Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Sira »

Dries248 schreef:
12 feb 2021 19:14
Aldi en Lidl reclames staan elke week in en folder, waarbij twee zien opvallen:
1: de aanbiedingen zijn geldig van maandag tot en met zondag, behalve..
2: de aanbiedingen die op een bepaalde dag pas beschikbaar komen.
Wij zijn 66 en 67 jaar, en leven in een bubbel om elk risico met betrekking tot corona te vermijden.
We gaan dan ook meestal op een dag, of maandag, of dinsdag, of woensdag, of donderdag, boodschappen doen.
Dan zijn dagen dat het niet zo druk is in de supermarkten.
Echter als je van de aanbiedingen van Aldi en/of Lidl gebruik wil maken dien je meerdere dagen naar naar deze winkels te gaan,
zeker met de aanbiedingen van alleen zaterdag en zondag, de drukste dagen in deze winkels ?

Wij vinden dat dat tegen de coronaregels in gaat, en hebben daar veel moeite mee.
Enkele weken geleden hebben we van beide organisaties de klantenservice een email gestuurd, maar geen reactie.
Wat vind een ander hiervan, heeft die hier ook moeite mee?
Wij vinden dat een (ijs)koude douche nog te warm is voor deze winkelketens.
Realiseert u zich wel hoe goed u het heeft met z'n tweeën?! Er zijn legio mensen die gebruik moeten maken van een voedselbank, die kunnen ook niet profiteren van aanbiedingen van Aldi of lidl, en al helemaal niet meerdere dagen per week.
Voor mij moeten het wel zeer bijzondere aanbiedingen zijn dat ik er voor mijn auto instap. Ik ga gewoon 1x per week (en soms 2x) naar de plaatselijke supermarkt en koop wat ik nodig heb en kijk niet eens naar aanbiedingen.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Smartje »

Gebruik maken van aanbiedingen is meestal iets kopen wat je eigenlijk niet nodig hebt.
Mensen denken vaak dat ze achter het net vissen.
Besparen is een aanbieding kopen die in je vaste aankopen thuis hoort.
Als je meer koopt dan nodig is om de "aanbieding" ben je toch op lange termijn niet goedkoper uit.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Lidl heeft anders wel hele leuke aanbiedingen als coupon in hun app. Zo had ik laatst de volgende aanbieding: reep Way to Go Fairtrade chocolade (180 gram):

Van 1,99 voor 0,00

Smaakte uit-ste-kend :)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij zijn de meeste aanbiedingen vanaf een bepaalde dag en zijn er maar beperkt aanbiedingen die alleen op een bepaalde dag geldig zijn. Door aanbiedingen op verschillende dagen in te laten gaan spreid je de bezoekers juist, wat toch juist in deze corona tijd prettig is.

(Ik mag toch aanenen dat u met "we" bedoelt dat een van u beiden op die dag naar de winkel gaat? En niet dat u samen gaat? Als er iets is wat slecht is in het kader van corona, dan is het namelijk mensen die 'gezellig' met z'n tweeën naar de winkel gaan.)

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bob Schurkjens schreef:
14 feb 2021 08:08
Lidl heeft anders wel hele leuke aanbiedingen als coupon in hun app. Zo had ik laatst de volgende aanbieding: reep Way to Go Fairtrade chocolade (180 gram):

Van 1,99 voor 0,00

Smaakte uit-ste-kend :)
Zoiets is leuk als je toch naar die winkel gaat om je wekelijkse boodschappen te halen.
Anders wordt het net als mijn buurman die met de auto 8 kilometer verderop om één aanbieding ging. Moet je ook halen, zei hij dan ook nog :D

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Lowieze »

kweenie schreef:
14 feb 2021 08:52
Volgens mij zijn de meeste aanbiedingen vanaf een bepaalde dag en zijn er maar beperkt aanbiedingen die alleen op een bepaalde dag geldig zijn. Door aanbiedingen op verschillende dagen in te laten gaan spreid je de bezoekers juist, wat toch juist in deze corona tijd prettig is.

(...)
Volgens mij spreid je juist bezoekers als je aanbiedingen de hele week gelden.
Als je alleen een bepaald iets op vrijdag of zaterdag of welke dag dan ook in de aanbieding hebt, komen er juist veel mensen op die dag het halen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door kweenie »

Lowieze schreef:
14 feb 2021 08:57
Volgens mij spreid je juist bezoekers als je aanbiedingen de hele week gelden.
Als je alleen een bepaald iets op vrijdag of zaterdag of welke dag dan ook in de aanbieding hebt, komen er juist veel mensen op die dag het halen.
Dat zeg ik, de meeste aanbiedingen zijn helemaal niet alleen op één dag, maar vanaf een dag. En door de aanbiedingen niet allemaal op één dag in te laten gaan, spreid je de mensen die per se willen komen op de dag dat een aanbieding in gaat. Maar voor de meeste aanbiedingen vanaf bv maandag kun je bv ook prima op woensdag terecht.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door de auditu »

BL2 schreef:
13 feb 2021 12:57
Reclame, aanbiedingen ? We kijken er nooit naar. Misschien wat bijzonder, maar we kopen gewoon wat we nodig hebben.
Waarschijnlijk bent u daarmee sowieso voordeliger uit. :)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door kweenie »

BL2 schreef:
13 feb 2021 12:57
Reclame, aanbiedingen ? We kijken er nooit naar. Misschien wat bijzonder, maar we kopen gewoon wat we nodig hebben.
Wij kopen ook wat we gewoon nodig hebben. Maar als dat in de aanbieding is, dan wel wat extra voorraad. Zo gebruiken wij diverse producten die regelmatig in de aanbieding zijn, bv tweede gratis. Vaak kopen we daar dan een voorraadje van waarmee we het tot de volgende aanbieding wel uithouden. Zouden we niet op de aanbiedingen letten en dat een voor een kopen op het moment dat het op is, dan zouden we daaraan dus twee keer zo veel geld kwijt zijn.

A.Wagenaar
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:44

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door A.Wagenaar »

Is er nou echt niemand die gewoon de vraag beantwoordt waarom Aldi en LIdl niet antwoorden of denkt u dat daardoor uw boodschappen duurder worden?

Met vriendelijke groeten.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door witte angora »

Die vraag wordt niet beantwoord omdat hij niet gesteld is.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

A.Wagenaar schreef:
14 feb 2021 17:54
Is er nou echt niemand die gewoon de vraag beantwoordt waarom Aldi en LIdl niet antwoorden of denkt u dat daardoor uw boodschappen duurder worden?

Met vriendelijke groeten.
Wilt u niet zoveel van het topic afwijken? De TS vroeg alleen maar wat anderen er van vinden dat Aldi en Lidl acties hebben die alleen op een bepaalde dag beschikbaar zijn en daar hebben de meesten het over gehad.

Hommer
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 dec 2020 11:39

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Hommer »

A.Wagenaar schreef:
14 feb 2021 17:54
Is er nou echt niemand die gewoon de vraag beantwoordt waarom Aldi en LIdl niet antwoorden of denkt u dat daardoor uw boodschappen duurder worden?

Met vriendelijke groeten.
Tenzij er forumleden bij de klantenservice van betreffende bedrijven werken of een uitmuntende glazen bol hebben kan deze vraag hier niet met zekerheid beantwoord worden.

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

A.Wagenaar schreef:
14 feb 2021 17:54
Is er nou echt niemand die gewoon de vraag beantwoordt waarom Aldi en LIdl niet antwoorden of denkt u dat daardoor uw boodschappen duurder worden?

Met vriendelijke groeten.
Bijzonder statement. De vraag is niet gesteld, en als die al gesteld zou worden zou dat ongetwijfeld niet aan ons zijn.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door mahadma »

gosewijn schreef:
13 feb 2021 13:55
Aldi is op Zondag gesloten . Gewoon om 7 uur am voor de winkel staan wachten dan ben je de eerste . denk dat deze meneer zich verveeld en gewoon een verhaaltje uit zijn duim zuigt
Effe correctie, woon 300 meter van een aldi en die is gewoon 12 tot 18 uur open.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Gaat u gewoin op dinsdag de gewone boodschappen doen en manlief fietst nog ff 2x een dagje on deze onweerstaanbare aanbiedingen te kopen.
Weleens gehoord van consuminderen
Koop wat je nodig hebt en niets meer. Als iets wat je nodig hebt een aanbieding is, is dat mooi meegenomen. Anders maar niet kopen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door sjohie »

Er is één supermarkt die werkt met gepersonaliseerde weekaanbiedingen. Dat geeft icm de gemiddeld 12 uur per dag open zijn, en de speciale seniorenuurtjes, genoeg ruimte om corona-proof hiervan te profiteren. Dat is overigens niet een van de twee supers die u noemt.

U vraagt om meningen van anderen, dus wat mij betreft, ik vind dat u spijkers op laag water zoekt, en wel erg opzichtig de leeftijdskaart "speelt". Er zijn veel mensen die in bubbels leven, en er een mouw aan kunnen passen. Los daarvan zijn veel producten in een week wel in de aanbieding bij meerdere supers, afhankelijk van welke er wel of niet in uw buurt zijn, kunt u daar ook wat meer op gaan letten qua aanbiedingen.

J. Deltoer
Berichten: 3083
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik ben het volledig eensch met Dries. We kunnen niet voorzichtig genoeg zijn en het beleid mag zeker nog een stuk strenger. En steviger handhaven! Wat deze twee supermarkten betreft: Keihard BoycotteN. Dat zal ze leren. Antoinette, nog eenmaal graag die koude douche.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Jablan »

sjohie schreef:
15 feb 2021 09:49
Er is één supermarkt die werkt met gepersonaliseerde weekaanbiedingen. Dat geeft icm de gemiddeld 12 uur per dag open zijn, en de speciale seniorenuurtjes, genoeg ruimte om corona-proof hiervan te profiteren. Dat is overigens niet een van de twee supers die u noemt.

U vraagt om meningen van anderen, dus wat mij betreft, ik vind dat u spijkers op laag water zoekt, en wel erg opzichtig de leeftijdskaart "speelt". Er zijn veel mensen die in bubbels leven, en er een mouw aan kunnen passen. Los daarvan zijn veel producten in een week wel in de aanbieding bij meerdere supers, afhankelijk van welke er wel of niet in uw buurt zijn, kunt u daar ook wat meer op gaan letten qua aanbiedingen.
Eens met de kanttekening, dat inmiddels Lidl, Jumbo, Plus, Co-op, Picnic en AH aan gepersonaliseerde aanbiedingen doen.

Persoonlijk halen wij alleen voedsel bij de supermarkten, daar hebben ze verstand van. Non-food is vaak of een promotie-actie met de fabrikant of dramatisch slechte kwaliteit.

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
15 feb 2021 14:17
Ik ben het volledig eensch met Dries. We kunnen niet voorzichtig genoeg zijn en het beleid mag zeker nog een stuk strenger. En steviger handhaven!
Hm... leuk. Vertel eens,
- welk beleid?
- waarop (en door wie) handhaven?

Misschien wordt het na wat aanvulling dan alsnog een zinnige bijdrage.

Gesloten