LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale tuinbon over de datum

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Onjuist. In de voorwaarden op de site staat aangegeven dat de geldigheid 3 tot 5 jaar bedraagt.

Artikel 3, sub 10:

https://www.nationale-tuinbon.nl/algeme ... orwaarden/

staraad
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 aug 2017 12:32

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door staraad »

tttlocke schreef:
07 sep 2019 22:25
Jammer, de bon is niet meer geldig.
Er schijnen schattingen te zijn dat tot wel 20% van de bonnen nooit ingewisseld wordt.
Kassa voor de uitgever ervan, die zo zelfs een belang heeft de geldigheidsduur niet te veel te beperken.
[/quote]

Dat is toch echt een onderdeel van het verdienmodel. Vergelijkbaar met een koopzegel-systeem van bijv. AH ed. Ook hiervoor geldt dat meer dan 20% verloren gaat en dus nooit wordt ingeleverd. Inderdaad kassa voor de uitgever.....

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door Moneyman »

staraad schreef:
08 sep 2019 15:05
Dat is toch echt een onderdeel van het verdienmodel. Vergelijkbaar met een koopzegel-systeem van bijv. AH ed. Ook hiervoor geldt dat meer dan 20% verloren gaat en dus nooit wordt ingeleverd. Inderdaad kassa voor de uitgever.....
Kan je die 20% eens onderbouwen? Bij Plus wordt 98% ingeleverd...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En dan hebben we nog de PTT / TPG Post / PostNL waar voor miljoenen aan postzegels zijn ingekocht waar nooit een dienst voor is geleverd. Sinds eind 2013 zijn die zegels van vóór 2002 ongeldig verklaard door PostNL.

Er zijn rechtszaken over gevoerd door postzegelhandelaren, waaronder deze:
https://www.volkskrant.nl/economie/hela ... ~bded6fda/

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat dacht je van al het contante geld thuis :wink:

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, postzegels... in de jaren 80 waren er velen die complete vellen kochten omdat ze er van uit gingen dat ze alleen maar meer waard zouden worden. 'Voor de oude dag'. Dat er in de toekomst ook nog mensen zouden moeten zijn die ze zouden kopen, daar stond niemand bij stil.

Inmiddels is het zo goed als niks meer waard. Alles tussen 1960-2000 kun je kopen voor 10% cataloguswaarde, vaak nog minder. Oudere jaren idem, al kunnen daar iets duurdere zegels tussen zitten. Maar ook dan kun je soms complete jaargangen voor nog geen euro kopen.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
08 sep 2019 16:18
Wat dacht je van al het contante geld thuis :wink:
Maar dat kan men 30 jaar na het ongeldig verklaren nog omwisselen bij de Nederlandsche Bank.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb nog een vermogen liggen (een miljoen of wat, dacht ik) in Duitse Rijksmarken. Ook daar kom ik niet ver mee.

Ik heb wel spijt dat ik nooit een groot vel postzegels van 5 cent heb gekocht. Zachtgrijs van kleur, een herhalend patroon; voirzien van passepartout en geschikte lijst een fijne grafische muurversiering.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nationale tuinbon over de datum

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
08 sep 2019 16:57
Ik heb nog f12. -. Een blauw biljet en twee munten
Iedereen die beweert dat de bonnen uitgegeven door de Nederlandse bank eeuwigheidswaarde hebben komt bedrogen uit.
Niemand beweest dat ze eeuwigheidswaarde hebben, maar ze zijn wel heel lang geldig en nadien nog heel lang in te wisselen.

Gesloten