LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag mediamarkt mij weigeren??

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
q dude
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2006 15:35

Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door q dude »

Hallo mensen,
ik wilde vandaag na mijn werk even naar de stad na om een computerspel op te halen. Dus ik naar de mediamarkt in Zoetermeer. Dus ik wil ik winkel binnen lopen word ik geroepen door zo'n gedegradeerde parkeerwachter, wat ik nogal asociaal vond. Wordt ik aangesproken omdat ik niet met mijn rugzak de winkel in mag!! En dat terwijl allerlei oudere mensen, bejaarde en weet ik veel wat met tasje, boodschappenkaren naar binnenrijden!!
Dus ik die vent uitgelegd dat ik geen klein-geld bij me heb om mijn rugzak in zo'n locker te stoppen anders had ik dat al wel gedaan, zegt hij ja pech voor je maar zo kom je de winkel niet binnen.

Mag de mediamarkt mij op zo'n asociale manier weigeren?? Want eigenlijk wordt ik dus aangezien voor een winkeldief terwijl ik niet eens in de winkel ben geweest.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Helaas JA.

Immers, het is hun winkel en zij mogen voorwaarden stellen hoe vervelend dit ook voor u uitkomt.
U moet dit een beetje tegen het licht houden met de regels die U stelt bij- of in uw huis.

Trouwens, wie gaat er nu nog in godsnaam naar die Mediamarkt!!!
Leest u het Trosforum niet en/of Vara-kassa vraag en antwoord?

Enne ............ Zou het nou toch lente worden?

Joepiieeeeee !!!

De Vrije Vogel

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door karr-2 »

De Mediamarkt is een fantastische zaak, laten we dat voorop stellen.

Verder mogen ze dit inderdaad, het is hun eigendom en dus mogen ze elke regel stellen die ze willen. Ze zien jou niet aan voor winkeldief, maar de echte winkeldief die met een tas binnenkomt wel en om dat soort problemen te voorkomen mag je er dus niet in. Simpel zat. Zorg gewoon voor geld om hem weg te stoppen of ga zonder tas.

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door -margriet- »

buiten of het wel of niet mag en op de manier dat het je vaak verteld wordt (ja ik mag altijd mét tas naar binnen, terwijl er zat zónder tas moeten...)

ik vind mediamarkt helemaal niet geweldig :( behalve dat ze meer dan gemiddelde hoeveelheid aan producten aanbieden... vind ik ze belachelijk duur!! En de service "naadje".... :cry: Daarbij vind ik ze zéker niet onderscheidend (veel producten op hetzelfde kwaliteitsniveau - kijk eens bij de digi-camera's)

Nee, de winkel is leuk om je een beetje te oriënteren... maar kopen??? Nog nooit! :)

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Mdeia markt duur :?: dat moet je mij eens uitleggen aan de hand van voorbeelden :o

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door Willem 4 »

behalve dat ze meer dan gemiddelde hoeveelheid aan producten aanbieden
Ik vraag me af wat er mis is met een winkel die een ruim assortiment aanbiedt :shock:
En duur, soms wel ja, maar ik neem aan dat de meeste mensen zich wel een beetje orrienteren voor ze wat kopen.
En vaak is de MM toch goedkoper dan andere zaken.
Over de service heb ik absoluut niet te klagen en het personeel is niet altijd ter zake kundig maar wel vriendelijk en behulpzaam (tegen mij dan :wink: ) en dat is ook een verademing als je het met andere detailisten (zoals BCC) vergelijkt

Ik kom er regelmatig en graag, meestal kom ik er nieteens om te kopen maar alleen maar om te kijken.
Geweldig, zoveel speledingetjes in 1 ruimte :D

groeten

Nada
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jun 2005 16:02

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door Nada »

Hou er wel rekening mee dat iedere mediamarkt zijn eigen prijzen hanteert, de mediamarkt Amsterdam is bv op sommige fronten goedkoper/duurder dan mediamarkt Almere. Daarnaast loont het om eens goed te shoppen, met name bij duurdere producten. Bij de Mediamarkt hebben ze een regel dat als je kan aantonen dat een product ergens anders goedkoper (ook bij een internetwinkel!) is, dat ze dan met die prijs mee gaan. Dus shoppen loont! Tevens is om korting vragen ook mogelijk, niet geschoten is altijd mis.

En om even bij de topic te blijven: ja, de mediamarkt mag inderdaad mensen met grote tassen weigeren, mits dit wel bij de ingang vermeld staat, zo niet, dan mag je je beroepen op het feit dat het nergens zichtbaar is en mag je gewoon naar binnen.

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door prof »

q dude: Even reageren op het door jou geplaatsten bericht.
Jij word geweigerd en daar mee vind jij dat het allemaal maar aso zijn.
Er word nu eenmaal zoveel gestolen. dat bepaalde winkel daar naar hun inzicht maatregelen gaan treffen om de diefstal tot een minimum terug te dringen.
Veel mensen willen dingen hebben die zij niet kunnen betalen.
En dan gaat men uit om te stelen.
Jaren geleden berusten men daarin ,het niet kunnen kopen.
En het is erg dat het zover gekomen is alles en iedereen door camera en beveiligers te moeten volgen en in de gate houden.
En soms ,en daar ben jij nu slachtoffer[als je het zo wil noemen]van.
De oorzaak.
Een oplossing
Mentaliteit verandering
Normen & Waarden

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door Shareena »

In Rijswijk schijnt het ook een "nieuwe" regel te zijn! Ze hielden van het weekend ook iemand aan met een rugtas...

Ennuh -margriet- : MediaMarkt duur? Dan ben je er duidelijk nog nooit geweest volgens mij!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Mediamarkt is niet duur maar ook niet zo spectaculair goedkoop als ze pretenderen te zijn; hun aanbiedingen zijn erg scherp maar de rest van het assortiment heeft een marktconforme prijs. Meer niet.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Mediamarkt is gewoon voordeliger dan andere speciaalzaken. Uitzondering is misschien de Makro[overigens geen speciaalzaak] maaaar dan moet je wel een prijspakker hebben anders legt ook de Makro het af tegen de Mediamarkt.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door NAK »

Mag de mediamarkt mij op zo'n asociale manier weigeren??
Media markt mag dat als er, middels borden, pamfletten en dergelijke, op gewezen is dat men niet met een rugzak naar binnen mag.
Want eigenlijk wordt ik dus aangezien voor een winkeldief terwijl ik niet eens in de winkel ben geweest
Als dit duidelijk tegen je gezegd is heb je helemaal gelijk, maar zoals ik je verhaal lees is dat je eigen (voorbarige) conclusie.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door JH »

Als jij niet zonder je rugzak de winkel van MediaMarket wilt betreden, dan ga je toch fijn naar een andere zaak voor electronica. Wil je per se toch bij MediaMarket je inkopen doenomdat het zo voordelig schijnt te zijn, accepteer dan de regels die zij stellen en schaf het gewenste produkt aan. Simpel toch.

an'tjeee
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2006 21:17

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door an'tjeee »

Toen de media markt in alphen aan den rijn werd geopend, kwamen er een jongen in de winkel en toevallig werkte hij bij de concurent en had hier een shirt van aan...

denk maar niet dat hij de winkel binnen gelaten werd. Zelfs zijn broer niet, die hier niets mee te maken had. Terwijl ze alleen met interesse naar de winkel wilden kijken, omdat het nieuw was!

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Hier geloof ik nou helemaal niets maar dan ook niets van. Zal wel een andere reden voor die weigering zijn dan een "verkeerd"T shirt.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dus zelfs de concurrent gaat kopen bij de Mediamarkt? Dan moet het wel goedkoop zijn.

Meisje-ik
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 apr 2006 20:31

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door Meisje-ik »

Ik mocht eerst de farma ook niet in omdat ik een schooltas op mn rug had en mijn fiets niet bleef staan. En ik zie er echt niet crimineel uiot!
gelukkig heeft een aardige vrouw de cd die ik wilde kopen even binnen voor me gekocht en toen ik haar had terugbetaald zijn we een ijstje gaan eten waar ik wel in mocht!

Pascal62
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mei 2006 22:09

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door Pascal62 »

Ik kon er wel in met rugzak, maken ze wel degelijk onderscheid in leeftijd. Ben 40.

Ja ik kijk er meestal of kook iets simpels, voor de rest kan je beter ergens anders komen dat klopt. Goedkoop zijn ze niet, bij pc spullen hebben ze al meerdere dingen gehad die niet werkbaar zijn in nl etc.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door NAK »

Ik kon er wel in met rugzak, maken ze wel degelijk onderscheid in leeftijd. Ben 40
En dat komt natuurlijk ook omdat je nu geen "prof" meer heet ..... :lol:

slimmeniels
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mei 2005 12:21

Re: Mag mediamarkt mij weigeren??

Ongelezen bericht door slimmeniels »

zelf word ik ook wel eens min of meer geweigerd in een winkel. bijvoorbeeld als we met de klas naar de alberthein gaan (overigens verder een prima winkel), dan mogen er maar een x aantal mensen naar binnen tegelijk. ik denk dan altijd maar: jij (die vrouw die mij weigert) kan niet eens het woord "überhaupt" spellen, dus gun ik je nu ook je momentje om te genieten van je macht.
een arogante blik opzetten helpt trouwens ook. als ze doorhebben dat je niet geinteresseerd bent in ze, dwalen ze vaak af.

Gesloten