LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag ik de volgende zaken opsturen naar vietnam?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ridder777

Mag ik de volgende zaken opsturen naar vietnam?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

het gaat om:

Olijfolie
tandpasta
melkpoeder voor kleuters

(Iemand vertelde mij dat het alle 3 niet kan omdat het vloeibaar is en je kan het eten of drinken)
Ik heb zelf een klein onderzoekje gedaan maar ik denk dat het wel mag.
Op de site van PostNL kan ik niks vinden dat het niet maag.

Ik heb al eens eerder wat opgestuurd en dat kam retour:
(deo, parfum en bodylotion)

wie kan me helpen of advies geven?
(Ik verzend het met post NL)
het worden pakketten van mx 2 kg

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mag ik de volgende zaken opsturen naar vietnam?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ridder777 schreef:Op de site van PostNL kan ik niks vinden dat het niet maag.
Wat zeggen officiële overheidssites van Vietnam hierover?



Hoe is het trouwens afgelopen met dat geval met die jas van de zoon van je werkgever?

angel1978
Berichten: 10957
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Mag ik de volgende zaken opsturen naar vietnam?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ridder777 schreef:het gaat om:

Olijfolie
tandpasta
melkpoeder voor kleuters

(Iemand vertelde mij dat het alle 3 niet kan omdat het vloeibaar is en je kan het eten of drinken)
Ik heb zelf een klein onderzoekje gedaan maar ik denk dat het wel mag.
Op de site van PostNL kan ik niks vinden dat het niet maag.

Ik heb al eens eerder wat opgestuurd en dat kam retour:
(deo, parfum en bodylotion)

wie kan me helpen of advies geven?
(Ik verzend het met post NL)
het worden pakketten van mx 2 kg
We mogen weer persoonlijke assistent spelen. Maar je belofte nakomen in het andere topic ho maar..

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag ik de volgende zaken opsturen naar vietnam?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ridder777 schreef:Ik heb al eens eerder wat opgestuurd en dat kam retour:
(deo, parfum en bodylotion)

wie kan me helpen of advies geven?
(Ik verzend het met post NL)
het worden pakketten van mx 2 kg
Mijn advies is: gewoon opsturen. Je ziet vanzelf wel of het wel of niet retour komt. Wat je ook kunt doen, en daar wordt je zelfstandiger van, is even bij de douane informeren. Dit soort info hoef je heus niet bij KPN te verwachten.

Moiseule58

Re: Mag ik de volgende zaken opsturen naar vietnam?

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Een link waar verder doorgeklikt kan worden:

https://www.parcelparcel.com/nl_NL/land ... e-vietnam/

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Mag ik de volgende zaken opsturen naar vietnam?

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik begin een beetje te denken dat Vietnam een land is waar amper iets te koop is.
Nu ben ik wel eens in Azië geweest, maar ik krijg daar toch telkens weer de indruk dat er producten in alle soorten en maten genoeg zijn.
Waarom stuur je niet simpel wat geld die kant op, of nog veiliger, maar haar bankrekening ( welke je ook daar gewoon kunt openen).

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Mag ik de volgende zaken opsturen naar vietnam?

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Parfum en een spuitbus deodorant vallen onder dangerous goods en dat mag niet verstuurd worden.
Maar olijfolie, tandpasta en babymelk moeten volgens mij wel kunnen.
Bel anders dinsdagmorgen klantenservice van bijvoorbeeld DHL Express even op 088-0552000.
Kunnen je precies vertellen wat wel of niet mag.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mag ik de volgende zaken opsturen naar vietnam?

Ongelezen bericht door kweenie »

wie kan me helpen of advies geven?
De douane en de vervoerder.

Het zal bijvoorbeeld nogal uitmaken of je de spullen door de lucht wilt laten vervoeren of over zee. En voor levensmiddelen zijn er inderdaad vaak normen waar de spullen aantoonbaar aan moeten voldoen en waar gewone huis, tuin en keuken koopwaar niet de juiste papieren voor zullen hebben.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Mag ik de volgende zaken opsturen naar vietnam?

Ongelezen bericht door scontra »

Ridder777 schreef:het gaat om:

Olijfolie
tandpasta
melkpoeder voor kleuters


wie kan me helpen of advies geven?
(Ik verzend het met post NL)
het worden pakketten van mx 2 kg

Uw "dochter" is inmiddels toch 7 jaar en die gebruikt, naar ik mag hopen en aannemen, geen "kleutertjes melk" meer.
En voor de andere producten kunt u, als het toch zo nodig moet, beter geld overmaken want dat is een stuk goedkoper en tandpasta en olijfolie ?? verkopen ze ook in Vietnam.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mag ik de volgende zaken opsturen naar vietnam?

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat opsturen is toch steeds een heel gedoe voor u en het is toch zo simpel na te vragen en voor zover ik weet mogen er sowieso geen vloeistoffen worden gestuurd, dus idd geen body lotion en dus ook geen olijfolie, denk ik.
Maar deze dingen worden toch ook gewoon in Vietnam gebruikt, gekocht??
En wat gebeurt er met die melkpoeder? Zover ik weet bestaat dat niet eens meer voor kleuters . Er is toch wel melk en pap te koop in Vietnam?
Kunt u uw vriendin niet beter financieel ondersteunen door 1x per maand geld op haar rekening te storten of heeft ze zelf geen rekening of wordt die misschien ook nog beheerd door een ander ? :(
U bent te goeiig.....u laat zich te gemakkelijk gebruiken, heb ik het idee. Maar goed het is uw leven.
En uw bazin en zoonlief.....die moeten het maar bekijken. Goed dat u niet uw verzekering daarvoor hebt laten gebruiken!

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Mag ik de volgende zaken opsturen naar vietnam?

Ongelezen bericht door gerda1956 »

@moederslink, vloeistoffen mogen gewoon verstuurd worden via post of koeriersbedrijf hoor. Het hangt alleen van de regels van het land af of het product naar dat land verstuurd mag worden. Bodymilk (cosmetics) is haast nooit een probleem, voedingsmiddelen vaak ook niet en je wilt niet weten hoeveel melkpoeder er naar bv China wordt gestuurd. ;-) Mensen hierin adviseren in mijn dagelijks werk met behulp van hele dikke boeken en pagina's vol tekst op internet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mag ik de volgende zaken opsturen naar vietnam?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ok ....nou, maar de bodylotion en de parfum werden teruggestuurd, ( mag dus kennelijk niet naar Vietnam ) daarom dacht ik dit. ( en op Schiphol mag nog geen ongesealed flesje water mee het vliegtuig in, vandaar ....)
Hoe zit het dan met de spullen die hij wil versturen naar Vietnam?
U zult dat dan wel weten als het uw dagelijks werk is?
Dat melkpoederverhaal naar China ken ik , daarom is er een limiet gesteld in de supermarkten, zoveel bussen maximaal per persoon per inkoop. ( en m.i. terecht !)

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Mag ik de volgende zaken opsturen naar vietnam?

Ongelezen bericht door Revoked »

moederslink schreef: Dat melkpoederverhaal naar China ken ik , daarom is er een limiet gesteld in de supermarkten, zoveel bussen maximaal per persoon per inkoop. ( en m.i. terecht !)
China is geen Vietnam. En die limiet is allang opgeheven, Nutricia heeft inmiddels twee fabrieken in China....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mag ik de volgende zaken opsturen naar vietnam?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ok ....
ik reageerde op mijn voorgangster , die had het over China . Dat het is opgeheven wist ik nog niet eerlijk gezegd.

Gesloten