LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lawines post Postcode loterij

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door Oblomova »

Het is nu vrijwel elke dag dat ik de reclamepost van de Nationale Postcode Loterij van mijn deurmat moet verwijderen. Waarom mag die spam in mijn brievenbus wel en niet in mijn e-mail box? Ik vind ook niet dat ik door het doolhof op de website moet spitten naar een manier om mijn adres uit hun bestand te krijgen, maar dat ze gewoon moeten ophouden Nederland ongevraagd met hun reclame lawines te bestoken. Overigens geldt dat ook voor andere ongevraagde reclame, waarvoor mijn brievenbus kennelijk een 7-dagelijkse vergaarbak mag zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wel eens aan het postfilter gedacht?

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door piet987654 »

Echt begrijpen doe ik dit niet. Lang meegespeeld met de postcodeloterij. 3 jaar geleden gebeld dat ik wilde stoppen. Alles werd keurig geregeld. Nadien nooit meer geadresseerde post van hun gehad. slechts 1 keer een jaartje of wat later hadden ze mij gebeld om te vragen of ik toch opnieuw lid wilde worden. nadien nooit meer iets van gehoord, ik begrijp niet waarom een ander wel ???
ik heb mijn adres wel aangemeld bij www.postfilter.nl mogelijk dat dit heeft geholpen.

LarsMachiels
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2016 14:43

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door LarsMachiels »

Ook ik word nog regelmatig bestookt met post van de Postcodeloterij. Ik heb ooit een tijdje meegedaan maar omdat ik niet zat te wachten op kaartjes van de Apenheul heb ik het stopgezet. Maar dan ben je er dus nog niet van af gezien je dan nog regelmatig post krijgt. Ook ben ik daarna nog herhaalde malen gebeld of ik het toch niet nog een keertje wilde proberen. Misschien snappen ze het woord "nee" niet helemaal bij deze organisatie. Als ik weer wil meedoen dan laat ik ze dat wel weten. Mij allerlei brieven sturen werkt averechts, het komt op mij nogal agressief over. En mij inschrijven bij postfilter of iets dergelijks voel ik ook niets voor gezien dit soort bedrijven nogal eens de neiging hebben je informatie door te verkopen. Het zou beter zijn als dit soort organisaties expliciete toestemming moeten krijgen om brieven te mogen versturen. Dat zou een hoop geld en energie besparen en dus ook beter zijn voor het milieu.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hoe zouden ze dan aan die expliciete toestemming moeten komen? Moeten ze u dat dan eerst per brief vragen?

Gooi het bij het oud papier.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Geadresseerde Overleden......

Dan stoppen ze altijd en dan is 1x retour afz. met die tekst voldoende.

U zult nooit meer reclame op naam krijgen, misschien nog aan de bewoners van dit adres..... maar niet meer op naam dus.

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door be3a18 »

Je stuurt dit spul ongeopend retour afzender met verzoek om er mee te stoppen. De kosten zijn dan voor de Postcode loterij.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door Oblomova »

Bedankt voor jullie reacties.
Het betreft voor mij niet persoonlijke reclame, maar 'aan de bewoners van'. Om het terug te sturen geeft in feite nog meer gedoe voor mij en het lijkt me niet dat er daardoor iets veranderd. Alleen een massaal protest, maar dat lijkt via deze post ook niet te bereiken. De vervuiler wint, zoals altijd.
:(

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Spaar het op en geef het oud papier aan een club of zo, krijgen ze nog geld voor.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gewoon retour afzender, en de vorige bewoners van? ook terug want dan hebben ze porto kosten op dit adres en zullen zeker stoppen met dit gat in de wet.

U mag dus netjes antwoorden dat U geen reclame wenste zonder je echte naam te noemen.
Groetjes van de bewoners van dus!

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door Costnix »

@LarsMachiels: Inschrijven bij postfilter.nl werkt echt

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door Moneyman »

LarsMachiels schreef:
13 apr 2019 15:38
En mij inschrijven bij postfilter of iets dergelijks voel ik ook niets voor gezien dit soort bedrijven nogal eens de neiging hebben je informatie door te verkopen.
Tsja. Als je het meest geëigende middel al niet gebruikt, moet je niet verbaasd zijn als je post blijft ontvangen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door gosewijn »

Vandaag de 4 e deze week binnen gekregen per post . Normaal gooi ik deze ongeopend weg , nu eens opengemaakt . met kleine lettertjes vermeld ,wil je geen post meer ontvangen moet je dit schriftelijk kenbaar maken . Eh, ik vraag toch niet om deze post .

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door witte angora »

Oblomova schreef:
13 apr 2019 14:11
Het is nu vrijwel elke dag dat ik de reclamepost van de Nationale Postcode Loterij van mijn deurmat moet verwijderen.
Vreemd, ik krijg dat maar twee of drie keer per jaar. Laat het desnoods vier keer zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hele bossen worden omgekapt voor deze loterij waar iedereen aan mee moet doen. Want je wil toch niet dat je buren winnen en jij niet?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
14 apr 2019 18:13
Hele bossen worden omgekapt voor deze loterij waar iedereen aan mee moet doen. Want je wil toch niet dat je buren winnen en jij niet?
Ach, een doodshemd heeft geen zakken. Maar hoe groot het gat in je portemonnee is bepaal je nog altijd zelf.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door reggie2 »

gosewijn schreef:
14 apr 2019 15:54
Vandaag de 4 e deze week binnen gekregen per post . Normaal gooi ik deze ongeopend weg , nu eens opengemaakt . met kleine lettertjes vermeld ,wil je geen post meer ontvangen moet je dit schriftelijk kenbaar maken . Eh, ik vraag toch niet om deze post .


De kliko in , dan hebben ze ook nog wat bij het oud papier. Wat een drama maken sommige mensen over post.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door Berteman »

Ja, en als ik die postcodeloterij (en de daaraan gerelateerde loterijen) maar hoor schermen over 'duurzaamheid' en heel Nederland bestookt met ongevraagde rommel en 'bekende Nederlanders' naar de andere kant van de wereld vliegt voor propaganda doeleinden, tja... hoe geloofwaardig zijn ze dan?

Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan, goede doelen zélf te steunen. Daar is geen organisatie voor nodig die voor een hoop ergernis zorgt en puur inspeelt op emotie, afgunst en hebzucht.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door Oblomova »

Berteman schreef:
15 apr 2019 18:39
Ja, en als ik die postcodeloterij (en de daaraan gerelateerde loterijen) maar hoor schermen over 'duurzaamheid' en heel Nederland bestookt met ongevraagde rommel en 'bekende Nederlanders' naar de andere kant van de wereld vliegt voor propaganda doeleinden, tja... hoe geloofwaardig zijn ze dan?

Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan, goede doelen zélf te steunen. Daar is geen organisatie voor nodig die voor een hoop ergernis zorgt en puur inspeelt op emotie, afgunst en hebzucht.
Helemaal mee eens!
Ik krijg hierdoor ook een hekel aan bekende Nederlanders die zich daarvoor lenen.

Het lijkt me verder dat er best een grens mag komen aan met hoeveel en hoe vaak 1 bedrijf reclame-post mag versturen, al heb ik het nog liever dat het helemaal verboden wordt tenzij mensen met een sticker op de deur aangeven dat hun brievenbus ermee mag worden volgegooid.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Lawines post Postcode loterij

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik vindt de reklame aanhef niet kunnen. Ik woon op nummer 27. 12 postcodes doen mee bij u in de straat , hoe zou u het vinden als zij winnen . Moet niet kunnen .

Gesloten