Zij zeggen dat het pakketje is afgeleverd. Het punt is dat ik alleen woon en de hele week gewerkt heb. Dus volgens hen moest ik maar bij de buren gaan vragen. Heb ik gedaan. Niemand heeft iets aangenomen. Ik tnt weer bebeld en gevraagd of ze konden uitzoeken waar het gebleven was. Maar nee, want het pakketje is niet verzekerd verstuurd. Tot mijn verbazing zei ze ook nog dat de bezorger niet verplicht is om een briefje achter te laten. Ik moest de afzender maar bellen. Dus ik het mailtje opgezocht. Toen ik deze nog eens goed ging lezen, kwam ik er achter dat mijn pakketje tnt-verzkerd verstuurd is. :oops: Jammergenoeg kan ik nu niet terug bellen naar tnt, want dankzij dat 0900 nr van hun,is mijn beltegoed op.
Ik weet niet wat nu mijn rechten zijn. ik wil mijn betaalde spullen! Ik heb er voor moeten sparen. Tnt maakt het blijkbaar niks niet uit
Ik vind het schandalig! Het is namelijk niet de eerste keer bij hun.
Misschien wordt het tijd dat de 2e kamer vragen gaat stellen. Ik ben niet de enigste. Je vertrouwd zo'n bedrijf en je betaald genoeg verzendkosten. Laat ze dan ook maar eens doen waar ze voor betaald krijgen!

Met het bezorgbedrijf selectvracht heb ik nog nooit problemen gehad Zij bezorgen ook eventueel 's avonds of kan je het ophalen.
Ik zou zeggen: tnt neem hier een voorbeeld aan.

Groetjes Sabina[/b]

Bert1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2009 21:48

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door Bert1966 »

Post bezorgen blijft moeilijk

Had ik deze ervaringen eerder gelezen dan had ik mijn treinabonnement zelf weggebracht naar Utrecht. Echter, ik heb het aangetekend verstuurd met TNT. Duikelt het abonnement 3 weken later ergens anders in het dorp weer tevoorschijn. Kosten van deze vergissing € 158,-. Het is natuurlijk erg vreemd dat ik zelf een wanprestatie van TNT kan aantonen en daar als beloning € 158,- voor mag betalen. Ik heb echter wel recht op de standaard vergeding van € 50,- vlgs de voorwaarden. Had ik het stuk maar verzekerd moeten versturen. Prima natuurlijk, dan moet je wel van de mogelijkheid op de hoogte zijn!!!! (werd niet gemeldt door de baliemedewerkster van TNT)

Navraag bij de klantenservice leidt tot een dame die spontaan de hoorn er gooit nadat ik meerdere malen gevraagd heb om een leidinggevende. Blijkbaar durven de leidinggevenden niet hun verantwoordelijkheid te nemen en laten ze deze klusjes opknappen door call centre medewerkers.
Na opnieuw een schriftelijke klacht en de vraag om een telefoonummer van iemand die dit kan toelichten krijg ik wederom een briefje dat ik recht heb op
€ 50,- , mocht ik vragen hebben dan kan ik bellen met de klantenservice. Dat schiet lekker op.

Oh ja, of ik maar binnen 14 dagen mijn originele track en trace bon als bewijsstuk wil sturen voor het overmaken van de vergoeding, daarna wordt het dossier gesloten. Moet ik zeker weer aangetekend gaan versturen.....

Ik heb nog niet vaak zo'n onbeschofte, arrogante en laffe organisatie meegemaat. Neem je verantwoordelijkheid en geef toe dat je het niet goed hebt gedaan.

Heeft iemand tips hoe nu verder te gaan?

amaranth
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2009 22:50

Re: Klacht over T N T Post pakket servise

Ongelezen bericht door amaranth »

Vorige week ben ik bij het postagentschap Spar in Leiden benadeeld bij het verzenden van een internationaal pakket. Volgens de website en de folder van TNTpost zou het tarief zijn €10,45.
Bij het afrekenen moest ik echter €16,15 betalen. Dat is 50% meer!

Volgens de medewerkster gaat het om een "pilot" (proef) manier van frankeren. Er wordt een andere machine gebruikt en het posttarief wordt op een andere manier uitgerekend. Het zou in de toekomst ook op de andere postkantoren/postagentschappen ingevoerd worden.
Op mijn vraag of ik voor hetzelfde pakket nu op een ander postagentschap wel €10,45 zou betalen antwoordde ze bevestigend. Helaas had ik, vrijdagmiddag, geen tijd om naar een ander postagentschap op zoek te gaan.

Mijn klachten:
1. Ik vind het onacceptabel dat ik bij het ene postagentschap meer zou moeten betalen dan bij een ander.
2. Er stond nergens aangekondigd dat er een proef met een andere frankering wordt gedaan bij dit agentschap.
3. Een verschil van 50% is belachelijk veel.
4. Er werd mij geen openheid geboden om de transactie af te breken.
5. Op de website van TNTpost mist elke informatie over deze "pilot", hoe moet ik dan weten welk postagentschap een goedkoper alternatief biedt?
6. Ik heb al een eerdere ervaring bij dit postagentschap waar men mij het pakket voor een brief wilde laten betalen. Het is misschien kort door de bocht, maar ik vraag mij af of de TNTpost omzettargets heeft gesteld aan de nieuwe postagentschappen??
7. De beloofde reactie binnen 2 werkdagen van de klantenservice heb ik niet gekregen.

Ik heb Consuwijzer gebeld, die zeiden dat de Opta het uit zou zoeken als er meer klachten zouden komen. Bij deze wil ik iedereen die soortgelijke ervaringen heeft met deze test oproepen om zich bij de Consuwijzer te melden. Ook zou ik graag willen weten in hoeveel postagentschappen deze proef loopt!

Gesloten