LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten autohuur verschillen per land

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
J.Hilverda
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2019 23:53

Kosten autohuur verschillen per land

Ongelezen bericht door J.Hilverda »

Ik heb uit gevonden dat een en het zelfde verhuurbedrijf bv Rentalcars.com In Griekenland bv op Rodos een auto kunt huren voor 14dgn
ophalen op vliegveld 22 augustus 2019 en terug brengen op 5 sept 2019 ongeveer 350.= euro kwijt bent.

die zelfde gegevens voer ik nu in maar dan voor Bergen Noorwegen en ik moet meer dan 800.= euro betalen!!

Hoe is dat mogelijk?? de zelfde verhuur bedrijf!?

graag uw antwoord
mvg J.Hilverda

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kosten autohuur verschillen per land

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De brandstoffen in Ghana zijn ook goedkoper dan op de noordpool. De Duitsers staan hier in de rij voor de koffie en wij gaan naar Duitsland voor de boodschappen. Nog mooier, mensen jn Limburg hebben de keuze tussen Ikea Maastricht, aken en Luik. Hetzelfde bedrijf en toch andere prijzen.

Alles heeft te maken met vraag en aanbod. Noorwegen is een stuk duurder dan Griekenland. Ik huur in Duitsland wel eens een auto voor €200,- voor een weekend die hier rustig €800,- kost. Reden? Plat gezegd een patserbak die je hier alleen meekrijgt als je aan een hoop voorwaarden voldoet. In Duitsland zit diezelfde auto gewoon in de normale huurvloot. En om vooroordelen weg te nemen, ik gebruik die wel eens als trouwauto.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kosten autohuur verschillen per land

Ongelezen bericht door Moneyman »

J.Hilverda schreef:
06 jun 2019 00:11
Ik heb uit gevonden dat een en het zelfde verhuurbedrijf bv Rentalcars.com In Griekenland bv op Rodos een auto kunt huren voor 14dgn
ophalen op vliegveld 22 augustus 2019 en terug brengen op 5 sept 2019 ongeveer 350.= euro kwijt bent.

die zelfde gegevens voer ik nu in maar dan voor Bergen Noorwegen en ik moet meer dan 800.= euro betalen!!

Hoe is dat mogelijk?? de zelfde verhuur bedrijf!?

graag uw antwoord
mvg J.Hilverda
Dat is toch nogal logisch? Prijzen zijn altijd afhankelijk van vraag en aanbod, terwijl bijvoorbeeld ook de factor "risico" per land behoorlijk kan verschillen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kosten autohuur verschillen per land

Ongelezen bericht door berndv »

J.Hilverda schreef:
06 jun 2019 00:11
Hoe is dat mogelijk?? de zelfde verhuur bedrijf!?
Geen idee of u vaker prijzen vergelijkt tussen verschillende landen, waarschijnlijk niet, want u zult er versteld van staan hoeveel verschillen er tussen landen zitten die niet alleen op verschillende BTW tarieven bijvoorbeeld gebaseerd zijn. De Albert Heyn met vestigingen in Nederland en Belgie zitten ook prijsverschillen in. Heeft u wel eens de brandstof van de Shell vergeleken tussen de pompen aan de Nederlandse snelweg en Luxemburg?

Maar geen idee wat u verder met dit topic wilt bereiken. Als ik naar Spanje op vakantie ga, wil ik in Spanje een auto huren en wat de prijzen van autohuur zijn op Costa Rica interesseren mij dan geen ... Wat heeft het voor zin om de prijzen voor autohuur in verschillende landen van dezelfde aanbieder naast elkaar te leggen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kosten autohuur verschillen per land

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het is natuurlijk niet hetzelfde verhuurbedrijf. Ze bemiddelen voor de plaatselijke verhuurders. Logisch, duur Noorwegen, Zwitserland, Zweden, UK en Ierland. Goedkoop Griekenland, Bulgarije, Spanje, Macedonië, Italië, Albanië. De rest er ongeveer tussenin. Die verschillen hebben duidelijke economische oorzaken.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kosten autohuur verschillen per land

Ongelezen bericht door scontra »

J.Hilverda schreef:
06 jun 2019 00:11
Ik heb uit gevonden

Hoe is dat mogelijk?? de zelfde verhuur bedrijf!?

graag uw antwoord
mvg J.Hilverda
Daar was ik in 1952 al achter, dus niets nieuws onder de Griekse zon !! :lol:

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kosten autohuur verschillen per land

Ongelezen bericht door juliomariner »

Is dit een serieuse vraag?
De prijzen tussen Aldi Nederland en Aldi Duitsland verschillen ook (bij zelfde artikel) Alleen het verschil in belastinfen verklaard al een deel

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kosten autohuur verschillen per land

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En dan sigaretten prijzen.!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kosten autohuur verschillen per land

Ongelezen bericht door kweenie »

Nieuwe auto's zijn in Griekenland sowieso al een stuk voordeliger dan in Nederland (zijn hier iets van de helft duurder). En in Noorwegen is dat nog erger, aangezien daar gewone, niet-electrische auto's sterk door de overheid worden tegengewerkt. Een zelfde benzinemodel is zo in de aanschaf in Noorwegen bijna twee keer zo duur als in Griekenland. Om over de verschillen in wegenbelasting nog maar te zwijgen.

Daarnaast heb je op Rhodos veel meer (kleinere) verhuurders, wat de prijs ook nog eens drukt. Met dit in het achterhoofd, als ik de prijzen van de zelfde modellen bij de zelfde (grote) verhuurders vergelijk tussen Rhodos en Bergen, dan vind ik het verschil eigenlijk zelfs nog wel meevallen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kosten autohuur verschillen per land

Ongelezen bericht door berndv »

juliomariner schreef:
06 jun 2019 12:30
Alleen het verschil in belastinfen verklaard al een deel
Voor zover het te verklaren is en je een verklaring wilt zoeken. Om al iets te kunnen verklaren moet je niet alleen belastingen vergelijken maar ook de kosten voor levensonderhoud in die landen, de kosten voor levensonderhoud staan weer in verhouding met de lonen en de overige prijzen zijn vaak ook weer gerelateerd aan hoe de lonen in bepaalde landen liggen.

Het huren van een appartementje op Rhodos heeft ook een heel andere prijs dan een appartementje in een achterafbuurt van St Petersburg. De prijs die je op Rhodos betaalt voor 2 weken, kan je in St Petersburg misschien wel een jaar een appartement voor huren.

Maar goed, waarom zou je uberhaupt willen vergelijken? Wat heeft het voor nut om, als je naar Rhodos op vakantie gaat, te weten wat de prijzen van autoverhuur is in Noorwegen?

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Kosten autohuur verschillen per land

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wist je als je een TV koopt bij bv. MM in Maastricht deze in Groningen veel goedkoper is/ kan zijn .( Zelfde type )

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kosten autohuur verschillen per land

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ja, dat verschil geldt ook voor supermarkten, maar meestal geen tv!

EricMatias
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2019 16:12

Re: Kosten autohuur verschillen per land

Ongelezen bericht door EricMatias »

Misschien zijn de lokale bedrijven en gevarieerd.

Hier, bijvoorbeeld, vloog ik naar Italië en huurde een auto, omdat ik in Nederland was via Car Scanner [commerciële link door moderator verwijderd] en de prijs was hetzelfde als in ons land. Bovendien heb ik andere Europese landen gecontroleerd en de prijzen zijn nergens anders [commerciële link door moderator verwijderd] . Waarschijnlijk omdat het geen lokaal autoverhuurbedrijf is, maar een internationaal autoverhuurbedrijf dat actief is in 80 landen over de hele wereld.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jun 2019 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten