LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag mediamarkt mij weigeren??

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Alex de leeuw
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mei 2006 00:11

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door Alex de leeuw »

Alex, hoever kan een winkel gaan met 'huisregels'? Wie mij staande houd in een winkel omdat ik 'verdacht' zou zijn waarom dan ook, mag de politie bellen. Agenten zijn de enigen die iemand mogen foulleren, niet zomaar zo'n knaap met een V op z'n jasje die alleen maar evt. staande mogen houden, meer niet. Hetzelfde geld voor 'zakken leegmaken'. Ik heb daar zelf ervaring mee opgedaan in een zaak, gevolg, het kostte ze nog geld ook, hetgene wat ik wel in de hand (mandje) had kreeg ik op aandringen van de agenten gratis mee. Er was alleen een stremming bij de kassa ontstaan totdat er politie aanwezig was die constateerde dat er valselijke beschuldigd was.
MM kom ik al zo niet, jochies als verkoper, een service afdeling in de kelder (den Haag), mijn broer heeft daar ruim 2 uur moeten wachten eer hij geholpen werd, een apparaat de vorige dag gekocht, moest als defect opgestuurd worden naar de importeur, nix ruilen, wat een service.
Allereerst mag niemand iemand staande houden, dit is nog steeds alleen aan de politie. iemand staande houden is namelijk iemand vragen naar diens naam enzo, als iemand met een "V" jou dit vraag kan je antwoorden maar je hoeft het niet. Huisregels daarin tegen zijn meestal wel redelijk maar mijn advies is eerst goed lezen en als je het er niet mee eens bent niet naar binnen gaan. Tassencontrole wordt bijvoorbeeld aan de voorzijde aangegeven dat dit gedaan wordt, je stapt naar binnen en iedereen opent zijn of haar tas, je hoeft dit niet maar op verdenking van wordt meestal de politie gebeld die dit wel weer mag, mijn advies als je niets te verbergen hebt open je tas dan gewoon maar het is inderdaad waar dat je je tas niet hoeft te laten doorzoeken door iemand met een "V".

Alex de leeuw
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mei 2006 00:11

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door Alex de leeuw »

Tenzij er zeernadrukkelijk door de "V - Mannetjes" wordt aangegeven dat het een burgelije arrestatie is.


Onzin, bij een burgerlijke arrestatie (ahum aanhouding) mag er nog steeds niet in tassen gekeken worden, als daar
geen toestemming voor is gegeven door de eigenaar of eigenares in veel gevallen wordt de politie daarop gebeld en die mogen het weer wel zie ook het hierbovenstaande bericht.

harryflip1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2006 14:36

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door harryflip1 »

Ik kan mij de reactie goed voorstellen.
Ook ik ben wel eens bij de mediamarkt binnen geweest,
kom ik alleen met mijn rugzak, dan geen toegang, kom ik een half uur later met mijn dochterje en kinderwagen en dezelfde rugzak, dan kan ik zonder problemen verder lopen.
Het is inderdaad een zo dat iedere man in de leeftijd van ong 12 tot 45 niet de mediamarkt in kan komen met een tas bij zich. Andere groepen worden nagenoeg met rust gelaten.
Ik koop dus alleen bij mediamarkt als iets flink goedkoper is dan elders en anders ga ik gewoon naar de kleine speciaalzaak(geen winkelketen) om de hoek voor een goede prijs en uitstekende service.

Harry Flip

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door Bailey »

Vandaag mocht ik de Office Centre niet in met mijn handtas. Deze was namelijk 25 x 25 centimeter en de maximale toegestane grootte is 20 x 20 centimeter . Wat is nou een handtas van 20 x 20??

Als ik nu met een weekendtas binnen was gekomen dan had ik het begrepen, maar nu met een kleine handtas, dat snap ik dus echt niet. En ik kwam er nu voor de 5e keer en alle andere keren mocht ik gewoon naar binnen, met een tas die nog groter was. En nu zit er zo'n grietje die mij dus de toegang weigerde. Ik heb de tas in de auto gesmeten, mijn portemonnee eruit gehaald en ben nog even terug de winkel in gegaan.

Heb nog even rondgekeken, niets gekocht en bij de uitgang even gezegd dat ik gewoon weer naar de Makro ga de volgende keer. Hebben ze ook regels, maar daar hebben ze nog nooit moeilijk gedaan over mijn handtas. Naar het Office Centre ga ik dus nooit meer.

Overigens gisteren ook bij Mediamarkt geweest, met dezelfde tas. No problem.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door bot321 »

Ging met een vriend en zijn vrouw mee wilde daar een plasma kopen.
Vrouw mocht niet naar binnen met haar tas maar zij haalde daar een
pak geld uit om de plasma contant af te rekenen.
Mocht toen wel naar binnen maar toen hoefde het niet meer.

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Zo gaat het bij Mediamarkt er dan aan toe bij een burgelijke arrestatie.


http://www.dumpert.nl/mediabase/15022/4 ... index.html

Mollepoot
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2007 09:09

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door Mollepoot »

Over de prijzen van Mediamarkt...toen Mediamarkt alleen nog in Duitsland beschikbaar was en wij (zuid-limburgers) redelijk dicht bij de grens wonen, was Mediamarkt stukken goedkoper ! Toen de eerste Mediamarkt naar Nederland kwam, dreef de winkel dan ook op deze reputatie. Helaas hebben ook wij moeten constateren dat Mediamarkt deze reputatie niet langer waar kan maken, noch in Duitsland noch in Nederland en ook niet in België wat dat betreft.

Over mensen weigeren...ik heb altijd de handtas bij (vrouwen he, wij leven uit dat ding ! 8) ) en heb gemerkt dat het weigeren van mensen met tassen gewoon naar willekeur gebeurt. Oftewel, als de veiligheidsagent die ochtend ruzie gehad heeft met zijn vrouw die hetzelfde kapsel heeft als ik, dan word ik geweigerd. Willekeur. Ik wees deze meneer op de tientallen mensen die met tassen naar buiten kwamen lopen en zelfs naar binnen liepen terwijl hij zich op mij richtte maar hij bleef oost-indisch doof. Ik moest de tas in de kluis zetten. Ik ben heel makkelijk in dit soort dingen. Ik haal de schouders op en ga weer. Ook veiligheidsbeambten zijn mensen en er zijn gewoonweg niet genoeg kastjes om handtassen in te dumpen. Ook een groot gebrek van Mediamarkt.

Over Office Center ....ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn handtas geweigerd werd...ik verheug me op de eerste keer. :D

Iedereen nog een fijne dag.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik mocht een tijdje terug ook bij Lukas Klamer niet naar binnen met mijn handtas. Tegenwoordig houd ik bij dit soort winkels maar de eer aan mezelf en neem ik alleen mijn portemonnee mee. Overigens kan ik bij Mediamarkt altijd gewoon doorlopen. Niet te hard zeggen natuurlijk :wink:

Gesloten