LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende telefoonverkoop energiecontracten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Handig om eens stil te staan dat de man of vrouw die belt vaak gewoon een student is met deze baan als bijbaantje. Aan het eind van de rit krijgt hij/zij toch wel loon. Om die dus verrot te schelden of hoorbeschadiging aan te doen is wel een beetje raar.

Dat iemand dat bij de CEO van een dergelijk bedrijf wilt doen kan ik inkomen, maar die krijg je niet aan de telefoon.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Henk Toeter schreef:
29 dec 2018 18:48
Handig om eens stil te staan dat de man of vrouw die belt vaak gewoon een student is met deze baan als bijbaantje. Aan het eind van de rit krijgt hij/zij toch wel loon. Om die dus verrot te schelden of hoorbeschadiging aan te doen is wel een beetje raar.

Dat iemand dat bij de CEO van een dergelijk bedrijf wilt doen kan ik inkomen, maar die krijg je niet aan de telefoon.
Exact dat. Maar dat willen sommigen hier niet horen...

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten

Ongelezen bericht door 16again »

Henk Toeter schreef:
29 dec 2018 18:48
Handig om eens stil te staan dat de man of vrouw die belt vaak gewoon een student is met deze baan als bijbaantje. Aan het eind van de rit krijgt hij/zij toch wel loon. Om die dus verrot te schelden of hoorbeschadiging aan te doen is wel een beetje raar.
Het doet er natuurlijk niet toe wie er aan de andere kant van de telefoon zit, het gaat erom wat die doet.
En dat er mensen gaan schelden kan ik begrijpen, al doe ik dat zelf niet.
En een gehoorbeschadiging via de telefoon oplopen is je reinste kolder. Daar is het dynamisch bereik van het telefoonsysteem te beperkt voor.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Exact. Er wordt van alles bijgehaald om het overtreden van wet- en regelgeving te vergoelijken. Arme studentjes die dat werk ook maar moeten doen van hun baas met een script voor hun neus waar ze ook niks aan kunnen doen. En zo.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Welke wet en regelgeving wordt er overtreden?

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bob Schurkjens schreef:
29 dec 2018 22:56
Exact. Er wordt van alles bijgehaald om het overtreden van wet- en regelgeving te vergoelijken. Arme studentjes die dat werk ook maar moeten doen van hun baas met een script voor hun neus waar ze ook niks aan kunnen doen. En zo.
Ik vergoelijk helemaal niets. Ik verwerp wel misplaatst gebruik van een fluitje.
Telefonische verkoop kan hinderlijk zijn, of ongewenst, of soms misschien zelfs onethisch, maar is geen reden om een werknemer gezondheidsschade toe te brengen.

Patje010
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2019 17:30

Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten

Ongelezen bericht door Patje010 »

Jawel, ik ben zojuist gebeld door deze instantie. Een Surinaams Nederlands sprekende heer, verleden mij dat het NKI mij de goedkoopste tarieven konden geven dankzij bla bla...heel snel praten, dat kon hij inderdaad. Na 3 x vragen hoe en wat, wide hij dolgraag toch maar doorgaan en wilde wat gegevens 'verifiereen' en begon vragen op mij af te vuren waar ik niets anders dan ja op kon antwoorden. Nadat is reeds 2 x ja had geantwoord, vroeg ik de man nogmaals wat zijn bedoeling was, en dat ik zeker NIET van plan ben over te stappen. Toen zei hij, ja maar u krijgt een email bevestiging en kunt dan binnen 14 dagen nog afzien...
Ik heb het gesprek snel beëindigd (dit keer nog vriendelijk;-)). Wat opviel was de gehaaidheid waarmee men mijn vragen ontweek, duister bleef en maar aandrong op het telkens ja zeggen. Keiharde colportage, en zwaar getraind om mensen in de val te lokken. En dit terwijl ook ik pas mijzelf weer in het register heb gezet...

Boeven dus...en...ze bellen met privenummer dus terugbellen en verrot schelden kan niet.
Internet heeft ook geen info over deze NKI, behalve inderdaad dit artikel.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Patje010 schreef:
25 sep 2019 18:23
Jawel, ik ben zojuist gebeld door deze instantie. Een Surinaams Nederlands sprekende heer, verleden mij dat het NKI mij de goedkoopste tarieven konden geven dankzij bla bla...heel snel praten, dat kon hij inderdaad. Na 3 x vragen hoe en wat, wide hij dolgraag toch maar doorgaan en wilde wat gegevens 'verifiereen' en begon vragen op mij af te vuren waar ik niets anders dan ja op kon antwoorden.
In zo'n geval de hoorn op de haak gooien, want "Ja" zeggen aan de telefoon tegen dit soort lieden kan gevaarlijk zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten

Ongelezen bericht door berndv »

Patje010 schreef:
25 sep 2019 18:23
ze bellen met privenummer dus terugbellen en verrot schelden kan niet.
Er zijn ook andere manieren om uw frustratie te uiten, denk niet dat het voor hen heel erg anders wordt als u ze terugbelt en verrot scheldt.
Patje010 schreef:
25 sep 2019 18:23
Na 3 x vragen hoe en wat, wide hij dolgraag toch maar doorgaan en wilde wat gegevens 'verifiereen' en begon vragen op mij af te vuren waar ik niets anders dan ja op kon antwoorden.
Hier had het punt moeten zijn waarop u óf had moeten beginnen met schelden, óf beter, gewoon de verbinding had moeten verbreken.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zo lang het winstgevend is om te bellen doen ze dat. Veel mensen trappen in kreten als “de goedkoopste”, “korting” en “gratis”. Niemand kan direct opdreunen wat hun verbruik is, laat staan de gebruikskosten en vaste kosten. En toch geloven dat iemand anders goedkoper is. U bent gelukkig slim genoeg om op tijd af te haken, maar vele anderen zouden tegen zichzelf beschermd moeten worden. “Even ter controle, wat is uw adres, mailadres en rekeningnummer?” Als je hier nog intrapt ben je, naar mijn mening, niet in staat om zelf beslissingen te kunnen nemen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Misleidende telefoonverkoop energiecontracten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je een baan neemt bij een Call Center, maakt niet uit voor welk product of dienst loop je kans op het fluitje.

Ik heb het vermoeden dat vele medewerkers dit soort Fluiters op een zwarte lijst kunnen zetten.
Dan is ons doel bereikt, 1-0 voor onze Fluitende Forum leden die eindelijk verlost zijn van ongewenste en onbekende bellers.

Gesloten