LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Aileen75
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2019 15:03

Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Aileen75 »

Hoi allemaal, Hierbij wil ik NET startende ondernemers waarschuwen om niet zomaar zonder verder na te denken een reclame contract te tekenen. Ik heb zelf deze ervaring nu aan de hand gehad met een glossy reclame blad met mijn onderneming omdat ik op het punt stond dat ik iets moest om mij bekend te maken. Ik heb toen de vertegenwoordiger bij mij uitgenodigd om me te vertellen hoe ik in hun blad kan adverteren. Door een persoonlijk gesprek met hem werd ik in zijn enthousiasme meegenomen. Ik heb hem verteld dat ik dus echt net startend was en nog op nul stond. Hij verzekerde mij dat dit een zeer goede manier was om klanten aan te trekken naar mijn zaak. Helaas, omdat ik nog wat naïef was in deze dingen, het dus even niet meer wist hoe klanten aan te trekken en dan in combinatie van zijn enthousiasme over zijn blad ben ik met hun in zee gegaan. Hij vertelde me de prijzen van de advertenties en de tijdsduur mogelijkheden van zijn contracten. Omdat de prijzen zo dus danig hoog waren bij kortdurend adverteren ben ik met hun voor 3 jaar in zee gegaan. Nu vier maanden verder heb ik nog geen enkele klant via hun gezien of gehoord. Door dit en andere omstandigheden staat mijn zaak nu dus nog steeds op nul qua omzet. Ik ben hem gaan mailen over de mogelijkheden om van het contract af te komen wegens privé zaken en financiële omstandigheden. Ik heb hem verteld dat de maandelijkste kosten mij zwaar in mijn nek drukken en ik het eigenlijk niet meer op kan brengen. Ik heb als reactie van hem gekregen dat ik er alleen maar vanaf kan komen door zo'n 6000,= aan hem te betalen (75% van de contract waarde). Ik heb hem vriendelijk verteld dat ik hier niks mee kan aangezien mijn financiën daar niet toereikend in zijn zoals ik hem al had aangegeven. Nu heb ik hem ondertussen zowat smekend gevraag mij te laten gaan. Ik heb hem zelfs 2500,= aangeboden om mij te laten gaan. Dit was het meest haalbare voor mij. Ik zou dan in 4mnd tijd zo'n 3700,= aan hem betaald hebben voor 4mnd adverteren. Goeie deal leek mij. Ik kan op adem komen. Hij heeft ruim zijn advertentie kosten eruit lijkt mij zo. Echt waar, ik smeekte hem dit voor mij te doen. Het enige aanbod wat ik heb gekregen is dat ik 4000,= kan betalen excl. btw. Blijkbaar gaat het hem echt alleen maar om het geld en maakt mijn situatie hem niks uit. Je hoopt altijd op de coulance van iemand maar helaas....... Ik weet, ik ben er zelf in gestapt maar ik voel me toch aardig voor de gek gehouden door zijn mooie beloftes. Tevens vind ik ook toen hij mijn situatie zag en wist, dat hij als ervaringsdeskundige mij had moeten zeggen hier nog zeker een half jaar ofzo mee te moeten wachten tot ik al wat aanloop had van klanten en dat dit dan een mooie aanvulling was. Helaas.......... ik ben er gewoon ingelopen. Denk dus als startende ondernemer echt goed na eer je een lang durig contract aangaat.
Laatst gewijzigd door Aileen75 op 13 mei 2019 19:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij de Kamer van Koophandel kunt u cursussen volgen als startend ondernemer. Wellicht handig om volgende valkuilen te vermijden.

https://www.kvk.nl/evenementen/een-eige ... f-starten/

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Niemand kan garanderen wat de respons is bij advertenties. Er kan dus nooit van te voren aangegeven worden of en hoeveel respons er op komt. Het is mooi om onder de aandacht te komen en voor de rest is het afwachten.

U bent een zakelijke overeenkomst aangegaan. Helaas zijn daar geen middelen voor om voortijdig een zakelijk contract te ontbinden. U bent dus overgeleverd aan de grillen van de andere partij.

Aileen75
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2019 15:03

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Aileen75 »

Hoi, ja inderdaad dat snap ik nu ook. Ik heb me helaas in zijn enthousiasme mee laten slepen. Ik wil op deze manier ook alleen maar startende ondernemers waarschuwen om echt goed na te denken eer ze een contract gaan ondertekenen waar je dus echt niet meer vanaf kan komen zodat ze niet de les hoeven te leren die ik nu moet leren helaas.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die startende ondernemers komen hier pas als ze een contract, op wat voor gebied dan ook, zijn aangegaan en waar ze dan weer vanaf willen, maar niet kunnen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Costnix »

Ga naar het forum voor ondernemers higherlevel. Daar zitten veel deskundigen en mede-ondernemers.
https://www.higherlevel.nl/

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Aileen75 schreef:
13 mei 2019 18:44
Ik wil op deze manier ook alleen maar startende ondernemers waarschuwen om echt goed na te denken eer ze een contract gaan ondertekenen waar je dus echt niet meer vanaf kan komen zodat ze niet de les hoeven te leren die ik nu moet leren helaas.
Startende ondernemers zal je niet snel kunnen vinden op een consumentenforum. Betere kans is al gegeven, www.higherlevel.nl

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
13 mei 2019 19:19
Heel eerlijk. Ik vind de heer van het glossy blad een echte gentleman voor TS.
De afkoopsom is wel van €6000,- naar €400,- gegaan.
.?? Waar staat dat?

Aileen75
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2019 15:03

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Aileen75 »

Het was van 6000,- incl btw naar 4000,- excl. Btw

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Ik vind dit beetje absurd. Een contract voor drie jaar. En dan voor zoveel geld. Het klinkt wat buitensporig en niet marktconform (mijn oordeel). Je hebt dus toen direct getekend toen de beste man aan de deur kwam? Heeft hij je toen wel de algemene voorwaarden direct gegeven? Of heeft hij dat later pas toegestuurd nadat je had getekend?

Juridisch zijn er wat opties te bedenken om dit aan te pakken. Indien het hier een echte "oplichter" zou zijn, is er een hele goede manier.

www.higherlevel.nl ken ik zelf heel goed, en ik ben van mening dat dit forum je niet echt gaat helpen want het juridisch advies klopt vaak niet en de moderators gebruiken dit forum zelf om te acquireren. Ik begrijp dat dit bij jullie misschien slecht zal vallen maar er zijn betere fora waar je oprecht tips en advies krijgt. www.rechtswinkel.nl en www.tweakers.nl.

Op Tweakers is er een advocaat die vrijblijvend vaak meekijkt. Zie hier haar blog:

https://legaltech.tweakblogs.net/blog/

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Op Higherlevel is onder andere StevenK actief, ook een advocaat. Hier lopen ook mensen met een juridische achtergrond rond. Op rechtenforum.nl lopen uiteraard verschillende advocaten rond, waaronder StevenK.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ben benieuwd welke uitgever en tijdschrift het is . Mag ook per PM . Heb eerder ook zo n grapje gehad , en met succes gewonnen bij rechtbank . Bedrijf is nog steeds actief.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit is natuurlijk gewoon acquisitiefraude. Zie
https://www.fraudehelpdesk.nl/onderneme ... tiefraude/

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bob Schurkjens schreef:
14 mei 2019 19:31
Dit is natuurlijk gewoon acquisitiefraude. Zie
https://www.fraudehelpdesk.nl/onderneme ... tiefraude/
Wat is hier acquisitie fraude aan? De Ts heeft het blad gezien, heeft zelf de vertegenwoordiger daarvan thuis uitgenodigd, wilde zelf adverteren.

Wat moet die vertegenwoordiger dan zeggen? U bent een startende ondernemer dus u weet nog nergens vanaf, zulke klanten wil ik niet?
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 14 mei 2019 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En daarom is het geen acquisitiefraude? Kom nou toch. Voor vier ruggen keihard in het pak genaaid. Ja, en eigenlijk waren het er zes. Maar ja, we "matsen" u wel.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 14 mei 2019 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bob Schurkjens schreef:
14 mei 2019 19:46
En daarom is het geen acquisitiefraude? Kom nou toch.
Kom nou toch. Alles wordt maar ondernemer, zonder zich eerst eens ergens in te verdiepen. En daarna jammeren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat is nou precies de doelgroep van de acquisitiefraudeurs: naieve en onwetende mensen. Ik zou dat blaadje wel eens willen zien. En dan meteen de oplagecijfers erbij, het bereik etc.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik niet, ik kijk niet in glossy’s.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://www.nommedia.nl/1854400/Print-oplage.html

Bonafide uitgevers kunnen deze cijfers laten zien. Acquisitiefraudeurs met mooie praatjes kunnen dat niet.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Let op voordat je contract afsluit bij adverteerder.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bob Schurkjens schreef:
14 mei 2019 20:00
https://www.nommedia.nl/1854400/Print-oplage.html

Bonafide uitgevers kunnen deze cijfers laten zien. Acquisitiefraudeurs met mooie praatjes kunnen dat niet.
Hoezo? Wilt u gaan adverteren dan?

Gesloten