Klingel stuurt 7 maanden na betalen onterechte aanmaning

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Amy1984
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jun 2021 17:39

Klingel stuurt 7 maanden na betalen onterechte aanmaning

Ongelezen bericht door Amy1984 »

7 maanden na gekochten en betaalde schoenen stuurt Klingel uit het niets een aanmaning:

Ik heb op 08-08-2022 een paar zwarte Kappa's gekocht met factuurnr. 287958 en prijs € 45,90.

Ik heb op 22-08-2022 een paar witte Kappa's gekocht met factuurnr. 206198 en prijs € 45,90.

Op 26-08-2022 heb ik eerst overgemaakt naar Klingel: € 45,90 met omschrijving (zoals ze zelf aangaven) (klantnr.)/287958 zoals u ziet bestaande uit mijn klantnr. en factuurnr. vd zwarte Kappa's.

Op 26-08-2022 heb ik ook overgemaakt naar Klingel: € 45,90 met omschrijving (zoals ze zelf aangaven) (klantnr.)/206198 zoals u ziet bestaande uit mijn klantnr. en factuurnr. vd witte Kappa's.

Mijn account rekeningsaldo stond hierna netjes € 0,00.

Nu, 7 maanden later, krijg ik uit het niets een aanmaning dat de witte Kappa's niet betaald zouden zijn en ook in mijn account staat hij nu ineens terug op niet betaald. Ik heb toen meteen mijn bankafschrift van de betaalde witte Kappa's gemaild naar de klantenservice. Die persoon die mij antwoordde heeft deze echter niet eens bekeken maar is rechtstreeks naar mijn klantaccount gegaan waar nu staat dat de zwarte wel en de witte niet zijn betaald, want haar antwoord was: "dit is vd zwarte, u moet de witte nog betalen". Had zij even de moeite genomen om naar de omschrijving/het kenmerk vd betaling te kijken, dan had zij gezien dat het wel degelijk om de betaling vd witte Kappa's ging. Hierna heb ik de bankafschriften van beide paar schoenen gemaild, maar in mijn account staan de witte Kappa's nog steeds op "niet betaald" en "aanmaning".

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klingel stuurt 7 maanden na betalen onterechte aanmaning

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ze blijven zeuren dien dan een klacht in bij Thuiswinkel Waarborg..

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klingel stuurt 7 maanden na betalen onterechte aanmaning

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hebt alles gedaan wat kon. Mocht de verkoper nogmaals bij u aankloppen kunt u refereren aan uw laatste mail waar beide betalingen met omschrijving op staan en dat u verder geen communicatie hierover wenst te hebben.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Klingel stuurt 7 maanden na betalen onterechte aanmaning

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om nogmaals een mail te sturen. Schrijf dat u beide producten betaald hebt (met datums) vanaf rekeningnummer (xxx) en dat u hiermee aan de betalingsverplichting voldaan hebt. Indien hun er niet eens zijn dat u afwacht tot een uitnodiging van de rechtbank.

Ook kunt u bemiddeling vragen aan www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/.

Indien u niet betaald gaat de rekening via een incassobureau naar de rechter toe. Ga naar de rechtzaak (kost u een verlofdag) en maak duidelijk dat u betaalt hebt. Indien de rechter beslist dat u niet hoeft te betalen kost het u niks. Indien de rechter beslist dat u wel moet betalen dan komt veel extra kosten erbij.



Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Klingel stuurt 7 maanden na betalen onterechte aanmaning

Ongelezen bericht door JozJan »

Seinhuis schreef:
22 mar 2023 11:11
Mijn advies is om nogmaals een mail te sturen. Schrijf dat u beide producten betaald hebt (met datums) vanaf rekeningnummer (xxx) en dat u hiermee aan de betalingsverplichting voldaan hebt. Indien hun er niet eens zijn dat u afwacht tot een uitnodiging van de rechtbank.
Waarom zou je in zo'n mail een zin opnemen 'Als jullie het er niet mee eens zijn'? Ze kunnen het nergens mee oneens zijn. TS toont met de afschrijvingen aan dat alles betaald is. Daarbij is het genoeg te vermelden dat je er vanuit gaat dat de zaak hiermee is afgedaan en dat ze de aanmaning intrekken.

Bemiddeling aanvragen , rechtsbijstandsverzekeraar, allemaal helemaal niet nodig in deze fase.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klingel stuurt 7 maanden na betalen onterechte aanmaning

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
22 mar 2023 10:59
U hebt alles gedaan wat kon. Mocht de verkoper nogmaals bij u aankloppen kunt u refereren aan uw laatste mail waar beide betalingen met omschrijving op staan en dat u verder geen communicatie hierover wenst te hebben.
Dit dus. Je hebt besteld, je hebt betaald, zoek het uit...

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Klingel stuurt 7 maanden na betalen onterechte aanmaning

Ongelezen bericht door Erthanax »

Controleer voor de zekerheid nog wel even of de betaling voor de witte Kappa's enige tijd later niet is teruggestort, bv omdat het betalingskenmerk niet klopte.

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Klingel stuurt 7 maanden na betalen onterechte aanmaning

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Erthanax schreef:
22 mar 2023 12:47
Controleer voor de zekerheid nog wel even of de betaling voor de witte Kappa's enige tijd later niet is teruggestort, bv omdat het betalingskenmerk niet klopte.
Ja dat, wij hebben aanmaningen gekregen voor een wintersportvakantie, dat kwam omdat door ons bij de betaling 2 cijfers waren omgedraaid in het factuurnummer; dan kunnen ze het niet verwerken (dom maar waar). Dan zou het helpen om dit telefonisch en/of schriftelijk (per mail) te melden.
Sowieso lomp dat ze niet ff goed kijken als ze bewijsstukken krijgen. Of heeft u bij de tweede betaling per ongeluk het factuurnummer van de zwarte opnieuw ingevuld misschien?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klingel stuurt 7 maanden na betalen onterechte aanmaning

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

HandigeHarrie schreef:
22 mar 2023 16:54
Ja dat, wij hebben aanmaningen gekregen voor een wintersportvakantie, dat kwam omdat door ons bij de betaling 2 cijfers waren omgedraaid in het factuurnummer; dan kunnen ze het niet verwerken (dom maar waar). Dan zou het helpen om dit telefonisch en/of schriftelijk (per mail) te melden.
Vroeger zaten er mensen op een financiële afdeling die bankafschriften naplozen op betalingen en die in de computer koppelde aan de openstaande posten. Tegenwoordig gaat alles automatisch en leest de computer de omschrijving en koppelt dat aan een factuurnummer. Als iets niet gekoppeld kan worden word het apart gezet of automatisch terug gestort. Schijnbaar is het te duur om hier iemand periodiek naar te laten kijken.

Plaats reactie