Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door juliomariner »

J. Deltoer schreef:
15 feb 2021 14:17
Ik ben het volledig eensch met Dries. We kunnen niet voorzichtig genoeg zijn en het beleid mag zeker nog een stuk strenger. En steviger handhaven! Wat deze twee supermarkten betreft: Keihard BoycotteN. Dat zal ze leren. Antoinette, nog eenmaal graag die koude douche.
Niet overdrijven

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Aygulf »

J. Deltoer schreef:
15 feb 2021 14:17
Ik ben het volledig eensch met Dries. We kunnen niet voorzichtig genoeg zijn en het beleid mag zeker nog een stuk strenger. En steviger handhaven! Wat deze twee supermarkten betreft: Keihard BoycotteN. Dat zal ze leren. Antoinette, nog eenmaal graag die koude douche.
Welk beleid? Wat moet er steviger gehandhaafd worden? Waarom moeten "ze" een koude douche" en waarom moeten wij de Lidl en Aldi boycotten en "wat' zal ze leren?
Kortom: waar slaat dit allemaal op en ben ik de enige die hier geen touw aan vast kan knopen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
15 feb 2021 14:38
sjohie schreef:
15 feb 2021 09:49
Er is één supermarkt die werkt met gepersonaliseerde weekaanbiedingen. Dat geeft icm de gemiddeld 12 uur per dag open zijn, en de speciale seniorenuurtjes, genoeg ruimte om corona-proof hiervan te profiteren. Dat is overigens niet een van de twee supers die u noemt.

U vraagt om meningen van anderen, dus wat mij betreft, ik vind dat u spijkers op laag water zoekt, en wel erg opzichtig de leeftijdskaart "speelt". Er zijn veel mensen die in bubbels leven, en er een mouw aan kunnen passen. Los daarvan zijn veel producten in een week wel in de aanbieding bij meerdere supers, afhankelijk van welke er wel of niet in uw buurt zijn, kunt u daar ook wat meer op gaan letten qua aanbiedingen.
Eens met de kanttekening, dat inmiddels Lidl, Jumbo, Plus, Co-op, Picnic en AH aan gepersonaliseerde aanbiedingen doen.

Persoonlijk halen wij alleen voedsel bij de supermarkten, daar hebben ze verstand van. Non-food is vaak of een promotie-actie met de fabrikant of dramatisch slechte kwaliteit.
Nou, die pannen van de recente AH spaaractie zijn behoorlijk goed kan ik je zeggen. Maar veel van die eenmalige electronica aanbiedingen zijn niet altijd A-merken inderdaad.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door gosewijn »

mahadma schreef:
15 feb 2021 00:33
gosewijn schreef:
13 feb 2021 13:55
Aldi is op Zondag gesloten . Gewoon om 7 uur am voor de winkel staan wachten dan ben je de eerste . denk dat deze meneer zich verveeld en gewoon een verhaaltje uit zijn duim zuigt
Effe correctie, woon 300 meter van een aldi en die is gewoon 12 tot 18 uur open
Mag ook wel even . op Zondag - Hemelvaartdag - 2 kerstdag - etc , gesloten ,hier in de gemeente .

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Laten we nu allemaal maar eens eerlijk toegeven dat het beleid van deze supers niet coronaproof is en dat met name mensen met een kleine portemonnaie op deze manier tegen hun wil gedwongen worden om uiterst onverantwoord vaak naar de winkel te gaan terwijl we nu juist met zijn allen zo weinig mogelijk moeten winkelen om de risico's te beperken. Eigenlijk is het je reinste discriminatie.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zelden zoveel onzin hier gelezen.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Erthanax »

J. Deltoer schreef:
15 feb 2021 18:31
Laten we nu allemaal maar eens eerlijk toegeven dat het beleid van deze supers niet coronaproof is (...)
Niet vergeten deze winkels toe te voegen aan uw lijst met bedrijven waar u geen zaken mee doet!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Jablan »

sjohie schreef:
15 feb 2021 16:43
Nou, die pannen van de recente AH spaaractie zijn behoorlijk goed kan ik je zeggen. Maar veel van die eenmalige electronica aanbiedingen zijn niet altijd A-merken inderdaad.
Had je die pannen ook zonder spaaractie gekocht?

Terug naar het onderwerp. Eigenlijk zijn er twee redenen waarom aanbiedingen een paar dagen geldig zijn of midden in de week beginnen. Logistiek en bezoekfrequentie. Logistiek is niet alleen bij de supermarkt, ook bij mensen thuis. Niet iedereen heeft een grote voorraadkast, grote keuken, grote koelkast of vriezer en voor versproducten moet je dan wel twee keer per week boodschappen doen. De bezoekfrequentie is wel marketing, want bij elk bezoek nemen veel mensen iets meer mee dan ze vooraf van plan waren.

Corona-proof inkopen doen is een eigen verantwoordelijkheid. Momenteel is het 's avonds na half acht al mooi rustig, zeker aan het begin van de week.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door juliomariner »

En bij veel supermarkten hebben de kwetsbaren speciale inkoopslots (vaak s'morgens vroeg dus dan ben je ook de eerste voor de speciale aanbiedingen)
Dus eigenlijk zouden de mensen die niet in de kwetsbare groep zitten moeten klagen dat de kwetsbaren alle aanbiedingen voor hun neus wegkapen. Ik zou me dus als lid van de niet kwetsbare groep gediscrimineerd moeten voelen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik voel me echt niet geroepen om om zeven of acht uur ‘s morgens boodschappen te doen.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door juliomariner »

U bent niet verplicht dan inkopen te doen. Er zijn nog veel meer tijdstippen op een dag waarop het rustig is in de supermarkten.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

juliomariner schreef:
15 feb 2021 19:32
U bent niet verplicht dan inkopen te doen. Er zijn nog veel meer tijdstippen op een dag waarop het rustig is in de supermarkten.
Het was ironisch bedoeld, ivm de discriminatie.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
15 feb 2021 19:35


Het was ironisch bedoeld, ivm de discriminatie.
Dat was mijn opmerking dat ik mij hierdoor gediscrimineerd voelde ook.

Sinds Corona zijn wij Nederlanders steeds moelijker gaan doen en leggen op elke slak zout.
Dat mensen met minder geld konden ook voor Corona deze aanbiedingen ook niet kopen. Maar we geven nu Corona overal de schuld van.
Als we nu allemaal niet overal zo moeilijk over doen, ons gewoon aan de geldende regels houden, ons zelf eens niet zo zielig gaan vinden en gewoon normaal tegen elkaar doen maakt het in deze moeilijke tijd een stuk leuker.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

breien schreef:
15 feb 2021 19:37
Mensen met een kleine portemonnaie hebben niet de middelen om alle aanbiedingen te kopen.
Om de woorden van The Lady te gebruiken: onzin.
Mensen met een kleine portemonnaie zijn impliciet aangewezen op aanbiedingen om te voorkomen dat aan het eind van de uitkering nog een stukje maand overblijft.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onzin. Juist de allergoedkoopste producten van de C-merken komen nooit in de aanbieding.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Omdat die een andere plek innemen in de margemix.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
15 feb 2021 19:11
sjohie schreef:
15 feb 2021 16:43
Nou, die pannen van de recente AH spaaractie zijn behoorlijk goed kan ik je zeggen. Maar veel van die eenmalige electronica aanbiedingen zijn niet altijd A-merken inderdaad.
Had je die pannen ook zonder spaaractie gekocht?

Terug naar het onderwerp. Eigenlijk zijn er twee redenen waarom aanbiedingen een paar dagen geldig zijn of midden in de week beginnen. Logistiek en bezoekfrequentie. Logistiek is niet alleen bij de supermarkt, ook bij mensen thuis. Niet iedereen heeft een grote voorraadkast, grote keuken, grote koelkast of vriezer en voor versproducten moet je dan wel twee keer per week boodschappen doen. De bezoekfrequentie is wel marketing, want bij elk bezoek nemen veel mensen iets meer mee dan ze vooraf van plan waren.

Corona-proof inkopen doen is een eigen verantwoordelijkheid. Momenteel is het 's avonds na half acht al mooi rustig, zeker aan het begin van de week.
Nu ik de kwaliteit ken, zou dat een reële optie zijn ja. En gelukkig, de producten uit deze AH actie, zijn ook los te koop, mocht ik dat willen om in de toekomst eentje te vervangen. Ipv wat zegels en 20 of 30 euro. kosten ze los ik meen 70 of 80 euro, maar goed, beetje goede pannen gaan al gauw ruim over de 50 euro heen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
16 feb 2021 08:12
Nu ik de kwaliteit ken, zou dat een reële optie zijn ja.
Herkenbaar. Ik gebruik de hapjespan van 28cm (voor die 25 euro kan je je geen buil vallen), en ik ben zeer verrast door de zware kwaliteit. Erg fijne pan!

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Brainless »

gosewijn schreef:
13 feb 2021 13:55
Aldi is op Zondag gesloten . Gewoon om 7 uur am voor de winkel staan wachten dan ben je de eerste . denk dat deze meneer zich verveeld en gewoon een verhaaltje uit zijn duim zuigt
Er zijn genoeg Aldi's die op zondag open zijn.

shridharp
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2020 17:42

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door shridharp »

Nee dan alle lof voor de VOMAR, die hebben ELKE DAG een speciale aanbieding, ongetwijfelt ter aanmoediging voor alle ouderen om eens dagelijks in beweging te komen.

Gesloten