LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Landelijk Energie Collectief

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BertjanKaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2020 12:53

Landelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door BertjanKaan »

Vandaag ben ik weer gebeld door landelijk energie collectief (LEC). Zij geven aan partner te zijn van mijn huidige leverancier Green Choice. Letterlijk een offerte voor nieuw contract door de mail geduwd (leverancier DGB Energie) met z.g.n. nieuwe lage tarieven.
Ze bellen elke week, soms twee keer.
Ik heb GreenChoice gebeld. Mijn huidige tarieven zijn vele malen gunstiger van de nieuwe bij DGB. En... GreenChoice heeft niets met LEC te maken!
Daarna landelijk energie collectief gebeld met het verzoek mij niet meer te bellen en mijn gegevens te verwijderen uit hun systeem. Voor dit laatste moet ik schriftelijk (e-mail voorzien van kopie identiteitsbewijs) reageren.
Wat is dit irritant.
Gelukkig heb ik dit door. Maar hoeveel stinken hier niet in?
Wat is hier aan te doen? Wat zijn de ervaringen van anderen?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Landelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door hebra98 »


NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Landelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BertjanKaan schreef:
23 sep 2020 13:16
Wat is hier aan te doen?
Direct de verbinding verbreken.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Landelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

BertjanKaan schreef:
23 sep 2020 13:16

Daarna landelijk energie collectief gebeld met het verzoek mij niet meer te bellen en mijn gegevens te verwijderen uit hun systeem. Voor dit laatste moet ik schriftelijk (e-mail voorzien van kopie identiteitsbewijs) reageren.
NIET DOEN...

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Landelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zulke telefoontjes direct afkappen en al helemaal geen gegevens verstrekken.

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Landelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Zwartkate »

En aangeven dat je gebruik wilt maken van het recht van verzet. En erop staan dat zij dat meteen in hun computersysteem regelen. Dat recht van verzet gaat verder dan het bel-me-niet-register. Bellen ze dan toch nog, dan melding maken bij de ACM of welke organisatie daar verantwoordelijk voor is.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Landelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door scontra »

BertjanKaan schreef:
23 sep 2020 13:16
Vandaag ben ik weer gebeld door landelijk energie collectief (LEC).
Vandaag noemt dit callcenter zich het Landelijk Energie Collectief en probeert, zoveel als maar mogelijk is, mensen te misleiden tot een energieoverstap.
Maar als ze een beetje meer tegenwind krijgen verdwijnen ze weer als sneeuw voor de zon, om vervolgens even later onder een nieuwe naam weer op te duiken.
Zolang potentiële slachtoffers genegen zijn om met hen het gesprek aan te gaan en niet gelijk het telefoontje afkappen, zal hier niets aan veranderen, want het is wel een goed verdienmodel voor dit soort, goed getrainde, telefooncolporteurs.

Willem12

Re: Landelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Willem12 »

Als ze weer bellen zeg je "een momentje" leg vervolgens de telefoon neer en ga door waar je mee bezig was. Als je ze zo een paar keer gefopt hebt houden ze van zelf op met bellen.

Kikihermandad
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2020 11:28

Re: Landelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Kikihermandad »

Als de telefoontjes op uw smartphone binnenkomen, is het toch makkelijk om het nummer op de blokkeer / zwarte lijst te zetten??

Anidoma
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2020 17:24

Re: Landelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Anidoma »

Jullie hebben allemaal gelijk, maar het is en blijft irritant. Ik heb inmiddels 15 nummers geblokkeerd op mijn vaste nummer en sinds 3 september word ik belaagd door een 085 en een 020 nummer. Nu al meer dan 40 telefoontjes gehad. Ik blokkeer ze gelijk, maar dan wordt je de volgende dag door een ander nummer gebeld. ACM zegt hier niets tegen te kunnen doen en mijn provider Youfone kan (of wil?) ook niets. In 2021 mag je alleen nog met toestemming gebeld worden, maar als je dan het recht van verzet wil gebruiken hangen ze gewoon op. Ze hopen volgens mij dat je in mijn geval terugbelt naar een duur servicenummer, terwijl je dat niet weet. Ik begrijp dus heel goed wat Bertjankaan hier wil zeggen. Hier zou echt wat tegen te doen moeten zijn.

ed.mulder
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2020 15:53

Re: Landelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door ed.mulder »

Ik heb hetzelfde probleem, en altijd op momenten dat het niet echt uitkomt. Maar doe het nu anders, laat ze eerst hun verhaal doen, stel dan vragen zoals bijvoorbeeld of ze ook een goeskoop tarieg hebben op gas. Waar hun gas vandaan komt, bijvoorbeeld Rusland en of de transportlijn dan wel veilig is. Hou ze zo lang mogelijk aan de lijn om dan uiteindelijk te zeggen dat ik niet geinteresseerd ben, wens ze een goede voortzetting van de dag en beeindig gesprek. En ja, jammer daar gaat provisie, niet mijn probleem.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Landelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

belmenietregister aanmelden en als je dat gedaan hebt dan.........

toch maar melden blijven bij het acm consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-meldi ... onsuwijzer ....

hjmutsaerts
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2020 18:37

Re: Landelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door hjmutsaerts »

Ik heb net een identieke ervaring over het "Landelijk Energie Collectief".
Ze bieden een goedkopere optie DGB, en zeggen dat ze gelieerd zijn met GreenChoice.
Vervolgens spreekt de verkoper zichzelf een aantal keer tegen in hetzelfde gesprek.
Ik vroeg hem om over het aanbod na te mogen denken en er op terug te komen, wat niet kon, daar hield het voor mij op.
Ik kan me inderdaad bedenken dat veel mensen hier in kunnen stinken. Maar aan de andere kant snap ik niet direct wat hun winst hier zou zijn; energieleveranciers hebben niets aan klanten die min of meer onrechtmatig zijn overgestapt vanuit andere leverancier.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Landelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat niet over de energieleverancier, het gaat over de tussenpersoon. Die steekt de aanmeld bonus in zijn zak,

Gesloten