LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mini Rudervinken?? van de AH

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door Heidy »

Wij hebben met de kerst fondue gegeten en 2de kerstdag gegourmet.
De mini rundervinken van de ah zagen er heel raar uit.
Het lijkt wel of de binnenkant geen rundergehakt is maar varkensgehakt.
We hebben nog 3 pakjes in de vriezer liggen.
Waar kan ik dit laten nakijken...
Mijn zwager is moslim en die mag geen varkensvlees.
Ik durfde hem deze mini rundervinken niet te geven

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik denk nergens.
Je kunt misschien een mail sturen naar ah, maar dan heb je het denk ik ook wel gehad.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door plumber »

volgens mij ziet varkensgehakt er vetter uit als runder.
Dus meer witte stukjes erin.
Gewoon terugbrengen naar AH.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door gravedigger »

Je kunt ook kijken wat er op de ingevroren pakjes staat! Maar zal niet nodig zijn. Rund slaat op het lapje om de vink. De inhoud is vrijwel zeker varkensvlees. Arme zwager :cry:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door G7 »

Volgens mij staat er op de verpakking wat de inhoud van die vinkjes moet/hoort te zijn. Misschien dit voorval even aankaarten bij AH zelf en anders misschien bij de keuringsdienst van waren info vragen.

Trouwens men moet zoiezo altijd goed opletten als men runderworstjes/sausijsjes koopt. Heel vaak is de inhoud wel rundvlees, maar het omhulsel van varkensdarm. Bij sommigen supers is dit nu ook aangepast, maar let goed op, het staat op de verpakking. Althans zo hoort het!!


G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door G7 »

Oke, bedankt dat je mij hier even op attent maakt. Ik lees hier wel veel, maar lang niet alles. :D Dat blijkt nu maar weer!!!

En ook nog een gezond en goed 2009 gewenst. :wink:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door sjoegel »

Die zwager kan gewoon varkensvlees eten. Niks mis mee. Als je ergens te gast bent dan pas je je aan. Gewoon eten dus.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door Big-V »

Die zwager kan gewoon varkensvlees eten. Niks mis mee. Als je ergens te gast bent dan pas je je aan. Gewoon eten dus.
Zo gaat dat misschien te huize sjoegel, maar bij fatsoenlijke mensen ligt dat allemaal iets genuanceerder ;).

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik snap best dat moslims bepaalde gewoontes hebben, en deels kan ik er wel begrip voor opbrengen.

Waarom mensen geen varkensvlees eten? De reden is dat dat ''onrein'' is.

Welke imbeciel heeft die term eigenlijk verzonnen? Wij eten hier toch ook varkensvlees, en zijn we daardoor een verkeerd soort mens geworden?

Wanneer een Nederlander met zijn gezin naar bijvoorbeeld Turkije gaat voor zijn werk, en hij wil daar bijvoorbeeld een katholieke mis bijwonen, dan wordt ie met de nek aangekeken. Waarom moet hier dan alles, maar dan ook alles gaan zoals moslims dat willen?

Ik ben ruimdenkend, maar men moet ook eens leren dat er dingen zijn waar ze hun zin niet mee krijgen.

Oh, ik ben absoluut geen aanhanger van die misbaksels als wilders en verdonk, zeker niet. Maar leren elkaars standpunt te respecteren moet van twee kanten komen.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door Big-V »

bodejosm43, Ik ben het tot op zekere hoogte met je redenering eens, maar hoe zou je dezelfde situatie bekijken indien het een vegetarisch familielid betreft? Zou je hem of haar dan ook vertellen toch maar gewoon vlees te eten?

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door plumber »

Oh, ik ben absoluut geen aanhanger van die misbaksels als wilders en verdonk, zeker niet. Maar leren elkaars standpunt te respecteren moet van twee kanten komen
.

Big-V ik denk dat bodejosm43 hiermee al het antwoord
heeft gegeven.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door Big-V »

Big-V ik denk dat bodejosm43 hiermee al het antwoord
heeft gegeven.
Ik kan daaruit geen antwoord opmaken.
Moet ik concluderen dat een vlees-eter moet begrijpen dat een vegetariër géén vlees eet en dit dus ook niet van hem kan verlangen?
Of moet juist de vegetariër begrip op brengen voor het feit dat zijn gastheer wèl vlees eet en dus gewoon moet eten wat hem wordt voorgeschoteld?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door kweenie »

Rekening met elkaar houden betekent dat als je van iemand weet dat die iets pertinent niet wil eten, dat je het diegene ook niet voorschotelt.
Of het nu gaat om een jood die geen varken eet, of om iemand die vegetarisch eet. Ga je bijvoorbeeld voor iemand met een pinda-allergie ook saté maken? Of iemand die bij de AA zit alleen de keuze tussen bier en wijn geven? Maar het gaat hier wel enigszins off topic.

Op de verpakking staan altijd de ingrediënten van het vlees. Als er varken in zit, dan zou dat dus op de verpakking moeten staan. Maar het kan ook zijn dat ze de mindere kwaliteit rundvlees gebruiken voor de vinken. Bij de AH verkopen ze nl. los vaak redelijk mager gehakt, dus ik denk dat ze redelijk veel vetter vlees overhouden, en dit zullen verwerken tot bijvoorbeeld de vulling van de vinken. Dus het zou best kunnen zijn dat de vulling uit wat minder mooi rundvlees bestaat.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat ik aan wil geven, is dat de aanduiding ´onrein´ eigenlijk maar een flauwekul-argument is. Je zou als moslim de hongerdood verkiezen, als je alleen maar varkensvlees krijgt voorgeschoteld?

Als je kiest voor je eigen leven, dan stap je gewoon van je eigen principes af. Tenminste, dat zou ik doen als mij die keuze werd gegeven.

3 zussen van mij zijn overtuigd vegetarier geweest, maar eten nu alledrie alweer jaren vlees, gewoon uit zichzelf.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door dhc »

@heidy

jammer dat de vraag overgaat in een wel heel vreemde discussie.
Ik zou me maar houden aan de antwoorden die je gegeven zijn op de VARA-Kassa site, daar heb je immers dezelfde vraag gesteld.....

Toolboy

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wat er op de verpakking beschreven staat hoort er in te zitten.
Niets anders.

T

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door dhc »

Zo is het, mensen moeten verpakkingen lezen, maar da's nooit hun sterkste punt!

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Mini Rudervinken?? van de AH

Ongelezen bericht door Big-V »

Wat ik aan wil geven, is dat de aanduiding ´onrein´ eigenlijk maar een flauwekul-argument is. Je zou als moslim de hongerdood verkiezen, als je alleen maar varkensvlees krijgt voorgeschoteld?

Als je kiest voor je eigen leven, dan stap je gewoon van je eigen principes af. Tenminste, dat zou ik doen als mij die keuze werd gegeven.
Kan ik hieruit concluderen dat principes in het algemeen eigenlijk onzin? Omdat het, wanneer het een kwestie is van leven of dood, er door velen van afgeweken zal worden?
Ik vind dit een nogal vreemde redenering..

Gesloten