LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klantvriendelijkheid bij de blokker..

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
biancas
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2006 20:46

klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door biancas »

Beste mensen,

Had gisteren een tv gekocht bij de blokker (eerste keer dat k een merkloze koop) en wat bleek dus, hij is stuk..
Dus ik breng hem net naar de blokker...deze beste man :evil: wilde mij niet het geld terug geven..want volgens hem mankeerde er ""vast" niks aan, zonder de tv gezien te hebben of aangeraakt te hebben..( zit in een doos) al met al, pas toen hij hem aandeed, en zag, dat ie het niet deed, vroeg hij ook nog eens, wat ik had gedaan!!!!?? :evil: pardon, ik koop toch een tv om ermee te kijken..geen idee wat hij doet, als ie dingen koopt, dat is zijn pakkie aan..

Toen werd ik giftig, en zei direct:"ik heb een garantie bon, ik wil NU mijn geld terug"..en nogmaals, de reactie:" u krijgt uw geld niet"..
Even later hoorde een andere medwerker mijn boze reactie, en hielp me door mij het geld terug te geven..de "fatsoenlijke"man zwijgde uiteraard..Ik heb wel gezegd, dat hij de cursus klantvriendelijkheid best eens mocht volgen..

Het is weer "typisch" zo'n vies klein kereltje, plus een attitude van van een "slechte ongemanierde buitenlander"..en dan is het nog niet eens racistisch bedoeld..

Ik heb in ieder geval al mijn stappen gezet om een officiele klacht in te dienen,plus aangetekende brief te sturen naar t hoofdbureau van de blokker..

Dit is allemaal gebeurd in Utrecht..

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Zo zie je maar dat personeel veel te weinig geschoold wordt in grondbeginselen van consumentenrecht. De 'hogere' lieden binnen een organisatie zijn hiervan beter op de hoogte, en zullen desgevraagd in de meeste gevallen de klant gelijk geven.,

biancas
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2006 20:46

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door biancas »

Dank u wel, Captain Pervent..Ik was eerst nog fatsoenlijk, maar later wel woest, giftig, pissig, dat geef ik toe..
Maar, dit ging echt te ver.. :evil: :evil:

Klacht is al via de mail gegaan, eentje op de post en een aangetekende brief verstuurd..(voor t geval de andere niet aankomt he :wink: )

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door eeliane »

Je hebt t dan ook wel over de Blokker he...

Toolboy

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dus uit uw verhaal moeten wij opmaken dat een kassabediende moet constateren dat de tv defect is??

Toolboy

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door Toolboy »

Uw oude tv was al defect de kpn tuner is defect??zonder de kpn te hebben gebeld.
Komt op mij een beetje vreemd over allemaal vooral hoe u de personeelsleden van de blokker noemt

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door gerland »

Eén ding is zeker:

Recht op 'geld terug' had u niet

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door elwintje »

tuulijk wel
de blokker levert een defect toestel af
dat valt onder garantie

Toolboy

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nee natuurlijk niet.
De koop was gesloten en de verkopende partij moet de kans krijgen om de fout te herstellen

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door karr-2 »

Inderdaad Toolboy, dat ben ik geheel met je eens. Maar de meeste mensen accepteren dat niet, beginnen meteen te schelden en te schreeuwen en eisen van alles en nog wat waar ze helemaal geen recht op hebben.

Dat is helaas de houding van de klant tegenwoordig.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Biancas schrijft op het digitale televisie forum dat haar tuner stuk is. Omdat ze dacht dat het aan haar tv lag, is ze een andere tv gaan kopen. Maar die bleek dus stuk. Tuner uiteindelijk ook.

Althans zo begrijp ik het. Zie er niet heel veel vreemds aan.

Gewoon geval van Wet van Murphy.

Toolboy

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door Toolboy »

Het feit is dat er verschillende dingen in een verhaal zitten.
En dat de aanpak totaal verkeerd is

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door elwintje »

IK BEN OP DE WEBSITE geweest van de blokker en er staat binnen 8 dagen mag je retouneren
dus ze heeft wel recht op geld terug
dag mavrouw dag meneer ik dank u zeer

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door karr-2 »

De leverancier heeft nog altijd het recht om het ter reparatie in te nemen. Geld terug is pas ene allerlaatste optie.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door Jan1 »

Artikelen ruilen of retourneren kan binnen 8 dagen in iedere Blokkerwinkel in het land van aankoop, op vertoon van de kassabon, in de originele verpakking. Voor multimedia hanteren ze om begrijpelijke redenen een ruilperiode van 24 uur.

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door HvdC »

Ik ken dat van klanten zoals Biancas. Weinig uitgeven en als dan de kwaliteit te wensen overlaat dan gewoon gaan bitchen.
Ze hadden gewoon een andere TV mee moeten geven want je had geen recht op geld terug.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Jan en Elwin, als je een informatiebron aanhaalt, doe het dan goed. Blokker zegt letterlijk:
U kunt een artikel binnen 8 dagen ruilen in een winkel in het land van aankoop, in de originele verpakking met een geldige kassabon. Voor Software, CD, DVD en video geldt: ruilen binnen 24 uur met geldige kassabon.
Ik ben geen jurist, maar ruilen is volgens mij niet hetzelfde als geld terug.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door Jan1 »

Kangoeroe


Geplaatst op 15 Sep 2006 00:49 door Verstuur mail Kangoeroe
Jan en Elwin, als je een informatiebron aanhaalt, doe het dan goed. Blokker zegt letterlijk:
Quote:
U kunt een artikel binnen 8 dagen ruilen in een winkel in het land van aankoop, in de originele verpakking met een geldige kassabon. Voor Software, CD, DVD en video geldt: ruilen binnen 24 uur met geldige kassabon.

Ik ben geen jurist, maar ruilen is volgens mij niet hetzelfde als geld terug.
Als je iets quote, doe het dan goed, Blokker zegt ook retourneren, dit kun je interpreteren als geld terug.

Toolboy

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door Toolboy »

Daar zijn ook voorwaarden aan verbonden.
Ga effe 7 dagen een tv op proef nemen en dan terug brengen?
Er was geen recht op geld terug in dit geval.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: klantvriendelijkheid bij de blokker..

Ongelezen bericht door showgirl »

retourneren betekend hier terug brengen naar waar je het gehaald hebt, nergens word een woord gerept over geld terug!

vaak ligt het net zo goed aan de manier van de koper, ik heb zelf eens geld terug gekregen waar men normaal ook zou ruilen, maar ik heb de verkoper dan ook normaal behandeld.
als een verkoper een domme opmerking maakt hoef je niet meteen de bitch uit te gaan hangen en hem aan te kijken alsof hij niet goed bij zijn kop is.
wat mij betreft staat blokker volledig in zijn recht.

Gesloten