LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachtenregen over Post.nl pakketjes

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

hänschen klein schreef:
27 mar 2019 13:35
@webshopeigenaar14

Extra vraag: Voelt u zich niet enorm onder druk gezet door de m.i. bijna overbodige druk om de volgende dag al te moeten leveren? Zonder toeslag! En biedt u uw klanten standaard aan om het pakketje op een afhaalpunt af te halen, waardoor er niet meerdere bezorgers dagelijks de straat in moeten? Volgens mij moet het hele systeem op de shop, maar in plaats daarvan wordt er gefuseerd.
Ja, die druk voelen wij. Het voordeel is dat wij ons daarmee kunnen onderscheiden van de hobby en kleinere winkels. Wij hebben de mogelijkheid om veel producten in voldoende aantallen in voorraad te hebben. Ondanks dat wij "vandaag besteld, morgen in huis" niet kunnen garanderen vermelden wij dit wel. Dit heb ik al eens eerder uitgelegd. Per saldo levert dit meer op dan de slogan "vandaag besteld, vandaag verzonden." Niet meer en niet minder. Een touroperator noemt het ook een "zonvakantie" in plaats van een "meestal zonvakantie."

Wij bieden de optie om je bestelling af te laten leveren op een afhaalpunt, echter niet als standaard. Alle opties staan ingesteld met maximaal gemak en omzet in gedachten. Zodra ik financieel onafhankelijk ben, met ruime reserve, ga ik nadenken over het verbeteren van de wereld. Tot die tijd mogen anderen daar het voortouw in nemen. Ook hier ben ik niet roomser dan de Paus.

Het hele systeem hoeft niet op de schop. Het systeem werkt prima. De markt verandert, en heeft dat altijd gedaan. Een webshop heeft geen bestaansrecht als de mensen in de stad kopen. Een stenen winkel heeft geen bestaansrecht als de mensen online kopen. Het is de consument die bepaald, niet de ondernemer. De ondernemer volgt de markt zo goed mogelijk.

Walt3r
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2019 15:21

Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes

Ongelezen bericht door Walt3r »

Het is overduidelijk een bende bij Post.nl. Vorig jaar is er een pakket uit de VS wat voor mij bestemd was, met een item van $100,- blijkbaar na Schiphol verdwenen, uiteindelijk heeft de verkoper mij terugbetaald. Post.nl was eindvervoerder
Bij Postnl krijg je dan nul op rekest. Twee andere kleinere pakjes uit de UK zijn er vorig jaar ook van mij verdwenen. Nu ik dit bericht hoor denk ik: ik moet er een volgende keer wat meer mee doen, een klacht op een consumentensite melden bijvoorbeeld.

Dit jaar heb ik al twee keer ervaren dat de afhaallocatie die op het "niet thuis " briefje stond, het pakje nooit daadwerkelijk van Post.nl ontvangen had. In het eerste geval kostte het me bijna 2 uur rondbellen om een medewerker aan de lijn te krijgen die uiteindelijk kon
vertellen op welke locatie het pakket dan wel te vinden was. Een medewerker die ik daarvoor aan de lijn had adviseerde mij om gewoon nog een paar dagen te wachten en het dan opnieuw te proberen. Daar kon ik dan ook weer geen klacht over indienen omdat ik daarna weer een andere medewerker aan de lijn gehad had.

Maria05
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2018 16:39

Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes

Ongelezen bericht door Maria05 »

Dat het bij zoveel procent van de bestellingen wél goed gaat maakt voor mij weinig uit. Ik bestel en verstuur best vaak wat als particulier, en er gaat veel vaker dan 0,02% wat fout.

Ik heb dit jaar ongeveer 2 pakketten per week besteld, en dit is er fout gegaan:
-5x een pakketje wat al 1-3 dagen op "bezorgd" stond bij de track&trace voor het daadwerkelijk bezorgd werd
-3x een pakket wat helemaal nooit is aangekomen, en waar ik uiteindelijk van de verkoper over hoorde dat postnl het definitief kwijt is
-2x een inval pakketbezorger gehad die mijn complete dorp (200 inwoners) heeft overgeslagen met de route en alle pakketjes naar het postkantoor heeft gebracht. We hebben die dag DHL, DPD, en UPS zien rondrijden maar geen postnl. De vrouw van het postkantoor was not amused met de grote stapel pakketten in haar kleine winkel.
-6x een pakket wat dagenlang volgens de track & trace onderweg was met de bezorger, terwijl die wel andere pakketten had voor me.
1x een pakket wat compleet vernield was, inhoud was wonder boven wonder nog heel. De doos lag echt compleet in stukken. Geen idee wiens schuld dit was, de pakketbezorger zelf is altijd heel voorzichtig dus die is geen verdachte voor mij.
-1x een pakket in de papierbak aangetroffen, zonder kaartje in de brievenbus te hebben gehad
-een stuk of 10x pakjes die bij de buren of voor de buren bij mij zijn bezorgd zonder kaartje in de brievenbus

Omdat ik weet dat postnl toch geen schadevergoeding geeft, en online klagen weinig zin heeft in deze gevallen, heb ik me steeds alleen gewend tot de verkoper. En zoals u ziet bij mijn lijstje, kan er ook een hoop misgaan waarbij geen schadevergoeding oid nodig is.

Ik moet hier trouwens wel nog bij zeggen dat de vaste bezorger hier in de buurt geweldig is, en het altijd de vervangende zijn die er een potje van maken.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik goed tel, zijn dat 28 klachten. Het is nu week 13. U bestelt ongeveer 2 pakketjes per week, dus tot nu toe o geveer 2 x 13 = 26 pakketjes. Als u dan nu 28 klachten heeft, gaat het bij u dus nooit goed. Of begrijp ik uw opsomming verkeerd?

Maria05
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2018 16:39

Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes

Ongelezen bericht door Maria05 »

Erthanax schreef:
29 mar 2019 15:02
Als ik goed tel, zijn dat 28 klachten. Het is nu week 13. U bestelt ongeveer 2 pakketjes per week, dus tot nu toe o geveer 2 x 13 = 26 pakketjes. Als u dan nu 28 klachten heeft, gaat het bij u dus nooit goed. Of begrijp ik uw opsomming verkeerd?
Dat is omdat ik één week aardig wat had besteld, en sommige klachten gaan over hetzelfde pakje. Zo had ik een pakje wat bij de buren was bezorgd, enkele dagen later dan volgens de track & trace, en zonder briefje in mijn bus. (Ze waren op vakantie dus hadden hem ook niet eerder kunnen aanpakken)

En ja, de vaste bezorger heeft op t moment helaas veel vakantie of ziekte, geen idee welk van de twee.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aha, dubbeltellingen; dus die 28 klachten gaan over minder pakketjes, dan snap ik het beter. Het blijven veel klachten, natuurlijk.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@witte angora ... uw topic ... lees daarom de reactie onder het volgende bericht

want de Consumentenbond gaat op oorlogspad:

https://community.consumentenbond.nl/ov ... 03369&jb=2

kessel45
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 aug 2017 10:04

Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes

Ongelezen bericht door kessel45 »

Ik heb medicinale crème besteld. Was maandag opgestuurd door de firma. Ik heb een app van Post. n.l waarin ik kan zien wanneer het pakketje komt. Er stond: komt vandaag ( was dinsdag) en past in de brievenbus.
Nou, niet dus. Woensdag dezelfde zin op de app. Wéér niet ontvangen. Donderdag stond het er wéér op met nog n andere brief. Geen van twee ontvangen. Heb de firma gebeld en die stuurden dezelfde dag nog een nieuwe crème op. De volgende dag stond het er wéér op. Allebei dus. En géén van twee ontvangen. Zaterdags zien we hier de post al helemáál niet. Dus wachten op dinsdag, maar heb er een hard hoofd in.
Ben geabonneerd op een puzzelboek dat elke maand verschijnt. Het vorige heb ik óók niet ontvangen. Firma moest toen ook weer een nieuw sturen. Dat had ik wel. Ik durf niets meer te bestellen wat door post. n.l geleverd moet worden.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Klachtenregen over Post.nl pakketjes

Ongelezen bericht door Brahms »

Hier hetzelfde, pakje uit EU land, al 7 dagen in Nederland, maar nog steeds niet bij mij !

Gesloten