LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten over digitaal abonnement Consumentengids

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
G.van Amstel
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2020 16:16

Klachten over digitaal abonnement Consumentengids

Ongelezen bericht door G.van Amstel »

Ik heb een digitaal abonnement bij de Consumentengids. Vorig jaar juni ging de Kiosk app failliet. Hierin werden de gidsen gelezen. Vanaf toen is het lezen slecht geregeld. Eerst moest ik bellen voor een PDF-exemplaar (ik heb 3 gidsen, dus 3 x bellen). Daarna werd een reader op de website ontwikkeld. Helaas werkt dit niet prettig.

Ondanks aanvinken van ingelogd blijven op de website, wordt je er telkens uitgegooid. D.w.z. telkens weer opnieuw inloggen en dan weer zelf moeten opzoeken op welke pagina je was gebleven! Daarnaast ga je bij het doorbladeren tijdens het lezen soms opeens naar een willekeurige pagina veel verderop, weer ben je dan kwijt waar je gebleven was. Als je geen Wifi hebt (vakantie, niet in de woonkamer) kan er niet gelezen worden. Dat waren de belangrijkste bezwaren. Daarom heb ik telkens verzocht om een PDF.

Inmiddels 20 keer gebeld waarbij telkens beloofd werd dat het verbeterd gaat worden. Maar helaas, niets van dat alles. Doorgeven van mijn bezwaren aan de directie is een brug te ver. Mijn oplossingen: stuur automatisch een PDF per mail of meld je aan bij een andere app (b.v. Magzine), worden verworpen. Kortom, klagen kan je niet bij de Consumentenbond! Daarom maar via Radar. Wellicht kunnen die er wat beweging in brengen.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Klachten over digitaal abonnement Consumentengids

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Vermoedelijk heeft men een overduidelijke voorkeur, om indien niet strikt noodzakelijk, geen pdf-en te verspreiden. Er is een reader oplossing en als u die niet bevalt kunt u altijd terug naar papier. Het alternatief zou een beveiligingssysteem zijn zoals dat ook voor ebooken wordt gebruikt maar misschien wil men daar niet aan.
Waarom denkt u trouwens dat de directie geen weet zou hebben van de situatie?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Klachten over digitaal abonnement Consumentengids

Ongelezen bericht door sylvesterb »

G.van Amstel schreef:
19 mei 2020 16:52
Ondanks aanvinken van ingelogd blijven op de website, wordt je er telkens uitgegooid. D.w.z. telkens weer opnieuw inloggen en dan weer zelf moeten opzoeken op welke pagina je was gebleven!
Klinkt alsof u de cookies verwijderd van de website. Cookies regelen namelijk dit soort zaken dat u ingelogd blijft en onthouden op welke pagina u bent gebleven. Het lijkt dus zeer aannemelijk dat dit een probleem is dat u zelf veroorzaakt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Klachten over digitaal abonnement Consumentengids

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze niet leveren contract ontbinden!

Laten ze dat voor elke dubieuze firma ook altijd adviseren.
Koekje van eigen deeg en ga zodra de Biep weer open is daar even op papier lezen.

Gesloten