LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KRO digitaal een kaarsje branden op 2 november

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
flora
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:00

KRO digitaal een kaarsje branden op 2 november

Ongelezen bericht door flora »

Op 2 november heb ik een digitaal kaarsje gebrand op Allerzielen voor mijn overleden vader ik heb een foto en de naam vermeld op de website van de KRO . Tot ik gister een mailtje kreeg meneer of mevrouw [Naam verwijderd] (dat is mijn overleden vader) hoe herdenkt u uw dierbaren en een link wordt lid van de KRO ik was woedend 🥵🤬 maar tot mijn verbazing blijk ik niet de enige te zijn , dit was dus ook de laatste keer geweest dat ik zo iets doe ik vind het vreselijk dat je op deze hele grove smerige manier wordt misleid om zieltjes te winnen voor je organisatie ik hoop dat er iets mee wordt gedaan .
Laatst gewijzigd door Radar op 15 nov 2020 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KRO digitaal een kaarsje branden op 2 november

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarschijnlijk heb je daar gewoon toestemming voor gegeven. Wie zou er dan iets tegen moeten doen?

sake1987

Re: KRO digitaal een kaarsje branden op 2 november

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dit lijkt mij eerder wat voor op een KRO forum

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KRO digitaal een kaarsje branden op 2 november

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
14 nov 2020 19:23
Waarschijnlijk heb je daar gewoon toestemming voor gegeven. Wie zou er dan iets tegen moeten doen?
Zonder die toestemming: de authoriteit persoonsgegevens.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KRO digitaal een kaarsje branden op 2 november

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, duh...

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: KRO digitaal een kaarsje branden op 2 november

Ongelezen bericht door omega19 »

flora schreef:
14 nov 2020 17:17
Op 2 november heb ik een digitaal kaarsje gebrand op Allerzielen voor mijn overleden vader ik heb een foto en de naam vermeld op de website .van de KRO . Tot ik gister een mailtje kreeg meneer of mevrouw **** ( dat is mijn overleden vader ) hoe herdenkt u uw dierbaren en een link wordt lid van de KRO ik was woedend 🥵🤬 maar tot mijn verbazing blijk ik niet de enige te zijn , dit was dus ook de laatste keer geweest dat ik zo iets doe ik vind het vreselijk dat je op deze hele grove smerige manier wordt misleidend om zieltjes te winnen voor je organisatie ik hoop dat er iets mee wordt gedaan .
Als de mail gericht is aan jouw overleden vader is er ergens iets misgegaan. Of je hebt het digitale kaarsje verkeerd ingevuld, of het systeem van de KRO werkt niet goed, en stuurt een bericht naar de overledene in plaats van naar de nabestaanden.

De KRO is met een serie over herdenken bezig, dus ik snap het bericht wel, en als er alleen maar een link is bijgevoegd, waar je wel of niet op kunt klikken, vind ik dat je overdrijft om daar een zaak van te maken.

Ik meld je bericht ook, omdat het niet kies is om de naam van je vader hier op het forum te vemelden

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: KRO digitaal een kaarsje branden op 2 november

Ongelezen bericht door Aygulf »

Waarom neemt u niet contact op met de KRO om uw ongenoegen te uiten. Misschien is er iets verkeerd gegaan. Ik vind het nogal voorbarig om meteen op dit forum uw gal te spuwen en het over "op een hele grove smerige manier misleiden" te hebben. De beste en snelste manier om iets op te lossen of te verhelderen is communicatie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: KRO digitaal een kaarsje branden op 2 november

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb even gekeken op die site : het is een bekend iets om op Allerzielen een kaarsje voor een dierbare op te steken. Dit is onder katholieken een wereldwijd gebruik.

Er staat een heel verhaal over privacy .
Zodra je op die site bent, plaats je een naam en eventueel een foto van die dierbare en je geeft je emailadres af . Maar dan kun je ook stoppen .

Zo niet , dan is het nu publiekelijk zichtbaar , wanneer je dit op het WWW intoetst.
Dus wat ' privacy ' betreft , die gooi je dan zelf overboord.
Je kunt nl ook een kaarsje op Allerzielen voor je dierbare branden in iedere kerk .

Dat de KRO hiermee ' zieltjes ' probeert te vinden om lid te worden komt hieruit voort.
Of dit schandalig grof misleidend is ?
Zodra ik die site bezocht had ik al direct het idee dat de KRO hiermee zieltjes voor het lidmaatschap wilde winnen.

Ik heb een foto ve kaarsje geplaatst , een fictief emailadres opgegeven en ik zie direct een enorm groot aantal namen en foto.s en teksten van dierbaren verschijnen.

Niets blijft dus geheim op het net 🥴🥴.
En lid worden? Nee ....daar ben ik nog altijd zelf bij .

Gesloten