Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
RamonDKR
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2022 16:09

Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door RamonDKR »

Beste forumleden,

Ik ben momenteel verwikkeld in een conflict met het platform Marktplaats.

Ik ben een al jaren lange gebruiker van Markplaats, er stonden vele positieve reviews van prettig verlopen deals. Plotseling kon ik niet meer inloggen in mijn account en niet veel later bleek mijn account geblokkeerd te zijn.

Via verschillende wegen contact gezocht: chat (wordt keer op keer abrupt beëindigd), mail, Twitter, enzovoort. Ik krijg maar geen duidelijk reden van mijn blokkeren: er zouden vanaf mijn verbinding meerdere verdachte advertenties zijn geplaatst.

Ik kan me geen voorstelling maken van welke van mijn geplaatste advertenties (een fiets en twee paar schoenen), genoeg aanleiding zouden geven om mijn account te sluiten.

Ondanks herhaaldelijk vragen biedt men geen inzicht. Ik krijg alleen teruggekoppeld dat "alle complicaties rondom mijn account terecht zijn". En zij geven geen inhoudelijk informatie "om geen inzage te geven in onze processen". Op de een of andere manier is mijn account, of zijn mijn advertenties, op enige wijze kunnen gekoppeld aan frauduleuze activiteiten, Punt is, ik heb werkelijk waar geen enkel idee welke "frauduleuze activiteiten" dit dan zijn.

Welke weg zou ik alsnog kunnen bewandelen om meer inzicht te krijgen in de reden van de blokkade? Op de vraag of het tegenwoordig verboden is om een fiets of (nieuwe) schoenen te koop aan te bieden, krijg ik ook al geen reactie.

Wie kan mij helpen?

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Er is hier al eerder een onderwerp over geweest

diversen-f1/marktplaats-blokkeert-account-t198691.html

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door 16again »

Mogelijk zijn je logingegevens misbruikt: Snoodaards zijn uit op betrouwbare marktplaats accounts voor hun duistere praktijken.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat er 2 wegen te bewandelen te zijn.

  • Het makkelijkste manier is om een nieuwe account aan te maken.

    U heeft de recht op inzage van uw gegevens. Hierna kunt u het verzoek indienen om uw gegevens te wijzigen. Op https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... -op-inzage staat hierover alle informatie. Het risico is dat marktplaats verplicht is om in de dossier aan te geven dat u niet eens bent met de blokkade, maar dat u wel geblokkeerd blijft.
Een tip: Verander voor de zekerheid alle wachtwoorden, helemaal als u op andere websites hetzelfde wachtwoord gebruikt.

Rialtho58
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2021 15:41

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Rialtho58 »

Er wordt beweerd "Er zouden vanaf mijn verbinding meerdere verdachte advertenties zijn geplaatst"
Wordt daarmee bedoeld vanaf je gebruikelijke IP adres (bij vaste verbinding). of alleen maar met je account login gegevens, want als dat gehackt is, kunnen er advertenties worden geplaatst via andere wegen (i.e. andere IP adressen, mobiel bijvoorbeeld). Tenzij er iemand je hele pc heeft gehackt en remote via jouw pc advertenties plaatste. Zelf gebruik ik ook al jaren MP en ook via een app op mijn mobiel. Kijk regelmatig op mijn account. Hoelang heb je zelf je account niet gebruikt, waardoor je niet hebt gezien dat er 'vreemde' advertenties verschenen?

Edwin W.P.
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2022 17:00

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Edwin W.P. »

Ik sluit me aan bij Railtho58. Als de opgaaf van de blokkade is "Er zouden vanaf mijn verbinding meerdere verdachte advertenties zijn geplaatst" dan betekent dat in systeembeheerderstaal 'vanaf jouw IP-adres'. En dat is dan waarschijnlijk het IP-adres van jouw router thuis. Dat betekent dat iedereen binnen jouw thuisnetwerk met bekabelde of WiFi-toegang tot jouw router ongewenste activiteiten op Marktplaats kan hebben gedaan.

Wat ik dan vervolgens wel vreemd vind is dat Marktplaats jouw account blokkeert in plaats van jouw IP-adres. Doet vermoeden dat er toch een andere reden is voor de blokkade.

Toch zou ik dit een aanleiding vinden om eens bij jouw huisgenoten te gaan informeren. En te controleren of er geen andere -ongenode- gasten gebruik maken van jouw thuisnetwerk.

Paul123
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 nov 2004 17:44

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Paul123 »

Iedereen lijkt over dat ene cruciale woord van TS heen te lezen: 'nieuwe' schoenen. Als je dat bij herhaling aanbiedt is dat zeker een trigger voor marktplaats, en terecht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat hoeft niet perse, je kunt ook online schoenen hebben gekocht die niet lekker zaten en je bent misschien te laat geweest met retourneren.

En tegenwoordig moet je aangeven of je zakelijk-dan wel particulier verkoper bent.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
26 sep 2022 19:05
Dat hoeft niet perse, je kunt ook online schoenen hebben gekocht die niet lekker zaten en je bent misschien te laat geweest met retourneren.

En tegenwoordig moet je aangeven of je zakelijk-dan wel particulier verkoper bent.
Maar als dat nep Nikes waren en je biedt ze aan als Nikes, dan heb je een probleem.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door moederslink »

Dan wél! Zekers! :D

M535i
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2022 02:19

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door M535i »

Hé Ramon,

Al wat wijzer? Ik heb namelijk dezelfde probleem. Als ik een nieuw account aanmaak wordt deze tijdens het plaatsen van een advertentie verwijderd. Klantenservice doet erg kort af en verlaat vervolgens de chat. Erg frustrerend. Mij vertellen ze namelijk ook dat er verdachte advertenties zijn geplaatst vanaf mijn verbinding. Ben benieuwd.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door BL2 »

O help, ik heb ook nieuwe schoenen op marktplaats te koop staan, moet ik die verwijderen ?

DordtseDoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2022 11:26

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door DordtseDoor »

Beste forumleden,
Om eerlijk te zijn: ik ben blij dat er kennelijk recent meer mensen te maken hebben gehad met deze fratsen van Marktplaats. Je gaat bijna aan jezelf twijfelen als je zo stellig als een crimineel wordt weggezet als de 'klantenservice' (??) van Marktplaats deed afgelopen maandag, toen ik plots zelf werd geconfronteerd met dit fenomeen.
Ik had al een tijdje geen gebruik gemaakt van Marktplaats (een aantal maanden terug had ik nog zonder probleem een aantal items te koop aangeboden) en ben al zo'n 14 jaar trouw klant, zonder ooit een onvertogen woord. Fijne recensies, nooit belazerd of laat staan zelf iemand belazerd. Op schimmige reacties heb ik nooit gereageerd, en als er zich tijdens een deal opeens toch iets eigenaardigs voordeed ('ik antwoord nu vanaf de telefoon van mijn moeder, want die van mij is kapot' ?) kapte ik de boel gelijk af. Berichten deed ik altijd via de Marktplaats berichtendienst en nooit privé.
Afijn. Nu het kouder wordt en ik mijn breihobby weer heb opgepakt, zag ik een schattig jaren 70 breimandje waarop ik wilde reageren. Dus helemaal blij probeerde ik in te loggen om te reageren. En toen.. begon het gesodemieter. 'Uw account is geblokkeerd'. WTF?! Nou oké joh, dan maak ik toch een nieuw account? Hetzelfde verhaal. Ik begreep er helemaal niets van en besloot met de klantenservice te chatten. Nou, dat heb ik geweten. Jemig, wat een vooroordelen meteen. En inderdaad: 'er hebben zich verdachte activiteiten voorgedaan vanaf uw account'. Wat dan? 'Dat weet u zelf het best!' 'Nou nee, ik maak juist contact omdat ik er niets van snap - ben al 14 jaar klant en al die tijd zonder onvertogen woord!' 'Ik kan u niet verder helpen - u weet zelf heel goed waarom we dit gedaan hebben!' En voordat ik nogmaals wilde informeren wat er dan is gebeurd vanaf mijn account waardoor zij tot dit 'wijze besluit' zijn gekomen werd ik zonder pardon uit de chat geknikkerd. Tenminste: ik kwam erachter dat ik de bot weer als 'gesprekspartner' had.
Dan volgt dus een zoektocht op internet, of dit vaker is gebeurd. Ik stuitte op een aantal jaren terug, rond 2020, toen dit ook groot speelde. Marktplaats is daar toen op aangesproken, bood duizendmaal excuses aan en heeft naar eigen zeggen toen weer accounts hersteld.
En nu.... gebeurd weer precies hetzelfde, want ik kwam op het forum van Radar jullie ervaringen tegen..

Afgelopen maandagavond heb ik de redactie van Radar benaderd. Misschien als er zich meer mensen melden, dat er een item van gemaakt kan worden? Dit kan toch niet zomaar? Ik heb mijn hersens gepijnigd over wat ik zelf gedaan zou kunnen hebben, en het enige wat ik me kon bedenken was mijn VPN, die niet altijd op Nederland staat. Dus dit gedaan, weer geprobeerd een nieuw account aan te maken, maar geen resultaat...
Nou , een heel verhaal dus. ;-) Hopelijk kunnen we op een gegeven moment de krachten bundelen om Marktplaats in beweging te brengen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

DordtseDoor schreef:
03 nov 2022 12:00
Afgelopen maandagavond heb ik de redactie van Radar benaderd. Misschien als er zich meer mensen melden, dat er een item van gemaakt kan worden? Dit kan toch niet zomaar?
Tsja. Kansloze missie, denk ik. Marktplaats moet wel acteren op verdachte activiteiten, en dat staat volledig los van de vraag of jij daar iets mee te maken had. Je hebt gewoon pech.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
04 nov 2022 17:06
DordtseDoor schreef:
03 nov 2022 12:00
Afgelopen maandagavond heb ik de redactie van Radar benaderd. Misschien als er zich meer mensen melden, dat er een item van gemaakt kan worden? Dit kan toch niet zomaar?
Tsja. Kansloze missie, denk ik. Marktplaats moet wel acteren op verdachte activiteiten, en dat staat volledig los van de vraag of jij daar iets mee te maken had. Je hebt gewoon pech.
Echter mogen ze de eigenaar van het account wel vertellen wat er gebeurd is lijkt me. Ze kunnen ook zeggen 'het ziet er naar uit dat er vanaf dit account mensen zijn opgelicht, als u dat niet was dan zal dit mogelijk een hack zijn geweest'.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
04 nov 2022 19:01
Echter mogen ze de eigenaar van het account wel vertellen wat er gebeurd is lijkt me. Ze kunnen ook zeggen 'het ziet er naar uit dat er vanaf dit account mensen zijn opgelicht, als u dat niet was dan zal dit mogelijk een hack zijn geweest'.
Zo te lezen is dat ook gebeurd.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
04 nov 2022 21:58
Nijogeth schreef:
04 nov 2022 19:01
Echter mogen ze de eigenaar van het account wel vertellen wat er gebeurd is lijkt me. Ze kunnen ook zeggen 'het ziet er naar uit dat er vanaf dit account mensen zijn opgelicht, als u dat niet was dan zal dit mogelijk een hack zijn geweest'.
Zo te lezen is dat ook gebeurd.
Als ik de laatste paar mensen moet geloven zijn ze niet verder gekomen dan 'dat weet je zelf ook wel'.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
05 nov 2022 05:06
Moneyman schreef:
04 nov 2022 21:58
Nijogeth schreef:
04 nov 2022 19:01
Echter mogen ze de eigenaar van het account wel vertellen wat er gebeurd is lijkt me. Ze kunnen ook zeggen 'het ziet er naar uit dat er vanaf dit account mensen zijn opgelicht, als u dat niet was dan zal dit mogelijk een hack zijn geweest'.
Zo te lezen is dat ook gebeurd.
Als ik de laatste paar mensen moet geloven zijn ze niet verder gekomen dan 'dat weet je zelf ook wel'.
Nee hoor. De toelichting dat er zich verdachte activiteiten hebben voorgedaan vanaf het account is gewoon gegeven. Wie dat vervolgens zouden hebben gedaan, is niet aan Marktplaats maar aan de accounthouder.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
05 nov 2022 09:13
Nee hoor. De toelichting dat er zich verdachte activiteiten hebben voorgedaan vanaf het account is gewoon gegeven. Wie dat vervolgens zouden hebben gedaan, is niet aan Marktplaats maar aan de accounthouder.
Dat is geen toelichting, eerder een kluitje in het riet.
Zelfs als er een nieuw account wordt gemaakt, wordt die verwijderd. Terwijl op dat account nog niets gebeurd is.
Marktplaats als rechter, jury en beul.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
05 nov 2022 09:20
Moneyman schreef:
05 nov 2022 09:13
Nee hoor. De toelichting dat er zich verdachte activiteiten hebben voorgedaan vanaf het account is gewoon gegeven. Wie dat vervolgens zouden hebben gedaan, is niet aan Marktplaats maar aan de accounthouder.
Dat is geen toelichting, eerder een kluitje in het riet.
Zelfs als er een nieuw account wordt gemaakt, wordt die verwijderd. Terwijl op dat account nog niets gebeurd is.
Marktplaats als rechter, jury en beul.
Natuurlijk is dat wel een toelichting, sterker: het is DE toelichting. Marktplaats bepaalt zelf binnen de kaders wie er al dan niet gebruik mogen maken van haar platform. Niet meer dan logisch dan IP-adressen geblokkeerd worden als er verdachte activiteiten op of via dat IP worden gesignaleerd.

Als dat niet zo zou zijn, zou het hier vervolgens weer wemelen van andere topics, waarin marktplaats ervan zou worden beschuldigd haar zorgplicht niet in acht te nemen…

Plaats reactie