LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koude Douche maandag 17-10-11

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door mihoen »

Nomis Naj schreef: Volgens mij is; "mag ik hier even naar toilet", WEL een heel gewone vraag.

vragen staat vrij, maar neem genoegen met ieder antwoord. een winkel zal een klant niet willen pesten en heeft een reden om een bepaald antwoord te geven. en zijn dan ook niet verplicht een reden voor dat antwoord te geven

Mag ik even in u tas kijken? niet.

normale vraag zeer zeker. als je niets te verbergen hebt zal jij het ook geen rare vraag vinden. gezien het feit dat er jaarlijks voor miljoenen uit winkels wordt gestolen zal er preventief moeten worden opgetreden. ingangscamera's hangen ook in winkels voor het zelfde resultaat

Heeft u wat te verbergen of verstopt? niet.

de vraag is misschien wat direct, maar zoals opgemerkt wel logisch
Gewone vragen van de Aldi? Ik heb er mijn eigen mening over.

en dat is jou goed recht. jij bent duidelijk. jij gaat niet meer naar de aldi waar je wat hebt meegemaakt. alleen als generaliseren een sterk punt van je is, zul je alle aldis over 1 kam scheren. als relativeren iets zou zijn wat je zou kunnen(waar ik niet over kan oordelen) zou je kunnen begrijpen dat 1 filiaal of ervaring niet maatgevend is voor de hele organisatie
waarvan akte

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Mihoen, niet als aanval bedoeld maar het volgende.

Ik kwam in mijn eigen woonplaats vaak bij de Aldi en kom soms nog in Aldis in de regionale hoofdstad. Dat is dan voor anderen waar ik soms boodschappen voor doe. (Volgens mij duidelijk na mijn vorige items op dit forum).

Ook heb ik nooit beweerd dat iemand niet meer moest komen bij de Aldi , dat hun producten slecht zouden zijn of dat ze te duur zouden zijn. Die laatste twee eerder andersom. Ik heb volgens mij een paar keer gezegd op dit forum dat ik blij ben dat mensen er wel tevreden naar toe gaan.

Daar gaat volgens mij de discussie niet over.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door grun »

Nomis Naj schreef:Elke week uitgenodigd worden door de Aldi met folders vol aanbiedingen en dan vervolgens geregeld voor van alles te worden aangezien en verdacht? Jullie hebben bijna allemaal gelijk. Ik ben de aso.
Ik probeer uw gedachtengang te volgen, maar ik kom er niet uit.

Als ze vragen: mag ik even in uw tas kijken, wil dat toch niet zeggen dat u automatisch verdacht bent? Dat verdacht worden, dat is iets wat u ervan maakt, dat doet de winkel niet. Ze kijken ook altijd bij de kassa in uw karretje, om te controleren of u vergeten bent iets op de band te leggen, hoe vat u dat op dan?

Bij andere winkels, bijvoorbeeld kledingwinkels of drogisterijen, kijken ze niet in je tas maar staan bij de uitgang wel electronische poortjes. Dat is toch ook om diefstal tegen te gaan? Hoe is dat anders dan?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door nevermind »

@Nomis Naj

Gewoon een vraag.
Heb je al eens "vergeten" een artikel te betalen, en de cassiere heeft jouw attent op gemaakt?

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

grun schreef:
Nomis Naj schreef:Elke week uitgenodigd worden door de Aldi met folders vol aanbiedingen en dan vervolgens geregeld voor van alles te worden aangezien en verdacht? Jullie hebben bijna allemaal gelijk. Ik ben de aso.
Ik probeer uw gedachtengang te volgen, maar ik kom er niet uit.

Als ze vragen: mag ik even in uw tas kijken, wil dat toch niet zeggen dat u automatisch verdacht bent? Dat verdacht worden, dat is iets wat u ervan maakt, dat doet de winkel niet. Ze kijken ook altijd bij de kassa in uw karretje, om te controleren of u vergeten bent iets op de band te leggen, hoe vat u dat op dan?

Bij andere winkels, bijvoorbeeld kledingwinkels of drogisterijen, kijken ze niet in je tas maar staan bij de uitgang wel electronische poortjes. Dat is toch ook om diefstal tegen te gaan? Hoe is dat anders dan?
Het is anders omdat ik het zat was/ben continu als uitzondering de worden uitgezocht voor dat soort vragenbij de Aldi. Mooi voor u dat u daar gaan moeite mee hebt. Ik heb geen zin om steeds uit de rij te worden gepikt en aangezien/aangesproken voor/als iemand die verdacht wordt van iets.

En over die poortjes, er hangen ook overal camera's tegenwoordig.
Heel duidelijk overal en ook beiden bij binnenkomst al meteen duidelijk.
Is echt heel iets anders volgens mij.
Al die voorbeelden hoe het er ook aan toe gaat ergens anders, tsja.
Nergens krijg/kreeg ik de "Aldivragen" naar mijn hoofd geslingerd.

Laat ik verder maar niet ingaan op de topic hoe normaal het is dat iemand bv. meent het recht te hebben in mijn tas te kijken.
En dan ook nog keer op keer proberen?

Zoals al een aantal keren vermeld; ik kom er nog alleen bij hoge uitzondering voor anderen. Dat er heel veel mensen geen problemen hebben met de Aldi en er met plezier komen; mooi zo.

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

secondadvies schreef:@Nomis Naj

Gewoon een vraag.
Heb je al eens "vergeten" een artikel te betalen, en de cassiere heeft jouw attent op gemaakt?
Deze vraag ontbrak er nog maar net aan.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door nevermind »

Nomis Naj schreef:
secondadvies schreef:@Nomis Naj

Gewoon een vraag.
Heb je al eens "vergeten" een artikel te betalen, en de cassiere heeft jouw attent op gemaakt?
Deze vraag ontbrak er nog maar net aan.

Blijkbaar hou je er niet van, als andere mensen jouw iets vragen. :wink:

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

secondadvies schreef:
Nomis Naj schreef:
secondadvies schreef:@Nomis Naj

Gewoon een vraag.
Heb je al eens "vergeten" een artikel te betalen, en de cassiere heeft jouw attent op gemaakt?
Deze vraag ontbrak er nog maar net aan.

Blijkbaar hou je er niet van, als andere mensen jouw iets vragen. :wink:
Je hebt me eindelijk door. Doorgaan met je geweldige analyse's, zou ik zeggen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door grun »

Nomis Naj schreef:Het is anders omdat ik het zat was/ben continu als uitzondering de worden uitgezocht voor dat soort vragenbij de Aldi. Mooi voor u dat u daar gaan moeite mee hebt. Ik heb geen zin om steeds uit de rij te worden gepikt en aangezien/aangesproken voor/als iemand die verdacht wordt van iets.
Nu zijn we er eindelijk: u voelt zich gediscrimineerd en bent bang over wat anderen van u denken. Als iedereen gecontroleerd wordt (zoals bij camera's of poortjes) hebt u er geen of minder moeite mee.

Wat kan u dat nou schelen wat een ander van u denkt? Waarom doet u niet gewoon wat u zelf fijn vindt in plaats van te willen voldoen aan het verwachtingspatroon van anderen? Dan maakt u het erg moeilijk voor uzelf. Het verschil is dat het mij geen bal interesseert namelijk hoe anderen over me denken.

Iemand zei ooit eens "Vertrouwen is goed, controle is beter". Ik ben even kwijt wie dat was maar op zich ben ik het er wel mee eens. Vergeet niet dat winkeliers de kosten van diefstal doorberekenen in de prijzen. Met andere woorden, de eerlijke mensen draaien op voor wat de dieven stelen. Zo bezien zou je eigenlijk blij moeten zijn met goede controle, daar profiteren we allemaal van.

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

grun schreef:
Iemand zei ooit eens "Vertrouwen is goed, controle is beter". Ik ben even kwijt wie dat was maar op zich ben ik het er wel mee eens. Vergeet niet dat winkeliers de kosten van diefstal doorberekenen in de prijzen. Met andere woorden, de eerlijke mensen draaien op voor wat de dieven stelen. Zo bezien zou je eigenlijk blij moeten zijn met goede controle, daar profiteren we allemaal van.
Dus ik betaal extra omdat er gestolen wordt en ik werd/word tegelijk geregeld voor zo'n winkeldief aangezien. Voor mij een beetje dubbel allemaal.

En over die bedrijfs-/winkeldiefstallen; heb je ook gegevens over hoeveel er per jaar door eigen personeel wordt ontvreemd. Mag ik dan ook in hun tas kijken om mijn prijzen laag te houden?

Wordt er alleen bij de Aldi gestolen en krijg ik die vragen daarom ergens anders nooit?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door grun »

Nomis Naj schreef:
grun schreef:
Iemand zei ooit eens "Vertrouwen is goed, controle is beter". Ik ben even kwijt wie dat was maar op zich ben ik het er wel mee eens. Vergeet niet dat winkeliers de kosten van diefstal doorberekenen in de prijzen. Met andere woorden, de eerlijke mensen draaien op voor wat de dieven stelen. Zo bezien zou je eigenlijk blij moeten zijn met goede controle, daar profiteren we allemaal van.
Dus ik betaal extra omdat er gestolen wordt en ik werd/word tegelijk geregeld voor zo'n winkeldief aangezien. Voor mij een beetje dubbel allemaal.

En over die bedrijfs-/winkeldiefstallen; heb je ook gegevens over hoeveel er per jaar door eigen personeel wordt ontvreemd. Mag ik dan ook in hun tas kijken om mijn prijzen laag te houden?

Wordt er alleen bij de Aldi gestolen en krijg ik die vragen daarom ergens anders nooit?
Om met die laatste vraag te beginnen: omdat ze bij andere winkels camera's en poortjes hebben?

Jij bent niet de enige die gecontroleerd wordt, mij gebeurt dat af en toe ook wel eens. En bij de supermarkt bij mij in de buurt moet iedereen z'n tas op de lopende band ter controle zetten. Dat was vroeger niet zo maar er werd teveel gestolen.

Sommige bedrijven controleren ook het eigen personeel. Ik ken er minstens twee waar ikzelf gewerkt heb: de ESA (European Space Agency) en Niemeyer Tabak in Groningen. Bij het verlaten van het terrein moet je door een poort en volstrekt willekeurig gaat af en toe een rode lamp branden, dan ben jij aan de beurt om gecontroleerd te worden. Soms twee dagen achtereen en dan een maand niet, er is geen peil op te trekken, daarom ook willekeurig zoals gezegd.

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

grun schreef:
Nomis Naj schreef:
grun schreef:
Iemand zei ooit eens "Vertrouwen is goed, controle is beter". Ik ben even kwijt wie dat was maar op zich ben ik het er wel mee eens. Vergeet niet dat winkeliers de kosten van diefstal doorberekenen in de prijzen. Met andere woorden, de eerlijke mensen draaien op voor wat de dieven stelen. Zo bezien zou je eigenlijk blij moeten zijn met goede controle, daar profiteren we allemaal van.
Dus ik betaal extra omdat er gestolen wordt en ik werd/word tegelijk geregeld voor zo'n winkeldief aangezien. Voor mij een beetje dubbel allemaal.

En over die bedrijfs-/winkeldiefstallen; heb je ook gegevens over hoeveel er per jaar door eigen personeel wordt ontvreemd. Mag ik dan ook in hun tas kijken om mijn prijzen laag te houden?

Wordt er alleen bij de Aldi gestolen en krijg ik die vragen daarom ergens anders nooit?
Om met die laatste vraag te beginnen: omdat ze bij andere winkels camera's en poortjes hebben?

Jij bent niet de enige die gecontroleerd wordt, mij gebeurt dat af en toe ook wel eens. En bij de supermarkt bij mij in de buurt moet iedereen z'n tas op de lopende band ter controle zetten. Dat was vroeger niet zo maar er werd teveel gestolen.

Sommige bedrijven controleren ook het eigen personeel. Ik ken er minstens twee waar ikzelf gewerkt heb: de ESA (European Space Agency) en Niemeyer Tabak in Groningen. Bij het verlaten van het terrein moet je door een poort en volstrekt willekeurig gaat af en toe een rode lamp branden, dan ben jij aan de beurt om gecontroleerd te worden. Soms twee dagen achtereen en dan een maand niet, er is geen peil op te trekken, daarom ook willekeurig zoals gezegd.
Het ligt nu net aan de woorden "af en toe" en "willekeurig".
Zoals eerder gemeld op dit forum was dit op mij niet van toepassing.
Uberhaupt alles wel gelezen?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door grun »

Nomis Naj schreef:Het ligt nu net aan de woorden "af en toe" en "willekeurig".
Zoals eerder gemeld op dit forum was dit op mij niet van toepassing. Uberhaupt alles wel gelezen?
Ja, ik lees alles. Als ik schrijf 'af en toe' en 'willekeurig' dan bedoel ik dat ook. Wanneer de rode lamp gaat branden wordt door een computergestuurde random generator bepaald, niet door uiterlijke kenmerken of wat dan ook. Vermoedt u dat Aldi personeel dat wel doet?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door kuklos »

Nomis Naj schreef:Uberhaupt alles wel gelezen?
Ik heb alles gelezen, en ook gelezen hoe jij op normale vragen van het personeel reageert. Jij mag mij wat mij betreft nog veel vaker gecontroleerd worden. Totdat je normaal kan reageren op normale vragen.

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Ik sta echt versteld van het geweldig selectief analitisch leesvermogen van een aantal forumbezoekers.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door bianca82 »

nog 1 voor het lijstje eigenpersoneel wordt gecontroleerd: de mediamarkt.. en daar zijn de controles heel streng

maar gelijk hebben ze.. er wordt toch een partij gejat door eigen personeel daar.. niet normaal meer.

ook waar ik nu werk zijn al ontslagen gevallen vanwege diefstal door personeel (gelukkig niet in mijn filliaal) wij gebruiken nu het dobbelsteen systeem.. iedereen gooit de dobbelsteen.. gooi je een 6 tassencontrole, zo weet je nooit of je wel of niet gecontroleerd wordt.. ook moet jevan aankopen een bon meenemen en van items die je altijd bij je heb (zoals lippenbalsem) moet je met watervaste stift de handtekening van je chef(in) erop laten zetten.

het zal wel moeten ik heb er geen problemen mee.
als wij een vermoeden hebben van een diefstal door een klant vragen wij ook of we in de tas mogen kijken of we melden dat die klant perongeluk iets is vergeten te betalen, maar wel zo vriendelijk mogelijk

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nomis Naj schreef:Over dat vallen;

De laatste keer dat wij er voor ons zelf waren, liep mijn vriendin met krukken.
Ze waren daar de vloer aan het "schoonmaken" met zo'n dweilmachine. Die droogde op plekken niet goed waardoor mijn vriendin bjina onderuit ging.
We hebben melding gemaakt dat de machine de vloer op plaatsen dusdanig glad maakte, dat het voor de ook ouderen gevaarlijk kon zijn.
Er werd schouderophalend gekeken en nors gezegd "wij willen ook op tijd naar huis". Het ging dus gewoon verder. Maakt ze daar kennelijk niet uit of je valt of niet, als ze zelf maar precies om sluitingstijd naar huis kunnen.
Dat heeft weinig met DE ALDI an sich te maken, maar met de specifieke vestiging/personeel aldaar.

Hier worden in zo'n geval gele waarschuwingsbordjes neer gezet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door grun »

bianca82 schreef:maar gelijk hebben ze.. er wordt toch een partij gejat door eigen personeel daar.. niet normaal meer.

ook moet jevan aankopen een bon meenemen en van items die je altijd bij je heb (zoals lippenbalsem) moet je met watervaste stift de handtekening van je chef(in) erop laten zetten.
Dat vind ik wel erg ver gaan. Voor zover ik weet verkopen ze bij de MediaMarkt helemaal geen lippenbalsem, toch? Dan kan daar toch geen eventueel misverstand over ontstaan?

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door bianca82 »

grun iets beter lezen ik zei waar ik tegenwoordig werk ;)

ik welk al paar jaar niet meer bij de mediamarkt

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door grun »

bianca82 schreef:grun iets beter lezen ik zei waar ik tegenwoordig werk ;)
OK, sorry, als het om een artikel gaat wat ze ook bij je huidige werkgever verkopen kan ik me er iets bij voorstellen.

Gesloten