LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door duiner »

.
Ik lees zoveel ellende over die web-shop-wereld , dat ik een advies geef :

.." Kom eens je huis uit, en ga lekker weer eens ouderwets gewoon een winkel in " ..
( hoe moest dat ook al weer ? )

Voel ,
proef ,
ga er op zitten,
probeer het uit in de winkel ,
vraag er alles over, enz ,enz

Dat is toch veel beter ?.... en gezonder ook, want je komt lekker buiten !.. :P
.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door newmikey »

duiner schreef:.
Ik lees zoveel ellende over die web-shop-wereld , dat ik een advies geef :

.." Kom eens je huis uit, en ga lekker weer eens ouderwets gewoon een winkel in " ..
( hoe moest dat ook al weer ? )

Voel ,
proef ,
ga er op zitten,
probeer het uit in de winkel ,
vraag er alles over, enz ,enz

Dat is toch veel beter ?.... en gezonder ook, want je komt lekker buiten !.. :P
.
Helemaal mee eens zij het dat er ook gewoon goede webshops zijn. Echter, net als met winkels gaat het fout als je het onderste uit de kan wilt hebben: TANSTAAFL

Ook als je bij een fysieke winkel op een aanbieding ingaat die te mooi lijkt om waar te zijn, is dat uiteindelijk ook bijna altijd het geval nèt als op het internet.

Ik zou eerder zeggen: ken je het product en de technische eigenschappen goed, weet je vooraf welk merk en model je wilt, ga dan voor een gedegen (web)winkel met een aantrekkelijke prijs en goede recensies.

Ben je nieuw in een bepaald product en op zoek naar wat nu eigenlijk de eigenschappen zijn die je wilt of nodig hebt, dan ben je het allerbeste af in een full-service winkel waar men je vakkundig kan helpen en blijf je het beste weg van budget-, outlet- of webwinkels.

Als je toch besloten hebt bij een (web)winkel te kopen, wordt dan argwanend als de korting of het voordeel groter is dan de gemiddelde productmarge in een bedrijfstak. Als men schermt met 50% of meer korting: wegwezen! Dat kàn géén goed teken zijn voor kwaliteit, service en/of beschikbaarheid van onderdelen accessoires.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door CSM »

Jammer alleen dat het in gewone winkels vaak 2 keer zo duur is (en het assortiment half zo breed)

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door newmikey »

CSM schreef:Jammer alleen dat het in gewone winkels vaak 2 keer zo duur is (en het assortiment half zo breed)

Dat is omdat gewone winkels echte mensen hebben rondlopen die je echt kunnen helpen - géén callcenter jongens en meisjes. Ook hebben gewone winkels het assortiment wat ze hebben, webwinkels zèggen vaak dat ze alles hebben maar moeten practisch alles nabestellen, de goeie te na dan.

Nogmaals 2x zo duur zou niemand hoeven te betalen maar 10-15% meer dan in een basic webwinkel is voor mij volkomen acceptabel.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door CSM »

Dat is waar, en voor sommige producten is die hulp en service me wel 15% extra waard. Bijvoorbeeld als ik doe-het-zelf materialen koop, of een nieuw hoofdkussen.

Maar voor veel andere producten, is hulp niet nodig. Ik betaal dan dus alleen maar extra omdat een fysieke winkel een hoge huur moet betalen, en relatief weinig schaalvoordelen behaalt. Zo krijg ik bijvoorbeeld deze week via verschillende webwinkels binnen: twee koptelefoons (een voor mijn vrouw), boxershorts (hele goede en maar 10 euro per stuk, een muts en handschoenen (G-Star, bijna 20% goedkoper dan in de normale winkel) en sokken.

De koptelefoons zijn misschien wel het beste voorbeeld. In een gewone winkel kan ik alleen maar de standaard, veel te dure meuk van Sony, Philips en Sennheiser vinden (okay, die laatste is wel wat beter). Nu koop ik Mee electronics headphones uit de VS online en krijg betere kwaliteit, voor minder geld, en met veel betere service. Vorig jaar ging een setje stuk, ik stuurde even een e-mail en binnen een week had ik gratis een nieuw setje. Kom daar maar eens om bij de Dixons....

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door grun »

duiner schreef:Voel ,
proef ,
ga er op zitten,
probeer het uit in de winkel ,
vraag er alles over, enz ,enz
Ja, en koop het daar dan ook. Ik zou niet graag de mensen de kost geven die voor advies naar een gewone winkel gaan en het daarna bij een webshop bestellen.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door duiner »

grun schreef:
duiner schreef:Voel ,
proef ,
ga er op zitten,
probeer het uit in de winkel ,
vraag er alles over, enz ,enz
Ja, en koop het daar dan ook. Ik zou niet graag de mensen de kost geven die voor advies naar een gewone winkel gaan en het daarna bij een webshop bestellen.
het gaat hier ook , om de service van web-shops , die aller belabberd zijn , als je hier zo leest !

Dan ga ik liever terug naar de winkel, en maak oog-contact , dan bereik je veel meer !

vooral als je zelf geduldig en lief blijft, dan bereik je ook veel meer , door oog-contact !!
.
.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou niet graag de mensen de kost geven die voor advies naar een gewone winkel gaan en het daarna bij een webshop bestellen.
Ik denk dat je veel te duur bent voor die mensen, eten in een webshop is goedkoper... :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Via een webshop kopen is vaak gemakkelijker, goedkoper.
Al moet je met dat goedkoper wel opletten want er komt vaak nog de verzendkosten bij.

Heb ooit dingen besteld voor een verbouwing hier via een webshop en dat scheelde ons bijna 200 euro dat het goedkoper was als in de winkel.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door plumber »

Toch even een voorbeeldje.
Miele vaatwasser bij BCC bijna 1400€ in de webshop 999 € incl. brengen
en pinnen aan de deur.Bijna bij alle winkels word je voor garantie doorverwezen naar de fabrikant da's dus geen probleem.
Wat zou U doen? Naar BCC?????
We hebben het dus over exact de zelfde machine.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door Chocomelk »

plumber schreef:Toch even een voorbeeldje.
Miele vaatwasser bij BCC bijna 1400€ in de webshop 999 € incl. brengen
en pinnen aan de deur.Bijna bij alle winkels word je voor garantie doorverwezen naar de fabrikant da's dus geen probleem.
Wat zou U doen? Naar BCC?????
We hebben het dus over exact de zelfde machine.
Met zulke dingen kan het inderdaad veel geld schelen en dan kies ik
toch ook voor de webshop.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door Jolijn »

Naar de plaatselijke witgoeddealer. Die me ter plekke het ding demonstreert.
Die, als er iets kapot is (na de garantietermijn), heel vlot op m'n stoep staat, zodat ik niet lang onthand zit.
Waarvan ik weet, dat de uitgekozen machine snel op de plek staat. Waarbij ik niet vooraf hoef te betalen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij de plaatselijke witgoedhandelaar kun je vaak ook nog eens pingelen, dan blijft er van die 1400 euro 1200 over, misschien nog wel minder.

Als je dan de tijd meerekent voor het adviseren, het gemak van de service, het hebben van een aanspreekpunt, en noem maar op, dan kies ik toch eerder voor die witgoedhandelaar.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef:Bij de plaatselijke witgoedhandelaar kun je vaak ook nog eens pingelen, dan blijft er van die 1400 euro 1200 over, misschien nog wel minder.

Als je dan de tijd meerekent voor het adviseren, het gemak van de service, het hebben van een aanspreekpunt, en noem maar op, dan kies ik toch eerder voor die witgoedhandelaar.
Dat ligt er maar helemaal aan wat je wilt kopen, wil je iets kopen waarvan je al weet hoe het werkt etc dan heb je vaak het advies niet nodig.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door plumber »

witte angora schreef:Bij de plaatselijke witgoedhandelaar kun je vaak ook nog eens pingelen, dan blijft er van die 1400 euro 1200 over, misschien nog wel minder.

Als je dan de tijd meerekent voor het adviseren, het gemak van de service, het hebben van een aanspreekpunt, en noem maar op, dan kies ik toch eerder voor die witgoedhandelaar.
Nou geloof dat echnie hoor. De plaatselijke heeft zo'n geringe omzet dat er niet veel af te dingen valt. Heb het ook nooit gehoord in die winkels dat afdingen.
Het gemak van service? Geloof je dat zelf nog. Ook de plaatselijke geeft dat uit handen is nml.goedkoper voor hem.Service bedrijven schieten bij bosjes uit de grond.Ook grote ketens hebben geen eigen service meer besteden ze allemaal uit.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door WarZir »

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&t=105636
(recent voorbeeld)

Nee, dank je...
Alleen de supermarkt bezoek ik wekelijks (ik wil eerst zien/aanraken wat ik eet :mrgreen: ), maar verder zie je mij gemiddeld 3 a 4 keer per jaar in een winkelcentrum (en dan ook alleen omdat het moet).

Heb inmiddels heel wat jaartjes webwinkel ervaring en een goede neus ontwikkelt voor speuren naar koopjes (waar gewone winkels echt niet aan kunnen tippen) en -op 1 uitzondering na- nog nooit last gehad van slechte service, kies gewoon de webwinkels zorgvuldig uit met sites als tweakers.net en kieskeurig.nl. Ook goede ervaring met webwinkels over de grens, zoals Amazon.

Ik kan niet anders dan anderen ook aanbevelen meer te webwinkelen :) .

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door CSM »

WarZir schreef:kies gewoon de webwinkels zorgvuldig uit ...
Helemaal eens met WarWiz. Het fenomeen webwinkel is niet zozeer het probleem. De meeste klachten die ik op dit forum lees, komen van mensen die vluchtigjes gegoogled hebben op bijvoorbeeld "fotocamera" en vervolgens bij de eerste beste Nigeriaan een dure Nikkon bestellen.

Als je je van tevoren 3 minuten in de webwinkel verdiept (bijvoorbeeld door wat reviews te lezen), dan is de kans op problemen zeker NIET groter dan in een gewone winkel. Integendeel, mijn ervaringen zijn zeer positief.

Mar v.d. Berg
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:20

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door Mar v.d. Berg »

Webwinkelen heerlijk. Ik doe het al jaren. Uitgebreid de specificaties vergelijken en googelen op gebruikerservaringen (en op eventuele nadelen die de verkoper in de winkel niet vertelt).
Bovendien verkoopt een webwinkel alles "op zicht", binnen een week artikel terugsturen --> zonder problemen geld terug.
Een kadootje kopen op een laat moment? Gaat bijvoorbeeld bij BOL altijd goed, heel veel keus, weinig tijd aan kwijt, en een dag later al in huis.
Ik heb bij het webwinkelen eigenlijk altijd meer geluk dan bij een gewone winkel. Tot nog toe ...

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Ik moet iets voor een bruiloft in India kopen, wil brabants bont hebben. Een leuke webwinkel in Groningen gevonden, woon zelf in de randstad. Ja, dan is de keus gauw gemaakt

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Toch even een voorbeeldje.
Miele vaatwasser bij BCC bijna 1400€ in de webshop 999 € incl. brengen
en pinnen aan de deur.Bijna bij alle winkels word je voor garantie doorverwezen naar de fabrikant da's dus geen probleem.
Wat zou U doen? Naar BCC?????
We hebben het dus over exact de zelfde machine.
Fictief voorbeeldje zeker ? Ik zie op de website van BCC geen vaatwasser van bijna 1400 ? Tenzij je een inbouw vaatwasser bedoelt maar de allergoedkoopste habbibabbi.nl webshop is maar € 50 goedkoper. Dan zou ik dus zeker naar BCC gaan.
Of ze nu wel of geen eigen servicedienst hebben, ik kan wel bij ze aankloppen bij problemen.

Gesloten