LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koude Douche maandag 17-10-11

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Afgelopen maandag werd in Radar een koude douche uitgereikt aan de Aldi, omdat ene Sylvia niet naar het toilet mocht.
Sylvia was zwanger en ze had er zó'n last van dat ze moest plassen, dat ze bij de kassa vroeg om het toilet te mogen gebruiken.
Van de kassajufvrouw mocht dat best, echter de manager die er bij werd gehaald weigerde haar toegang tot het toilet.
Sylvia vond dit ZO vreselijk, dat zij Radar de koude douche liet uitreiken aan de winkel.
Inmiddels heeft zij excuses en een bos bloemen gehad.

Jammer wel, dat Sylvia haar verhaal al van het Kassaforum is verwijderd.
Zij moest namelijk al naar het toilet vóór zij de winkel binnenging, maar besloot in plaats van een toilet te zoeken, eerst nog even haar boodschappen te gaan doen.
Op het forum bleef ze hameren dat het zo gevaarlijk is om je plas op te houden als je zwanger bent, maar kennelijk vond zij zelf dat risico prima aanvaardbaar toen zij de winkel inging, haar boodscahppen deed en pas bij de kassa bedacht dat ze beter een toilet kon opzoeken.
Ook deed zij het voor komen alsof ze zó nodig moest, terwijl ze nog prima thuis kon plassen en dus echt niet op knappen stond.

Jammer dat Sylvia óf niet eerlijk is geweest tegen Radar, óf dat Radar de eigen verantwoordelijkheid van de klant totaal negeert.
Als je moet plassen, moet je een toilet opzoeken en niet eerst nog gaan winkelen en dan vervolgens klagen dat je het toilet van de winkel niet mag gebruiken!

Dus ik vraag mij af, waar zit de fout?
Is Sylvia niet eerlijk geweest, of maakt het Radar niet uit dat zij haar eigen verantwoordelijkheid niet nam?

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door bianca82 »

tja wij hebben ook een aldi en toen nog een super de boer ernaast en toen ik zwanger was ging ik bewust naar de super de boer omdat daar klantentoileten waren

bij mij ging het namelijk wel van de ene op de andere moment dat ik moest..

als ze inderdaad al eerder moest had ze eerst een wc moeten opzoeken voordat ze bij de aldi naar binnenging.. ik wist in die periode precies waar je wel en niet naar de wc kon als zwanger persoon zijnde

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door JDII »

VioletPrue schreef:Dus ik vraag mij af, waar zit de fout?
Is Sylvia niet eerlijk geweest, of maakt het Radar niet uit dat zij haar eigen verantwoordelijkheid niet nam?
Niet zo zoeken en zeuren VP.
Feit blijft dat de manager bars weigerde.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door VioletPrue »

JDII schreef:
VioletPrue schreef:Dus ik vraag mij af, waar zit de fout?
Is Sylvia niet eerlijk geweest, of maakt het Radar niet uit dat zij haar eigen verantwoordelijkheid niet nam?
Niet zo zoeken en zeuren VP.
Feit blijft dat de manager bars weigerde.
En terecht!
De Aldi heeft geen klantentoilet, en het gebruik maken van het personeeltoilet is geen 'recht' van een klant, zwanger of niet.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door anita1971 »

Helemaal mee eens Violet, ik heb het stuk ook op de vara-kassasite gelezen en ik vond het te triest voor woorden dat mevrouw eerst even der boodschappen wilde doen (terwijl er bij binnenkomst al een hele rij voor de kassa stond!!!!) en dan naar het toilet............
Hier kan ik alleen bij de hema en bij Jumbo terecht!!

Aunibel
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:31

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Aunibel »

Sylvia is dus gewoon een zeikwijf :roll:.. Nee flauw van me maar ben het inderdaad met VP eens. Zij kiest er bewust voor om toch nog even haar boodschapjes te doen met alle ''risico's'' van dien.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Er zijn toch wel belangrijkere dingen dat een mevrouw die moet plassen? Joh, zeuren jullie niet zo :D

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Emmy75 »

VP, ik ben het helemaal met u eens. Ik heb het item op Radar een paar dagen geleden gezien, het stukje op Kassa had ik niet gelezen.
Gelukkig heeft deze Sylvia er nogal een punt van gemaakt dit aan de grote klok te hangen op meerdere sites, ik vermoed dat dit het verhaal is:
http://www.deweekkrant.nl/artikel/2011/ ... straplein/
Leve de Google!

Een paar frappante uitspraken van Sylvia in dit stukje:
... Ik moest al nodig toen ik het winkelwagentje pakte om naar binnen te gaan. Ik heb toen heel snel de spullen gepakt die ik nodig had....
Buiten was het ook nog eens 25 graden, en ik had een aardige kar vol met boodschappen.
Dus ze neemt zelf bewust het risico, dan had ze eerst elders naar het toilet moeten gaan en niet later zo verontwaardigd doen over hoe gevaarlijk dat wel niet is. Wat heeft de buitentemperatuur ermee te maken? Bovendien wordt het echt geen 25 graden in 10 minuutjes dus was dit al zo. En als klap op de vuurpijl.. ze moest al nodig voor het binnengaan en pakt snel wat ze nodig heeft.. maar heeft toch een kar vol met boodschappen :? Dan ben je ook wel even bezig geweest in de winkel.

Nee, kan ik geen medelijden voor hebben. Verderop schrijft ze dat die winkels maar een uitzondering moeten maken voor zwangeren, kinderen en ouderen. En hoe zit het dan met de mensen waaraan je niet aan de buitenkant kunt zien dat er wat mankeert ? Nee die vergeten we want dat past niet in ons straatje.

Veel winkels hebben die regels nu eenmaal uit veiligheidsoverwegingen. Bovendien kan men ook aan de buitenkant door de kleding niet zien of iemand echt hoogzwanger is. Kwaadwillenden kunnen ook doen alsof en iets onder de kleding stoppen wat op zwangerschap moet lijken.

Ik vind het dus niet terecht dat hiervoor een koude douche is uitgereikt. Ik hoop dat Radar een net zo koude douche uitreikt aan Sylvia.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door VioletPrue »

^^ Ja Emmy, dat is haar verhaal!
En dat klinkt toch heel anders dan het in de uitzending van maandag klonk.

Ik heb ook begrip voor de reactie van de Aldi.
Een klant mág niet in/bij het magazijn komen.
Als er iets op de klant valt, zijn zij daar niet voor verzekerd.
Aldi heeft geen klantentoilet, misschien moet je daar dan rekening mee houden als je vaker naar het toilet moet, om wat voor reden dan ook.
Ik heb ook periodes dat ik een toilet echt dicht bij de hand moet houden.
Dan doe ik óf geen boodschappen (en blijf thuis bij mijn toilet en vraag of iemand anders mijn boodschappen haalt) óf ik zorg dat de winkel waar ik ben een toilet (in de buurt) heeft.
En ik heb een aangepast toilet nodig, dus dat is soms dubbel lastig.
Maar dat weet ik, dus hou ik er rekening mee.

Ik blijf erbij, jammer dat Radar namens Sylvia de koude douche heeft uitgereikt!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Emmy75 »

VioletPrue schreef:^^ Ja Emmy, dat is haar verhaal!
En dat klinkt toch heel anders dan het in de uitzending van maandag klonk.
Ja, inderdaad.
VioletPrue schreef:Ik heb ook periodes dat ik een toilet echt dicht bij de hand moet houden...En ik heb een aangepast toilet nodig, dus dat is soms dubbel lastig.
Dit wist ik nog nav een ander topic en daarom vond ik het des te opmerkelijker dat u er een topic over opent. Ik dacht namelijk als iemand begrip heeft voor zo'n situatie, zou ik eerder verwachten dat u dat bent. Dus ja als iemand in min of meer soortgelijke situatie vaker een toilet direct nodig heeft al meer begrip toont voor de winkel, dacht ik dan moet dit verhaal wel kloppen zoals u schrijft. En precies daarom ging ik verder zoeken naar het verhaal.
VioletPrue schreef: Ik blijf erbij, jammer dat Radar namens Sylvia de koude douche heeft uitgereikt!
Helemaal eens!

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik ben het met je eens VioletPrue.
Maar als ik in de VS ben zie ik dat je daar wel in zo ongeveer elke winkel naar het toilet kan. Graag zou ik zien dat dit in Nederland ook gerealiseerd wordt.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door VioletPrue »

kuklos schreef:Ik ben het met je eens VioletPrue.
Maar als ik in de VS ben zie ik dat je daar wel in zo ongeveer elke winkel naar het toilet kan. Graag zou ik zien dat dit in Nederland ook gerealiseerd wordt.
Dat zie ik uiteraard ook graag.
Meer (aangepaste!!) klantentoiletten in/nabij winkels.
Stukje service....

En anders toch maar plaszakken van de NS gaan uitdelen in winkelcentra? :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Emmy75 »

kuklos schreef:Maar als ik in de VS ben zie ik dat je daar wel in zo ongeveer elke winkel naar het toilet kan. Graag zou ik zien dat dit in Nederland ook gerealiseerd wordt.
Waarschijnlijk hebben deze winkels dan 'speciale' klanttoiletten die gewoon toegankelijk zijn vanaf de winkelruimte. Dit zou ik zeker toejuichen als er meer klanttoiletten verschijnen in winkels. Maarja vierkante meters zijn duur. Hoewel veel bedrijven vergeten dat de klant die nodig moet wel langer in de winkel vertoeft als deze naar het toilet kan en deze daardoor waarschijnlijk meer koopt.

Voor het bezoeken van personeelstoiletten vind ik het niet meer dan begrijpelijk dat dit geweigerd wordt. Vaak moet men dan door een magazijn of andere niet tot de winkel behorende ruimtes en is de winkel niet verzekerd bij ongelukken. Ook als de winkel door een dergelijke situatie overvallen zou worden, zijn ze hier vaak niet tegen verzekerd omdat dit vaak uitgesloten is middels de voorwaarden of zou een winkelier een hogere premie moeten betalen als dit wel is toegestaan.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door kuklos »

Emmy75 schreef:Waarschijnlijk hebben deze winkels dan 'speciale' klanttoiletten die gewoon toegankelijk zijn vanaf de winkelruimte.
Nee, het zijn gewoon toiletten voor zowel personeel als voor klanten. En ze liggen dus op een plek waar het voor iedereen toegankelijk is.
De layout van de winkels is dus anders dan hier in NL.

Bij V&D kan ik in Nederland vaak wel naar het toilet, maar daar moet je weer voor betalen. Aan de ene kant logisch, want je wil niet dat mensen enkel voor het toilet naar je winkel komen, maar aan de andere kant voel je je als klant nog meer uitgeknepen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat een gezeik. :P

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Emmy75 »

kuklos schreef:Nee, het zijn gewoon toiletten voor zowel personeel als voor klanten. En ze liggen dus op een plek waar het voor iedereen toegankelijk is.
De layout van de winkels is dus anders dan hier in NL.
Ach what's in a name ?.. Goed mogelijk dat personeel ook van deze toilet gebruik maakt of dat het niet speciale klanttoiletten zijn en ze alleen deze hebben.
Die lay-out maakt dan wel het essentiële verschil welke ik bedoelde.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door duiner »

.
erg jammer, dat het zo gegaan is, zelfs als niet zwangere mag ik overal gebruik maken van toiletten
gek , he ?
het is maar net hoe, en wanneer, en aan wie, je het vraagt !

Ik vond het al een raar verhaal dat een manager dat zou weigeren,
er zit vast een adder in het gras, dacht ik , misschien was het de manier , waarop ze het vroeg ?!
.

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Zwanger of niet, al dan niet al eerder moeten plassen, doet het er wat toe?

Is het Aldimagazijn zo onveilig dan? Moeten ze zelf dan ook een bouwhelm dragen richting toilet? Is onder begeleiding niet toegestaan dan?
Is een klantentoilet anders dan een toilet zo ik ze ken?

Ik kom enkel bij de Aldi wanneer ik eens voor iemand anders naar de winkel moet. Als je enige vorm van service of klantvriendelijk verwacht, ben je er echt aan het verkeerde adres. Zoek er anders eens naar een cassiere o.i.d. die uberhaupt een poging waagt iets van een glimlach op d'r gezicht te toveren.

Als ik hoor dat de cassiere het goed vond en toen de"manager?" in beeld kwam,
service een niet bestaand woord bleek te zijn, moet ik denken aan de berichten van jaren terug hoe de Aldi ook het eigen personeel behandeld.
Aan de cassiere heeft het dus waarschijnlijk niet gelegen.

De service daar is, net als hun prijzen, vaak een eind onder die van andere ketens.

Oh ja, Aldi is niet de enige zaak waar het kennelijk een probleem is om bij een noodgeval gebruik te mogen maken van het toilet.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door plumber »

Chocomelk schreef:Wat een gezeik. :P
Daar zijn dus de toiletten voor

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door nevermind »

duiner schreef:.
erg jammer, dat het zo gegaan is, zelfs als niet zwangere mag ik overal gebruik maken van toiletten
gek , he ?
het is maar net hoe, en wanneer, en aan wie, je het vraagt !

Ik vond het al een raar verhaal dat een manager dat zou weigeren,
er zit vast een adder in het gras, dacht ik , misschien was het de manier , waarop ze het vroeg ?!
.
Dan ben jij toch iets bijzonders.
Je kan het nog zo vriendelijk vragen, maar als er geen openbare toiletten zijn, dan krijg je in 95 % van de gevallen een NEEN.

Gesloten