LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zomaar een advertentie plaatsen in een blad (welk dan ook) is weggegooid geld. Eerst weten wat je wilt en hoe je dat wil bereiken. Misschien blijkt dat adverteren deel moet uitmaken van de mediamix. Dan maar eens uitzoeken hoe en waar.
Er zijn bureaus en zzp'ers die daarbij kunnen helpen, maar met gezond verstand komt een beginnende ondernemer ook een heel eind.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klopt. Maar een goed blad komt ook met gedegen en actueel cijfermateriaal op de proppen over zaken als oplage, bereik, doelgroepen etc. Cijfers die komen van een professionele derde (marktonderzoek)partij en die verifieerbaar zijn. Je wilt als adverteerder immers een kosten/batenanalyse kunnen maken. Zaken waar topicstarter niet over rept en dan weet ik wel hoe laat het is.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb nergens gelezen dat er geen oplagegegevens zijn overlegd. Volgens mij is er helemaal geen sprake van acquisitiefraude, maar van een overhaast genomen beslissing die helaas slecht uitpakt voor TS.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 14 mei 2019 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik weet natuurlijk niet op welk gebied de Ts een onderneming is gestart, maar blijkbaar veronderstelt zij door te adverteren dat de klanten dan binnenstromen. En dat is helaas op elk gebied van ondernemen een onjuiste veronderstelling.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door kweenie »

Bob Schurkjens schreef:
14 mei 2019 21:12
Klopt. Maar een goed blad komt ook met gedegen en actueel cijfermateriaal op de proppen over zaken als oplage, bereik, doelgroepen etc. Cijfers die komen van een professionele derde (marktonderzoek)partij en die verifieerbaar zijn. Je wilt als adverteerder immers een kosten/batenanalyse kunnen maken. Zaken waar topicstarter niet over rept en dan weet ik wel hoe laat het is.
Dus dat TS deze zaken in het topic niet benoemt betekent meteen dat het om acquisitiefraude gaat? Lekker kort door de bocht.

Ik denk eerder dat TS de impact van adverteren overschat. En daarnaast het verschil tussen het effect op korte termijn en op lange termijn niet ziet. Adverteren is ook iets voor de lage termijn.

Ik mis overigens informatie over hoe de advertentie opgesteld is. Als dit door een 'goedwillende amateur' is gedaan, dan kan het zijn dat de advertentie zelf ook weinig effectief is. Of juist een averechts effect heeft. Een goede advertentie opstellen kost namelijk ook een hoop tijd en geld. Als dit door de uitgever van de glossy gedaan is, dan kan ik mij voorstellen dat daar ook een groot deel van de kosten in zit. En dat er daarom ook een behoorlijke 'afkoopsom' gevraagd wordt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zeker kort door de bocht. Maar ik ken het vak en meen tussen de regels door te kunnen lezen. Maar goed, het is verder niet belangrijk. Denk niet dat ts nog terugkomt voor verdere uitleg. Ook al is dat wellicht óók te kort door de bocht.

Charlotte68
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

We weten ook niet hoe groot de advertentie is. weten niet op welke plaats de advertentie in het blad staat. De oplage, het verspreidingsgebied.

Gesloten