Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Moneyman
Berichten: 14770
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Moneyman » 21 dec 2019 14:56

jls630430 schreef:
21 dec 2019 14:30
Hoop gedoe om niets. Stel klant betaalt wel, dan kan ie altijd zonder reden van opgaaf retourneren en geld terug ontvangen. Lullig dit, maar scheelt toch vrachtkosten. Trouwens aanbetaling mag max. 30% zijn of in sommige (duurdere aankoop) gevallen 40 %.
Meermaals onjuist. Allereerst is er geen sprake van retourrecht bij maatwerk, en daarnaast is het maximale percentage 50%.

alfatrion
Berichten: 16115
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door alfatrion » 21 dec 2019 15:05

jls630430 schreef:
21 dec 2019 14:30
Hoop gedoe om niets. Stel klant betaalt wel, dan kan ie altijd zonder reden van opgaaf retourneren en geld terug ontvangen.
Onjuist. Er zijn uitzonderingen en laat er daar nu net eentje van van toepassing zijn.

Ivo.w
Berichten: 642
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door Ivo.w » 22 dec 2019 18:08

ZeerPrivé schreef:
18 dec 2019 12:02
Dus al die webshops die aankopen vooraf via ideal laten betalen zijn in overtreding? Ik krijg nooit de optie om vooraf 50% via ideal te betalen. En IP zegt natuurlijk niets, geen shop krijgt van een provider zomaar iemands adres gegevens. Zelfs Brein krijgt die gegevens niet. Heb ik het nog niet eens over VPN gehad.
Alle grotere webshops die ik ken bieden ook mogelijkheden voor betaling bij levering (verzending onder rembours) of betaling achteraf via een dienst als Afterpay.

Ze stellen vooruitbetaling niet verplicht. Het is ook niet verboden om volledige vooruitbetaling te vragen. Wel om dat te eisen door geen enkele andere optie dan volledige vooruitbetaling aan te bieden.

De meeste mensen kiezen echter niet voor verzending onder rembours, omdat dan significant hogere verzendkosten van toepassing zijn.

alfatrion
Berichten: 16115
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door alfatrion » 22 dec 2019 18:33

Algemene voorwaarden mogen niet onredelijk bezwarend zijn. Algemene voorwaarden zijn onredelijk bezwarend wanneer: a) de consument in een aanzienlijker nadeliger positie komt dan zonder het beding; en b) de handelaar er vanuit mocht gaan dat de consument dit beding zou hebben aanvaard als hierover op eerlijke en billijke wijze afzonderlijk had onderhandeld.

Wanneer de handelaar twee opties aanbied waarbij de ene volledige vooruitbetaling omhelst en de ander betaling bij (hopelijk) aflevering tegen hoge kosten en consumenten daar vervolgens massaal niet voor kiezen, dan kun je beargumteren dat de handelaar aan beide criteria niet voldoet.

riddert
Berichten: 1508
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door riddert » 22 dec 2019 19:03

De rembours zendingen zullen op korte termijn toch verdwijnen. Postnl stopt er per januari mee.
Achteraf betaling via een derde partij zal steeds meer een alternatief zijn, welke niet onredelijk bezwarend is.

alfatrion
Berichten: 16115
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door alfatrion » 22 dec 2019 19:18

riddert schreef:
22 dec 2019 19:03
Achteraf betaling via een derde partij zal steeds meer een alternatief zijn, welke niet onredelijk bezwarend is.
Waarom denk je dat?

kuklos
Berichten: 5335
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door kuklos » 22 dec 2019 19:42

View schreef:
17 dec 2019 14:30
Graag uw reacties
Waarom vraag je om reacties als je zelf niet meer reageert en op de dag van het posten van jouw vraag voor het laatst hebt ingelogd?

moederslink
Berichten: 6757
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door moederslink » 22 dec 2019 19:47

Zegge en schrijven op 17 dec 1 uur en 5 minuutjes na het posten online gebleven.
Geen behoefte aan reacties dus.🤨

riddert
Berichten: 1508
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door riddert » 22 dec 2019 20:23

alfatrion schreef:
22 dec 2019 19:18
riddert schreef:
22 dec 2019 19:03
Achteraf betaling via een derde partij zal steeds meer een alternatief zijn, welke niet onredelijk bezwarend is.
Waarom denk je dat?
Vanwege de verplichting voor winkeliers om de klant de gelegenheid te geven om niet het volledige aankoopbedrag voor levering te hoeven voldoen.

witte angora
Berichten: 20692
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door witte angora » 22 dec 2019 21:19

kuklos schreef:
22 dec 2019 19:42
View schreef:
17 dec 2019 14:30
Graag uw reacties
Waarom vraag je om reacties als je zelf niet meer reageert en op de dag van het posten van jouw vraag voor het laatst hebt ingelogd?
Aan wie stel je de vraag? De TS leest toch niet meer mee. :roll:

tttlocke
Berichten: 2793
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Klant beweert geen bestelling geplaatst te hebben

Ongelezen bericht door tttlocke » 22 dec 2019 22:11

Wat niet is, kan nog komen....

Plaats reactie