LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] milieu zakjes bij AH

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2015 17:12

milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door [email protected] »

AH is erg bezig met het milieu en plasticzakjes, een erg goede zaak natuurlijk. Nu kun je bij AH een herbruikbare zakje kopen 2 stuks voor 69 cent. Een goed zaak, ik heb ze zelf ook gekocht, maar nu komt het, bij de AH waar ik inkopen doet wordt er afgewogen bij de kassa, ik denk dat dit het zelfde geldt voor de filialen waar je zelf prijzen moet, als je dat zakje op de weegschaal legt dan gaat dat zakje ook mee in het gewicht, dus betaal je eigenlijk dubbel voor dat herbruikbare zakje. Klopt dat wel?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door reggie2 »

Coop is nog beter bezig, daar kan je een papieren zak pakken. En zoveel weegt zo'n zakje niet,

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Is dit een serieuze vraag?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door Moneyman »

[email protected] schreef:
05 nov 2018 10:21
AH is erg bezig met het milieu en plasticzakjes, een erg goede zaak natuurlijk. Nu kun je bij AH een herbruikbare zakje kopen 2 stuks voor 69 cent. Een goed zaak, ik heb ze zelf ook gekocht, maar nu komt het, bij de AH waar ik inkopen doet wordt er afgewogen bij de kassa, ik denk dat dit het zelfde geldt voor de filialen waar je zelf prijzen moet, als je dat zakje op de weegschaal legt dan gaat dat zakje ook mee in het gewicht, dus betaal je eigenlijk dubbel voor dat herbruikbare zakje. Klopt dat wel?
Hoe deed je dat vroeger dan? Toen zat het toch ook gewoon in een zakje? Of legde je al je fruit los op de band?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

[email protected] schreef:
05 nov 2018 10:21
AH is erg bezig met het milieu en plasticzakjes, een erg goede zaak natuurlijk. Nu kun je bij AH een herbruikbare zakje kopen 2 stuks voor 69 cent. Een goed zaak, ik heb ze zelf ook gekocht, maar nu komt het, bij de AH waar ik inkopen doet wordt er afgewogen bij de kassa, ik denk dat dit het zelfde geldt voor de filialen waar je zelf prijzen moet, als je dat zakje op de weegschaal legt dan gaat dat zakje ook mee in het gewicht, dus betaal je eigenlijk dubbel voor dat herbruikbare zakje. Klopt dat wel?
Hoeveel weegt dit zakje en hoeveel wegen de wegwerpzakjes? Het verschil daartussen keer de kiloprijs is wat u dan meer betaald. Iets zegt mij dat dat wel te verwaarlozen is.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt ook al de zakjes opsparen tot je een ons hebt, en dat dan omruilen voor een ons groenten. Ik meen dat ooit iemand dat wel eens gedaan heeft met de verpakking van broodvlees. Althans, toen ging het om die piepschuim plaatjes zeg maar.

Overigens heb ik (ja ja) net even de proef op de som genomen met de diepvrieszakjes. Als ik het goed geteld heb, heb ik er 70. En samen wegen ze 90 gram. Dus een groentezakje, dat wat groter is, zal iets van 2 of 3 gram wegen. Als je een kilo appels neemt, dan is dat zakje dus 1/500 tot 1/333 deel van het gewicht.

Erthanax
Berichten: 9683
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zelfs als je vaak boodschappen doet, in kleine hoeveelheden, loopt dat nog niet echt op. Ik zou me er niet druk om maken.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
05 nov 2018 11:54
Overigens heb ik (ja ja) net even de proef op de som genomen met de diepvrieszakjes. Als ik het goed geteld heb, heb ik er 70. En samen wegen ze 90 gram. Dus een groentezakje, dat wat groter is, zal iets van 2 of 3 gram wegen. Als je een kilo appels neemt, dan is dat zakje dus 1/500 tot 1/333 deel van het gewicht.
Een kilo Jonagold kost €1,66, dus het zakje kost hooguit een halve cent.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door moederslink »

Herbruikbare zakjes :
tja...je neemt ze mee nd winkel, doet er wat losse perziken in, vlg keer wat losse appels, vlg keer wat losse sinaasappels, vlg keer wat losse tomaten , misschien ook de losse broodjes etc etc. Of niet?
Ze worden dan toch ook vies? Of gaan ze ook steeds in de vaatwasser of bij de afwas? :D
Wat is het nut eigenlijk van deze ' herbruikbare ' zakjes? Is dit niet een verkoopstunt vd AH?

Als je echt milieubewust wil zijn , moet je alles 1 voor 1 gaan wegen en stickeren en dat los in je mandje leggen en voor de broodjes een eigen papieren zakje meenemen.. 8)

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Milieubewust? En al die stickertjes dan, wat wegen die? En de lijm die er op zit? En moeten die stickertjes bij het oud papier, of kan dan niet door de lijm?

Troubles, troubles, compleet doorgeslagen onzin dus. :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:
05 nov 2018 13:14
Herbruikbare zakjes :
tja...je neemt ze mee nd winkel, doet er wat losse perziken in, vlg keer wat losse appels, vlg keer wat losse sinaasappels, vlg keer wat losse tomaten , misschien ook de losse broodjes etc etc. Of niet?
Ze worden dan toch ook vies? Of gaan ze ook steeds in de vaatwasser of bij de afwas? :D
Wat is het nut eigenlijk van deze ' herbruikbare ' zakjes? Is dit niet een verkoopstunt vd AH?

Als je echt milieubewust wil zijn , moet je alles 1 voor 1 gaan wegen en stickeren en dat los in je mandje leggen en voor de broodjes een eigen papieren zakje meenemen.. 8)
Lady1234 schreef:
05 nov 2018 13:20
Milieubewust? En al die stickertjes dan, wat wegen die? En de lijm die er op zit? En moeten die stickertjes bij het oud papier, of kan dan niet door de lijm?

Troubles, troubles, compleet doorgeslagen onzin dus. :lol:
:lol: vandaar ook dat 8) icoontje....

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor brood zijn er katoenen broodzakken. Maar die moeten dus ook gewassen worden. En bij de bakkerij-afdeling zullen ze niet blij zijn als ze het brood uit het plastic moeten halen en in die broodzak moeten doen, om vervolgens de stikker van het plastic los te peuteren en op die broodzak te plakken.

Eerlijk gezegd zie ik meer in afbreekbaar plastic, of papier met een bijenwaslaagje.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door Revoked »

Ah, ik zie dat er wordt gelachen. Maar als de kiloprijs, zoals bij saffraan, €35.000,- dan worden die meegewogen zakjes wel erg duur betaald....
En de NVWA verbiedt het meewegen van verpakkingen, tenzij duidelijk aangegeven...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan de saffraan maar los laden.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
05 nov 2018 13:20
Milieubewust? En al die stickertjes dan, wat wegen die? En de lijm die er op zit? En moeten die stickertjes bij het oud papier, of kan dan niet door de lijm?

Troubles, troubles, compleet doorgeslagen onzin dus. :lol:

Als jouw generatie het milieu serieuzer had genomen, hadden we nu niet hoeven doorslaan, zoals jij het noemt. Blijkbaar neem je het milieu nog steeds niet serieus.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
05 nov 2018 13:46
Lady1234 schreef:
05 nov 2018 13:20
Milieubewust? En al die stickertjes dan, wat wegen die? En de lijm die er op zit? En moeten die stickertjes bij het oud papier, of kan dan niet door de lijm?

Troubles, troubles, compleet doorgeslagen onzin dus. :lol:

Als jouw generatie het milieu serieuzer had genomen, hadden we nu niet hoeven doorslaan, zoals jij het noemt. Blijkbaar neem je het milieu nog steeds niet serieus.
Ik neem het milieu zeer serieus. “Mijn” generatie haalde nog een heel brood met een heel dun velletje papier er omheen en nam bij de melkboer twee liter losse melk in je eigen pan. En de groeteboer gooide die kilo’s aardappelen als eerste in je boodschappentas, die je speciaal daarvoor had, met een krop sla of andijvie daar los bovenop. Dus klets niet over “mijn” generatie.

Wat is er milieubewust aan twee plastic zakjes kopen bij AH?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En het groenteafval, de aardappelschillen gingen los op de kar van de schillenboer.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door Theotrucker »

2 zakjes voor 0,69 € is goed voor milieu? AH!

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De schillenboer was in jullie jeugdjaren, daarna zitten 50-60 jaar waarin jullie generatie het milieu niet meer belangrijk vond. Het bewijs daarvoor kunnen jullie zelf zien.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: milieu zakjes bij AH

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
05 nov 2018 14:33
De schillenboer was in jullie jeugdjaren, daarna zitten 50-60 jaar waarin jullie generatie het milieu niet meer belangrijk vond. Het bewijs daarvoor kunnen jullie zelf zien.
Neem nog een flesje water.

Gesloten