LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Boesta »

scontra schreef:
20 jun 2020 22:34
Gewoon en simpelweg "negeren" *
* let op de klemtoon.
Denkt u nu echt grappig te zijn..? Ik vind dit aanstootgevend, walgelijk, ongepast en racistisch! :evil: :evil:

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Boesta »

Moneyman schreef:
23 jun 2020 08:56
Hawk-Eye schreef:
23 jun 2020 08:34
Helemaal niets doen en ze lekker aangifte laten doen, koop is koop....
Dat klinkt wel lekker, maar is natuurlijk niet het hele verhaal. Ook bij een particuliere tweedehandse marktplaats-koop moet het product aan de overeenkomst beantwoorden.

Niet dat TS daar een probleem mee zal hebben, maar even ter nuancering van je te makkelijke statement.
Als je een particuliere aankoop doet, dan heb je zelf onderzoekplicht voordat je het artikel koopt. In dit geval is koop gewoon koop. De TS had niet eens een dongle hoeven kopen en die gratis te geven. Dat is enkel uitermate coulant van de verkoper.

De koop is gesloten zodra er betaald is. Er bestaat in dit geval geen retourrecht e/o garantie.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Boesta schreef:
23 jun 2020 09:18
Moneyman schreef:
23 jun 2020 08:56
Hawk-Eye schreef:
23 jun 2020 08:34
Helemaal niets doen en ze lekker aangifte laten doen, koop is koop....
Dat klinkt wel lekker, maar is natuurlijk niet het hele verhaal. Ook bij een particuliere tweedehandse marktplaats-koop moet het product aan de overeenkomst beantwoorden.

Niet dat TS daar een probleem mee zal hebben, maar even ter nuancering van je te makkelijke statement.
Als je een particuliere aankoop doet, dan heb je zelf onderzoekplicht voordat je het artikel koopt. In dit geval is koop gewoon koop. De TS had niet eens een dongle hoeven kopen en die gratis te geven. Dat is enkel uitermate coulant van de verkoper.

De koop is gesloten zodra er betaald is. Er bestaat in dit geval geen retourrecht e/o garantie.
Onjuist. Ook bij een particuliere, tweedehands koop geldt gewoon het conformiteitsbeginsel.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Boesta »

Moneyman schreef:
23 jun 2020 09:23
Boesta schreef:
23 jun 2020 09:18
Moneyman schreef:
23 jun 2020 08:56

Dat klinkt wel lekker, maar is natuurlijk niet het hele verhaal. Ook bij een particuliere tweedehandse marktplaats-koop moet het product aan de overeenkomst beantwoorden.

Niet dat TS daar een probleem mee zal hebben, maar even ter nuancering van je te makkelijke statement.
Als je een particuliere aankoop doet, dan heb je zelf onderzoekplicht voordat je het artikel koopt. In dit geval is koop gewoon koop. De TS had niet eens een dongle hoeven kopen en die gratis te geven. Dat is enkel uitermate coulant van de verkoper.

De koop is gesloten zodra er betaald is. Er bestaat in dit geval geen retourrecht e/o garantie.
Onjuist. Ook bij een particuliere, tweedehands koop geldt gewoon het conformiteitsbeginsel.
Bij een particuliere aankoop aan de deur, heeft de koper onderzoeksplicht. Is daarna de koop gesloten, dan is de koop ook gesloten en kan niet meer teruggedraaid worden al valt het artikel om de hoek uit elkaar.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, je kunt het blijven herhalen, maar het is gewoon simpelweg niet waar.

Waarom denk je dat het conformiteitsbeginsel niet van toepassing zou zijn?

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Boesta »

Moneyman schreef:
23 jun 2020 09:30
Tsja, je kunt het blijven herhalen, maar het is gewoon simpelweg niet waar.

Waarom denk je dat het conformiteitsbeginsel niet van toepassing zou zijn?
U betwist mij, dan is het aan u om met een bron (wet) te komen waaruit blijkt dat hetgeen u beweerd juist is en hetgeen ik beweer niet.

Nogmaals: Het gaat hier om een particuliere aankoop, gedaan aan de deur. Hierbij heeft de koper een onderzoeksplicht.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Boesta schreef:
23 jun 2020 09:35
Moneyman schreef:
23 jun 2020 09:30
Tsja, je kunt het blijven herhalen, maar het is gewoon simpelweg niet waar. Waarom denk je dat het conformiteitsbeginsel niet van toepassing zou zijn?
U betwist mij, dan is het aan u om met een bron (wet) te komen waaruit blijkt dat hetgeen u beweerd juist is en hetgeen ik beweer niet.
Normaal gesproken werkt het andersom: je neemt een stelling in, dan moet je die bewijzen. Jij stelt (met anderen) dat koop altijd koop is. Dan hoor je dat -bij betwisting- te bewijzen.

Maar ik neem de bewijslast wel van je over hoor, want het is niet zo moeilijk:
Artikel 7:17 lid 1 BW: De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
Geen uitzondering voor particuliere koop...
Boesta schreef:
23 jun 2020 09:35
Nogmaals: Het gaat hier om een particuliere aankoop, gedaan aan de deur. Hierbij heeft de koper een onderzoeksplicht.
Je maakt zo te zien de denkfout dat het hebben van een onderzoeksplicht betekent dat daarmee de conformiteitseis vervalt. Dat is echter niet het geval: die bestaan gewoon naast elkaar. De onderzoeksplicht is slechts relevant om te bepalen voor wiens rekening een eventuele nonconformiteit komt.

sake1987

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Boesta schreef:
23 jun 2020 09:14
scontra schreef:
20 jun 2020 22:34
Gewoon en simpelweg "negeren" *
* let op de klemtoon.
Denkt u nu echt grappig te zijn..? Ik vind dit aanstootgevend, walgelijk, ongepast en racistisch! :evil: :evil:
? Wat ontgaat mij Boesta? Geheime code

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Boesta schreef:
23 jun 2020 09:14
scontra schreef:
20 jun 2020 22:34
Gewoon en simpelweg "negeren" *
* let op de klemtoon.
Denkt u nu echt grappig te zijn..? Ik vind dit aanstootgevend, walgelijk, ongepast en racistisch! :evil: :evil:
Sla je niet een beetje door bij een evidente knipoog naar de actualiteit...?? Dit racistisch vinden is wat mij betreft tekenend voor het hele racisme-debat.

Nijogeth
Berichten: 9959
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk echter dat bedoelt wordt met de klemtoon, dat deze op het eerste deel ligt. Nee-geren, als het ware.

sake1987

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Nijogeth schreef:
23 jun 2020 09:54
Ik denk echter dat bedoelt wordt met de klemtoon, dat deze op het eerste deel ligt. Nee-geren, als het ware.
Nu snap ik waarom die discussies ontstaan, als je hier al op let.

marc.van-der-heijden
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2020 11:02

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door marc.van-der-heijden »

je bent bedreigd, dus aangifte doen bij politie, staat het alvast geregistreerd. Je hebt echt alles al uit de kast getrokken om kopers tegemoet te zien. Je bent al een voorbeeld voor verkopers!!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je een apparaat kocht en jou computer voldoet niet aan de eisen en verkoper helpt nog ?

Na vele maanden had je veel eerder moeten vragen.
En koop= koop, vooral voor dit soort apparaten die iets lastiger zijn moet je weten en testen voor je iets kocht.

Als ik een E bike verkocht met perfecte verlichting en je vraagt niet naar de rest....
Bespaarde je wel sportschool kosten!

Een oude Sparta zonder Banaan Accu erin en zonder lader, wat mag iemand dan claimen?
Display gaf keurig lege accu aan en de snelheid!
Ik geef voor goede dames fiets echt geen €125,- terug omdat accu en lader ontbreken....

Een accu was gewoon te duur voor deze oude zooi.
Hoe dom kun je zijn als je advertentie niet leest.
Zelf accu & lader kopen, zitten er niet bij.

En ja hoor, die dreigde ook Moneyman te sturen!

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, ook tweedehands betaal je gauw zo'n 4000 euro. Ik kan me indenken dat een particulier denkt makkelijk geld te kunnen verdienen. Of dat iemand denkt wel even een bedrijf op te kunnen starten. Maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent. En daar lijkt fout te gaan.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door mahadma »

Dus in telegramstijl: de kopers hebben de printer werkend gezien, kregen de software en de niet inclusief qua prijs inkt. Plus € 60 voor nieuwe dongle gratis geleverd. Dan nogmaals nieuwe software gestuurd. Plus aangeboden om bij de koper thuis instructie te willen geven. En dàn dreigen met politie, aangifte enz na 5 MAANDEN? In welk land wonen die kopers? Die kopers hebben of een niet geschikte pc of snappen het niet hoe te bedienen. Kort en goed, einde verhaal, en doorgaan met ademhalen.

En zelfs al zou het een zakelijk/privé persoon zijn, ben je na 5 maanden toch wel knap laat.
Laatst gewijzigd door mahadma op 23 jun 2020 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
23 jun 2020 11:28
Ik blijf benieuwd of dit nu een particuliere of zakelijke aankoop/verkoop betreft. De gemiddelde consument heeft namelijk geen UV printer in huis, tenzij er tegenwoordig desktop modelletjes zijn waar ik niet van weet. Maar via een vriend met een signbedrijf weet ik nog goed dat die dingen snel 20K kosten.
Ach, als ik deze advertentie zo zie... is TS niet de enige die er één met verstopte verfmondjes verkoopt.

En dit lijkt al heel aardig op een "desktopmodelletje" :wink:

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Spaar je de moeite toch, tot TS terug komt.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Moneyman schreef:
23 jun 2020 08:56
Hawk-Eye schreef:
23 jun 2020 08:34
Helemaal niets doen en ze lekker aangifte laten doen, koop is koop....
Dat klinkt wel lekker, maar is natuurlijk niet het hele verhaal. Ook bij een particuliere tweedehandse marktplaats-koop moet het product aan de overeenkomst beantwoorden.

Niet dat TS daar een probleem mee zal hebben, maar even ter nuancering van je te makkelijke statement.
koper heeft kunnen kijken en proeven aan het product, ze willen het terug geven omdat ze een nieuwe printer hebben gekocht, dan hebben ze geen poot om op te staan en dat weet jij ook....

dus ja, zo simpel is het in dit geval wel en daar gaat het antwoord over!!!!

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door witte angora »

Kan het ook zijn dat ze een nieuwe printer hebben gekocht omdat ze die van de TS maar niet aan de praat kregen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als fonsflons gelijk heeft, een printkop €2000,- en hij stond al een jaar stil.......

Ik vermoed dat ze wel een proefdruk hebben laten zien, en kopjes even reinigen....
Als zowel verkoper als koper niet echt precies weten hoe of wat.....

Zelf geen print ervaring, maar de Airco spoel machine die defect was mocht ik voor €50,- meenemen.
Dat was dus ook nog volle tanks die al meer waard zijn en gewoon gebruikers fouten.
Ik weet dat vele garages roepen, wij doen alle merken en ja hoor, ik heb ook Porsche & Ferrari ervaring, wel de Bart Smit versie....

Er word wel vaker veel geld verspild door ondeskundig gebruik/misbruik, en half lezen instructie.

Gesloten