LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] McDonalds manier om de prijs te verhogen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
hvrijsse
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2005 12:11

McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door hvrijsse »

De meeste hamburgers van McDonalds zijn nogal smakeloos. Er is een uitzondering: de Big Tasty. Helemaal niet slecht, integendeel. De saus, samen met de kaas (die ze wel eens vergeten in de vestiging te Almere Buiten), de tomaten (die ze wel eens vergeten in de vestiging te Almere Buiten) levert een uitgebalanceerd geheel op.

Dat ‘vergeten’ van de basis-ingrediënten is bij tijd en wijle zeer hinderlijk. Je hebt net 20 minuten in de rij gestaan, hebt eindelijk je hamburger en moet dan klagen omdat de samenstelling in de verste verte niet op het plaatje lijkt.

Je kunt echter ook teveel ingrediënten gebruiken en daar lijkt McDonalds een ster in te worden. Iemand, waarschijnlijk hoog in de organisatieboom, dacht dat het misschien wel een goed idee zou zijn om bacon toe te voegen aan de Big Tasty. Ahem. Bacon past helemaal niet bij deze hamburger. Jakkes, hoe haalt iemand het in z’n hoofd. Geen groot licht, die man (of vrouw). Misschien niet eens een dimlicht.

Ik kijk naar de prijslijst en zie dat elk menu (medium) € 4,95 kost - tenzij ik bacon op de Big Tasty wil. Bacon kost 70 eurocent extra, zo’n anderhalve ouderwetse guldens voor het verpesten van de smaak. Dat willen we dus niet. Nu zou je verwachten dat een Big Tasty menu zonder bacon nog steeds € 4,95 kost- tenslotte staat de bacon als optie op de prijslijst vermeld. Fout, zo werkt dat niet bij McDonalds. Men heeft eenzijdig de samenstellig gewijzigd, daar een fikse prijsverhoging aan vastgeplakt en het interesseert ze totaal niet of je ‘m nou met of zonder bacon wil. Je betaalt gewoon 70 cent extra, bacon of geen bacon. Eigenlijk hebben ze het lieftst dat je geen bacon neemt, dat kost niks en de meerprijs zit evengoed in de zak.

Ik ben het er niet mee eens en wijs nog eens op de prijslijst, waaruit duidelijk valt op te maken dat het om een optie gaat, maar de manager van de zaak geeft geen krimp en laat me twee maal 70 eurocent betalen voor iets dat ik niet wil en ook niet krijg. Nu begrijp ik waarom de manager er meer uitziet als uitsmijter van een derderangs café dan als representatieve manager van een gerenommeerde fastfoodketen. Als je je klanten zo belazert en behandelt, dan heb je zo’n dommekracht op een gegeven moment gewoon nodig. Het was al niet mijn favoriete fastfood restaurant, maar nu zijn ze me echt kwijt als klant.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik zou zeggen, kijk eens in de spiegel en je ziet de grootste zeikerd van dit halfrond.

McDonalds is zoiezo een ballentent daar ga je toch ook niet eten? Ik ben er al in geen jaren geweest, het spul is altijd te duur en niet te vreten. Maar als je er voor kiest om wel te gaan moet je er ook voor betalen.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik zou zeggen, kijk eens in de spiegel en je ziet de grootste zeikerd van dit halfrond.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

balk
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 okt 2005 16:36

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door balk »

Ik zou zeggen, kijk eens in de spiegel en je ziet de grootste zeikerd van dit halfrond.
Dilbertje moet ook overal op reageren. Volgens mij is hij heel erg gefrustreerd. Geef een inhoudelijke reactie in plaats van iedereen op dit forum af te z**ken. Onze Dilbert is echt zielig. Zoek een baan of ga een cursus volgen ofzo. Ga in ieder geval iets NUTTIGS doen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik DOE iets nuttigs, ik ben namelijk aan het studeren. Jij hebt blijkbaar niets beters te doen dan mensen zoals ik afzeiken.

Als je mijn reacties beter had gelezen kon je zien dat het vrijwel altijd inhoudelijke reacties zijn die misschien een scherp randje hebben maar dat is wel nodig hier.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door G7 »

Ik vraag me trouwens af Dilbert, wat jij, iemand van jou kaliber, hier op een forum als DEZE doet? Jij zou toch beter moeten weten?

Dan kom je toch niet HIER? Dit is een forum, voor en door consumenten en niet voor studenten. Die hebben toch hun eigen sites?

Wel fijn, dat men tegenwoordig op school ook kan/mag internetten. :)

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik ben 29 en voel me dus niet echt een student meer. Bovendien internet ik niet op school, maar gewoon achter mijn eigen bureau thuis.

Maar ik zit hier niet om mezelf aan jullie te verklaren, dus dat doe ik ook niet.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik ben 29 en voel me dus niet echt een student meer.
Huh? Sinds wanneer bepaalt je leeftijd of je een student bent? Iemand van 18 jaar die gewoon een baan heeft voor 40 uur in de week is student omdat hij 18 is? En iemand die 29 is en studeert is geen student omdat hij 29 is? Sorry, ik weet niet wat je studeert, maar zeker geen Nederlandse taal.
Bovendien internet ik niet op school, maar gewoon achter mijn eigen bureau thuis.
Bedoel je dat je wel op school zit? Maar je bent geen student? Wat voer je dan uit. Loop je alleen maar niks te doen op school?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Beste hvrijsse,

als je zo'n fijnzinnige smaak hebt, waarom ga je dan naar een fastfoodketen? Is een sterrenrestaurant niet meer iets voor je?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

SJZ, je moet goed lezen wat hij zegt n.l. : hij voelt zich geen student meer ennuh dat is iets anders dan geen student meer zijn.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door SJZ »

Oh, nou, da's leuk. Dus hij IS wel een student, maar hij VOELT zich geen student.

Da's meer een probleem waarvoor hij naar een psychiater moet. (alhoewel die waarschijnlijk meer ervaring zal hebben met de vraag: "ik ben een man, maar ik voel mij geen man")

pregnant-woman
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2005 12:19

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door pregnant-woman »

Iedereen maakt zich zo druk om het feit dat dilbert (of what ever...) wel of geen student is maar volgens mij gaat het om de Mc Donalds, dus als niemand iets zinnigs te melden heeft reageer dan niet!
Ik ben ook niet echt weg van de Mac, maar op zijn tijd ach... ik vind het inderdaad ook belachelijk dat je ook voor GEEN bacon € 0,70 moet betalen. Beetje sneu, maar ja de consument komt toch wel en van 1 klant minder gaan ze heus niet over de kop!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door NAK »

maar de manager van de zaak geeft geen krimp en laat me twee maal 70 eurocent betalen voor iets dat ik niet wil en ook niet krijg.
Dat is dus 2 x € 0,70 =€ 1,40.
Daarbij opgeteld de prijs van 2 maal menu (medium) a € 4,95 =
€ 9,90 + € 1,40 = € 11,30

Voor dat zelfde geld had je in diverse restaurants een behoorlijke maaltijd gehad.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door S. »

Over het bovenstaande van NAK: je betaald dan ook het meeste voor het verpakkingsmateriaal en ja, dan wordt het duur.
Er schijnen ook MacDonalds vestigingen te zijn waar ze alles op gewoon porcelein servies en met echt bestek serveren.
Iemand ervaring mee?
Of gebeurt dit enkel in 't buitenland?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door NAK »

Ga bijvoorbeeld naar een restaurant van V&D.

Voor weinig geld een goede maaltijd geserveerd op een normaal bord met gewoon bestek.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door eeliane »

Ik vind de macdonalds t absolute toppunt van de eetverloedering in de wereld!
Wat een walgelijke zooi op z'n amerikaans aan de man/kind gebracht.
Ze hebben in ieder geval de europeesche voedings consumentenbond weer achter zich aan daar ze zeiden dat ze 'gezonder' zouden gaan leveren, hebben ze nu juist de prijs verhoogd naar een nog grotere portie van hun vette junkhap.
Het is schrikbarend duur geworden de laatste tijd zeker. Elke nieuwe poster is een prijsverhoging...

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Voor weinig geld een goede maaltijd geserveerd op een normaal bord met gewoon bestek.
Laten we het over de kwaliteit van V&D voer maar helemaal niet hebben. Een oude schoenzool die door moet gaan voor een schnitzel, half lauwe patat die ook nog eens niet gezouten is en groente die zo fijngekookt is dat het van alles kan zijn. En om het af te maken ben ik er ook 3 dagen ziek van geweest. Dat was dus eens maar nooit meer. En dan durven ze er nog geld voor te vragen ook.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door karr-2 »

De laatste keer dat ik bij McDonalds was (deze middag) kreeg ik zelfs een gratis hamburger omdat ik te lang op mijn Big Tasty MET bacon heb moeten wachten.

McDonalds moet je zeker niet elke dag eten, maar zo 1 a 2 keer in de maand vind ik het uitstekend eten tegen redelijke prijzen. Vriendelijke mensen, goede service etc.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door eeliane »

Dat meen je niet...
eetcultuurverloedering: macdonalds is uitstekend eten. Mijn hemel het moet niet gekker worden...

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: McDonalds manier om de prijs te verhogen

Ongelezen bericht door NAK »

Laten we het over de kwaliteit van V&D voer maar helemaal niet hebben. Een oude schoenzool die door moet gaan voor een schnitzel, half lauwe patat die ook nog eens niet gezouten is en groente die zo fijngekookt is dat het van alles kan zijn. En om het af te maken ben ik er ook 3 dagen ziek van geweest.
De laatste keer dat ik bij McDonalds was (deze middag) kreeg ik zelfs een gratis hamburger omdat ik te lang op mijn Big Tasty MET bacon heb moeten wachten
Twee toevals treffers Karr :P

Gesloten