LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Op Ali kost de douchekop maar 4 euro. Dus dropshipper pakt 25,95 euro voor handeling en en vast geweldige after sales service.
Prima , niet te controleren verdienmodel. Zeker met al die lage huren van een hobby/zolderkamer.
Laatst gewijzigd door Justmeagain op 01 mei 2020 00:02, 3 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat is zwart geld verdienen met een adres opschrijven.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Theotrucker schreef:
30 apr 2020 23:54
Dat is zwart geld verdienen met een adres opschrijven.
Hoezo zwart?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Justmeagain schreef:
30 apr 2020 23:52
Op Ali kost de douchekop maar 4 euro. Dus dropshipper pakt 25,95 euro voor handeling en en vast geweldige after sales service.
Prima , niet te controleren verdienmodel. Zeker met al die lage huren van een hobby/zolderkamer.
Niet vergeten, eerst moet de BTW er af gehaald worden, dan blijft er 'nog' €20,75 'winst' over. De zolderkamer is inderdaad lekker goedkoop, maar de website zal ook geld kosten.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door omega19 »

ik denk niet TS nog zal reageren. Hij/zij is wel weer voldoende bedekt met behangplaksel.

En het zou inderdaad best een keer goed zijn als Radar aandacht besteed aan de advertenties op FB en hoe die worden uitgeleverd. Niet iedereen is constant met consumenten zaken bezig en koopt inderdaad snel iets erop vertrouwend dat FB het goed regelt

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Door wie moet die btw betaald worden.?
Inkomstenbelasting? De van Aliexpress gestolen foto's en films op de website? De gestolen feedback?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een Ali Drop Shop is daar een website en een betaal systeem aanwezig.
De kosten zijn kleine provisie.

Als ik in China belasting betaalde en daar bewijs voor kreeg betaal ik hier niets.

Verder is bij doos vol halen, dat is invoer hier en rente verlies....
Ook nog B Post te betalen voor elke klant, inpakken en inleveren dus veel werk.
Dan is de bespaardouche van €1,87 gelijk €6,95 en geen maand maar
2 dagen....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
01 mei 2020 09:29
Als ik in China belasting betaalde en daar bewijs voor kreeg betaal ik hier niets.
Je kunt enkel in China belasting betalen als je daar gevestigd bent met je onderneming, daarvan is hier helemaal geen sprake je bedrijf vestigen in China is ook niet zo eenvoudig.

sake1987

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door sake1987 »

omega19 schreef:
01 mei 2020 08:43
ik denk niet TS nog zal reageren. Hij/zij is wel weer voldoende bedekt met behangplaksel.

En het zou inderdaad best een keer goed zijn als Radar aandacht besteed aan de advertenties op FB en hoe die worden uitgeleverd. Niet iedereen is constant met consumenten zaken bezig en koopt inderdaad snel iets erop vertrouwend dat FB het goed regelt
Ja ben ik het mee eens. Ze kunnen hier best wel een 10 minuten aan spenderen om het wat meer onder de aandacht te brengen.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door pieterenien »

Volgende keer gewoon naar de plaatselijke sanitairwinkel, je betaalt iets meer en krijgt daarvoor heel wat meer!
Mijn opa leerde het me heel vroeger al: koop in den vreemde niet wat je eigen dorp/stad je biedt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Theotrucker schreef:
01 mei 2020 08:54
Door wie moet die btw betaald worden.?
Inkomstenbelasting? De van Aliexpress gestolen foto's en films op de website? De gestolen feedback?
De klant betaald €29,95 inclusief btw. Die moet de ondernemer gewoon afdragen.
omega19 schreef:
01 mei 2020 08:43
En het zou inderdaad best een keer goed zijn als Radar aandacht besteed aan de advertenties op FB en hoe die worden uitgeleverd. Niet iedereen is constant met consumenten zaken bezig en koopt inderdaad snel iets erop vertrouwend dat FB het goed regelt
Want tv programma’s er mee vullen zal enig effect hebben? Neem als voorbeeld de ticket doorverkoopsites. Diverse programma’s mee gevuld. Breeduit in de media behandeld, veel undercover opnames gemaakt en toch koop nog teveel mensen daar. Malafide slotenmakers? Hoevaak is dat al voorbij gekomen?

Al jarenlang wordt gewaarschuwd waar op te letten bij het online kopen. Dat was 2 jaar geleden al zo en toen kocht ook iedereen bij malafide Chinese webshops.
Het enige voordeel van weer een nieuwe uitzending maken is dat je tegen de volgende TS kan zeggen dat het weer eens behandeld is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De dropshipper betaald € 4 aan Aliexpress. De rest is winst. 25, 99 Euro verdienen in een minuut.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
01 mei 2020 13:42
De dropshipper betaald € 4 aan Aliexpress. De rest is winst. 25, 99 Euro verdienen in een minuut.
De dropshipper betaald EUR 4,00 aan inkoop bij Aliexpress. Hij rekent EUR 29,99 aan de consument incl BTW. Hij moet over die EUR 29,99 gewoon BTW afdragen.

Daarbij moet hij zich ook houden aan de Nederlandse wetgeving en als de consument binnen 14 dagen het artikel niet wilt houden moet hij de EUR 29,99 gewoon terug betalen. De inkoop is dan verlies.

Dus heel simpel roepen " de rest is winst en verdient in een minuut" toont enkel aan dat je geen idee hebt waarover je het hebt. Dit soort websites leveren relatief gezien weinig op.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Een dropshipper die btw betaald?
De meesten geen kvk, geen btw nummer.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door Radar »

omega19 schreef:
01 mei 2020 08:43
ik denk niet TS nog zal reageren. Hij/zij is wel weer voldoende bedekt met behangplaksel.
Ha, deze opmerking en variaties daarop kennen we onderhand wel, het wordt wat vermoeiend om dat om de haverklap terug te zien en draagt voor de rest ook niet bij aan de inhoudelijke kwaliteit van je argumentatie. Bij dezen dan ook het verzoek om niet keer op keer op hetzelfde stokpaardje terug te vallen.

Verder business as usual, wat mij betreft.

Vast een goed weekend, Radar^SK

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Theotrucker schreef:
01 mei 2020 14:10
Een dropshipper die btw betaald?
De meesten geen kvk, geen btw nummer.
In de AV staan gegevens van de verkoper. Bel vooral de belastingdienst en overleg een inval bij deze persoon om de administratie door te lichten om te zien of het wel of niet volgens de regels gaat.

Zakelijk adverteren op FB kost geld. Dit moet ook nog van die winst af. Aangezien deze kosten zakelijk opgevoerd worden moeten er wel inkomsten tegenover staan. Tenzij ook deze facturen niet ingeboekt worden. Maar u hebt natuurlijk bewijs dat alles buiten de boeken om gaat.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Er worden er elke dag door Ali versus de rest gemeld, via kvk, Facebook, opgelicht!? en nog andere verbindingen.
Er verdwijnen ook dagelijks op die manier dropshippers.
Resultaten te vinden op Ali versus de rest.
Maar het blijft dweilen met de kraan open.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door kuklos »

BetaalT, als in de verkoper betaalT. Kom op mensen, dat hebben we op de lagere school al geleerd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Sorry je hebt helemaal gelijk.
Mijn lagere school is bijna zestig jaar geleden. Toen was er nog geen automatische correctie.
De automatische correctie heeft me dat geflikt.
Ik kan het niet meer veranderen. Het blijft hier staan tot het einde der tijden.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: 'Luxe douchekop' is gewoon van AliExpress

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Hij betaalt, jij betaalt, Gebiedende wijs van betalen, betaalt!

https://nl.wiktionary.org/wiki/betaalt

Ja dat klopt, dat heb ik op de lagere school geleerd zo`n 60 jaar geleden. :lol:

Betaal jij die douchekop of betaal ik hem? Nou nee, ik koop hem liever rechtstreeks bij Banggood, lekker goedkoop en kwaliteit.

Gesloten