Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bob Schurkjens
Berichten: 7228
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 17 dec 2019 23:53

Aan een IP-adres heb je niets in dit geval.

Lady1234
Berichten: 12240
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Lady1234 » 17 dec 2019 23:57

Goed, staat mijn laptop aan en bestelt een lollige visite een deurmat met een foto via mijn laptop. En dan?

moederslink
Berichten: 6831
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door moederslink » 18 dec 2019 00:03

Emailadres, telefoonnummers en huisadres zijn bekend.
Ik zou er even langs rijden met die deurmat, mits het niet te gek ver bij u vandaan is.

Als er een foto op staat van een gewraakt persoon is die mat misschien wel besteld om daar iedere dag eens lekker je voeten op te vegen en over die persoon te lopen.

Vreemd overigens om een deurmat met foto te bestellen...daar wordt door iedereen dan over heen gelopen.

Is dit geen grap of zo?

fonsflons
Berichten: 1675
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door fonsflons » 18 dec 2019 00:08

Als je al via een ip adres zou kunnen bewijzen dat het vanaf de computer van de zogenaamde klant komt dan kun je nog steeds niet bewijzen dat de order ook door de zogenaamde klant geplaatst is. Die heeft hier natuurlijk ook gelezen dat simpelweg zeggen dat een minderjarige dit gedaan heeft voldoende is.

Daarnaast, wat zijn nou helemaal de productiekosten van een dergelijke mat? 10 euro?

Of het nu waar is wat de klant zegt of niet. Vergeten en doorgaan met je leven.

En in het vervolg gewoon vooruitbetaling vragen. Voor zover mij bekend is dat voor maatwerk geen probleem. En mocht Alfa nu aantonen dat dat toch max 50 procent is dan laat je dat gewoon via AfterPay lopen. Kost je een paar euro (die je doorberekend aan de klant) en zij nemen het financiële risico van je over. Klaar.

Theotrucker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Theotrucker » 18 dec 2019 00:46

Al die andere klanten die niet Alfatrion heten betalen graag alles vooruit als ze eindelijk over hun schoonmoeder kunnen lopen.

Bob Schurkjens
Berichten: 7228
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 18 dec 2019 01:03

Hè nee. Niet weer die smakeloze schoonmoedergrap. Vanaf 2020 wat mij betreft verboden.

geengast
Berichten: 400
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door geengast » 18 dec 2019 08:21

Je bent in het bezit van een foto. Die kun je op facebook plaatsen met onderschrift: 'helaas weten we niet van wij deze mat is, waarschijnlijk adres kwijt geraakt. Wie helpt ons de rechtmatige eigenaar te vinden'.

Dit mag zo en helpt vaak het snelst.

fonsflons
Berichten: 1675
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door fonsflons » 18 dec 2019 08:30

Maar wat heeft dat voor zin? Iemand vult niet per ongeluk de complete gegevens van iemand anders in.

Dus of de klant heeft zich bedacht en ontkent gewoon, of iemand heeft een grap uitgehaald.
Die mat wordt nooit betaald.

witte angora
Berichten: 20804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door witte angora » 18 dec 2019 08:37

Bedrijfsrisico. Hier doe je niks aan. Eventueel kun je je verlies aftrekken van de winst, zodat je in ieder geval de belasting er over terug krijgt.

witte angora
Berichten: 20804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door witte angora » 18 dec 2019 08:41

moederslink schreef:
18 dec 2019 00:03
Als er een foto op staat van een gewraakt persoon is die mat misschien wel besteld om daar iedere dag eens lekker je voeten op te vegen en over die persoon te lopen.
Zou zomaar kunnen. Ik ben ooit op een rotmanier een bedrijf uitgewerkt. Kreeg nog wel een bon van 50 gulden voor bewezen diensten. Voor die 50 euro heb ik doelbewust nieuwe handdoeken gekocht. Bedenk zelf maar waarom... :mrgreen:

Maar het waarom van die bestelling doet eigenlijk niet ter zake. Er is iets besteld, de besteller wil de mat niet meer om wat voor reden ook, en de topicstarter zit ermee. Die kan hij moeilijk voor zijn eigen deur leggen, denk ik.

Komkommertijd
Berichten: 3743
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Siberië

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 18 dec 2019 09:00

Gister om 17.18 uur plaatste ik al een opmerking.....
Als iedereen een Komkommertijd mat gaat kopen krijgt deze ondernemer het vermoedelijk erg druk!

Helaas is een link naar dit leuke adres niet toegestaan.
Wilde als Huawei bezitter een echte Donald Trump mat.

Komkommertijd
Berichten: 3743
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Siberië

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 18 dec 2019 09:03

Als de verkoper een Boris Johnson mat geeft nu hij Premier van Brexitanië is geworden?
Ook een Japanse motor voor 't Lieve Engeltjes clubhuis?
Of als welkoms mat voor Café "de Blauwe Knoop" .

tttlocke
Berichten: 2809
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door tttlocke » 18 dec 2019 09:11

geengast schreef:
18 dec 2019 08:21
Je bent in het bezit van een foto. Die kun je op facebook plaatsen met onderschrift: 'helaas weten we niet van wij deze mat is, waarschijnlijk adres kwijt geraakt. Wie helpt ons de rechtmatige eigenaar te vinden'.

Dit mag zo en helpt vaak het snelst.
Want zo'n foto van een tulpenveld of een berglandschap leidt tot 'de dader'?

Moneyman
Berichten: 14826
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Moneyman » 18 dec 2019 09:17

alfatrion schreef:
17 dec 2019 23:44
Moneyman schreef:
17 dec 2019 17:31
De les is: maatwerkbestellingen vooraf laten betalen.
Dat mag alleen niet. Je kan hooguit een aanbetaling verlangen van max 50%.
Klopt. Ik doel ook niet per sé op 100%-(vooruit)betaling. Ook een aanbetaling van 50% voorkomt dit soort grappen, en als dat niet het geval is heb je in ieder geval vast een groot deel van je kostprijs binnen :wink:
Bob Schurkjens schreef:
18 dec 2019 01:03
Hè nee. Niet weer die smakeloze schoonmoedergrap. Vanaf 2020 wat mij betreft verboden.
Eens. Net als de even smakeloze Alfatrion-grappen. O nee, want die zijn al verboden...
witte angora schreef:
18 dec 2019 08:37
Bedrijfsrisico. Hier doe je niks aan. Eventueel kun je je verlies aftrekken van de winst, zodat je in ieder geval de belasting er over terug krijgt.
Eens, in die zin dat je hier niks meer aan doet. De winst zit 'm in de les voor de toekomst :wink:

witte angora
Berichten: 20804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door witte angora » 18 dec 2019 09:39

Mensen, ga nou alsjeblieft niet weer een discussie over elkaar aan. STOP hiermee.

fonsflons
Berichten: 1675
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door fonsflons » 18 dec 2019 11:09

Het klopt trouwens dat een aanbetaling van max 50% ook bij maatwerk van toepassing is. Ik meende dat dit een uitzondering was. Maar goed, dat omzeil je dus heel makkelijk als ondernemer door een betaalservice als Afterpay te gebruiken.

Moneyman
Berichten: 14826
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Moneyman » 18 dec 2019 11:42

fonsflons schreef:
18 dec 2019 11:09
Het klopt trouwens dat een aanbetaling van max 50% ook bij maatwerk van toepassing is. Ik meende dat dit een uitzondering was.
Juist bij maatwerk zou ik een beperking in de consumentenrechten ook heel voor de hand liggend vinden.

Toevallig heb ik net zelf een computer samengesteld en besteld bij een grote bekende speler. In de AV van het betreffende bedrijf staat netjes dat er niet meer dan 50% aanbetaling gevraagd mag worden. In de offerte die ik kreeg, stond echter "Het totaalbedrag van deze offerte is € 1.770. Wij zien uw betaling graag tegemoet. Hierna de offerte omgezet in een opdracht.". Nergens wordt expliciet gemeld welk bedrag ik dan precies over moet maken. Veel mensen zullen standaard denken dat ze het volledige bedrag over moeten maken en dat dus ook doen...

alfatrion
Berichten: 16143
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door alfatrion » 18 dec 2019 11:56

Ik zou dat ook interpreteren als dat hij 100% wilt. Dat in de voorwaarden staat dat hij om niet meer dan 50% mag vragen betekend niet dat hij nu niet om 100% vraagt.

Maatwerk van een computer is niets meer of minder dan losse onderdelen bestellen en een beetje arbeid om die in elkaar te schroeven.

Moneyman
Berichten: 14826
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Moneyman » 18 dec 2019 12:00

alfatrion schreef:
18 dec 2019 11:56
Ik zou dat ook interpreteren als dat hij 100% wilt. Dat in de voorwaarden staat dat hij om niet meer dan 50% mag vragen betekend niet dat hij nu niet om 100% vraagt.
Klopt, dat is ook de uitdrukkelijke misleidende suggestie. Kwalijk.
alfatrion schreef:
18 dec 2019 11:56
Maatwerk van een computer is niets meer of minder dan losse onderdelen bestellen en een beetje arbeid om die in elkaar te schroeven.
De onderliggende motivatie is "dat gemonteerde onderdelen niet meer als nieuw verkoopbaar zijn". Maar juist bij dergelijke bedrijven, waar ze de hele dag door zelf samengestelde computers in elkaar sleutelen, is dat onzin. Ik zou overigens de discussie nog wel aandurven dat "zelf samengesteld" géén "maatwerk" is (tenzij er bijzondere, speciaal voor mij bestelde onderdelen gebruikt zouden zijn).

Maar goed, bij TS is er duidelijk wél sprake van maatwerk en een waarschijnlijk onverkoopbaar product.

ZeerPrivé
Berichten: 1464
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 18 dec 2019 12:02

alfatrion schreef:
17 dec 2019 23:44
Heb je geen IP adres van de bestelling?
Moneyman schreef:
17 dec 2019 17:31
De les is: maatwerkbestellingen vooraf laten betalen.
Dat mag alleen niet. Je kan hooguit een aanbetaling verlangen van max 50%.

Dus al die webshops die aankopen vooraf via ideal laten betalen zijn in overtreding? Ik krijg nooit de optie om vooraf 50% via ideal te betalen. En IP zegt natuurlijk niets, geen shop krijgt van een provider zomaar iemands adres gegevens. Zelfs Brein krijgt die gegevens niet. Heb ik het nog niet eens over VPN gehad.

Plaats reactie