LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit soort colporteurs en enquêteurs zijn gewoon hondsbrutaal wanneer ze ondanks zo.n sticker bij je aanbellen.
Ik ga beslist niet in zulk gedrag mee....' pleur ' niks en scheld niet ; ik wijs op de sticker en ik ben resoluut met mijn " nee , geen interesse, goede dag " en doe de deur dicht.
Maar ik moet wel zeggen dat het hier amper tot niet voorkomt en zeker geen loterijen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een loterij heb ik nog nooit aan de deur gehad. Een enkele keer probeer ik colporteurs vriendelijk en correct heen te zenden. Dus pas nadat het gesprek wederzijds beëindigd is, een goede dag wensen en de deur te sluiten als de colporteur zich omdraait om zijn weg te vervolgen. Gelooft u mij, ik sta dan minimaal vijf minuten hetzelfde thema te herhalen.

Nee dank u, geen belangstelling. Toch heb ik geen belangstelling. Nee, echt, ik heb geen belangstelling. Omdat ik tevreden ben over mijn huidige leverancier. Nee, ik weet zeker dat ik niet te veel betaal. Dat zal wel, maar ik heb geen belangstelling. Enzovoort.

Tegenwoordig gebruik ik de snelle methode. Zodra ik weet waarover het gaat, soms direct bij het zien van een logo, zeg ik "geen belangstelling, goedenmiddag/avond" en sluit de deur. Als die dicht zit hoor ik vaak nog de bedremmelde handelsreiziger-van-dienst enkele woorden van zijn standaardtekst mompelen, voordat hij zich realiseert dat het gedaan is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
07 jan 2019 16:36
.......Als die dicht zit hoor ik vaak nog de bedremmelde handelsreiziger-van-dienst enkele woorden van zijn standaardtekst mompelen, voordat hij zich realiseert dat het gedaan is.

:lol: robotjes zijn het , och ' erm' , wat een baan :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zeg altijd: "Ik ben er vandaag niet. Morgen ben ik er weer. Dáág."

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door BL2 »

Nog nooit een loterijverkoper aan de deur gehad, ik durf zelfs te stellen dat er per jaar niet meer dan een keer of 5 wordt aangebeld door "verkopers".
En de Jehova types durven het al helemaal niet meer, echter daar zijn we wat onvriendelijk tegen geweest.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vallen Jehova's ook onder de colportagewet?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door sjohie »

Zo'n sticker op de brievenbus is voor wat dáár doorheen komt, die zal weinig doen voor aanbellende colporteurs, wat die ook komen verkopen. Er zijn wel stickers te krijgen om aanbellende colporteurs te weigeren, die plak je op je kozijn, doorgaans in de buurt van je deurbel, en kan je oa kopen op neesticker.com. (daar heb ik de wat mooiere transparante nee/nee brievenbussticker weg)

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door angel1978 »

angel1978 schreef:
07 jan 2019 14:59
https://www.neesticker.com

Wijzen op de sticker en deur dicht..
Groot gedeelte belt al niet eens aan als ze de sticker onder de bel zien.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door berndv »

partyfreakz schreef:
06 jan 2019 22:57
Ik krijg gemiddeld per maand zoon 2 a 3 keer in de maand de door de overheid gehanteerde loterijen steeds maar opnieuw voor de deur en als het een week overslaat met het komen voor de deur dan komt er weer een aantal reclame folders van de loterijen door de brievenbus terwijl ik wel een duidelijk NEE reclame stikker op mijn brievenbus heb staan word door hun gewoon gedacht dat hun boven de wet staan..
U heeft een "NEE reclame stikker" en er komen mensen aan de deur. Een NEE/NEE sticker voorkomt geen colportage, daar zijn andere stickers voor en tenzij u die niet heeft, is er een kans dat ze blijven aanbellen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Geef je buren eens de schuld!

Zolang verkopers nog klanten kregen en we netjes reageren blijven ze komen en proberen.
Naast dat ze zelden goedkoper zijn gewoon deur dicht en vraag je buren hetzelfde te doen.

Dan woon je in slechte wijk en komen ze minder.
En Jehova, gewoon niets zeggen en deur dicht doen...

Ik plak geen lelijke stickers, laat ze lekker voor niets lopen.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bob Schurkjens schreef:
09 jan 2019 00:16
Vallen Jehova's ook onder de colportagewet?
Ja want ze komen J6 brengen 😆 (als ik de naam volledig tiep krijg je **** vandaar op deze manier)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ze brengen het eeuwige licht. Tenminste dat vinden ze zelf. Kun je gewoon typen.

sake1987

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb een bordje onder de bel "Geen verkopers, Geen collectes en Geen geloof over tuigers" werkt prima

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Komt dit veel voor onder mensen die hele dagen thuis zitten? Ik heb er nooit last van!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb alleen sticker geen energieleveranciers aan de deur. Is van een vergelijkingssite gaslxxxt. Ik heb er wel gezien die gelezen hebben en meteen weggingen zonder te bellen.

Maria05
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2018 16:39

Re: Loterijen blijven maar aan de deur komen ondanks nee-sticker

Ongelezen bericht door Maria05 »

Ik heb heel wat verkopers/geloofsovertuigers aan de deur gehad de afgelopen paar jaar, maar nog nooit van een energieleverancier. Wel kan ik jullie vertellen dat mijn sticker "Géén colportage of geloofsovertuigers" heel weinig uithaalde, ondanks dat deze direct onder de deurbel was geplakt.

Als een ongewenste verkoper aan de deur komt kijk ik ze altijd met veel medelijden aan, zeg "Geen interesse, sorry", en doe de deur dicht. In het begin gaf ik nog wel eens antwoord op de vraag waarom ik geen interesse had, maar zo vriendelijk ben ik niet meer na de honderste verkoper. Soms wens ik ze nog veel succes verder of een fijne dag, maar daar blijft het dan ook bij.

Zolang je antwoord blijft geven op hun vragen en niet gelijk afkapt en het gesprek beëindigt, denken ze nog kans te hebben op een verkoop. Geef ze dus geen valse hoop en verspil je tijd niet. Na verloop van tijd stoppen ze vanzelf met langskomen.

Gesloten