LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laatste jaar vrije verkoop vuurwerk?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Laatste jaar vrije verkoop vuurwerk?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik wilde een grapje maken over de kurk van de fles hier, en toen dacht ik ineens aan knalkurken. Ik krijg de indruk dat die niet meer bestaan.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Laatste jaar vrije verkoop vuurwerk?

Ongelezen bericht door scontra »

scontra schreef:
08 okt 2019 19:30
Bob Schurkjens schreef:
08 okt 2019 19:21
Het geknal begint nu al.
Ja, maar dat is geen vuurwerk !!
Even toelichten, het wildseizoen staat weer voor de deur en het voorwerk is al begonnen !

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Laatste jaar vrije verkoop vuurwerk?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou, hier in de wijk worden geen wilde zwijnen en fazanten afgeschoten. Maar ik kan me vergissen.

mh73

Re: Laatste jaar vrije verkoop vuurwerk?

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik liep vorige week 's ochtends in het park toen er een aantal harde knallen te horen waren. Ik gok toch op schoolgaande jeugd in plaats van jagers.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Laatste jaar vrije verkoop vuurwerk?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoeveel CO2 wordt er de lucht in geknald? Misschien, als vuurwerk verboden wordt, dat 'we' gewoon 130 kunnen blijven rijden. Of dat boeren niet uitgekocht hoeven te worden, want laten we eerlijk zijn: zolang niemand een onsje vlees minder koopt, wordt het probleem alleen maar verschoven naar een andere plek. Dat schiet gewoon niet op.

NeoDutchio
Berichten: 12312
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Laatste jaar vrije verkoop vuurwerk?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

's Zomers zit ik heerlijk op het terras naast het zwembad onder de warme Franse zon op een berg. In de verte zie je de donderwolken al aankomen en worden ook de kanonnen weer klaargezet. Zodra de wolken er zijn wordt er in het dal met hagel geschoten om de wolken kapot te schieten. Af en toe een harde knal en totaal geen probleem mee.
Maar dan komen we weer in Nederland en bijna elke nacht knallen. Richting de laatste dagen van het jaar voelt het alsof ik in een oorlogsgebied woon. Knallen alsof er sluipschutters zijn. De laatste dagen van het jaar brengen we heerlijk door op een vakantiepark met vuurwerkverbod, maar wel met een professionele vuurwerkshow. Van mij mag het al het consumentenvuurwerk afgeschaft worden, maar zo lang er flink aan verdiend wordt zal dat wel een utopie blijven.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Laatste jaar vrije verkoop vuurwerk?

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
08 okt 2019 22:06
Hoeveel CO2 wordt er de lucht in geknald? Misschien, als vuurwerk verboden wordt, dat 'we' gewoon 130 kunnen blijven rijden. Of dat boeren niet uitgekocht hoeven te worden, want laten we eerlijk zijn: zolang niemand een onsje vlees minder koopt, wordt het probleem alleen maar verschoven naar een andere plek. Dat schiet gewoon niet op.


Ben het met je eens, maar die 130 mag van mij er ook af hoor. 120 0f 100 is hard genoeg. Als dat scheelt in de uitstoot moeten ze dat gewoon doen.

Maar dan inderdaad dat waardeloze vuurwerk verbieden.

Nijogeth
Berichten: 9959
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Laatste jaar vrije verkoop vuurwerk?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, die uitstoot doet me nog steeds helemaal niets. Laat het klimaat maar lekker veranderen.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Laatste jaar vrije verkoop vuurwerk?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En de races op Zandvoort.

Gesloten