LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet ik dit verhaal geloven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ridder777

Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik ben dus gelukkig pas verhuisd.
Omdat ik bezorger ben ken ik veel mensen en kom ik langs veel huizen.

Een jongen bij mij uit de buurt vertelde mij het volgende verhaal..

Hij schijnt een expert te zijn in de ICT.
Hij heeft een nieuwe computer gekocht, en hij vertelde dat hij op die computer hele aparte software heeft om vliegtuigen die in de buurt zijn (vliegen) neer kan laten storten?
Is dit een kletsverhaal?
Ik denk dat ik hier melding van maak bij de wijkagent..
Wat is jullie mening ??

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door madfred »

Is dit echt een serieuze vraag?
Je hebt al meer berichten op dit forum geplaatst, maar je weet jezelf elke weer te overtreffen, op zich ook wel knap.
Hoe dan ook, ik zou zeggen ga er mee naar de BVD (binnenlandse veiligheidsdienst), die zullen vast wel interesse hebben.

juliomariner
Berichten: 4807
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door juliomariner »

U gelooft ook in Hans en Grietje?
Nee dit kan dus niet.
Misschien is wel verstandig te melden aan de wijkagent dat er in zijn wijk iemand woont/rondloopt die een geestelijk probleemtje heeft

NeoDutchio
Berichten: 12312
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U mag geloven wat u wilt. Maar als u een beetje logisch zou nadenken. Er zijn zat oorlogen in de wereld waar vliegtuigen uit de lucht geschoten worden. Als dat door een computer gedaan kan worden waren de dure bommen ook niet meer nodig geweest.

kuklos
Berichten: 9763
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door kuklos »

Ridder777 schreef:Wat is jullie mening ??
Dat je iets minder goed gelovig moet zijn.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Ja dat klopt, die software heeft meerdere namen, "Word of Warplanes" bijvoorbeeld is er eentje...
Maar nee er is geen software waarmee je even een vliegtuig uit de lucht haalt, je zou natuurlijk wel de volgende keer het gesprek kunnen opnemen en hem kunnen aangeven in dat geval zal die redelijk snel bezoek krijgen en zullen dit soort onzin praatjes vanzelf stoppen. (als deze software echt bestond dan waren teroristen echt niet met een zelfmoordbom bezig maar deden die gewoon met die software per dag tientallen vliegtuigen doen crashen)

Er is wel software waarmee je vliegtuigen kan zien die in de buurt vliegen, mijn ex deed dit veel omdat ze graag een bepaald vliegtuig leuk vond om te zien.

ZeerPrivé
Berichten: 5430
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ridder777 schreef:Ik ben dus gelukkig pas verhuisd.
Omdat ik bezorger ben ken ik veel mensen en kom ik langs veel huizen.

Een jongen bij mij uit de buurt vertelde mij het volgende verhaal..

Hij schijnt een expert te zijn in de ICT.
Hij heeft een nieuwe computer gekocht, en hij vertelde dat hij op die computer hele aparte software heeft om vliegtuigen die in de buurt zijn (vliegen) neer kan laten storten?
Is dit een kletsverhaal?
Ik denk dat ik hier melding van maak bij de wijkagent..
Wat is jullie mening ??
Die gaat waarschijnlijk een paar mannen in witte jassen laten opdraven als je dit verhaaltje aan hem vertelt.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik zou adviseren het vliegen naar Vietnam voorlopig even uit te stellen....
Dit soort software kan een groot probleem zijn voor de veiligheid.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door sjohie »

Ridder777 schreef:Ik ben dus gelukkig pas verhuisd.
Omdat ik bezorger ben ken ik veel mensen en kom ik langs veel huizen.

Een jongen bij mij uit de buurt vertelde mij het volgende verhaal..

Hij schijnt een expert te zijn in de ICT.
Hij heeft een nieuwe computer gekocht, en hij vertelde dat hij op die computer hele aparte software heeft om vliegtuigen die in de buurt zijn (vliegen) neer kan laten storten?
Is dit een kletsverhaal?
Ik denk dat ik hier melding van maak bij de wijkagent..
Wat is jullie mening ??
Dat je volgende keer de fles absinth niet mee moet verhuizen.. :lol: ff serieus, wat kán, maar wel wat serieuze kennis en hardware vraagt, is het spoofen van GPS data, dan creëer je een subtiel ander signaal, en op een net andere frequentie, en dat zend je met zoveel vermogen uit, dat dit het originele signaal laat verdwijnen in de achtergrond. Daarmee voedt je de autopilot van een vliegtuig dan met afwijkende locatiegegevens, waardoor deze oa de hoogte niet goed meer weet. Gelukkig worden automatische piloot en het automatische landingssysteem gevoed door meer sensoren, w/o eigen hoogtemeters in het vliegtuig, en bij niet matchende input, gaan er flink wat alarmen af. Dus zelfs dan is crashen nog ver weg, want dan grijpen de piloten zelf in.

Die jongeman kletst dus maar wat, een PC op een Nederlandse zolderkamer kan werkelijk waar niet even wat software bevatten waarmee je vliegtuigen neer kan halen, al was het maar omdat je, om die te kunnen bereiken met wat voor signaal dan ook, een flinke zendinstallatie moet hebben, naast achterliggende computers/software.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door scontra »

Ridder777 schreef:Ik ben dus gelukkig pas verhuisd.
Omdat ik bezorger ben ken ik veel mensen en kom ik langs veel huizen.

Een jongen bij mij uit de buurt vertelde mij het volgende verhaal..

Hij schijnt een expert te zijn in de ICT.
Hij heeft een nieuwe computer gekocht, en hij vertelde dat hij op die computer hele aparte software heeft om vliegtuigen die in de buurt zijn (vliegen) neer kan laten storten?
Is dit een kletsverhaal?
Ik denk dat ik hier melding van maak bij de wijkagent..
Wat is jullie mening ??
Hier blijkt maar weer dat het niets uitmaakt waar je woont, overal kom je mensen met een "rijke" fantasie tegen.
Natuurlijk is dit een 'kletsverhaal' en u bent blijkbaar een geduldig en te imponeren luisteraar.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wel jammer dat je kennelijk naar de verkeerde buurt bent verhuisd.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door gosewijn »

In theorie zou het zo maar kunnen. Elke pc is toch te kraken . In het verleden konden zend amateurs toch ook met piloten praten . Dus...…..

Ridder777

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik ben in de zelfde buurt gebleven...
De reden van de verhuizing was dat mijn huisgenoot drug en alcohol gebruikte en mij soms met de dood bedreigde. Toevallig kwam er 3 straten verder een pandje vrij (wietplantage) en nu heb ik 2 kamers : woon en slaapkamer en een gedeelde wc/douche/keuken. Mijn huisgenoot is een jonge dame van 18.
Ik betaal maar 385 E per maand

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb je je wel ingeschreven bij Woningnet of een soortgelijke lokale organisatie? Anders kom je nooit aan een eigen woonruimte.

Ridder777

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Is al geregeld
Maar sparen vind ik ook belangrijk
ik wacht dat ik 5000-6000 E heb. dan een woning via de woningbouwvereniging
Deze huurbaas kende ik al we weten wat we aan elkaar hebben

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door BL2 »

Ridder777 schreef: Mijn huisgenoot is een jonge dame van 18
Oej, pas maar op. Die zijn ook gevaarlijk..

Nijogeth
Berichten: 9959
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door Nijogeth »

BL2 schreef:
Ridder777 schreef: Mijn huisgenoot is een jonge dame van 18
Oej, pas maar op. Die zijn ook gevaarlijk..
Echt? Zo'n huisgenoot zoek ik namelijk ook.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door renewouters »

fonsflons schreef:
Ridder777 schreef:Hij schijnt een expert te zijn in de ICT.
Hij heeft een nieuwe computer gekocht, en hij vertelde dat hij op die computer hele aparte software heeft om vliegtuigen die in de buurt zijn (vliegen) neer kan laten storten?
?

Deze software bestaat al jaren, en is bekend onder de naam 'Windows.' Gebruik maken van deze software resulteerd bijna altijd in crashes.
Dat gebeurde in de tijd dat Bill Gates daar nog de baas was (en dat is al heel lang geleden). Tegenwoordig crasht het alleen maar als je rare hardware hebt (of slechte applicaties).

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door BL2 »

@-renewouters, geen reklame maken voor uw werkgever !

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Moet ik dit verhaal geloven

Ongelezen bericht door BreejKC »

Moet u geloven wat ie buurjongen zegt: Ik denk het niet. Maar probeer er eens achter te komen waarom hij dat zegt. Ik wil geen onnodige angst zaaien, maar Mogelijk heeft dat figuur met zijn computer andere snode plannetjes. Ondanks dat het verhaal ongeloofwaardig lijkt zou ik het wel melden bij, inderdaad, de politie en/of de AIVD.

U en ik weten niet alles van computers, maar wel dat je met een moderne redelijk geprijsde pc het rekenvermogen in huis kunt halen waar we 20 jaar geleden nog van droomden. Verder bestaat er, daar ben ik toch wel van overtuigd, militaire software waar wij geen weet van hebben of geen weet van mogen hebben. Dus weten wij ook niet hoe gevaarlijk die software eventueel is en wat er wel en niet mee kan. Wij weten het dus gewoon niet, maar die overheden op een bepaald niveau weten dit wel.

Computers, overheid en beveiliging is geen ideale combinatie. Dat wil dus zeggen dat, ongemerkt door die overheid, misschien iemand aan software gekomen is waar je hele rare dingen mee kunt doen. Uiteraard als de overheid dit wel opgemerkt zou hebben, dan hangen zij deze eventuele veiligheidsblunder natuurlijk niet aan de grote klok. Wellicht ook verstandig want je zou enorme angst en paniek veroorzaken.

Juist door die grote rekenkracht zou je zulke illegaal bemachtigde software dus ook op een hele foute manier in kunnen zetten, wij weten het gewoon niet. En, zoals de meeste criminelen gepakt worden, doordat iemand soms de mond voorbij praat, zou daar wellicht ook hier sprake van kunnen zijn. Mogelijk dat dit hier dus ook onbedoeld is geschiedt en hoopt die buurjongen stilletjes dat iedereen nu zijn mond houdt. Vandaar dat een melding bij één van genoemde instanties wellicht toch geen kwaad ziou kunnen.

Gesloten