LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Kleinmeisje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2020 12:20

Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Kleinmeisje »

hoi allemaal,

Ergens eind januari begin februari heb ik mijn uv printer verkocht via marktplaats. Ik heb duidelijk aangegeven dat het product al een jaar stil stond in de kast, en dat de printer nog werkt enige wat gedaan moest worden dat de verf poorten schoon gemaakt moesten worden. Hierbij kwamen de kopers de printer ophalen.

Heb de printer nog voor ze aan gezet en zoals ze zagen de printer werkte meteen. Hierbij gaf ik de inkt die apart moest word gekocht er gratis bij. Via email gaf ik ze ook de programma die erbij hoorde zodat ze aan de slag konden. Tevens kwamen ze er achter dat de programma niet op hun computer werkte , dus heb ik 60 euro uit eigen zak een nieuwe dongle voor ze gekocht. Die makkelijk te installeren was zodat het meteen met de nieuwste windows werkte. Tevens de nieuwe computer programma naar ze opgestuurd.

Hierbij gaf ik ze ook aan dat ik wellicht langs zou willen komen om alles voor ze te installeren. Hier gaven ze verder geen reactie op. Na enige tijd later nu 5 maanden verder gaven ze aan dat ze een nieuwe printer hadden gekocht en willen ze de printer die ze van mij hadden gekocht terug brengen en het geld terug ontvangen. Mocht ik niet thuis zijn dan zouden ze aangifte doen bij de politie.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik heb ze met alles geholpen en na 5 maanden product terug willen sturen vind ik absurd.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het wordt hoe langer hoe gekker met die kopers op Marktplaats. Gekocht is gekocht. Verder compleet negeren. En de politie zit ook niet op zulke dwazen te wachten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De politie staat hier sowieso buiten omdat het een civielrechtelijke kwestie is. Geen strafrecht dus. Die gaan hier dus echt niets mee doen.

Negeer deze mensen verder.

ZeerPrivé
Berichten: 5446
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je hebt al meer voor die gasten gedaan dan ik ooit voor kopers doe. Zelfs bij aankoop in een winkel hoeven ze na 5 maanden niet aan te komen k*kken.

Wens ze succes met het doen van een aangifte, en verder niet meer op die rare snuiters reageren.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door kuklos »

Kleinmeisje schreef:
20 jun 2020 12:35
Mocht ik niet thuis zijn dan zouden ze aangifte doen bij de politie.
Stuur ze maar een bericht dat ze direct naar de politie mogen. En dat je alle juridische stappen met vertrouwen tegemoet ziet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik kan me best voorstellen dat dit bedreigend overkomt hoor, maar laat je niet intimideren!
Je hebt er alles aan gedaan en het is 5 maanden geleden inmiddels.
Ga niet bang worden ..wat willen ze? Stampei maken aan je deur?
Verkocht is verkocht en je hebt hun gegevens dus je zou hiervan melding kunnen maken bij de politie. Dan zijn ze daar op de hoogte.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door witte angora »

Kleinmeisje schreef:
20 jun 2020 12:35
Hierbij gaf ik de inkt die apart moest word gekocht er gratis bij.

Via email gaf ik ze ook de programma die erbij hoorde zodat ze aan de slag konden.

dus heb ik 60 euro uit eigen zak een nieuwe dongle voor ze gekocht.

Tevens de nieuwe computer programma naar ze opgestuurd.

Hierbij gaf ik ze ook aan dat ik wellicht langs zou willen komen om alles voor ze te installeren.
Eerlijk gezegd begrijp ik dit allemaal niet zo erg... En dan willen ze ook nog de printer terugbrengen en aangifte doen? Aangifte waarvan?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door scontra »

Gewoon en simpelweg "negeren" * en ze in hun Sunil sopje laten weken tot ze er genoeg van hebben.
U heeft meer gedaan dan hetgeen van u verwacht had mogen worden, want u had helemaal niets hoeven te doen.

* let op de klemtoon.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door mahadma »

Nice try, no cigar.

Anders gezegd, niet meer reageren Lena, doen ze dat wel, dan moeten zij maar aangifte gaan doen en wens ze daar veel plezier en succes mee. Niets terugbetalen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Brahms »

Kleinmeisje schreef:
20 jun 2020 12:35
Hierbij gaf ik de inkt die apart moest word gekocht er gratis bij.

Via email gaf ik ze ook de programma die erbij hoorde zodat ze aan de slag konden.

dus heb ik 60 euro uit eigen zak een nieuwe dongle voor ze gekocht.

Tevens de nieuwe computer programma naar ze opgestuurd.

Hierbij gaf ik ze ook aan dat ik wellicht langs zou willen komen om alles voor ze te installeren.
Dit lijkt meer op ontwikkelingshulp dan op "gewoon" verkopen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit toont ook het failliet aan van het verkopen op MP. De treurigheid van dit soort kopers waar je mee te maken krijgt. Zo laag bij de grond had je ze een paar jaar geleden nog niet. Wat een gajes. Je kan je spullen beter meteen naar de stort brengen.

sake1987

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Zoals boven al verschillende keren geschreven, 1 x melden dat de koop is gesloten, dat je genoeg hebt gedaan en dat je vervolg stappen te gemoed ziet. Hierna alles van de koper blokkeren, zodat je niet zwicht voor intimidatie.
Want als ik het zo lees wil je het mensen te veel naar hun zin maken/ pleasen.
Dit hebben zij toen gezien en willen ze misbruik van maken.
Dus nogmaals, blokkeren

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
21 jun 2020 02:24
Dit toont ook het failliet aan van het verkopen op MP. De treurigheid van dit soort kopers waar je mee te maken krijgt. Zo laag bij de grond had je ze een paar jaar geleden nog niet. Wat een gajes. Je kan je spullen beter meteen naar de stort brengen.
Die beslissing heb ik vorig jaar al genomen. Niet dat ik zoveel geld teveel heb, maar al dat gedoe voor een paar euro... laat maar.

Maar... je wil niet weten wat voor een troep je soms bij verkopers aantreft. De mooiste spullen zijn doorgaans lang niet zo mooi als er verteld wordt. Met klokken ben ik al gestopt, legpuzzels... mwoh. Vorige week voor 2 fauteuils gekeken... laat maar, ik koop ze wel nieuw. Nog flink door sparen, dat wel.

sake1987

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door sake1987 »

witte angora schreef:
21 jun 2020 08:14
Bob Schurkjens schreef:
21 jun 2020 02:24
Dit toont ook het failliet aan van het verkopen op MP. De treurigheid van dit soort kopers waar je mee te maken krijgt. Zo laag bij de grond had je ze een paar jaar geleden nog niet. Wat een gajes. Je kan je spullen beter meteen naar de stort brengen.
Die beslissing heb ik vorig jaar al genomen. Niet dat ik zoveel geld teveel heb, maar al dat gedoe voor een paar euro... laat maar.

Maar... je wil niet weten wat voor een troep je soms bij verkopers aantreft. De mooiste spullen zijn doorgaans lang niet zo mooi als er verteld wordt. Met klokken ben ik al gestopt, legpuzzels... mwoh. Vorige week voor 2 fauteuils gekeken... laat maar, ik koop ze wel nieuw. Nog flink door sparen, dat wel.
Het is bij Marktplaats gewoon goed kijken en je verstand erbij houden. Wij hebben afgelopen woensdag een zeer mooie 4 zits echt lederen bank van 2,5 jaar oud gekocht. Bod gedaan onder voorbehoud bezichtiging, ter plaatste de bank goed bekeken, betaald en meegenomen. Koop je elektrische producten op afstand en laat je ze bezorgen ja dan goed de foto’s bestuderen en hopen dat het goed is. Maar zelf zoek ik altijd binnen een straal van 50 km en haal ik het op.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik weet hoe het gaat, Sake. Maar als je ziet hoe er soms gelogen en bedrogen wordt... De stoeltjes waren nagenoeg nieuw en vlekvrij, bijna niet gebruikt.. Ze zagen er ook schoon uit, maar... toen ik er op zat klopte er iets niet. Ze zouden iets hoger moeten zitten dan mijn eigen bank. Maar ze zaten lager. Het zat ook niet echt lekker. Even doorgepraat, bleek dat de mevrouw (die naar een verzorgingstehuis was gegaan) altijd kleedjes op de armleuningen had liggen. En ineens zie ik een grote zwarte vetvlek aan de zijkant van een van de armleuningen, precies waar je je handen hebt... dan weet je genoeg. Die dingen waren bijzonder intensief gebruikt, en ze waren doorgezeten. Je wordt gewoon voorgelogen waar je bij staat.

Lekker laten staan dus. Maar het is wel bijzonder vermoeiend als je dat keer op keer tegen komt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik een foto van toen deze nieuw geleverd werd plaatste en jaren later deze foto hergebruikte....
Dan komen ze halen en lopen boos weg.

Daarom, adverteer eerlijk want boze voor niets rijders doen de deur soms wel erg hard dicht, en geef ze nog gelijk ook.
ZGAN is Zo Goed Als Nieuw. . of mag ik er Zo Gammel Als Niets... van maken?


Haal alles op en geloof niemand, zelfs de Kerk is niet altijd 100% eerlijk als ik die verhalen lees...
En houd rekening op rit voor niets, helaas vaker gemaakt, en kom ik voor niets met Doerak voor varen!

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door witte angora »

Of juist niet... ;)

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Zelf ook meegemaakt met de verkoop van een nog prima (ja, ècht) vloerkleed; koper kwam het kleed ophalen, uitgebreid geïnspecteerd en besluit daarna tot koop. Prima, niks aan de hand.
Alleen wilde hij het kleed een paar dagen later ineens terugbrengen, want zijn vrouw vond de kleuren niet mooi...

Ja dank je de koekoek, dan had mevrouw maar mee moeten komen toen meneer het kleed kwam kopen.
Bij particulieren geldt nou eenmaal koop = koop.
(overigens is ook bij winkelverkoop iets terugbrengen of ruilen een gunst, en geen recht!)

Het is gelukkig gebleven bij wat gedreig over de mail, maar erg prettig vond ik het allemaal niet; die gast wist immers waar ik woonde.

MP heeft rare kostgangers, overigens niet alleen onder de kopers.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Helemaal niets doen en ze lekker aangifte laten doen, koop is koop....

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Marktplaats-koper wilt product terugsturen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
23 jun 2020 08:34
Helemaal niets doen en ze lekker aangifte laten doen, koop is koop....
Dat klinkt wel lekker, maar is natuurlijk niet het hele verhaal. Ook bij een particuliere tweedehandse marktplaats-koop moet het product aan de overeenkomst beantwoorden.

Niet dat TS daar een probleem mee zal hebben, maar even ter nuancering van je te makkelijke statement.

Gesloten